Bitcoin Forum
June 24, 2026, 05:08:59 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Amerikan Hisseleri Uzun Vade İçin Çok Mu Pahalı?  (Read 93 times)
lodocus (OP)
Sr. Member
****
Offline

Activity: 420
Merit: 329


Bitz.io Best Bitcoin and Crypto Casino


View Profile
May 29, 2026, 10:22:28 AM
Merited by EFS (5), Lachrymose (2)
 #1

Burada Amerika borsasını takip edenler var. Son birkaç ayda, hatta yılda bile çok güzel getiriler sunan Amerikan hisseleri olmuştur. En azından bizim borsamıza göre dolar bazlı olması, hisselerin çok daha büyük çaplı olması gibi avantajları var.

Peki tarihsel verilere baktığımızda Amerikan hisseleri şu an pahalı mı?

Bildiğiniz gibi S&P 500 (SPX) Amerikanın en büyük halka açık şirketlerinden oluşan bir endekstir. Uzun vadede doların değer kaybından dolayı sürekli arttığı için tek başına S&P 500'e bakarak fiyat yorumu yapmak zor.

Bu yüzden şöyle bir şey yapabiliriz, S&P 500 ile yine Amerika'nın merkez bankası Fed tarafından güncellenen para arzı verisini (M2SL) karşılaştıralım.

SPX/M2SL:

https://www.tradingview.com/x/w93rrTNk/

Paritenin dip seviyesini 2008 buhranında gördüğünü ve şu anda tarihi zirvesinde olduğunu anlıyoruz.

Bence yapay zekanın ve önümüzdeki yıllarda daha da hızlanacak teknolojik gelişmelerin etkisinde bu zirve yenilenmeye devam edecektir, ama şu anki fiyatların artık çoğu hisse için kelepir olmaktan çıktığını düşünüyorum. Birkaç haftalık veya aylık fırsatlar olabilir ama eğer yapay zekanın bir gün "patlayacağına" dair ufak bir şüpheniz varsa bu fiyatlardan maliyetlenmek bence tekrar düşünülmeli.

Sizce Amerikan hisseleri artık fazla fiyatlanmış olabilir mi?

█ 
███████▄▄███▄███▄
███▄▄████████▌██
▄█████████████▐██▌
██▄███████████▌█▌
███████▀██████▐▌█
██████████████▌▌▐
████████▄███████▐▐
█████████████████
███████████████▄██▄
██████████████▀▀▀
█████▀███▀▀▀
Bitz.io█ ████████▄████▄▄▄█████▄▄
██████▄████████▀▀██▀▀
█████▀▀█████▀▀▄▄█
███████████▄▀▀██
███████████████▐▌
███████████████▐▌
███▄▄████▄▄▄██▄▄
▄█████████████████████▄
████████████████████
██
█████████████████████
▀██
█████████████████████▀
▀████
█████████████████▀
███▀▀████▀▀██▀▀█████▀▀
98%
RTP
▄▄███████▄▄
███████████████▄
▄███████████████████▄
▄██████████████
██████▄
▄██████████████████████
████████████████████████
███████████████████████
██████████████████████
████████████████████████
▀█████████████████████▀
███████████████████▀
███████████████▀
▀▀███████▀▀
HIGH
ODDS
 
█████████   ██

......PLAY NOW......

██   █████████
█ 
mandown
Legendary
*
Online Online

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
May 30, 2026, 06:44:52 AM
 #2

2021 boğasına benzer bir durum mevcut yıllardır yüzüne bakılmayan hisseler bir gecede değerli oldu anlamsız değerlemelere ulaştı olayın avantajı kalmamış durumda olması gereken fiyatının 70-80  kat üstü hisseler dolu bunlara dalmak bayağı bir riskli işler tersine döndüğünde kaç on yıl bekletir bilemeyiz.

hepsinin olmasada bir kısmının anormal fiyatladığını düşünüyorum ama bu iş bitti demek anlamına gelmiyor o para ucuz hisselere kayabilir enerji hisseleri hala çok ucuz bu kadar ucuz olması mantıklı değil.

Phoenix Anka
Legendary
*
Offline

Activity: 1694
Merit: 1096



View Profile
June 09, 2026, 12:06:58 PM
 #3

2021 boğasına benzer bir durum mevcut yıllardır yüzüne bakılmayan hisseler bir gecede değerli oldu anlamsız değerlemelere ulaştı olayın avantajı kalmamış durumda olması gereken fiyatının 70-80  kat üstü hisseler dolu bunlara dalmak bayağı bir riskli işler tersine döndüğünde kaç on yıl bekletir bilemeyiz.

hepsinin olmasada bir kısmının anormal fiyatladığını düşünüyorum ama bu iş bitti demek anlamına gelmiyor o para ucuz hisselere kayabilir enerji hisseleri hala çok ucuz bu kadar ucuz olması mantıklı değil.
Her sektörde böyle dönemler yaşanıyor demek. 2018-19 döneminde de kriptoda böyle dönem olmuştu. Anormal fiyatlayan saçma projelere bile 50-100 kat alan insanlar kriptoya olan ilgiyi pik yaptırmıştı ben de o dönemlerde daha sık duymaya başlamıştım hatırlıyorum. Hisse senetlerinde de benzer şeyler var artık. Amerikan hisseleri absürt yükselişler yaşadı.

Hamster PO
Newbie
*
Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
June 10, 2026, 07:28:16 PM
 #4

amerikan hisselerinin ucuz olarak gördüğünüz market büyüklüğü ne kadar mesela veya neye göre ucuz neye göre pahallı? amerikan hisselerini nereden alıp satıyorsunuz?
mandown
Legendary
*
Online Online

Activity: 2688
Merit: 2223



View Profile
June 11, 2026, 06:30:22 AM
 #5

amerikan hisselerinin ucuz olarak gördüğünüz market büyüklüğü ne kadar mesela veya neye göre ucuz neye göre pahallı? amerikan hisselerini nereden alıp satıyorsunuz?

bizdeki gibi onlarında hissenin de bir değeri var benzer hisselerle kıyaslıyorum ne iş yaptıklarına x 'den bakıyorum enflasyona göre para kazanıp kazanmadıklarını inceliyorum böyle gidiyor işte Cheesy

ai ların coğu bu konuda size yardımcı olur

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!