Jammer genoeg heeft binance zijn SEPA withdrawal tijdelijk uitgeschakeld... Hoewel... 't Is nu toch al wel een tijdje, dus ik vrees stilletjesaan dat het voorgoed is...
Als je je bij hun verifieerde had je een withdrawal limit van $2.000.000/maand (en $200.000/dag). Ik heb hen reeds een aantal keer gebruikt in het verleden, en dat ging steeds vrij vlot. Persoonlijk vond ik hun fee structuur ook best meevallen (ik denk dat het 80 eurocent was voor een SEPA transfer, en de tradefee was ook best wel laag), maar zoals eerder gezegd: de SEPA withdrawal is dus al een tijdje gedisabled.
Ik ben dan maar overgeschakeld op coinbase pro (hoewel ik ze nog niet gebruikt heb, maar ik ben wel geverifieerd). Op mijn 'limits' pagina zie ik dat mijn dagelijkse limiet 250.000€ is, de maandelijkse limiet kan ik echter niet zien.
Kraken zou ook nog een redelijk alternatief moeten zijn, deze hou ik als backup voor als de fees van coinbase pro me toch te hoog zouden blijken.
Het jammere aan heel de zaak is wel dat zulke exchanges eigenlijk steeds een KYC procedure vereisen, en dat niet alle banken even blij zijn met deposits vanaf een bitcoin exchange... Eerst goed nakijken of dit bij jou bank het geval zou kunnen zijn dus! Maar eens je de KYC procedure doorlopen hebt, en je geverifieerd hebt of je bank crypto vriendelijk is, zouden bovenstaande 3 exchanges je toch in staat moeten stellen om ettelijke miljoenen per maand om te ruilen van EUR naar BTC (en omgekeerd), dat noem ik toch al redelijke bedragen
Als je zonder KYC wilt werken, of cash wilt verhandelen is het een héél andere zaak... Zelfs sites zoals localbitcoins vereisen tegenwoordig KYC... Dus zonder KYC is het toch wel even moeilijker, dan moet je op fora of via meer obscure sites kopers (of verkopers) zoeken en fysiek gaan afspreken... Persoonlijk zou ik het je niet aanraden, je zou zeker de eerste niet zijn die beroofd werd, of waar de politie ineens opduikt...