Bitcoin Forum
May 09, 2024, 04:10:21 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: Wie gaat Bitcoins verkopen op Koningsdag en hoe pak je dit aan?  (Read 8048 times)
shibalicious (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
March 14, 2014, 04:27:01 AM
 #1

Ik dacht zelf aan de volgende zaken:

Kleine hoeveelheden voor geïnteresseerden
Tegen de marktprijs
Geïnteresseerden informeren
Flyers maken met info en waar ze hun Bitcoin kunnen uitgeven en hoe te beveiligen

Iemand geïnteresseerd om mee te denken en mee te helpen?
1715271021
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715271021

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715271021
Reply with quote  #2

1715271021
Report to moderator
1715271021
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715271021

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715271021
Reply with quote  #2

1715271021
Report to moderator
The forum strives to allow free discussion of any ideas. All policies are built around this principle. This doesn't mean you can post garbage, though: posts should actually contain ideas, and these ideas should be argued reasonably.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715271021
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715271021

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715271021
Reply with quote  #2

1715271021
Report to moderator
1715271021
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715271021

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715271021
Reply with quote  #2

1715271021
Report to moderator
1715271021
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715271021

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715271021
Reply with quote  #2

1715271021
Report to moderator
Blaater
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 262


View Profile
March 14, 2014, 12:12:17 PM
 #2

Ik dacht zelf aan de volgende zaken:

Kleine hoeveelheden voor geïnteresseerden
Tegen de marktprijs
Geïnteresseerden informeren
Flyers maken met info en waar ze hun Bitcoin kunnen uitgeven en hoe te beveiligen

Iemand geïnteresseerd om mee te denken en mee te helpen?

Haal op het forum enkele 'creditcards' met daarop de public (eventueel ook private key), waar je de bitcoins op kan overmaken. Dan hebben mensen iets fysieks vast, geeft ze altijd meer vertrouwen. Ondertussen kan je mensen uitleggen waarom deze oplossing niet veilig is Wink.
BongaManollo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 237
Merit: 100


View Profile
March 14, 2014, 03:08:29 PM
 #3

Geweldig idee! Ik ga er eens over nadenken. Als jij nou Amsterdam doet pak ik Utrecht Smiley
simonvrouwe
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
March 15, 2014, 07:31:07 PM
 #4

Heb ik vorig jaar ook gedaan, met een stapeltje uitgeprinte paper wallets (bitaddress.org) en mijn android telefoon met blockchain.info waarmee je dan het gewenste saldo op de wallets stort tijdens de verkoop. TIP: zorg wel dat de QR codes groot genoeg zijn uitgeprint zodat die snel gescanned kunnen worden en zorg dat je wifi of goeie data-verbinding hebt. Maar ja der was toen nog geen hond die van Bitcoins gehoord had, dus in totaal maar 0.1BTC verkocht ofzo. Misschien had dat ook wat met drank te maken en mijn huisgenoot uit Schotland die elke voorbijganger afblafte zoals: (kwam dikke vrouw langs lopen) BITCOIN MAKES YOU SLIM! & (bij stelletjes) BITCOIN MAKES YOUR WIVE LOOK PRETTIER! Was wel lachen geblazen ... Grin
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
March 15, 2014, 07:46:07 PM
 #5

Ik ga fysieke coins verkopen. Misschien ook iets voor jullie?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=516660.0

(ook even ongegeneerd reclame maken Grin)
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 16, 2014, 10:24:19 PM
 #6

Haha, leuk dat het idee om Bitcoins te verkopen op Koningsdag speelt. Dat je fysieke coins gaat verkopen, kan ik nog wel begrijpen (en al helemaal voor die prijs Tongue). Echter, topicstarter, wat heb je eraan om bitcoins tegen de huidige prijs te gaan verkopen? Natuurlijk, je kunt wat mensen inlichten over de coin en zo wat meer fans creëren, maar daar bereik je zelf niet heel veel mee. Als je je BTC tegen de huidige marktprijs gewoon verkoopt op een exchange, dan hoef je niet de hele dag op een kleedje te gaan zitten Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
nlsupernova
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


View Profile
March 25, 2014, 11:01:02 AM
 #7

Haha, leuk dat het idee om Bitcoins te verkopen op Koningsdag speelt. Dat je fysieke coins gaat verkopen, kan ik nog wel begrijpen (en al helemaal voor die prijs Tongue). Echter, topicstarter, wat heb je eraan om bitcoins tegen de huidige prijs te gaan verkopen? Natuurlijk, je kunt wat mensen inlichten over de coin en zo wat meer fans creëren, maar daar bereik je zelf niet heel veel mee. Als je je BTC tegen de huidige marktprijs gewoon verkoopt op een exchange, dan hoef je niet de hele dag op een kleedje te gaan zitten Wink.

