Bitcoin Forum
June 24, 2026, 10:50:56 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: 50/30/20 modeli  (Read 271 times)
Silence Scream
Legendary
*
Offline

Activity: 1666
Merit: 1376



View Profile
May 28, 2026, 01:25:16 PM
 #21

%50 değil de Türkiye’de %75 oluyor oran. Bu oranın yüksekliği, özellikle yatırım açısından değerlendirilemeyen şeylere sebep oluyor. %50 falan pek mümkün olmuyor yani. Yatırım yapmak için %50 ile zorunlu işleri halletmek lazım. Eğer %50’den fazlası olunca bir anlamı kalmıyor.

 
█▄
R


▀▀██████▄▄
████████████████
▀█████▀▀▀█████
████████▌███▐████
▄█████▄▄▄█████
████████████████
▄▄██████▀▀
LLBIT▀█ 
  TH#1 SOLANA CASINO  
████████████▄
▀▀██████▀▀███
██▄▄▀▀▄▄████
████████████
██████████
███▀████████
▄▄█████████
████████████
████████████
████████████
████████████
█████████████
████████████▀
████████████▄
▀▀▀▀▀▀▀██████
████████████
███████████
██▄█████████
████▄███████
████████████
█░▀▀████████
▀▀██████████
█████▄█████
████▀▄▀████
▄▄▄▄▄▄▄██████
████████████▀
........5,000+........
GAMES
 
......INSTANT......
WITHDRAWALS
..........HUGE..........
REWARDS
 
............VIP............
PROGRAM
 .
   PLAY NOW    
mindrust
Legendary
*
Offline

Activity: 4018
Merit: 2969


Bitz.io Best Bitcoin and Crypto Casino


View Profile
May 28, 2026, 08:23:31 PM
 #22

Asgari ücretli ne yapsın denmiş yukarıda da, dünyanın hemen her yerinde asgari ücretli dediğimiz grup zaten kolay kolay birikim yapamaz. Asgari ücret 2000 dolar/euro olsun Avrupa veya Amerika’da yaşayın, yine birikim yapamazsınız ya da yüzde 10 gibi 100-150 dolar falan bir şey atarsınız en fazla kenara. O da doğal olarak 10 sene sonra bile hayatınızı değiştirecek bir birikime dönüşmez genelde. (Nvidia gibi bir şirket yakaladıysanız ve hisseleri satmadan tutarsanız başka)

Gördüğünüz üzere yatırımcı açısından en büyük problem işinden kazandığı tutarın en başta düşük kalması. Öyle olunca adam doğal olarak temettüye de düşman oluyor, borsaya da düşman oluyor çünkü kendisi açısından hiçbir şey ifade etmeyen terimler oluyor artık bunlar.

Herkes yatırımcı olabilir aylık 10 dolar biriktiren birisi de olabilir ama yatırımları da o birikim yaptığı ölçüde büyür… Bu durumda yatırım yapmak çoğu zaman kişinin asıl problemini çözmez çünkü problem yatırımın şeklinde değil kişinin işinden kazandığı paradadır. Dolayısı ile çözümü temettü mü, büyüme hissesi mi; Amerikan borsası mı, bist mi, kripto mu sorularında aramak mantık dışıdır.

█ 
███████▄▄███▄███▄
███▄▄████████▌██
▄█████████████▐██▌
██▄███████████▌█▌
███████▀██████▐▌█
██████████████▌▌▐
████████▄███████▐▐
█████████████████
███████████████▄██▄
██████████████▀▀▀
█████▀███▀▀▀
Bitz.io█ ████████▄████▄▄▄█████▄▄
██████▄████████▀▀██▀▀
█████▀▀█████▀▀▄▄█
███████████▄▀▀██
███████████████▐▌
███████████████▐▌
███▄▄████▄▄▄██▄▄
▄█████████████████████▄
████████████████████
██
█████████████████████
▀██
█████████████████████▀
▀████
█████████████████▀
███▀▀████▀▀██▀▀█████▀▀
98%
RTP
▄▄███████▄▄
███████████████▄
▄███████████████████▄
▄██████████████
██████▄
▄██████████████████████
████████████████████████
███████████████████████
██████████████████████
████████████████████████
▀█████████████████████▀
███████████████████▀
███████████████▀
▀▀███████▀▀
HIGH
ODDS
 █ PLAY NOW   
karabiber
Hero Member
*****
Offline

Activity: 2128
Merit: 963



View Profile
June 03, 2026, 07:44:28 PM
 #23

Normal şartlar altında ve diğer değişkenler sabitken çok mantıklı ve uygulamaya hazır bir model. Ancak bunu kaçımız uygulayabilir o bilinmez. Birikim yapmak tamamen bir disiplin meselesidir. Günümüzde çoğu kişi küçük paraları yatırım ve birikim yapmaya değer görmüyor. Tek bir kişinin 50 bin kazandığını varsayarsak bunun 10 biniyle yatırım yapması psikolojik olarak zor. Çünkü 10 bin ile yılda 120 bin kazanır diyelim vadeli, kripto, borsa buralarda değerlendirdi 120 bin oldu, 150 bin diyelim. Bunu istikrara kavuşturursa yani 10 yıl ve üzerine yayabilirse 10 sene sonra arkasına dönüp baktığında iyi ki diyecek ancak birikim yapan az ve orta gelirli çoğu kişi kısa vadeli düşündüğü için ‘aman zaten bu paraya birikim olsa ne olmasa ne’ mantığından dolayı tüketim çılgınlığına kapılıyor. Bu durumda modelin de uygulanabilirliği zorlaşıyor.

kriminall
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1736
Merit: 564



View Profile
June 03, 2026, 10:07:55 PM
 #24

Normal şartlar altında ve diğer değişkenler sabitken çok mantıklı ve uygulamaya hazır bir model. Ancak bunu kaçımız uygulayabilir o bilinmez. Birikim yapmak tamamen bir disiplin meselesidir. Günümüzde çoğu kişi küçük paraları yatırım ve birikim yapmaya değer görmüyor. Tek bir kişinin 50 bin kazandığını varsayarsak bunun 10 biniyle yatırım yapması psikolojik olarak zor. Çünkü 10 bin ile yılda 120 bin kazanır diyelim vadeli, kripto, borsa buralarda değerlendirdi 120 bin oldu, 150 bin diyelim. Bunu istikrara kavuşturursa yani 10 yıl ve üzerine yayabilirse 10 sene sonra arkasına dönüp baktığında iyi ki diyecek ancak birikim yapan az ve orta gelirli çoğu kişi kısa vadeli düşündüğü için ‘aman zaten bu paraya birikim olsa ne olmasa ne’ mantığından dolayı tüketim çılgınlığına kapılıyor. Bu durumda modelin de uygulanabilirliği zorlaşıyor.
Vade önemli zaten bence de. Vadesi yüksek olan yatırımlar daima mutlu eder ama vade süresi boyunca yaşlandığınızı ve isteklerinizin karşılanma konusunda eksikleriniz olduğunu düşündüğünüzde kısa vade devreye giriyor. Kısa vadeyi insanlar bu yüzden istiyor ama uzun vade sizin geleceğinizin teminatıdır. İnsan yaşlanınca çalışamaz olur ve para asıl o zaman lazımdır.

Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!