Bitcoin Forum
May 09, 2024, 03:13:04 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Blockchain integratie in Nederlandse Bedrijfsleven  (Read 460 times)
Jarijah (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
July 25, 2018, 06:06:44 AM
 #1


Voor iemand die zich nu pas verdiept in crypto, ben ik best benieuwd of blockchain technologie wordt toegepast door bedrijven.
Ik leef sinds 2010 niet meer in NL en best benieuwd in welke hoedanigheid of welke vooruitzichten er zijn van integratie.
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
1715224384
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715224384

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715224384
Reply with quote  #2

1715224384
Report to moderator
CurrentCrypto
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 62
Merit: 1


View Profile WWW
July 25, 2018, 06:18:46 AM
 #2


Voor iemand die zich nu pas verdiept in crypto, ben ik best benieuwd of blockchain technologie wordt toegepast door bedrijven.
Ik leef sinds 2010 niet meer in NL en best benieuwd in welke hoedanigheid of welke vooruitzichten er zijn van integratie.
Wellicht vind je dit interessant: https://www.capgemini.com/nl-nl/wp-content/uploads/sites/7/2017/07/3._het_gebruik_van_blockchain-technologie_in_nederland.pdf
Jarijah (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
July 25, 2018, 07:18:11 AM
 #3


Voor iemand die zich nu pas verdiept in crypto, ben ik best benieuwd of blockchain technologie wordt toegepast door bedrijven.
Ik leef sinds 2010 niet meer in NL en best benieuwd in welke hoedanigheid of welke vooruitzichten er zijn van integratie.
Wellicht vind je dit interessant: https://www.capgemini.com/nl-nl/wp-content/uploads/sites/7/2017/07/3._het_gebruik_van_blockchain-technologie_in_nederland.pdf

Thanks man! Dat Nederlandse banken en financiele instituten zich erin verdiepten dat zag ik wel aankomen. Zelfs hier in 't land waar ik nu zit beginnen er nu 2 banken zich CRYPTO vriendelijk op te stellen. Daarmee bedoel ik dat ze nu transacties accepteren van buiten 't land verdiend door middel van crypto-trading.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er al concrete integraties zouden zijn bij bijvoorbeeld ... het openbaar vervoer of misschien nationale onderwijs ... ik noem maar dingen hoor ... aangezien ik NL veel hoger heb zitten en dacht dat er meer "advanced adoption" is.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 26, 2018, 06:16:35 AM
 #4

En wat dachten jullie van deze toepassing? https://guts.tickets/nl/get-protocol

Het wordt al in de praktijk gebruikt, en is een Nederlands product!
Jarijah (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
July 26, 2018, 02:31:50 PM
 #5

En wat dachten jullie van deze toepassing? https://guts.tickets/nl/get-protocol

Het wordt al in de praktijk gebruikt, en is een Nederlands product!

leuk hoor ... op zoiets zat ik meer te wachten ... meer alledaagse toepassingen ... wellicht later voor voetbalwedstrijden ...
Obiwankenodium
Copper Member
Member
**
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 15


View Profile WWW
July 27, 2018, 12:48:41 PM
 #6

Het wordt tijd dat instanties zoals het kadaster en kvk eens gebruik gaan maken van blockchain toepassingen.

banken werken er idd al mee, zowel voor het doen van transacties als ook het (onderzoek doen naar) het tokenizen van balansposten.

Joeyops
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 6


View Profile WWW
July 30, 2018, 06:12:44 PM
 #7

Merk er nog weinig van... het zal hoe dan ook op gang komen, denk dat we binnen 5 jaar de eerste atm's of npxs systems voorbij zien komen.

Win Free Bitcoins every hour! - www.freebitco.in[/s (https://freebitco.in/?r=6352768)
pokocryptos
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
July 30, 2018, 07:07:28 PM
 #8

Er zijn inderdaad al bedrijven, die onderzoek doen naar blockchain. Microsoft, Vmware, bankinstellingen....
Ook worden er diverse seminars in Nederland gehouden. Genoeg ontwikkeling in Nederland.
joost1974
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 1


View Profile
August 03, 2018, 06:38:46 AM
 #9

Ik ben ook benieuwd hoe de blockchain zich ontwikkelt voor de Nederlandse bedrijven en of er toepassingen komen.

