Bitcoin Forum
May 06, 2024, 04:16:36 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: quark + blackcoin?  (Read 1898 times)
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
March 16, 2014, 05:55:17 PM
 #1

ik stond laatst rond te kijken op cryptsy en zag dat de prijs van quark ineens omhoog schoot van 36 satoshi naar 5000 wat was hier de rede van? (was in december)

blackcoin is een nieuwe coin maar heeft meer dan 50% aandelen in handen van mintpal (in volume) maar waarom is deze coin zo populair, ik heb een beetje zitten kijken op internet maar kreeg daar niks gevonden

There are several different types of Bitcoin clients. The most secure are full nodes like Bitcoin Core, but full nodes are more resource-heavy, and they must do a lengthy initial syncing process. As a result, lightweight clients with somewhat less security are commonly used.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714968996
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714968996

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714968996
Reply with quote  #2

1714968996
Report to moderator
1714968996
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714968996

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714968996
Reply with quote  #2

1714968996
Report to moderator
Soepkip
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 476
Merit: 250



View Profile
March 16, 2014, 08:19:22 PM
 #2

ik stond laatst rond te kijken op cryptsy en zag dat de prijs van quark ineens omhoog schoot van 36 satoshi naar 5000 wat was hier de rede van? (was in december)

blackcoin is een nieuwe coin maar heeft meer dan 50% aandelen in handen van mintpal (in volume) maar waarom is deze coin zo populair, ik heb een beetje zitten kijken op internet maar kreeg daar niks gevonden



De reden is de vernieuwende blackcoin multipool Smiley!

████
██████████████████████
█████████████████████████
█████████████████████████
█████████████████████████
█████████████████████████
█████████████████████████
█████████████████████████

->  BLOCKTIX  ->  Ticketing platform with a dual blockchain on Ethereum for event hosting
-> WEBSITE - SLACK - TWITTER - FORUM
-> Join our community to learn about our upcoming ICO
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
March 16, 2014, 08:43:01 PM
 #3

ik stond laatst rond te kijken op cryptsy en zag dat de prijs van quark ineens omhoog schoot van 36 satoshi naar 5000 wat was hier de rede van? (was in december)

blackcoin is een nieuwe coin maar heeft meer dan 50% aandelen in handen van mintpal (in volume) maar waarom is deze coin zo populair, ik heb een beetje zitten kijken op internet maar kreeg daar niks gevonden



De reden is de vernieuwende blackcoin multipool Smiley!

en dat is
maarx
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 882
Merit: 517


cloverdex.io


View Profile
March 24, 2014, 12:51:17 AM
 #4

ik stond laatst rond te kijken op cryptsy en zag dat de prijs van quark ineens omhoog schoot van 36 satoshi naar 5000 wat was hier de rede van? (was in december)

blackcoin is een nieuwe coin maar heeft meer dan 50% aandelen in handen van mintpal (in volume) maar waarom is deze coin zo populair, ik heb een beetje zitten kijken op internet maar kreeg daar niks gevonden



De reden is de vernieuwende blackcoin multipool Smiley!

en dat is

een soort oneindige pomp



























.What is Cloverdex platform?.
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
ANN Thread | Website
Telegram | Twitter
Whitepaper | Reddit
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
March 24, 2014, 05:58:18 PM
Last edit: March 27, 2014, 05:48:55 AM by silvermetal
 #5

ik stond laatst rond te kijken op cryptsy en zag dat de prijs van quark ineens omhoog schoot van 36 satoshi naar 5000 wat was hier de rede van? (was in december)


Quark is een munt die zich onderscheidt doordat hij veiliger en sneller is dan de meeste andere munten.

De blocktijd is 30 Sec (bitcoin is 10 minuten, Litecoin 2.5 minuten, Doge 1 minuut). Volgens mij is op dit moment fastcoin sneller met een blocktijd van 15-20 sec.

In November en December 2013 werd bovenstaand door veel investeerders opgemerkt, werd in een korte tijd heel populair en steeg heel snel in waarde.

Daarna is Quark ook weer vrij snel in waarde gedaald tov bitcoin.

Er werd veel onwaarheden verteld over Quark, zoals dat het gepremined was.
--> Quark is niet gepremined, het is hier aangekondigd op 21JUL13, en de genesis block is op 21JUL13 gemined (zie links hieronder):
http://176.221.46.81/block/00000c257b93a36e9a4318a64398d661866341331a984e2b486414fc5bb16ccd
https://bitcointalk.org/index.php?topic=260031.0
--> Er is wel in een betrekkelijk korte tijd heel veel Quark gemined (247 miljoen in 6 maanden tijd). Nu komen er nog jaarlijks ongeveer 1 Miljoen Quark bij tot het oneindige.

Ook had in die tijd Quark nog geen infrastructuur zoals bv bitcoin dat wel heeft.
--> Ook dat is de afgelopen 3 maanden heel erg verbeterd. Je kan het laatste nieuws over de ontwikkelingen lezen op http://www.qrk.cc/nl/pers/ en je kan altijd een kijkje nemen (of meepraten) op reddit waar nog een vrij grote gemeenschap bezig is om de infrastructuur te verbeteren. http://www.reddit.com/r/QuarkCoin.




Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
March 31, 2014, 03:24:38 PM
 #6

Quark is ook aan een multipool bezig

Ook heeft het een bijna instant transactie in deze video

Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 31, 2014, 09:54:12 PM
 #7

Heb me nog nooit echt verdiept in Quark, maar BlackCoin creert door de eigen multipool een continue vraag wat positief bijdraagt aan de waarde.

Slim bedacht, en bovendien heeft de coin veel aanhangers.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 03, 2014, 06:58:41 PM
 #8

Quark heeft inderdaad een grote gemeenschap van toegewijde mensen over de hele wereld (ook veel chinezen, russen en amerikanen) die met elkaar met een missie bezig zijn om Quark bruikbaar te maken voor alledaags gebruik. Zo is er onder andere ook een samenwerking met Moolah zodat er met Quark betaalt kan gaan worden in winkels. Quark is daar ideaal geschikt voor omdat het zo een snelle transactiesnelheid heeft.

En let op, 05 april gaat er een Quark thunderclap plaatsvinden! Er zal dan aan meer dan 4 miljoen mensen wereldwijd een Quark boodschap verstuurd worden!

Je kan er alles op de Quark website over lezen in het nederlands! : http://www.qrk.cc/nl/pers/
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 09, 2014, 02:45:21 PM
 #9

Quark moet je perse minen met je cpu of GPU? Of welke andere hardware kan je er voor gebruiken?
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 09, 2014, 06:16:31 PM
 #10

Quark moet je perse minen met je cpu of GPU? Of welke andere hardware kan je er voor gebruiken?

Quark is een munt die in een korte tijd (6 maanden) in grote hoeveelheden is gedolven(247 miljoen). Sinds Februari 2014 is de block reward (ongeveer elke 30 seconden) voor eeuwig 1 QRK. Er kan daardoor ongeveer elk jaar 1 Miljoen Quark gedolven worden.
Delven gaat tegenwoordig automatisch als je de nieuwste desktop portemonnee hebt gedownload. De portemonnee gaat dan met lage prioriteit delven. Je kan de handmatig de prioriteit verhogen of het delven uitzetten.

Het minen gaat inderdaad met je cpu. Het kan ook met GPU zoals je aangaf https://bitcointalk.org/index.php?topic=475795.0
Zover als ik weet zijn dit de enigste 2 mogelijkheden en kan het niet met ASIC (ASIC resistant).
Met welk ander hardware zou jij willen minen?

Je moet wel in je achterhoofd houden dat je minen voor Quark niet echt voor de munten doet.
Minen voor Quark doe je om de snelheid van het Quark netwerk op peil te houden en het netwerk goed te verspreiden.

Er zijn op dit moment veel initiatieven voor Quark miners (bv een eigen mining pool)
Als je daar goede ideeen over hebt, moet je zeker eens meepraten op reddit. Lees ook eens de volgende discussie http://www.reddit.com/r/QuarkCoin/comments/22dcpz/quark_hashrate/
Quark staat heel erg open voor ideeen en gedachten van anderen :-)





lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 09, 2014, 06:19:53 PM
 #11

Ik ben pas een beginner jammer genoeg. Maar dan even een vraag over CPU minen, hoe schadelijk is dit eigenlijk voor je CPU? En is een AMD CPU (net zoals AMD GPU's bij meeste munten minen)  dan beter?

Maar er zit helemaal geen winst in dus? Heb een I7-2600k btw
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 11, 2014, 05:28:15 PM
Last edit: April 11, 2014, 06:25:11 PM by silvermetal
 #12

Ik ben pas een beginner jammer genoeg. Maar dan even een vraag over CPU minen, hoe schadelijk is dit eigenlijk voor je CPU? En is een AMD CPU (net zoals AMD GPU's bij meeste munten minen)  dan beter?

Maar er zit helemaal geen winst in dus? Heb een I7-2600k btw

Met de huidige koers van 1 eurocent per Quarkcoin kan je daar geen winst mee uithalen.
Je zou dan misschien 5-10 QRK per dag kunnen delven, als je voluit gaat. Dat zal waarschijnlijk niet opwegen tegen de energiekosten.
Quark delf je om de munt steviger, sneller, en waardevoller te maken.
Als je voor de snelle winst gaat, is een andere munt wellicht lucratiever om te delven nu.

Voor de lange duur denk ik dat Quark een betere optie is. Er wordt aan de infrastructuur gewerkt om de munt bruikbaar te maken voor alledaagse betalingen. Er is een vrij grote gemeenschap bezig die erin gelooft dat Quark de munt is die echt toepasbaar is voor digitale betalingen omdat het sneller en veiliger is dan de meeste andere munten.

U zou bijvoorbeeld een andere munt kunnen gaan delven en (een gedeelte) omwisselen voor Quark als lange termijn investering.

