Bitcoin Forum
June 28, 2024, 02:12:40 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoinbetalingen mogelijk maken in een winkel. Help!  (Read 817 times)
Cryptohemster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
February 11, 2014, 09:27:43 PM
 #1

Alora,

Ik ben al een poos actief met Bitcoin, met name met de motieven van mensen om hieraan te beginnen, beetje hardware en wil nu ook fysieke betalingen met Bitcoin mogelijk maken in een bedrijf. Na twee dagen research heb ik nog niets concreets gevonden en hoop daarom dat jullie me kunnen helpen..  Huh

De enige handleiding die ik heb gevonden waar ik dacht wat aan te hebben was deze http://www.youtube.com/watch?v=gHz6GnbxYwQ , maar gezien het hier gaat om het gebruik van MTGox en hun huidige toestand lijkt me dat niet zo handig.
Bitstamp was een tweede optie, maar die accepteren niets als Proof of Residence en hebben ook nog niet gereageerd op mijn vraag betreft waarom hoe of wat, slechte service, daar kan ik ook niets mee.

Donderdag heb ik een meeting om het personeel te informeren over hoe ze betalingen met Bitcoins aan kunnen gaan.

Wat ik nodig heb is: een bank die de Bitcoins automatisch om kan zetten naar fiat. Wie weet een geschikte?
Kan ik alvast een wallet installeren en de bank eventueel later regelen? Dan kan ik me alvast bezighouden met alle poespas eromheen als printwerk van het door de klanten te scannen logo. Of gaan wallet en bank altijd samen..?

Wie heeft er ervaring met het opzetten van zoiets? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Hartelijk dank alvast..  Smiley


De Hemster met de pootjes in het haar..
Mitchell
Copper Member
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3962
Merit: 2207


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
February 11, 2014, 10:21:22 PM
 #2

Ik raad je aan om eens naar BitPay te kijken. Zij ondersteunen een heleboel verkoopmogelijkheden en zetten de Bitcoins automatisch voor je om in euro's (of niet, als je liever Bitcoins hebt).

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
Cryptohemster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
February 12, 2014, 06:14:46 AM
 #3

Hi Bitcoininformation,

Thanx voor je reply. Smiley
Ik heb Bitpay ook meerdere keren voorbij zien komen.
Wil het echter uitvoeren zonder een vast bedrag per maand te moeten betalen, gezien ik nog niet weet, hoe het zit met animo.

Wat zijn andere goede mogelijkheden? Kan ik al een wallet aanmaken of moet dat persé icm een bank?

Hartelijk dank alvast!

Mitchell
Copper Member
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3962
Merit: 2207


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
February 12, 2014, 09:22:57 AM
 #4

Bitcoin staat los van de bank. Altijd al geweest en daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken (zolang je het bedrag in Bitcoins houdt, zodra je het gaat omzetten in euro's krijg je met dingen als inkomstenbelasting te maken. Maar goed, ik heb hier geen ervaring mee, dus aan mij heb je weinig).

Bitcoin zelf accepteren is op zich niet heel erg moeilijk. Je zou via Blockchain.info een wallet kunnen aanmaken, het address kunnen openen en daar op de "Request Payment" knop drukken. Je krijgt dan een QR code waarbij je de waarde die je wilt ontvangen kunt instellen (of op 0 kunt laten). Daarna hoef je alleen nog maar de prijs van Euro's om te zetten naar Bitcoins, wat je bv. zou kunnen doen met preev.com (let hierbij wel goed op de komma's en punten, omdat dit in het Amerikaanse systeem andersom is).

Hopelijk kun je hiermee verder Wink

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
Cryptohemster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
February 12, 2014, 11:47:12 AM
 #5

Bitcoin staat los van de bank. Altijd al geweest en daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken (zolang je het bedrag in Bitcoins houdt, zodra je het gaat omzetten in euro's krijg je met dingen als inkomstenbelasting te maken. Maar goed, ik heb hier geen ervaring mee, dus aan mij heb je weinig).

Bitcoin zelf accepteren is op zich niet heel erg moeilijk. Je zou via Blockchain.info een wallet kunnen aanmaken, het address kunnen openen en daar op de "Request Payment" knop drukken. Je krijgt dan een QR code waarbij je de waarde die je wilt ontvangen kunt instellen (of op 0 kunt laten). Daarna hoef je alleen nog maar de prijs van Euro's om te zetten naar Bitcoins, wat je bv. zou kunnen doen met preev.com (let hierbij wel goed op de komma's en punten, omdat dit in het Amerikaanse systeem andersom is).

Hopelijk kun je hiermee verder Wink

Bij deze: double verified awesomeness! VV Wink

Hartelijk bedankt. Dan weet ik dat ik in ieder geval al een wallet kan openen en beginnen, de rest komt later wel.
Preev had ik al gespot - dat jij het hier nu over begint is in ieder geval ook een goede bevestiging Smiley

Mocht iemand anders een tip hebben betreft direct laten omzetten van Bitcoin naar Euro's (is ook niet mijn keuze, maar het bedrijf wil het graag zo..) please let me know. Thanx!
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 12, 2014, 12:02:20 PM
 #6

Hallo,

Je kan ook eens kijken naar de mogelijkheden van Bitonic. Het enige wat je in de winkel nodig bent is een (mijn advies dan) 7 inch tablet.
Je btc worden verzonden naar bitonic en iedere nacht omgezet naar euros op je rekening.
Tenzij je dat anders wil, dat kan je zelf instellen.