★ PRiVCY ➢ Own Your Privacy! ➢ Best privacy crypto-market! ★
✈✈✈[PoW/PoS]✅[Tor]✅[Airdrop]✈✈✈ (https://privcy.io/)
prabhapriya019
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 53
Merit: 0


View Profile
August 12, 2018, 02:34:35 PM
 #10

DealJoy will change the crypto cashback sector there are various problems in existing platforms utilize bank transfers, paper checks, and online payment processors such as PayPal to pay their customers. These payment methods are not private nor truly global and include various fees, such reducing cashback commissions and invading the privacy of users.  Affiliate shopping networks have been a thing for quite a while, but traditional payment
methods used to pay members are expensive in fees and require a lot of private details, time, and bureaucracy.  Its an awesome opportunity for investor to invest in early stage of Dealjoy ICO : Innovative platform giving crypto as cashback.
prabhapriya019
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 53
Merit: 0


View Profile
August 12, 2018, 02:36:12 PM
 #11

How dealjoy is different from existing cash back and affiliate marketing platform. The affiliate industry is often accused of handling confidential customer data unethically to increase their revenues. This is made possible by customers needing to provide personal information and agreeing to questionable terms in order to receive what they are owed. Submitting private information to cashback providers along with personal order history is something customers understandably want to avoid.Another problem, from the user’s point of view, is the delay between purchasing goods and receiving the commission. On the existing platforms, it may take up to three months to receive the actual cashback. That is a long wait, and far from the customer’s ideal. Dealjoy will safeguard consumers data and will provide instant cashback to consumers.
Dillnoon
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 27
Merit: 6


View Profile
September 24, 2018, 07:25:13 AM
 #12

Het is een goede richting om de cryptocurrency en blockchain-technologie in het leven te ontwikkelen. Ik ben ervan overtuigd dat dit de markt zal helpen om snel te herstellen.
CubitDev
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 1


View Profile
September 26, 2018, 02:01:30 PM
 #13


Voor iemand die zich nu pas verdiept in crypto, ben ik best benieuwd of blockchain technologie wordt toegepast door bedrijven.
Ik leef sinds 2010 niet meer in NL en best benieuwd in welke hoedanigheid of welke vooruitzichten er zijn van integratie.
Wellicht vind je dit interessant: https://www.capgemini.com/nl-nl/wp-content/uploads/sites/7/2017/07/3._het_gebruik_van_blockchain-technologie_in_nederland.pdf

".. notarissen die geen aktes meer hoeven af te sluiten omdat deze op de blockchain geadministreerd worden .."

Er wordt ook veel onzin verkocht.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
September 27, 2018, 08:38:53 AM
 #14

[...] ".. notarissen die geen aktes meer hoeven af te sluiten omdat deze op de blockchain geadministreerd worden .."

Er wordt ook veel onzin verkocht.

Hoe bedoelt U? Dat (voorbeeld) is nu juist een prima voorbeeld van wat er met Blockchain technologie mogelijk is...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
September 28, 2018, 08:08:33 AM
 #15

[...] ".. notarissen die geen aktes meer hoeven af te sluiten omdat deze op de blockchain geadministreerd worden .."

Er wordt ook veel onzin verkocht.

Hoe bedoelt U? Dat (voorbeeld) is nu juist een prima voorbeeld van wat er met Blockchain technologie mogelijk is...

Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt (bij dit specifieke voorbeeld) dat het nog steeds nodig zal zijn dat een notaris de akte opstelt, hoewel de registratie wel sneller, goedkoper en eenvoudiger kan worden.

De stap naar blockchain haalt de notaris niet weg, slechts een deel van de werkzaamheden. De discussie of je een notaris wel of niet ergens voor nodig hebt, is een hele andere - die meer inhoudelijk is en weer niets met blockchain te maken heeft.

Maar ja, dat heb je met voorbeelden: dat zijn geen concreet uitgewerkte business cases.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
September 28, 2018, 11:51:25 AM
 #16

[...] ".. notarissen die geen aktes meer hoeven af te sluiten omdat deze op de blockchain geadministreerd worden .."

Er wordt ook veel onzin verkocht.
Hoe bedoelt U? Dat (voorbeeld) is nu juist een prima voorbeeld van wat er met Blockchain technologie mogelijk is...
Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt (bij dit specifieke voorbeeld) dat het nog steeds nodig zal zijn dat een notaris de akte opstelt, hoewel de registratie wel sneller, goedkoper en eenvoudiger kan worden.

De stap naar blockchain haalt de notaris niet weg, slechts een deel van de werkzaamheden. De discussie of je een notaris wel of niet ergens voor nodig hebt, is een hele andere - die meer inhoudelijk is en weer niets met blockchain te maken heeft.

Maar ja, dat heb je met voorbeelden: dat zijn geen concreet uitgewerkte business cases.

Ik heb geen idee wat CubitDev bedoelt (vandaar de vraag ook). Maar ik vind "Er wordt ook veel onzin verkocht." toch best wel een "sterke" statement die ook om onderbouwing vraagt... (daarnaast is het ook best een "gesloten" opmerking, die weinig getuigt van een "open/lerende" instelling).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
October 02, 2018, 04:27:48 PM
 #17

Ik zie voorlopig toch meer toepassingen in business-to-business dan door "gewone" mensen. Prima dat we het kadaster gaan registreren op een Blockchain oplossing, maar ik denk dat er nog veel mis kan gaan. Als iemand een pistool tegen je hoofd zet, kun je dan het eigendom van je huis ineens overdragen?

