Bitcoin Forum
May 05, 2024, 03:53:58 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Huren van 2e hands auto's, hoe kansrijk vinden jullie deze ICO?  (Read 161 times)
icodoejezo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
May 29, 2018, 12:30:46 PM
 #1

Ik heb me de afgelopen periode verdiept in Trusted Cars Flex. Trusted Cars is een Duits bedrijf die nu online 2e hands auto's verkopen met een garantie afgegeven na een keuring door de TUV. Je kunt de auto online kopen en deze wordt vervolgens thuis bezorgd. De nieuwe manier van auto's kopen. Voor dit concept hebben zij een innovatie award gewonnen in Duitsland. Als aanvulling op dit concept gaan zij nu dus ook 2e hands auto's verhuren.

Voordelen: 2e hands autodealers verdienen nog wat aan de stilstaande auto's, goedkoper dan een huurauto, je zit er niet aan vast zoals bij lease, je kan hem inruilen wanneer je wilt en de auto houden zo lang je wilt. Handig als je maar af en toe een auto nodig hebt of vaak een nieuwe auto koopt. Meer weten over dit concept en waar de munt FLEX in de bedrijfseconimie voor dient, lees hier verder http://www.icodoejezo.nl/icos/trusted-cars/

Voor mij persoonlijk zou het best een oplossing zijn. Ik koop nu ieder jaar een nieuwe auto, omdat ik steeds wat anders wil en nodig heb, lease is voor mij vaak al te lang dus ook geen optie. Zou mij een hoop gedoe schelen als ik steeds een andere auto op mn app kan uitzoeken als het mij uitkomt. Moet het wel een beetje betaalbaar zijn natuurlijk, maar aangezien het alleen maar extra opbrengst is voor de 2e hands autodealer, zou het niet heel duur moeten uitvallen lijkt mij.

Ik ben benieuwd wat anderen van dit concept vinden, lijkt het jullie kansrijk of niet?
The trust scores you see are subjective; they will change depending on who you have in your trust list.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714924438
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714924438

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714924438
Reply with quote  #2

1714924438
Report to moderator
1714924438
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714924438

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714924438
Reply with quote  #2

1714924438
Report to moderator
1714924438
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714924438

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714924438
Reply with quote  #2

1714924438
Report to moderator
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
May 29, 2018, 12:35:06 PM
 #2

Leuke shill, jammer van het feit dat je link uitkomt op een referral via de website.

Zulke shills/reviews neem ik dan ook altijd met een korreltje zout.

drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
May 30, 2018, 09:10:46 AM
 #3

Leuke shill, jammer van het feit dat je link uitkomt op een referral via de website.

Zulke shills/reviews neem ik dan ook altijd met een korreltje zout.

Ter aanvulling, heb na het lezen van de reacties geeneens kans gegeven om je shill/ref door te nemen.
Aanvankelijk zie ik ook niet wat blockchain kan toevoegen aan een snappcar of blablacar. Huidige systemen werken prima zonder enige blockchaintoepassing. Wellicht dat er aan de achterkant wat winst te behalen valt voor partijen als snappcar en blablacar.
icodoejezo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
June 01, 2018, 07:46:51 PM
Last edit: June 01, 2018, 08:28:29 PM by icodoejezo
 #4

Leuke shill, jammer van het feit dat je link uitkomt op een referral via de website.

Zulke shills/reviews neem ik dan ook altijd met een korreltje zout.


Je bedoelt dat er een referral in mijn blog staat? Want de link op dit forum komt zeker niet direct op de Trusted Cars Flex Pagina uit.

Ik schrijf blogs alleen over ICO's waar ik daadwerkelijk een nut van inzie. Er zijn genoeg ICO's met referral links, dus ik kies geen ICO om over te schrijven op basis van een referral link. Ik steek heel veel tijd en energie in 1 blog... dus vind het eerlijk gezegd niet heel raar om er dan een referral in te zetten als deze er is en is ook zeker geen geheim. En als je daar toch aan twijfelt: De blog staat er niet vol mee, staan ook genoeg niet referral links in de blog, alleen één link aan het einde als je echt wilt investeren.

Ik neem aan dat je zelf genoeg in staat bent de informatie te beoordelen op juistheid en dat je zelf ook concludeert of je de ICO wel of niet kansrijk vindt mede op basis van de whitepaper en niet alleen op basis van een ref link. De blog is alleen bedoeld om de informatie op een gemakkelijkere manier te presenteren en verdere verdieping is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Zie het meer als een waardering voor mijn info.
icodoejezo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
June 01, 2018, 08:22:25 PM
 #5

Leuke shill, jammer van het feit dat je link uitkomt op een referral via de website.

Zulke shills/reviews neem ik dan ook altijd met een korreltje zout.

Ter aanvulling, heb na het lezen van de reacties geeneens kans gegeven om je shill/ref door te nemen.
Aanvankelijk zie ik ook niet wat blockchain kan toevoegen aan een snappcar of blablacar. Huidige systemen werken prima zonder enige blockchaintoepassing. Wellicht dat er aan de achterkant wat winst te behalen valt voor partijen als snappcar en blablacar.

