[.. snip ..]
but where did this worldpublicityblog.com got the information, i find no source of it.
https://cache.media.eduscol.education.fr/file/SES/96/5/RA19_Lycee_G_SPE_SES_1ere_monnaie-ses_1172965.pdfI'm no French, but in page 1
Ressources et activités pédagogiques
Activité pédagogique 1 : La différenciation des fonctions de la monnaie
Finalité : rendre les élèves capables de différencier les fonctions de la monnaie.
Ressources et activités proposées :
• Proposer un certain nombre d’informations concrètes exprimées en unités monétaires type
(prix de biens ou d’actifs, transactions sur des biens, transactions financières, détention
d’avoirs…)
• Faire classer ces exemples par fonction en justifiant les choix.
Activité pédagogique 2 : Monnaie et confiance, l’exemple d’une cryptomonnaie
Finalité : à partir de l’exemple du Bitcoin faire réfléchir les élèves sur les propriétés de la
monnaie.
Ressources et activités proposées :
• Proposer aux élèves trois vidéos issues du site euro vidéo challenge 2017 : (
www.ecb.
europa.eu) : « le bitcoin peut-il remplacer l’euro ? » « Le Bitcoin est-il la monnaie du futur ?
[En anglais] » « faut-il avoir confiance dans sa monnaie ? »
Ainsi qu’une vidéo issue du site Dessine- moi l’éco : « le Bitcoin est-il une monnaie comme
les autres ? » (dessinemoileco.com/bitcoin-il-monnaie-les-autres/)
• Demander aux élèves de lister les fonctions de la monnaie évoquées et montrer comment
les appliquer au Bitcoin ;
• Dissocier euro et Bitcoin, du point de vue de la confiance
Bitcoin is mentioned many times in the file, and it is roughly translated (google translate)
Resources and educational activities
Pedagogical activity 1: The differentiation of the functions of money
Purpose: to make students able to differentiate the functions of money.
Resources and proposed activities:
• Propose a number of concrete information expressed in typical currency units
(price of goods or assets, transactions in goods, financial transactions, detention
assets ...)
• Classify these examples by function, justifying the choices.
Educational activity 2: Money and trust, the example of a cryptocurrency
Purpose: from the example of Bitcoin to make students reflect on the properties of the
change.
Resources and proposed activities:
• Offer students three videos from the euro video challenge 2017 website: (
www.ecb.
europa.eu): "Bitcoin can replace the euro? "Is Bitcoin the currency of the future?
[English] "" Do you have to trust your currency? "
As well as a video from the site Draw me the eco: "Bitcoin is it a currency like
others ? "(Drawingemoileco.com/bitcoin-il-currency-the-other/)
• Have students list the functions of the currency discussed and show how
apply them to Bitcoin;
• Dissociate euro and Bitcoin, from the point of view of trust
Perhaps our local French community can give it a good translation so that every one can understand it instead of getting the source from unknown blog that the OP has posted.