Bitcoin Forum
June 23, 2024, 02:52:30 PM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: Oplossing tegen oplopende elektriciteits kost?  (Read 5472 times)
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
June 22, 2014, 09:08:22 PM
 #41

mijners neerzetten op je werk.
Lekker laten lopen op kosten van de zaak. Grin

Als je zo'n baas vind die het accepteerd vertel het me effe Wink

Ik vrees dat die moeilijk te vinden zijn. Of je moet een baas hebben die weinig zichtbaar is, maar er zullen toch wel ergens alarmbellen gaan rinkelen als er ineens veel meer Kwh verbruikt wordt zonder dat er bijvoorbeeld een nieuwe airco, een aantal televisies of een nieuw serverrack is aangeschaft.

Ik hoop dat het minen de komende jaren nog profitable blijft, al dan niet met ASIC apparatuur. Het lijkt mij fantastisch om een leuk aantal ASIC apparaten te kunnen runnen d.m.v. zelf opgewekte stroom uit bijvoorbeeld zonnepanelen Smiley.  Dan creëer je een situatie waarbij je geld verdiend uit gratis zonlicht, haha.

Precies. Alleen om zonnenpanelen te kopen ben je al een hoop geld kwijt, dus helemaal gratis is het niet. Weet niet precies hoeveel kosten eraan zitten en hoeveel we ermee ''besparen''. Trouwens geeft de overheid geen geld om die zonnepanelen aan te schaffen? Dacht dat daar een of ander potje voor was.

Miss tijdens uitbreiding van een bedrijf die miners er neer zetten, dan verwachten ze al een hoger kwh (als e rbijv meer pc's bij komen), al moet je het dan niet zo gek gaan maken dat je er 50 asics neer zet van 1000 watt per stuk Wink

De overheid heeft wel eens subsidie daarop gegeven ja, maar dat was volgens mij nog geen vet pot. Of dat momenteel nog zo is, weet ik niet. Er wordt altijd gezegd dat het zo'n 10 jaar duurt voordat je je investering in zonnepanelen hebt terugverdiend.  Al zal dit in de toekomst wel korter worden door efficiëntie van de panelen en randapparatuur en efficiency in de productieprocessen: lagere kosten.

De ASICS plaatsen tijdens een uitbreiding kan natuurlijk wel, maar ik zou het persoonlijk nooit doen. Dat ligt een beetje aan de band die je hebt met je baas, maar als het ware licht je hem (/ het bedrijf) op door onnodig hoge kosten xD.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
June 22, 2014, 09:24:29 PM
 #42

nederland heeft helaas zo ongeveer de duurste stroom ter wereld. De stroom zelf is niet eens zo duur, maar de belasting wel.

Dit maakt mining al snel niet meer rendabel.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
June 22, 2014, 09:33:46 PM
 #43

nederland heeft helaas zo ongeveer de duurste stroom ter wereld. De stroom zelf is niet eens zo duur, maar de belasting wel.

Dit maakt mining al snel niet meer rendabel.

En zo gaat het met benzine ook.

Happy to be Dutch

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
June 23, 2014, 08:46:37 AM
 #44

nederland heeft helaas zo ongeveer de duurste stroom ter wereld. De stroom zelf is niet eens zo duur, maar de belasting wel.

Dit maakt mining al snel niet meer rendabel.

En zo gaat het met benzine ook.

Happy to be Dutch

Ik snap niet waarom nederland het zo ver heeft later komen.

Btw: 21%
Inkomstenbelasting: tot 56% ofzo (hoogste schaal)
Plus nog accijns

Echt niet normaal.
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
June 23, 2014, 09:04:15 AM
 #45

nederland heeft helaas zo ongeveer de duurste stroom ter wereld. De stroom zelf is niet eens zo duur, maar de belasting wel.

Dit maakt mining al snel niet meer rendabel.

En zo gaat het met benzine ook.

Happy to be Dutch

Ik snap niet waarom nederland het zo ver heeft later komen.

Btw: 21%
Inkomstenbelasting: tot 56% ofzo (hoogste schaal)
Plus nog accijns

Echt niet normaal.

En dan spreken ze het over bezuinigingen, terwijl het gewoon lastenverzwaring is. Maar dat klinkt natuurlijk niet zo mooi.
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
June 23, 2014, 11:12:29 AM
 #46

Bezuinigingen....

