Bitcoin Forum
May 01, 2024, 09:22:50 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 2 vragen en een opmerking  (Read 275 times)
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 08, 2018, 02:39:15 PM
Merited by LoyceV (1), friends1980 (1), xtraelv (1)
 #1

Hallo Allemaal.
Vandaag heb ik mijn 15e bitcoinbetaling ontvangen in de winkel sinds 2 weken, dus eigenlijk
gaat dit best wel goed vind ik!

Maar nu zijn mijn vragen of het voordeliger is als ik altijd laat betalen naar een vast btc adres of
dat ik ook wisselende adressen kan gebruiken?
Dit ivm het aantal inputs en het spenden daarvan.

Mijn klant betaald een opslag van 50 satoshi per betaling voor de netwerk kosten.

mijn 2e vraag is waar die stikkers te koop zijn met "bitcoin accepted" liefst met de bedrukte
klant klevend zodat ik hem aan de binnenkant van de etalage kan plakken.

leuk weekend allemaal!
1714598570
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714598570

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714598570
Reply with quote  #2

1714598570
Report to moderator
1714598570
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714598570

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714598570
Reply with quote  #2

1714598570
Report to moderator
BitcoinCleanup.com: Learn why Bitcoin isn't bad for the environment
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714598570
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714598570

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714598570
Reply with quote  #2

1714598570
Report to moderator
1714598570
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714598570

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714598570
Reply with quote  #2

1714598570
Report to moderator
Janportfolio
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 3


View Profile
December 11, 2018, 10:25:29 AM
Merited by LoyceV (1), friends1980 (1), xtraelv (1)
 #2

Je kunt inderdaad meerdere Bitcoin Walets aanmaken maar ik advsieer je de ontvangen bitcoins op te slaan in een Ledger, een hardware wallet. https://www.ledger.com/
is even een investering maar is de beste en veiligste manier van opslaan voor Bitcoin en vele andere munten. De ledger is dan jouw wallet adres.
Mocht je dat gaan doen koop dan een ledger op https://www.ledger.com/ of echt betrouwbare adressen. Tweede hands ledgers, niet doen!! En kies gewoon de USB stick uitvoering, die werkt top.
De Legder Nano S gebruikt je dan voor Bitcoins die je wilt behouden en in een online of mobile wallet zet je dan wat bitcoin voor het spenden.

Je kunt trowuens ook Bitcoin betalingen direct in Euro laten betalen via b.v. https://www.bitkassa.nl/accept
En deze ken je wellicht ook, Mollie payment voor je shop. Ook daar worden Bitcoin betalingen direct omgezet in Euro, kosten zijn dan € 0,25 per transactie en kun je doorrekenen in je prijs om op 0 uit te komen als je wilt. https://www.mollie.com/en/payments/bitcoin

Bitcoin stikkers koop je o.a. hier: https://stickermaster.nl/bitcoin-stickers/
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 13, 2018, 01:54:27 PM
 #3

Hey,

Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb er voor gekozen om alle transacties op te slaan op een paperwallet waarvan de
privare key beveiligd is met een stevig wachtwoord.
Bitkassa ken ik maar ik (we hebben) zelf de kassa die we al hebben geherprogrammeerd voor bitcoin betalingen.
Daarbij is bitkassa absoluut niet transparrant over de wisselkoers weet ik uit eigen ervaring.
Ik hoef ook niet meteen euro's te hebben voor mijn btc want ik bestel zelf ook mijn goederen in azië en per bestelling
ben ik ruim 10euro voordeliger uit door het feit dat ik geen transactie kosten heb bij de bank.

De stikkers ga ik zodadelijk bestellen ! :-)

groetjes,
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 15, 2018, 12:52:52 PM
 #4

Puur uit interesse: wat voor winkel heb je precies?

Gtz!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 17, 2018, 03:35:26 PM
Merited by LoyceV (1)
 #5

Puur uit interesse: wat voor winkel heb je precies?

Gtz!

Ik heb een zgn eroshop en verkoop ook non-alcoholische dranken, snoepgoed en snacks.
Omdat dit een winkel is van het type waar nooit iemand komt en iedereen over begint te
gniffelen heb ik dus ook 3 man personeel en dagelijkse betalingen in bitcoin.
Sterker nog ik heb mijn contract met de leverancier van de pinautomaat opgezegd per 1-1
omdat dat ding daar voor niets stond en alleen geld koste.
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 20, 2018, 09:38:00 PM
 #6

Puur uit interesse: wat voor winkel heb je precies?