In de eerste plaats is Trusted Cars Flex een heel ander concept dan snappcar of blablacar, dus ik weet niet of je hen nu in dezelfde categorie schaart? Snappcar en Blablacar zijn beide platforms tussen particulieren, je kunt elkaars auto lenen of carpoolen. Blockchain (nog even los van cryptovaluta) biedt hierin zeker meerwaarde, omdat dit het proces veiliger en efficiënter laat verlopen. De betaling kan bijvoorbeeld in de smart contract al klaar staan en wordt pas definitief als de geleende auto daadwerkelijk uitgeleend is en gefunctioneerd heeft. Dit gaat allemaal automatisch zonder tussenkomst van een persoon die dit moet regelen. En dit is een klein voorbeeld van het nut van blockchain in dit soort platforms. In de blog staan meer voorbeelden van gebruik van smart contracts bij Trusted Cars.

Echter is Trusted Cars Flex een platform waarbij je een auto huurt van een autodealer, waarbij je volledige garantie hebt. Dus in die zin is het niet vergelijkbaar met het lenen van een auto van een privé persoon met alle risico's van dien en zeker niet vergelijkbaar met carpoolen. Je zou het beter kunnen vergelijken met lease, alleen zit je bij Trusted Cars Flex niet vast aan een contract van een aantal jaar, maar kan je de auto ook na een week weer terugbrengen. Omdat het 2e hands auto's betreft is het een stuk goedkoper dan huur. Natuurlijk werken de huidige systemen ook zonder blockchain, maar dat wil niet zeggen dat het niet veel veiliger en efficiënter werkt met blockchain. Vergeet hierbij ook niet de financiële besparing van geautomatiseerde processen door smart contracts. Zo kan Trusted Cars in de toekomst gaan besparen op de verzekeringen, omdat deze polissen automatisch afgesloten gaan worden via de smart contracts en hierdoor kunnen zij de premie omlaag onderhandelen. In mijn beleving zijn dit voldoende argumenten voor het nut van blockchain. Of zie jij dit anders?

Dan kun je jezelf nog afvragen waarom een cryptocurrency? In mijn blog heb ik dit ook als aandachtspunt benoemd. Ik start deze discussie omdat ik juist ook benieuwd ben hoe anderen dit zien. Dus ik zou zeggen geef daar vooral je mening over...


Om heel eerlijk te zijn zou ik je willen adviseren de blog echt even te lezen, want ik heb het idee dat je alleen hebt meegekregen dat er een ref link in staat en daardoor verder de inhoud gelijk maar aan de kant hebt geschoven. Zonde want er is wel degelijk over dit concept nagedacht en niet te vergeten door een al bestaand innovatief en succesvol bedrijf. En ik heb mij wel degelijk in het concept verdiept, dat zou je kunnen zien als je mijn blog leest en ik hoop dat je dit ook kunt opmaken uit mijn reactie. Ik hoop oprecht dat dit concept gaat slagen, want ik zou er zelf zeker gebruik van gaan maken.

En tot slot zeg ik ook heel eerlijk dat ik het jammer vind dat bepaalde reacties er gelijk voor zorgen dat mensen de inhoud overslaan... Wat mij betreft sluit de eerdere reactie totaal niet aan op waar de blogs van mij op gericht zijn en dat is mensen informeren en helpen de inhoud van ICO's duidelijk te krijgen.
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
June 03, 2018, 01:05:36 PM
 #6

persoonlijk denk ik dat dit teveel moeite gaat kosten voor de autohandelaren. Huurautos worden toch altijd anders gebruikt dan koopautos

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
ICO-CryptoFan
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile WWW
June 06, 2018, 02:07:01 PM
 #7

Ik zie er wel wat in, ga me er even wat meer in verdiepen maar ziet er zeker leuk uit.
icodoejezo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
June 08, 2018, 11:44:02 AM
 #8

persoonlijk denk ik dat dit teveel moeite gaat kosten voor de autohandelaren. Huurautos worden toch altijd anders gebruikt dan koopautos

Ook hier is in het project goed over nagedacht, stukje uit mijn blog:

"Daarbij kan er een speciaal systeem in de auto worden geïnstalleerd wat de gebruiker beloont voor netjes gebruik van de auto. Dit geeft minder risico op schade geeft en daarmee ook weer een lagere premie." (uiteraard werkt dit ook weer via blockchain, dus automatisch)

De auto is ook gewoon verzekerd natuurlijk voor schade. En daarbij lopen langer stilstaande auto's ook schade op: accu's raken leeg, enz...

Daarbij hebben autohandelaren er verder geen administratieve lasten van, dit gaat allemaal automatisch via de app. Dus de klant komt de auto halen en weer brengen. Alleen een schoonmaakbeurtje waarschijnlijk.
icodoejezo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 0


View Profile WWW
June 08, 2018, 11:44:39 AM
 #9

Ik zie er wel wat in, ga me er even wat meer in verdiepen maar ziet er zeker leuk uit.

Leuk, al tot een eindconclusie gekomen?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!