|
Jean.Luc
|
|
July 29, 2018, 09:22:57 AM |
|
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de hamvraag die velen bezig zal houden die nog niet van Gulden gehoord hebben: Waarom Gulden?1.) NLG is één van de weinige crypto currency met WERKENDE wallets voor elk platform (Win, Mac, Lin, iOS en Android) En is dus niet een krakkemikkige kopie van de bitcoin QT client die bij iedere opstart er weer een half uur over doet om te synchroniseren. 2.) NLG heeft na de update als enige de beschikking over een decentrale manier om 1 confirmatie betalingen veilig te doen plaatsvinden (Dus niet via Masternodes o.i.d. die het hele idee van decentraliteit om zeep helpen) 3.) NLG heeft als enige een oplossing gevonden om de "macht" van de miners te breken door het validatieproces van transacties ook door zogenaamd "witness" uit te laten voeren. En omdat de twee groepen miners en witness tegenstrijdige belangen hebben kunnen ze niet de blockchain "gijzelen" of anderzins hun zin doorzetten. 4.) Omdat NLG een algemeen gebruikt internationaal betaalmiddel wil worden richt NLG zich op een sterke koppeling met Fiat geld. Daarom kan je makkelijk NLG kopen en verkopen met euro via de wallets. Verkopen gaat simpel door in plaats van een Guldenadres gewoon je IBAN nr in te vullen. Naast Euro wordt er hard gewerkt om een koppeling met USD en GBP te verkrijgen. 5.) Gulden heeft als enige de mogelijkheid om een koppeling tussen een desktop wallet en een mobiele wallet te maken zodat de mobiele wallet beheerd kan worden via de desktop. 6.) Guldens kun je vast zetten tegen een bepaalde rente. De hoogte van de rente is afhankelijk van de hoeveelheid en de tijdsduur dat je de Guldens vastzet. En dit "witness" proces is geheel iets anders dan POS bij een willekeurig ander muntje. 7.) Omdat we een laagdrempelig instapmodel hebben via ideal aankopen en direct in wallet verkopen, zijn we aantrekkelijk voor de gewone man en die moeten we dan ook bereiken om een betaalmiddel te kunnen worden. Dus gewoon naar IBAN. 8.) Gulden heeft een grote enthousiaste community op Slack ( https://gulden.com/join). Waar iedereen lid van kan worden en waar je in direct contact kunt treden met de ontwikkelaars. 9.) Gulden doet geen loze beloften en hyped geen non news 10.) De ontwikkelaars zijn onafhankelijk en zijn door community funding al voorzien voor voldoende middelen om nog jaren onafhankelijk te kunnen ontwikkelen. Er zijn nu 5 mensen bezig met de ontwikkeling op professionele basis enz. enz. Smiley
|
|
|
|
|
|
|
flappie
Member
Activity: 87
Merit: 11
|
|
July 29, 2018, 03:07:16 PM |
|
Er is al 45 miljoen Gulden (+/- €2.300.000,00 ) in witness gezet in de afgelopen week. Allemaal mensen die nu tussen de 2,5 en 12% rente vangen op hun kapitaal.
|
|
|
|
heijplaat
Newbie
Activity: 8
Merit: 0
|
|
July 30, 2018, 06:42:43 AM |
|
Allemaal mensen die nu tussen de 2,5 en 12% rente vangen op hun kapitaal.
