Bitcoin Forum
May 17, 2024, 03:08:55 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Documentaire over financiele sector en sterk pleidooi voor bitcoin  (Read 796 times)
JoeyD (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 57
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 12:17:48 AM
 #1

Voor het eerst sinds lang toch maar eens tv gekeken en tijdens de reclame van een Steven Seagal film kom ik tijdens het zappen per ongeluk dit tegen.

De biecht van een bankier

Bespreking van Duitse documentaire "Master of the Universe" waar een Duitse bankier een boekje opendoet, maar dan vanuit Nederlands perspectief.

Dacht dat ik al een redelijk doemdenker was op dit gebied, maar mijn maag draaide toch flink om met wat ik hier weer heb gehoord.

Misschien ook raadzaam om door te sturen naar je kennissenkring. Persoonlijk hoop ik dat de ontwikkeling van Bitcoin en soortgelijken in een veel grotere stroomversnelling komt, zodat ze op tijd een alternatief kunnen bieden.

Weet iemand een manier om een e-mail-adres of contact informatie te achterhalen van de Belgische deskundige, lijkt me iemand die wat meer over de bit- en alt-coins ontwikkelingen zou willen weten. Eventueel zou hij ook bij kunnen dragen aan de beeldvorming over het nut van bitcoin en alt-munten in het Nederlands talige gebied, buiten de technische discussie om.
kwaasteniet
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 924
Merit: 1000


View Profile
February 01, 2014, 09:51:01 AM
 #2

Weet iemand een manier om een e-mail-adres of contact informatie te achterhalen van de Belgische deskundige, lijkt me iemand die wat meer over de bit- en alt-coins ontwikkelingen zou willen weten. Eventueel zou hij ook bij kunnen dragen aan de beeldvorming over het nut van bitcoin en alt-munten in het Nederlands talige gebied, buiten de technische discussie om.

De goede man heeft een eigen website http://www.lietaer.com/ misschien lukt het via deze weg.
JoeyD (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 57
Merit: 0


View Profile
February 01, 2014, 12:07:06 PM
 #3

Vriendelijk dank, lukte me niet om zijn naam te verstaan, maar heb op het moment ook veel last van griep en verkoudheid.

Zit op het moment in een koorts-delirium en heb veel moeite mijn gedachten en woorden op een rij te houden. Als ik me wat beter voel zal ik proberen een e-mail met wat artikelen en of video's te sturen, in het geval hij nog niet op de hoogte is met bitcoin.

Als iemand anders zich in de tussentijd hiertoe geroepen voelt, ga je gang. Misschien zijn er meer mensen in het Nederlandstalige gebied voor wie Bitcoin een nog onbekend verschijnsel is, discussie mag in de Lage Landen ook wel een keer op gang komen.
scosa
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
February 03, 2014, 06:47:13 AM
 #4

Hoi,

Dank je voor het delen!
Zeer de moeite waard om te kijken en heeft mijn mening behoorlijk bijgesteld en ben ik blij dat ik een jaar geleden met bitcoin begonnen ben.
Alleen nu heb ik behoefte om de genoemde documentaire "master of the universe" ook te kijken..........
Maar kan hem niet vinden Sad

Heeft iemand een link, of de documentaire zelf voor mij?Huh??

Groeten Scosa
Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 03, 2014, 10:11:22 PM
 #5

Dank voor de tip! Mooie docu.
BTCWizard
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
February 04, 2014, 05:52:37 AM
 #6

Hoi,

Dank je voor het delen!
Zeer de moeite waard om te kijken en heeft mijn mening behoorlijk bijgesteld en ben ik blij dat ik een jaar geleden met bitcoin begonnen ben.
Alleen nu heb ik behoefte om de genoemde documentaire "master of the universe" ook te kijken..........
Maar kan hem niet vinden Sad

Heeft iemand een link, of de documentaire zelf voor mij?Huh??

Groeten Scosa
Dat had ik dus ook, als iemand een linkje heeft is dat dus meer als welkom.

OP: Thanks om te delen  Smiley
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
February 04, 2014, 07:21:42 PM
 #7

Ik had de TV al een jaartje of 2 de deur uit gedaan maar bedankt voor de tip.

Tegenlicht is sowieso een van de weinige programma's op de Nederlandse TV dat nog wel de moeite is om naar te kijken.
Geenstijl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1232
Merit: 1000



View Profile
February 04, 2014, 08:06:31 PM
 #8

De Zembla uitzending over de LIBOR-fraude is ook een aanrader. Die van de Rabo die hebben de maatschappij echt honderden miljarden afhandig gemaakt over de jaren heen...

En niemand wordt gestraft omdat het OM en de Rabo onderhands een dealtje hebben gesloten... het is werkelijk schandalig, maar goed we leven in een maatschappij vol schapen die het allemaal over zich heen laten komen.

Trouwens gaat Bitcoin niets veranderen, met de huidige prijs van Bitcoins kunnen Banken/Staten makkelijk 10 a 20 procent van de markt opkopen en alles controleren, niets wat ze tegenhoudt, zeker niet zolang de geldpers kan worden aangezet zodra het hun uitkomt.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!