Normal şartlar altında ve diğer değişkenler sabitken çok mantıklı ve uygulamaya hazır bir model. Ancak bunu kaçımız uygulayabilir o bilinmez. Birikim yapmak tamamen bir disiplin meselesidir. Günümüzde çoğu kişi küçük paraları yatırım ve birikim yapmaya değer görmüyor. Tek bir kişinin 50 bin kazandığını varsayarsak bunun 10 biniyle yatırım yapması psikolojik olarak zor. Çünkü 10 bin ile yılda 120 bin kazanır diyelim vadeli, kripto, borsa buralarda değerlendirdi 120 bin oldu, 150 bin diyelim. Bunu istikrara kavuşturursa yani 10 yıl ve üzerine yayabilirse 10 sene sonra arkasına dönüp baktığında iyi ki diyecek ancak birikim yapan az ve orta gelirli çoğu kişi kısa vadeli düşündüğü için ‘aman zaten bu paraya birikim olsa ne olmasa ne’ mantığından dolayı tüketim çılgınlığına kapılıyor. Bu durumda modelin de uygulanabilirliği zorlaşıyor.
Vade önemli zaten bence de. Vadesi yüksek olan yatırımlar daima mutlu eder ama vade süresi boyunca yaşlandığınızı ve isteklerinizin karşılanma konusunda eksikleriniz olduğunu düşündüğünüzde kısa vade devreye giriyor. Kısa vadeyi insanlar bu yüzden istiyor ama uzun vade sizin geleceğinizin teminatıdır. İnsan yaşlanınca çalışamaz olur ve para asıl o zaman lazımdır.