Even een kanttekening... http://guldenbites.com/nl/2018/07/26/gulden-spaardeposito-groot-succes/Ik heb op dit moment mijn eerste 20 Gulden binnen, 10.000 vastgezet voor 1 maand. dus als dat door zet kom ik op 1% per maand, maar het zou zomaar kunnen dat het lager of op niets uit valt. Kanttekening is hierbij dat de opbrengsten niet gegarandeerd zijn. Hoe meer deposito’s aangemaakt worden hoe minder groot de rendementen worden. Het is immers zo dat er per dag maar een maximum aantal blokken gemined worden. Dit kan er toe leiden dat bij kleinere bedragen en kortere looptijden er nagenoeg, of wellicht zelfs niets, uitgekeerd kan worden. Misschien allemaal even goed inlezen!
|
|
|
|
flappie
Member
|
|
July 30, 2018, 08:51:19 AM |
|
Ik heb op dit moment mijn eerste 20 Gulden binnen, 10.000 vastgezet voor 1 maand. dus als dat door zet kom ik op 1% per maand, maar het zou zomaar kunnen dat het lager of op niets uit valt. Kanttekening is hierbij dat de opbrengsten niet gegarandeerd zijn. Hoe meer deposito’s aangemaakt worden hoe minder groot de rendementen worden. Het is immers zo dat er per dag maar een maximum aantal blokken gemined worden. Dit kan er toe leiden dat bij kleinere bedragen en kortere looptijden er nagenoeg, of wellicht zelfs niets, uitgekeerd kan worden. Misschien allemaal even goed inlezen! Je kunt natuurlijk geen enkele conclusie verbinden aan een 10K/1maand witness account die slechts enkele dagen oud is en (Nu al ) 20 Gulden heeft gewonnen. Dus die 1% per maand (12% op jaarbasis) kan je wel op je buik schrijven. De genoemde percentages zijn uiteraard gemiddelden opbrengsten. Bedenk dat het kiezen van de witness een loterij is en je hebt mensen met geluk en mensen met pech. Ik heb zelf grotere accounts lopen die nog niks hebben ontvangen, helaas. Ik ben misschien zo'n pechvogel
|
|
|
|
Jean.Luc
|
|
July 30, 2018, 09:24:43 AM |
|
Een nieuw lijstje met verwachte opbrengsten. LET OP genoemde percentages zijn op jaarbasis en berekent op basis van de gegevens van 30-07-2018 11.00 uur. De waarden zijn iets gunstiger geworden t.o.v. het vorige lijstje. Hierbij werd nog uit gegaan van een schatting in de berekeningen. Nu heb ik alles doorgerekend met de actuele, reële waarde. Daarnaast heb ik de 2 maand optie vervangen door de 3 maand optie. Om een beter zicht te krijgen op de ontwikkeling van de rente bij langere looptijden. Dus als er staat dat de opbrengst 3,3% is voor het vastzetten van 10000 Gulden voor 1 maand betekent dat u dus in die ene maand maar (3,3% gedeeld door 12 is) 0,275% rente zal ontvangen. Oftewel dat de kans groot is dat u slechts één keer de reward loterij wint en dus 20 Gulden krijgt. Maar het kan net zo goed 0 Gulden als 60 Gulden zijn. Afhankelijk hoeveel geluk u heeft :slightly_smiling_face: Het loont echt om langere perioden te selecteren. Niet alleen is de opbrengst dan hoger maar de geluksfactor wordt steeds minder omdat het uitgemiddeld wordt.
We gaan uit van 10.000 Gulden vast zetten: 1 maand 3,6% 3 maanden 4,2% 6 maanden 5,0% 1 jaar 6,7% 2 jaar 10,0% 3 jaar 13,2%
Als we 100.000 Gulden vastzetten: 1 maand 5,8% 3 maanden 6,5% 6 maanden 7,6% 1 jaar 9,6% 2 jaar 12,9% 3 jaar 15,6%
|
|
|
|
johnnybraveau
Jr. Member
Activity: 195
Merit: 1
This is my real name
|
|
July 30, 2018, 09:43:04 AM |
|
Even een kanttekening... http://guldenbites.com/nl/2018/07/26/gulden-spaardeposito-groot-succes/Ik heb op dit moment mijn eerste 20 Gulden binnen, 10.000 vastgezet voor 1 maand. dus als dat door zet kom ik op 1% per maand, maar het zou zomaar kunnen dat het lager of op niets uit valt. Kanttekening is hierbij dat de opbrengsten niet gegarandeerd zijn. Hoe meer deposito’s aangemaakt worden hoe minder groot de rendementen worden. Het is immers zo dat er per dag maar een maximum aantal blokken gemined worden. Dit kan er toe leiden dat bij kleinere bedragen en kortere looptijden er nagenoeg, of wellicht zelfs niets, uitgekeerd kan worden. Misschien allemaal even goed inlezen! 1% per maand is toch 12% op jaarbasis. Misschien zelf even goed lezen. Overigens ga je als je het een jaar vast zet geen 12% rendement halen per jaar. Zie calculaties Aat hierboven.