Gtz!

Ik heb een zgn eroshop en verkoop ook non-alcoholische dranken, snoepgoed en snacks.
Omdat dit een winkel is van het type waar nooit iemand komt en iedereen over begint te
gniffelen heb ik dus ook 3 man personeel en dagelijkse betalingen in bitcoin.
Sterker nog ik heb mijn contract met de leverancier van de pinautomaat opgezegd per 1-1
omdat dat ding daar voor niets stond en alleen geld koste.


Dat is werkelijk indrukwekkend.

Ik hoopte natuurlijk wel dat je geen niche-product aanbood, omdat mainstream-business (ik bedoel pakweg: kruideniers en nachtwinkels, oftewel alles waarover niet gegniffeld wordt) de "man in de straat" zal moeten meesleuren in het crypto-verhaal.

Maar dat terzijde. Dat je met je privé-zaak spontaan in het crypto-verhaal meestapt, met het eventuele nodige risico (maar aan het succes te horen, is het risico beperkt), daar doe ik mijn petje voor af.

Good luck @bit my coin!!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 22, 2018, 03:38:51 PM
Merited by friends1980 (2), LoyceV (1)
 #7

Hey,

Volgens de lijst van crypto acceptanten ben ik echt niet de enige in mijn branche die ze accepteerd hoor.
Alleen kom ik er eerlijk voor uit en durf te zeggen wat voor winkel ik heb.

En ieder beetje helpt, de winkel waarover gegniffeld word bedoelde ik half serieus en half grappig.
Veel van mijn klanten hebben behoefte aan privacy en willen daarom niet pinnnen omdat de bank iedere
transactie tenminste 7 jaar bewaard.
Omdat bitcoin toch een zekere mate van privacy bied is dit toch een uitkomst voor hen.
En ik ben van een stroom contant geld af.
Ik heb de voorzitter van de ondernemers vereniging op bezoek gehad en die was toch
onder de indruk van het technische verhaal en besloot een stukje in de nieuwsbrief te schrijven
toen na een geslaagde demonstratie hij naar buiten ging met een blikje drinken dat met btc betaald was.
Dus wie weet volgen er andere winkels en heb ik toch een beetje geholpen.

greetz,
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 24, 2018, 10:22:50 PM
 #8

Yes volledig met je eens. Vind het een sterk verhaal en inspirerend voor andere ondernemers. Voor alle duidelijkheid, ik behoor niet tot de gniffelaars. Cheesy mijn punt was alleen dat ik hoop dat "dagelijkse" winkelfaciliteiten ook snel jouw voorbeeld volgen.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
LoyceV
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3304
Merit: 16581


Thick-Skinned Gang Leader and Golden Feather 2021


View Profile WWW
December 24, 2018, 10:48:25 PM
Merited by friends1980 (1)
 #9

Maar nu zijn mijn vragen of het voordeliger is als ik altijd laat betalen naar een vast btc adres of
dat ik ook wisselende adressen kan gebruiken?
Dit ivm het aantal inputs en het spenden daarvan.
Voor de fees maakt het niet uit, voor de privacy (ook van de klant) is het beter om voor elke transactie een nieuw adres te gebruiken. Voor lagere fees helpt het wel om SegWit te gebruiken. Er zijn 2 opties: adressen beginnend met bc1 geven de laagste fee, adressen beginnend met 3 zijn volledig compatible met alle wallets.

Quote
Mijn klant betaald een opslag van 50 satoshi per betaling voor de netwerk kosten.
Dat is zelfs met de laagst mogelijke fees te weinig voor een transactie. Het is ruim minder dan een cent, als je het niet wil verhogen kan je het net zo goed weglaten.

Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb er voor gekozen om alle transacties op te slaan op een paperwallet waarvan de
privare key beveiligd is met een stevig wachtwoord.
Zolang je het wachtwoord niet vergeet zit je met BIP38 goed. Brute-forcen is zo goed als onmogelijk.