Een hele dag over je hobby praten is altijd leuk natuurlijk. En wie weet doe je nog goede contacten op.
Plus als hij meer mensen geintereseerd krijgt, en die mensen steken weer andere aan met het btc virus, dan stijgt de vraag naar btc uiteindelijk en worden de rest van zijn btc die hij nog over heeft meer waard....

Dat heet lange termijn visie.  Tongue

nlsupernova
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


View Profile
March 25, 2014, 11:11:00 AM
 #8

Als je slim bent zet je een mailinglijst op en bied je mensen aan om zich in te schrijven.
Kun je mensen tips en leuke info sturen. Plus je kunt er nog wat extras mee verdienen met commissies of wat entry level hardware.
En nee geen spam, maar gewoon nuttige info.

Mocht je dat zelf niet willen doen, stuur me een pmetje. Misschien kunnen we wat regelen.

TheNewAnon135246
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2198
Merit: 1989


฿uy ฿itcoin


View Profile
March 31, 2014, 11:03:21 AM
 #9

Je zou ook (blanco) 5 mBTC physical coins kunnen kopen en hier 5 mBTC op zetten. Ze zijn te koop in de Marketplace sectie.
Tjopper
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 146
Merit: 100


Co-Founder @ Blocktrail


View Profile WWW
March 31, 2014, 07:25:34 PM
 #10

<OFFTOPIC>
gewoon zoals het heurt op de markt:
VERSE BITCOIN, 500 euro LIEVE MENSEN, MIS DIT NIET!
</OFFTOPIC>

Je zou kunnen denken aan eerder genoemde faucets, paper wallets, bitcoin fanstuff, ATM.
Echter weet ik zeker dat ik het beter nog een jaartje bitcoin kan prediken en dit dan misschien volgend jaar aandurf.

Blocktrail Bitcoin Platform: Wallet - API - Explorer
www.blocktrail.com
www.twitter.com/JopHartog
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 31, 2014, 10:04:31 PM
 #11

Fysieke coins zul je vast en zeker verkopen als je men enigszins kunt overtuigen. En vast wat 'geeks' en andere techneuten zullen wel zo'n fysieke coin in bezit willen hebben, ook al staat er maar weinig BTC waarde op.   Smiley

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Joriz
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
March 31, 2014, 10:55:27 PM
 #12

Wat leuk. Je kleedje uitrollen op Koningsdag en bitcoin verkopen. Ik weet niet hoe veel interesse er voor zou zijn. Maar als je wat leuks laat zien (zoals de bitcoin pinautomaat) zijn er denk genoeg mensen die meer willen weten en wat bitcoin voor de leuk willen kopen.
BTCat
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1960
Merit: 1010



View Profile
April 01, 2014, 09:12:07 AM
 #13

2 voor de prijs van 1, geef mij er dan maar 2, want met die ene kom je er niet mee
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
April 04, 2014, 12:35:54 PM
 #14

met de huidige bitcoinkoers zal het niet meevallen mijn bitcoinmunten "te slijten"  Tongue dan doe ik maar een flesje zelfgebrouwen bier bij  Grin of een potje zelfgemaakte jam
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 28, 2014, 04:25:54 PM
 #15

En, heeft iemand dit idee nog tot stand gebracht?

Ik heb de gehele Koningsdag gewerkt (in Breda) en daardoor geen enkele (vrij)markt bezocht. Ik heb helaas dus ook geen mensen gezien die (fysieke) Bitcoins verkochten Wink

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
April 29, 2014, 06:31:23 PM
 #16

En, heeft iemand dit idee nog tot stand gebracht?

Ik heb de gehele Koningsdag gewerkt (in Breda) en daardoor geen enkele (vrij)markt bezocht. Ik heb helaas dus ook geen mensen gezien die (fysieke) Bitcoins verkochten Wink
Natuurlijk niet, het was een slecht idee. niemand koopt dat.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
April 29, 2014, 08:46:51 PM
 #17

En, heeft iemand dit idee nog tot stand gebracht?