Hoe schadelijk is het...tja dat durf ik niet te zeggen. Het is in ieder geval niet schadelijker of minder schadelijk om Quark te delven in vergelijking met een andere munt.


Wilt je dat ik het navraag over de AMD GPU/AMD CPU? Ik weet hier zelf het antwoord niet op, maar kan het navragen aan mensen die dat wel weten. Of je kunt die vraag zelf stellen op: http://www.reddit.com/r/QuarkCoin
Je krijgt daar vast en zeker antwoord :-)
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 11, 2014, 07:19:54 PM
 #13

quark is veiliger omdat het iets speciaals gebruikt.....


maar waarom gebruiken andere coins dit dan niet (is quark niet open source)
HuhHuhHuh
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 11, 2014, 08:23:39 PM
 #14

Zou fijn zijn als je dit zou willen navragen(ben totaal niet bekend met reddit). Hoe groot is de wallet inclussief alle blockchains ongeveer? Aangezien mijn Kleine SSD nog maar een paar GB vrij heeft heb ik zoon idee dat het er niet op past, zoals vele andere coins Sad

Een cpu wordt dan wel redelijk goed gekoeld maar toch heb ik het vermoeden dat het redelijk schadelijk is. Ze zeggen dat als je met GPU's 24/7 mined dat het binnen 1 jaar stuk is, weet niet hoe het zit met een CPU natuurlijk.

Dan maar geen winst en maar voor de ondersteuning van deze munt gaan Wink
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 12, 2014, 11:02:53 AM
 #15

Ik ga het voor je navragen!
Dat zou heel fijn als je op die manier Quark komt ondersteunen ;-)

Er is vandaag ook een nieuw Quark project aangekondigd (vers van de pers):

Quark gaat een multipool ontwikkelen speciaal voor Quark aanhangers.
Je kan daar allerlei soorten munten delven, en dat dan omwisselen naar Quark toe.
Dit wordt gedaan om een constante Quark koopdruk te houden.

Er is al een ontwikkelaar gevonden die die pool gaat opzetten, en de portemonnee wordt daarop aangepast (nieuwe versie gaat er dan aankomen).

Misschien is dit ook iets voor jou om in de gaten te houden.

http://www.reddit.com/r/QuarkCoin/comments/22ufd9/development_the_pillars_of_the_foundation_where/
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 12, 2014, 11:25:59 AM
 #16

quark is veiliger omdat het iets speciaals gebruikt.....


maar waarom gebruiken andere coins dit dan niet (is quark niet open source)
HuhHuhHuh

Ik kan die quote niet heel snel terugvinden...Maar goed als ik dat gezegd heb bedoel ik het volgende:

Quark is veilig omdat:
Ieder Quark transacties uit 9 hashing ronden bestaat, met 6 verschillende functies: blake, bmw, grøstl,JH, keccak, skein. Elke keer zal ieder van de 6 functies gebruikt worden + 3 rondes met random een van die 6 functies. Bijvoorbeeld Bitcoin (en volgens mij de meeste andere munten) gebruikt 1 hashing ronde.

Er zijn onlangs extra maatregelen getroffen om de kans op een 51% aanval zo klein mogelijk te maken (of zijn nog in ontwikkeling). Quark is ook steeds in ontwikkeling, en veiligheid is iets wat Quark heel belangrijk vindt.

Lees anders ook de volgende link:

http://www.qrk.cc/nl/quark-algemene-vragen-en-misvattingen/

En jou vraag waarom andere coins dit niet doen? eh..ik denk eerlijk gezegd dat coins die serieus bezig zijn om een alternatief te worden voor alledaagse betalingen hier echt ook wel aan werken.

Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
April 12, 2014, 12:48:57 PM
 #17

quark is veiliger omdat het iets speciaals gebruikt.....


maar waarom gebruiken andere coins dit dan niet (is quark niet open source)
HuhHuhHuh

Er zijn er al heel veel Quark clones op de markt. Quark is ook de 3rde grootste hashing familie.
silvermetal
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 487
Merit: 500


View Profile
April 12, 2014, 03:24:26 PM
 #18

Op reddit een thread geopend met Quark vragen die ik hiervoor niet helemaal volledig kon beantwoorden of graag bevestigd wilde hebben: http://www.reddit.com/r/QuarkCoin/comments/22ukew/who_can_help_me_to_answer_questions_from/

Ik zal hier later een samenvatting geven van de antwoorden.

lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 12, 2014, 06:41:14 PM
 #19

Heb de wallet na aanleiding van de reddit gedownload. Is gelukkig maar heel weinig aan data.

Nu nog mining software ervan downloaden, welke CPU miner is het beste? btw kan je nou beter een intel of AMD processor hebben als je CPU mined?
lemfuture
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 686
Merit: 500


View Profile
April 12, 2014, 06:41:41 PM
 #20

=shitcoin

1ADLcfwTofFXb95pKhebpeRkJ4WTWsvQXB
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!