Fees zijn nu laag, maar dat was niet altijd zo en zal ook niet eeuwig zo blijven. Zie Fees are low, use this opportunity to Consolidate your small inputs!
Als je doorgaat met 15 transacties per 2 weken te ontvangen, is het aan te raden om af en toe al je "kleingeld" samen te voegen, bijvoorbeeld door het naar een nieuwe paperwallet te versturen. Een jaar geleden waren fees van $25 per input heel normaal, dat moet je zien te voorkomen.

Iced
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 627
Merit: 208


Belgian based crypto-enthusiast


View Profile
December 27, 2018, 09:53:13 AM
 #10

Ben eigenlijk wel benieuwd vanaf wanneer je deze betalingen geaccepteerd hebt (dus op welke periode je deze 15de betaling ontvangen hebt) en of je openstaat voor nog andere cryptovaluta's na een succesvolle afronding met Bitcoin?

No signature for now
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 27, 2018, 05:49:43 PM
Last edit: December 27, 2018, 06:08:53 PM by friends1980
 #11

Ben eigenlijk wel benieuwd vanaf wanneer je deze betalingen geaccepteerd hebt (dus op welke periode je deze 15de betaling ontvangen hebt) en of je openstaat voor nog andere cryptovaluta's na een succesvolle afronding met Bitcoin?

Ja ik ben ook nieuwsgierig hier meer over te horen. Beschik je over statistieken over gebruik, bedragen enz? Ik bedoel - uiteraard - anonieme gegevens. En om verder te gaan op de vraag van Iced hierboven: vragen klanten zelf ook of er met andere crypto's betaald kan worden? En zo ja, welke?

edit: in mijn branche is crypto momenteel geen optie maar ik ben wel zeer geïnteresseerd in het gebruik buiten de "cocon" van dit cryptofan-forum. Smiley

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 27, 2018, 09:59:27 PM
 #12

Yes volledig met je eens. Vind het een sterk verhaal en inspirerend voor andere ondernemers. Voor alle duidelijkheid, ik behoor niet tot de gniffelaars. Cheesy mijn punt was alleen dat ik hoop dat "dagelijkse" winkelfaciliteiten ook snel jouw voorbeeld volgen.

Wie weet, wie weet ...... :-)
Als de btc volgendjaar booming is in nederland weet je wie je moet bedanken.
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 27, 2018, 10:02:59 PM
 #13

Maar nu zijn mijn vragen of het voordeliger is als ik altijd laat betalen naar een vast btc adres of
dat ik ook wisselende adressen kan gebruiken?
Dit ivm het aantal inputs en het spenden daarvan.
Voor de fees maakt het niet uit, voor de privacy (ook van de klant) is het beter om voor elke transactie een nieuw adres te gebruiken. Voor lagere fees helpt het wel om SegWit te gebruiken. Er zijn 2 opties: adressen beginnend met bc1 geven de laagste fee, adressen beginnend met 3 zijn volledig compatible met alle wallets.

Quote
Mijn klant betaald een opslag van 50 satoshi per betaling voor de netwerk kosten.
Dat is zelfs met de laagst mogelijke fees te weinig voor een transactie. Het is ruim minder dan een cent, als je het niet wil verhogen kan je het net zo goed weglaten.

Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb er voor gekozen om alle transacties op te slaan op een paperwallet waarvan de
privare key beveiligd is met een stevig wachtwoord.
Zolang je het wachtwoord niet vergeet zit je met BIP38 goed. Brute-forcen is zo goed als onmogelijk.

Fees zijn nu laag, maar dat was niet altijd zo en zal ook niet eeuwig zo blijven. Zie Fees are low, use this opportunity to Consolidate your small inputs!
Als je doorgaat met 15 transacties per 2 weken te ontvangen, is het aan te raden om af en toe al je "kleingeld" samen te voegen, bijvoorbeeld door het naar een nieuwe paperwallet te versturen. Een jaar geleden waren fees van $25 per input heel normaal, dat moet je zien te voorkomen.

Bedankt voor je uigebreide antwoord maar de pvt is heel goed beveiligd maak je maar niet druk :-)
Wat betreft de adresse; ik kan niet zomaar wisselen van btc adres dus nisschien dat ik pas een nieuw in ga stellen als er een hele btc op staat of misschien 1x in de maand.
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 27, 2018, 10:09:25 PM
 #14

Ben eigenlijk wel benieuwd vanaf wanneer je deze betalingen geaccepteerd hebt (dus op welke periode je deze 15de betaling ontvangen hebt) en of je openstaat voor nog andere cryptovaluta's na een succesvolle afronding met Bitcoin?