Ze korten heel erg op hun uitgaven (wat erop neerkomt dat wij als burger meer zelf moeten dokken). Zelfs studiefinancieren gaat er ook uit, en om maar te zwijgen over de zorg, aangezien we tegenworodig zelf onze ziektekosten verzekering moeten dokken. En nog veel meer van dat soort onzin. Wat betaald de staat nou nog eigenlijk?

Ik krijg steeds meer het idee dat ze alleen nog maar hun eigen salaris, het salaris van de koning (800 ton, hallo), en het leger betalen. Een leger dat ze overigens wel nodig gaan hebben, al is het alleen maar om de rellen af te weren die binnenkort wel eens zouden kunnen komen als men eindelijk gaat inzien hoe erg ze worden genaait.

Logisch ook dat die bezuinigingen nodig zijn, omdat ze al het geld 'lenen' van de centrale banken, die het vervolgens met rente terug willen. Het meeste belastinggeld gaat op aan schulden van die leningen. Oftewel de overheid geeft uit, en de burger betaald.

Het zou beter zijn als de overheid niet afhankelijk is van centrale banken, dan hebben we nog altijd wel inflatie, maar dan hoeven we in elk geval niet ook nog eens rente daarover te betalen.
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
June 23, 2014, 01:34:40 PM
 #47

Bezuinigingen....

Ze korten heel erg op hun uitgaven (wat erop neerkomt dat wij als burger meer zelf moeten dokken). Zelfs studiefinancieren gaat er ook uit, en om maar te zwijgen over de zorg, aangezien we tegenworodig zelf onze ziektekosten verzekering moeten dokken. En nog veel meer van dat soort onzin. Wat betaald de staat nou nog eigenlijk?

Ik krijg steeds meer het idee dat ze alleen nog maar hun eigen salaris, het salaris van de koning (800 ton, hallo), en het leger betalen. Een leger dat ze overigens wel nodig gaan hebben, al is het alleen maar om de rellen af te weren die binnenkort wel eens zouden kunnen komen als men eindelijk gaat inzien hoe erg ze worden genaait.

Logisch ook dat die bezuinigingen nodig zijn, omdat ze al het geld 'lenen' van de centrale banken, die het vervolgens met rente terug willen. Het meeste belastinggeld gaat op aan schulden van die leningen. Oftewel de overheid geeft uit, en de burger betaald.

Het zou beter zijn als de overheid niet afhankelijk is van centrale banken, dan hebben we nog altijd wel inflatie, maar dan hoeven we in elk geval niet ook nog eens rente daarover te betalen.

Ik vind het echt gewoon erg dat studie financiering eraf gaat (iig dat is nog niet helemaal zeker). Niet voor mij, maar voor andere mensen die het wat minder breed hebben.  Zometeen krijg je dat de rijken wel kunnen studeren en de arme weer niet. Het is op mijn opleiding (ict) normaal dat je 1080 euro schoolgeld betaald, een laptop hebt (vaak toch 700 euro), en boeken koopt (miss 50 per jaar). Een baantje tijdens de studie is soms al te zwaar, en als het mogelijk is zijn de baantjes te lastig te vinden (vindt ik persoonlijk). Dan blijft er alleen de oplossing over om te lenen, en de studie schuld af te lossen ALS je een baan krijgt.

Ik ben niet heel erg thuis in de inkomsten en uitgaven van Nederland. Maar als ik hoor dat er meer als 200 miljoen is verspild aan mislukte ICT projecten dan vraag ik me toch af of dat nodig is. Net zoals die kinder toeslag naar marokko waar vrijwel geen controle op is. Dat er weer zoveel geld aan huursubsidie naar roemenie is verdwenen, en dat we weer geld moeten geven aan andere landen omdat die zover in de schuld zitten. Europa heeft misschien zijn voordelen maar volgens mij toch echt meer nadelen.

Hoe kan de overheid zoveel weggeven terwijl ze zelf niks kunnen weggeven eigenlijk?
mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
June 23, 2014, 02:01:47 PM
 #48

ja, the world ain't fair

Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
June 23, 2014, 03:03:52 PM
Last edit: June 23, 2014, 03:27:52 PM by ,./,./
 #49



-studiefinaniering heb ik vooral last van.
-wij als nederland kiezen er voor om de koning te houden, als wij zeggen opbokken gaat het koning huis binnen een jaar weg. (maar wij voelen ons vereerd als we de koning zien)
-sommige economen zeggen dat het juist goed is om niet naar de schuld te kijken. (omdat geld meer gaat rollen, (ik ben geen econoom)

sommige dingen als (bij voorbeeld ICT) heeft de overheid totaal geen verstand van. daar zitten vooral mensen die aardrijkskunde en geschiedenis gestudeerd hebben

het idee dat dan de politiek vaak met argumenten komen over het verleden, heeft daar "veel" mee te maken.
en ja dat al die natuur gebieden beschermd worden zit daar dus ook een rede achter

een uitzondering pvda leider heeft techniek gestudeerd
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
June 23, 2014, 10:53:37 PM
 #50

Werkloosheid is ook zo'n dubbel iets.