Ik ben zelf bezig om voor 2 snackbars, een discotheek en 3 restaurants dit op te zetten. (ik doe voor hun de IT)
Alleen zoek ik nog goede (hufterproof) houders die op de balie of toonbank kunnen worden bevestigd en waar de tablet inpast en dattie draaibaar is naar de klant.

website: www.bitonic.nl

Feitelijk zouden dit soort bedrijven een soort "bitcoin in a box" moeten aanbieden. Maar ze zijn meer bezig met (in mijn visie) met techniek dan met het bedenken van pasklare oplossingen. Bijvoorbeeld een tablet met aangepaste firmware waarin een kassa-app gelocked zit, zodat er ook niks anders mee kan. En zo moeilijk is dat niet, bij de wok hier om de hoek krijg je ook een tablet mee met een bestel app erop.

Wat te denken bijvoorbeeld van een "marktkraam-bitcoin-tablet" met simkaart?
Bij de Hanos haal je toch ook een "pin-in-a-box" met simkaart erin? Formulier invullen en doos uitpakken en binnen 2 dagen kan je pin accepteren. Zo zou het met bitcoin ook moeten zijn, dan stappen veel meer ondernemers over naar deze extra mogelijkheid.

Stickers voor op je raam en achter je toonbank "we accept bitcoin" kan je eenvoudig laten maken bij www.123sticker.nl
Even een leuke image googelen en daar gebruiken. Ik heb daar ook voor mijn klanten "Free Wifi" stickers laten maken.


Cryptohemster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
February 13, 2014, 07:30:05 AM
 #7

Hallo,

Je kan ook eens kijken naar de mogelijkheden van Bitonic. Het enige wat je in de winkel nodig bent is een (mijn advies dan) 7 inch tablet.
Je btc worden verzonden naar bitonic en iedere nacht omgezet naar euros op je rekening.
Tenzij je dat anders wil, dat kan je zelf instellen.

Ik ben zelf bezig om voor 2 snackbars, een discotheek en 3 restaurants dit op te zetten. (ik doe voor hun de IT)
Alleen zoek ik nog goede (hufterproof) houders die op de balie of toonbank kunnen worden bevestigd en waar de tablet inpast en dattie draaibaar is naar de klant.

website: www.bitonic.nl

Feitelijk zouden dit soort bedrijven een soort "bitcoin in a box" moeten aanbieden. Maar ze zijn meer bezig met (in mijn visie) met techniek dan met het bedenken van pasklare oplossingen. Bijvoorbeeld een tablet met aangepaste firmware waarin een kassa-app gelocked zit, zodat er ook niks anders mee kan. En zo moeilijk is dat niet, bij de wok hier om de hoek krijg je ook een tablet mee met een bestel app erop.

Wat te denken bijvoorbeeld van een "marktkraam-bitcoin-tablet" met simkaart?
Bij de Hanos haal je toch ook een "pin-in-a-box" met simkaart erin? Formulier invullen en doos uitpakken en binnen 2 dagen kan je pin accepteren. Zo zou het met bitcoin ook moeten zijn, dan stappen veel meer ondernemers over naar deze extra mogelijkheid.

Stickers voor op je raam en achter je toonbank "we accept bitcoin" kan je eenvoudig laten maken bij www.123sticker.nl
Even een leuke image googelen en daar gebruiken. Ik heb daar ook voor mijn klanten "Free Wifi" stickers laten maken.





Hey Yelloyello,

Thanx voor je bericht.
Goed idee van de simkaart, ik heb zelf ook regelmatig over zulke personaliserende oplossingen gedacht bij producten die je eigendom zijn en je liever niet zomaar door anderen laat gebruiken. Al is het alleen maar voor een veiliger gevoel..
Ik zou zeggen, maak er werk van om dit te ontwikkelen Smiley

Ik zal eens vragen of ze een pad willen aanschaffen, heb met name ook goede verhalen gehoord over bitmymoney en idd ook bitonic.
Tevens dat bij de eerste er ook nog simpel een persoonlijke site voor op de pad wordt gemaakt.

Stickers is een goed plan. Zakjes met bitcoin snoepjes wellicht ook Smiley

Thanx voor je bericht en advies!

Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 13, 2014, 08:25:28 AM
 #8

ga zo door mensen! ik zie de oplossingen op termijn wel bij mijn locale winkels en etablissementen. geweldig dat btc steeds meer mainstream wordt.
kwaasteniet
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 924
Merit: 1000


View Profile
February 13, 2014, 09:41:41 AM
 #9

Ik zou hier eens naar kijken https://bitonic.nl/merchant. Het is een gericht op webwinkels maar kan waarschijnlijk ook voor de detailhandel gebruikt worden.
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 16, 2014, 12:49:54 AM
 #10

Beste belangstellenden,

ik heb voor een complete bitcoinkassa alles uitgewerkt en op een rijtje gezet in deze thread:

BTC Winkelpakket compleet - pasklare hardware inclusief stappenplan
https://bitcointalk.org/index.php?topic=466138.0

Voor plm 200 euro kant en klaar, zonder maandelijkse kosten en iedere 24 uur betaling via je bank.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!