De allereerste bitcoinbetaling was half eind october, maar het bedrag rekende ik toen nog zelf uit en keerde de laptop om zodat de klant met zijn phone
de qr code kon scannen.

Vanaf 1 december werkt bitcoin via de kassa met de aangepaste software en hardware.
Op het moment dat ik dit schrijf heb ik 21 bitcoinbetalingen met een volume van net iets meer als 1 btc.
Daar moet wel bij aangetekend worden dat een klant op meerdere dagen een dergelijke betaling heeft gedaan.
bit my coin (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 9


View Profile
December 27, 2018, 10:27:20 PM
 #15

Ben eigenlijk wel benieuwd vanaf wanneer je deze betalingen geaccepteerd hebt (dus op welke periode je deze 15de betaling ontvangen hebt) en of je openstaat voor nog andere cryptovaluta's na een succesvolle afronding met Bitcoin?

Ja ik ben ook nieuwsgierig hier meer over te horen. Beschik je over statistieken over gebruik, bedragen enz? Ik bedoel - uiteraard - anonieme gegevens. En om verder te gaan op de vraag van Iced hierboven: vragen klanten zelf ook of er met andere crypto's betaald kan worden? En zo ja, welke?

edit: in mijn branche is crypto momenteel geen optie maar ik ben wel zeer geïnteresseerd in het gebruik buiten de "cocon" van dit cryptofan-forum. Smiley

No voorlopig blijft het alleen bij de bitcoin accepteren.
MISSCHIEN, maar dan ook heeeeeel misschien voeg ik Litecoin toe maar eigenlijk liever niet omdat ik bepaalde bestellingen met bitcoin kan betalen en
dan niet nog eens hoef te wisselen. bitcoin is natuurlijk niet mijn core buisiness maar heb ik alleen om mijn klanten toech een zekere mate van privacy
te geven.
Mag ik vragen in welke branche jij actief bent ?

Echte statestieken heb ik niet als dat de hoogste betaling 0.5 btc is geweest en de laagste 0.00036xxxxx
Net als bij pinnen mag alles wat de winkel uit gaat ge_btc'ed worden.
Door het toegangsbeleid dat ik hanteer is iedereen ouder als 18 en heb ik 2 dames die hun aankopen met btc doen de rest is man.
Maar de meeste betalingen gaan nog altijd contant. Er moet nog wel regelmatig uitgelegd worden dat bitcoin ook een betaalmiddel is en niet alleen
een manier van beleggen of om fraude te plegen.

Iced
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 627
Merit: 208


Belgian based crypto-enthusiast


View Profile
December 28, 2018, 01:21:08 PM
 #16


De allereerste bitcoinbetaling was half eind october, maar het bedrag rekende ik toen nog zelf uit en keerde de laptop om zodat de klant met zijn phone
de qr code kon scannen.

Vanaf 1 december werkt bitcoin via de kassa met de aangepaste software en hardware.
Op het moment dat ik dit schrijf heb ik 21 bitcoinbetalingen met een volume van net iets meer als 1 btc.
Daar moet wel bij aangetekend worden dat een klant op meerdere dagen een dergelijke betaling heeft gedaan.


Transactie is transactie zodus :-) mooi om dit te lezen man, ben erg benieuwd naar hoe dit zal toenemen in de nabije toekomst.

No voorlopig blijft het alleen bij de bitcoin accepteren.
MISSCHIEN, maar dan ook heeeeeel misschien voeg ik Litecoin toe maar eigenlijk liever niet omdat ik bepaalde bestellingen met bitcoin kan betalen en
dan niet nog eens hoef te wisselen. bitcoin is natuurlijk niet mijn core buisiness maar heb ik alleen om mijn klanten toech een zekere mate van privacy
te geven.

Dat is nou precies de reden waarom ik vroeg of je nog andere cryptovaluta's gaat accepteren, denk aan Monero, Zcash, PivX, Phore en Grin (de laatste is nog steeds in ontwikkeling).

Als je ooit van plan bent één van deze te accepteren mag je me altijd eens een seintje geven.

No signature for now
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!