Of iemand 0.0001 betaald ipv 0.00001, dan is het op de Blockchain direct definitief.

Wat dat betreft denk ik dat we nog veel ontwikkeling moeten doormaken. Ik verwacht meer toepassingen zoals Ripple, op korte termijn, die bestaande processen optimaliseren. Qua notarissen denk ik dat we bijvoorbeeld eigendom op een Blockchain kunnen registreren (transparent, altijd beschikbaar), maar dat de overdracht zelf altijd via tussenpersonen zal gaan.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 03, 2018, 04:18:35 AM
 #18

Ik zie voorlopig toch meer toepassingen in business-to-business dan door "gewone" mensen. Prima dat we het kadaster gaan registreren op een Blockchain oplossing, maar ik denk dat er nog veel mis kan gaan. Als iemand een pistool tegen je hoofd zet, kun je dan het eigendom van je huis ineens overdragen?

Of iemand 0.0001 betaald ipv 0.00001, dan is het op de Blockchain direct definitief.

Wat dat betreft denk ik dat we nog veel ontwikkeling moeten doormaken. Ik verwacht meer toepassingen zoals Ripple, op korte termijn, die bestaande processen optimaliseren. Qua notarissen denk ik dat we bijvoorbeeld eigendom op een Blockchain kunnen registreren (transparent, altijd beschikbaar), maar dat de overdracht zelf altijd via tussenpersonen zal gaan.


Correct, maar wanneer je 0.0001 betaalt in de huidige situatie ipv 0.00001 dan is dat over het algemeen toch ook definitief, dus daar zie ik het verschil niet? Het is alleen voor iedereen zichtbaar geworden.
Delphinus
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 112


View Profile
October 03, 2018, 07:34:26 AM
 #19

Ik zie voorlopig toch meer toepassingen in business-to-business dan door "gewone" mensen. Prima dat we het kadaster gaan registreren op een Blockchain oplossing, maar ik denk dat er nog veel mis kan gaan. Als iemand een pistool tegen je hoofd zet, kun je dan het eigendom van je huis ineens overdragen?

Of iemand 0.0001 betaald ipv 0.00001, dan is het op de Blockchain direct definitief.

Wat dat betreft denk ik dat we nog veel ontwikkeling moeten doormaken. Ik verwacht meer toepassingen zoals Ripple, op korte termijn, die bestaande processen optimaliseren. Qua notarissen denk ik dat we bijvoorbeeld eigendom op een Blockchain kunnen registreren (transparent, altijd beschikbaar), maar dat de overdracht zelf altijd via tussenpersonen zal gaan.


Correct, maar wanneer je 0.0001 betaalt in de huidige situatie ipv 0.00001 dan is dat over het algemeen toch ook definitief, dus daar zie ik het verschil niet? Het is alleen voor iedereen zichtbaar geworden.

Op dit moment kunnen banken transactie in principe nog terugdraaien. Ik snap dat Blockchain om decentralisatie draait, maar in de praktijk zie je toch voornamelijk Proof-of-Authority netwerken op dit moment waar de bedrijven meer invloed op kunnen uitoefenen.

CubitDev
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 1


View Profile
October 12, 2018, 04:50:53 PM
Last edit: October 31, 2018, 12:47:50 PM by CubitDev
 #20

[...] ".. notarissen die geen aktes meer hoeven af te sluiten omdat deze op de blockchain geadministreerd worden .."

Er wordt ook veel onzin verkocht.

Hoe bedoelt U? Dat (voorbeeld) is nu juist een prima voorbeeld van wat er met Blockchain technologie mogelijk is...

Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt (bij dit specifieke voorbeeld) dat het nog steeds nodig zal zijn dat een notaris de akte opstelt, hoewel de registratie wel sneller, goedkoper en eenvoudiger kan worden.

De stap naar blockchain haalt de notaris niet weg, slechts een deel van de werkzaamheden. De discussie of je een notaris wel of niet ergens voor nodig hebt, is een hele andere - die meer inhoudelijk is en weer niets met blockchain te maken heeft.

Maar ja, dat heb je met voorbeelden: dat zijn geen concreet uitgewerkte business cases.

De blockchain -- archiefkast index -- bevat geen akten, slechts een "incident van registratie" wat in een nieuw blok wordt "geregistreerd". Hoe dat nieuwe blok -- tot nu toe het consensus model -- ook tot stand komt. Hoe, en waarom zou het "consensus model" e1n, of een nieuwe waarde creëren in dit geval?
En hoe zou deze "waarde" in het consensus model gevalideerd kunnen worden? Hoe zou men "proof of work" - update - of "proof of stake" in de blockchain in dit geval kunnen doorgeven?

Wat ik al zei.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!