|
|
|
|
guldenpagina.nl (OP)
|
|
July 30, 2018, 10:40:56 AM |
|
Even een kanttekening... http://guldenbites.com/nl/2018/07/26/gulden-spaardeposito-groot-succes/Ik heb op dit moment mijn eerste 20 Gulden binnen, 10.000 vastgezet voor 1 maand. dus als dat door zet kom ik op 1% per maand, maar het zou zomaar kunnen dat het lager of op niets uit valt. Kanttekening is hierbij dat de opbrengsten niet gegarandeerd zijn. Hoe meer deposito’s aangemaakt worden hoe minder groot de rendementen worden. Het is immers zo dat er per dag maar een maximum aantal blokken gemined worden. Dit kan er toe leiden dat bij kleinere bedragen en kortere looptijden er nagenoeg, of wellicht zelfs niets, uitgekeerd kan worden. Misschien allemaal even goed inlezen! 1% per maand is toch 12% op jaarbasis. Misschien zelf even goed lezen. Overigens ga je als je het een jaar vast zet geen 12% rendement halen per jaar. Zie calculaties Aat hierboven. Het blijft ook gebaseerd op factoren, morgen kan het anders zijn dan overmorgen
|
|
|
|
Jean.Luc
|
|
July 31, 2018, 04:17:18 PM |
|
Hier een lijstje met optimale hoeveelheden Gulden die u kunt vastzetten. Met deze hoeveelheden haalt u dus de maximale rente op. Hoger of lager levert minder op. Alles op basis van de witness data per 30-7-2018 22.00 uur LET OP percentage uiteraard op jaarbasis 1 maand 270.000 Gulden 6,6% 3 maanden 240.000 Gulden 7,2% 6 maanden 210.000 Gulden 8,0% 1 jaar 170.000 Gulden 9,5% 2 jaar 120.000 Gulden 12,3% 3 jaar 90.000 Gulden 14,8%
|
|
|
|
|
flappie
Member
|
|
August 01, 2018, 06:25:58 PM |
|
|
|
|
|
|
Jean.Luc
|
|
August 06, 2018, 08:03:40 PM |
|
Een nieuwe lijst met de optimale inleg in witness voor verschillende vastzet periode plus de daarbij verwachtte renteopbrengst op JAARBASIS en berekent op basis van de gegevens van 6-8-2018 20.00 uur. 1 maand G300.000 6,0% 3 maanden G270.000 6,6% 6 maanden G240.000 7,3% 1 jaar G190.000 8,6% 2 jaar G140.000 11,4% 3 jaar G110.000 13,4%
Een nieuw lijstje met verwachte opbrengsten. LET OP genoemde percentages zijn ook op jaarbasis Als we gaan uit van 10.000 Gulden vast zetten: 1 maand 2,9% 3 maanden 3,3% 6 maanden 4,0% 1 jaar 5,3% 2 jaar 9,7% 3 jaar 10,5%
Als we 100.000 Gulden vastzetten: 1 maand 4,7% 3 maanden 5,3% 6 maanden 6,3% 1 jaar 8,0% 2 jaar 10,9% 3 jaar 13,4%
|
|
|
|
|
heijplaat
Newbie
Activity: 8
Merit: 0
|
|
August 12, 2018, 06:48:19 AM |