Eigenlijk zouden we met de huidige technology allang genoeg middelen moeten hebben om met 4~6 urige werkweek genoeg productie te hebben om iedereen van alle gemakken te voorzien die we gewend zijn.

Bovendien zijn er best veel werklozen terwijl andere mensen 50~60 urige werkweken hebben of zelfs meer (in praktijk, op papier werken ze misschien minder) en dan nog nauwelijks rond kunnen komen.

Had er net toevallig een artikel over gelezen http://www.strikemag.org/bullshit-jobs/

Het is een beetje een lastig probleem en ik weet niet zo gauw een oplossing te bedenken maar feit is wel dat het een probleem is dat er niet hoeft te zijn.
mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
June 24, 2014, 10:56:31 AM
 #51

toen ik in het buitenland op het vliegveld was kocht ik een snoepreep.
wordt dat door een iemand afgerekend en aan het eind van de lopende band staat een iemand de hele dag die items in een plastic zakje te doen.
Dat is ook gewoon een nutteloze baan, dat kan ik makkelijk zelf of dat kan de cassiere doen.
Maar zo heeft weer een iemand extra werk.

Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
June 24, 2014, 07:40:43 PM
 #52

toen ik in het buitenland op het vliegveld was kocht ik een snoepreep.
wordt dat door een iemand afgerekend en aan het eind van de lopende band staat een iemand de hele dag die items in een plastic zakje te doen.
Dat is ook gewoon een nutteloze baan, dat kan ik makkelijk zelf of dat kan de cassiere doen.
Maar zo heeft weer een iemand extra werk.

Klopt. Dit doen ze ook in Amerika. Al betwijfel ik het of de supermarkten het hier in Nederland zullen doen,t eveel extra kosten.
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
June 24, 2014, 09:36:13 PM
 #53

toen ik in het buitenland op het vliegveld was kocht ik een snoepreep.
wordt dat door een iemand afgerekend en aan het eind van de lopende band staat een iemand de hele dag die items in een plastic zakje te doen.
Dat is ook gewoon een nutteloze baan, dat kan ik makkelijk zelf of dat kan de cassiere doen.
Maar zo heeft weer een iemand extra werk.

Klopt. Dit doen ze ook in Amerika. Al betwijfel ik het of de supermarkten het hier in Nederland zullen doen,t eveel extra kosten.

in japan ook ongeveer, maar daar hebben ze in plaatst van dat je direct een uitkering krijgt dat je moet werken voor je 'uitkering' je krijgt dan een beetje een kansloos baantje maar iig wel geld.

dan krijg je bijvoorbeeld dat ze met 3 man de ramen schoonmaken bij een winkel met exact 1 raam.

Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
June 24, 2014, 09:41:56 PM
 #54

toen ik in het buitenland op het vliegveld was kocht ik een snoepreep.
wordt dat door een iemand afgerekend en aan het eind van de lopende band staat een iemand de hele dag die items in een plastic zakje te doen.
Dat is ook gewoon een nutteloze baan, dat kan ik makkelijk zelf of dat kan de cassiere doen.
Maar zo heeft weer een iemand extra werk.

Klopt. Dit doen ze ook in Amerika. Al betwijfel ik het of de supermarkten het hier in Nederland zullen doen,t eveel extra kosten.

in japan ook ongeveer, maar daar hebben ze in plaatst van dat je direct een uitkering krijgt dat je moet werken voor je 'uitkering' je krijgt dan een beetje een kansloos baantje maar iig wel geld.

dan krijg je bijvoorbeeld dat ze met 3 man de ramen schoonmaken bij een winkel met exact 1 raam.



Een soort sociale werkplaats dus, waar dergelijke mensen taken uitvoeren zoals hier de medewerkers van "Breed" en dergelijke die in de plantsoentjes werken en hier ook een deel van de post rondbrengen. Opzich niet verkeerd, dat houdt die mensen tenminste bezig en in de maatschappij. Al ligt het aan de individuen, ik heb al vaak meegemaakt dat dergelijke mensen met een uitkering (die wel kúnnen werken) een beetje afgezonderd raken t.o.v. de maatschappij.  Het lijkt mij geen prettig leven. Iedere dag uitslapen, veel thuis voor de televisie zitten (al dan niet in combinatie met een spelcomputer) en wanneer het maar kan een goedkoop blik bier lostrekken. Nah, niks voor mij. (Al zal dat voor een weekje natuurlijk ook niet erg zijn Tongue).   Dit ligt natuurlijk wel aan de individuen.