Ik heb de gehele Koningsdag gewerkt (in Breda) en daardoor geen enkele (vrij)markt bezocht. Ik heb helaas dus ook geen mensen gezien die (fysieke) Bitcoins verkochten Wink
Natuurlijk niet, het was een slecht idee. niemand koopt dat.

Hoezo niet? ik heb op koningsdag 8 Microsoul 0.01 BTC munten verkocht a 20 euro per stuk. Kostte wel wat moeite gezien de huidige BTC koers maar als je met een goed verhaal komt snappen ze de bitcoin en vele zagen het nu als een leuke toekomstinvestering. Het grappige was dat veel mensen zelf een opmerking maakte dat ze met een staatslot minder kans hebben dat het iets leuks kan opbrengen dan nu een Bitcoinmunt kopen voor 20 euro met een BTC waarde van 3,5 euro (en een koper/goud waarde van 8 euro) en kijken wat de 0.01 BTC over 1 of 2 jaar opbrengt.

Verkoop van mijn eigen gebrouwen bier (wat officieel niet mag) ging vlotter Grin binnen 1 uurtje 24 flessen verkocht/leeg gedronken aan/door koningsdaggangers. Was gezellig.

En nee... ik heb ze niet eerst bier verkocht en toen de bitcoinmunt  Cheesy haha
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
April 29, 2014, 09:54:07 PM
 #18

En, heeft iemand dit idee nog tot stand gebracht?

Ik heb de gehele Koningsdag gewerkt (in Breda) en daardoor geen enkele (vrij)markt bezocht. Ik heb helaas dus ook geen mensen gezien die (fysieke) Bitcoins verkochten Wink
Natuurlijk niet, het was een slecht idee. niemand koopt dat.

Hoezo niet? ik heb op koningsdag 8 Microsoul 0.01 BTC munten verkocht a 20 euro per stuk. Kostte wel wat moeite gezien de huidige BTC koers maar als je met een goed verhaal komt snappen ze de bitcoin en vele zagen het nu als een leuke toekomstinvestering. Het grappige was dat veel mensen zelf een opmerking maakte dat ze met een staatslot minder kans hebben dat het iets leuks kan opbrengen dan nu een Bitcoinmunt kopen voor 20 euro met een BTC waarde van 3,5 euro (en een koper/goud waarde van 8 euro) en kijken wat de 0.01 BTC over 1 of 2 jaar opbrengt.

Verkoop van mijn eigen gebrouwen bier (wat officieel niet mag) ging vlotter Grin binnen 1 uurtje 24 flessen verkocht/leeg gedronken aan/door koningsdaggangers. Was gezellig.

En nee... ik heb ze niet eerst bier verkocht en toen de bitcoinmunt  Cheesy haha
Goed te horen dat je je hebt vermaakt :-) Over de verkoop ben ik toch kritisch, aangezien die munten inkoop ook 20 of zelf 25 euro kosten, ik zie het plaatje winst niet zeg maar.  (Ik had een paar Zilveren Dogecoins een KoperenDoge verkocht, de zilveren voor 55 euro ver stuk en de koperen voor 27.50, veder nog wat andere munten)



Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 30, 2014, 12:42:39 PM
 #19

Als je zo'n munt dus voor de inkoopprijs of wellicht minder kunt kopen, dan lijkt me wel dat sommige mensen dit willen inderdaad. Ik had er zelf ook best een willen kopen, altijd leuk om te hebben Wink. En natuurlijk ook leuk voor de mensen die net instappen, die werden tevens voorzien van gratis informatie door Wttbs, right? Wink.

Dat bier had ik ook wel willen proberen haha, helaas.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
April 30, 2014, 01:00:29 PM
 #20

Als je zo'n munt dus voor de inkoopprijs of wellicht minder kunt kopen, dan lijkt me wel dat sommige mensen dit willen inderdaad. Ik had er zelf ook best een willen kopen, altijd leuk om te hebben Wink. En natuurlijk ook leuk voor de mensen die net instappen, die werden tevens voorzien van gratis informatie door Wttbs, right? Wink.

Dat bier had ik ook wel willen proberen haha, helaas.
Het is absoluut goed e reclame.  Al weet ik wel dat de bitcoinkoers nu net een 8baan is, maar uiteindelijk kom je beneden aan.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!