Bitcoin Forum
April 27, 2024, 02:16:07 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: GEUPDATE : TRON waarde verschillend per platform?  (Read 142 times)
Veance (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
July 09, 2019, 08:02:39 PM
 #1

Hallo,

Ik ben een newbie hoor Grin... maar euch...

Ik zag vandaag via verschillende platformen( litebit.eu en de app bockfolio en ) verschillende aandeelwaarden voor dezelfde coin TRON.
Ik vond het vrij raar dat dit mogelijk was en had altijd gedacht dat het een en dezelfde waarde was dat overal vertoond werd. Zo was de zichzelf telkens aanpassende waarde van TRON op Litebit( zonder de te betalen 'fee' hoor), stukken duurder dan ik die zag veranderen op mijn blockfolio app.
En toen ik op investing.com keek zag ik nog een andere waarde.

Hoe komt dat verschil?

UPDATE : K heb het al door. verschillende exchange = andere prijzen. Op blockfolio stonden de exchange van de coins op global exchange.
1714184167
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714184167

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714184167
Reply with quote  #2

1714184167
Report to moderator
Bitcoin addresses contain a checksum, so it is very unlikely that mistyping an address will cause you to lose money.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
July 09, 2019, 08:12:44 PM
Merited by sbogovac (1), El duderino_ (1)
 #2

Een paar factoren spelen een rol. Eerst en vooral, check toch goed of je de waarden allemaal in dezelfde valuta vergelijkt, m.a.w. gewoonlijk dollar met dollar of euro met euro, of BTC met BTC natuurlijk. Stom detail, maar het is snel gebeurd! Smiley

Daarna moet je - zoals je zelf aangeeft - de fees gaan rekenen, die op exchanges in bepaalde gevallen zowel bij aan- als verkoop worden gerekend, maar ook wanneer je je coins terug uit de exchange haalt, zgn. withdrawal fees. Dat betekent dat je dus soms een fee kunt betalen om je coins van je exchange terug naar je wallet te halen (aangezien je jezelf een Newbie noemt, ga ik ervan uit dat dat dingen zijn waarvan je (nog) niet noodzakelijk op de hoogte bent). Deze fees verschillen van exchange tot exchange, en zullen dus in principe ook de prijs beïnvloeden.

Er zijn nog een aantal belangrijke oorzaken, die je onder meer in dit artikel vindt. Heeft niet veel zin dat ik het overneem als je het zelf even kunt nalezen.

En verder, welkom op het forum! Have fun en don't invest more than you can afford to lose! Cool Oh ja, en kom geregeld eens langs op het Nederlandstalige forum, en niet alleen op het Engelstalige! Cheesy

UPDATE: Wink

UPDATE : K heb het al door. verschillende exchange = andere prijzen. Op blockfolio stonden de exchange van de coins op global exchange.

Exactly.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Veance (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
July 09, 2019, 08:40:13 PM
 #3

Na mijn update wou ik toch graag nog eens reageren :

op de blockfolio app had ik nog geen eigen transacties ingegeven maar gewoon gekeken naar de "Main Portfolio". Daaronder TRX geselecteerd en de exchange 'litebit' geselecteerd. Hopelijk duidelijk genoeg...
Deze hield ik naast de website litebit.eu waar ik op ingelogd was en liet ze even naast elkaar veranderen van waarde. Deze bleven toch heel verschillend. Je zou dan toch mogen denken dat het op deze manier hetzelfde zou zijn, Niet?

Bedankt voor je reactie Friends1980. en voor het artikel dat ik straks ga lezen. Wink
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
July 10, 2019, 07:29:49 AM
 #4

En je kunt door handig gebruik te maken van die prijsverschillen (en zeer snel handelen) ook nog eens een leuk zakcentje verdienen... Arbitrage noemen ze dat.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!