Zelf ben ik liever gewoon bezig, en ik denk veel van dergelijke mensen ook. Dat ze in ruil voor lichte arbeid, of beter dagbesteding, dan hun uitkering ontvangen vind ik een goede zaak.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
June 24, 2014, 09:44:35 PM
 #55

toen ik in het buitenland op het vliegveld was kocht ik een snoepreep.
wordt dat door een iemand afgerekend en aan het eind van de lopende band staat een iemand de hele dag die items in een plastic zakje te doen.
Dat is ook gewoon een nutteloze baan, dat kan ik makkelijk zelf of dat kan de cassiere doen.
Maar zo heeft weer een iemand extra werk.

Klopt. Dit doen ze ook in Amerika. Al betwijfel ik het of de supermarkten het hier in Nederland zullen doen,t eveel extra kosten.

in japan ook ongeveer, maar daar hebben ze in plaatst van dat je direct een uitkering krijgt dat je moet werken voor je 'uitkering' je krijgt dan een beetje een kansloos baantje maar iig wel geld.

dan krijg je bijvoorbeeld dat ze met 3 man de ramen schoonmaken bij een winkel met exact 1 raam.



Een soort sociale werkplaats dus, waar dergelijke mensen taken uitvoeren zoals hier de medewerkers van "Breed" en dergelijke die in de plantsoentjes werken en hier ook een deel van de post rondbrengen. Opzich niet verkeerd, dat houdt die mensen tenminste bezig en in de maatschappij. Al ligt het aan de individuen, ik heb al vaak meegemaakt dat dergelijke mensen met een uitkering (die wel kúnnen werken) een beetje afgezonderd raken t.o.v. de maatschappij.  Het lijkt mij geen prettig leven. Iedere dag uitslapen, veel thuis voor de televisie zitten (al dan niet in combinatie met een spelcomputer) en wanneer het maar kan een goedkoop blik bier lostrekken. Nah, niks voor mij. (Al zal dat voor een weekje natuurlijk ook niet erg zijn Tongue).   Dit ligt natuurlijk wel aan de individuen.

Zelf ben ik liever gewoon bezig, en ik denk veel van dergelijke mensen ook. Dat ze in ruil voor lichte arbeid, of beter dagbesteding, dan hun uitkering ontvangen vind ik een goede zaak.

+1
JeromeBoyeQuintin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
July 24, 2014, 12:42:59 PM
 #56

Wat dacht je van helemaal geen elektriciteitskosten Wink

Tesla komt na 100 jaar toch weer om de hoek

Dit is zo'n 100 jaar geleden uitgevonden door Nicolas Tesla. Tesla was in staat iedereen draadloos en gratis van stroom te voorzien, maar dat ging er niet in bij de investeerders, en ze hebben zijn lab verbrand en de man kapot gemaakt. Het is allemaal verborgen gehouden voor de massa. De meeste weten niet eens meer wie Tesla was, terwijl hij VEEL genialer was dan Einstein.

Kijk de volgende oude film maar is, dan kom je er wel achter.

NIKOLA TESLA 1980 Movie

Er staan miljoenen filmpjes op youtube over deze tech met uitleg over hoe je er zelf een bouwt. Ik daag je uit
Ninietz
Member
**
Offline Offline

Activity: 106
Merit: 10


View Profile
July 28, 2014, 04:48:11 PM
 #57

Hier in België betaal ik tussen de 0.06€ en 0.13€ per kwh

welke provider? ik zit boven de 0.23 voor alles, stroom zelf is maar 0.09 ervan ofzo Tongue

Afhankelijk van je investering zou ik je aanraden uit de Benelux te gaan en naar bvb Iceland te gaan.
Daar is stroom nog goed te betalen. En is het pas rendabel om te gaan minen op hoog niveau...

Een andere mogelijkheid is Paraguy...
worldminer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
August 22, 2014, 07:17:49 PM
 #58

ik betaal maar 10c per kw
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
August 22, 2014, 10:58:56 PM
 #59

ik betaal maar 10c per kw

Hoe komt het dat je zo weinig betaald?
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!