Yeni Bitcoin Artık Üretilemediğinde Ne Olur?Protokol, yeni bitcoinlerin son kısmını da piyasaya sürdüğünde üç şey değişir.
Yeni İhraç Yok: Toplam arz, 21 milyonun biraz altında sabitlenir. Protokol, planlanan miktarın üzerinde yeni coin basmaya çalışan herhangi bir bloğu reddedecek ve hiçbir yöntemle artık bitcoin üretilmeyecektir.
Ağın Çalışmaya Devam Etmesi: Blok zinciri büyümeye devam eder, işlemler hâlâ onaylanır ve tam düğümler protokolün tüm kurallarını uygulamaya devam eder. Dağıtımın sona ermesi, bir ağ olarak Bitcoin’in sonu anlamına gelmez.
Madencilerin Teşviklerinde Değişiklik: Madenciler artık yeni basılan bitcoin almayacak. Gelirlerinin tamamı, kullanıcılar tarafından ödenen işlem ücretlerine kayacak.
Bitcoin Madencileri Nasıl Ödeme Alacak?Madenciler gelirlerini iki kaynaktan elde eder: blok ödülü ve işlem ücretleri. Günümüzde blok ödülü, açık ara en büyük bileşendir. Zamanla bu denge tersine dönecektir
Günümüzde Blok ÖdülleriMevcut blok ödülü, blok başına 3,125 bitcoin artı o bloğa dahil olan işlem ücretleridir. Bugünkü fiyatlarla, blok ödülü çoğu blokta ücret gelirini hâlâ gölgede bırakmaktadır. Zincir üzerinde yoğun faaliyetin yaşandığı dönemlerde bu oran geçmişte geçici olarak tersine dönmüştür, ancak çoğu blokta ödül gelirinin ağırlığı devam etmektedir.
Gelecekte İşlem ÜcretleriÖnümüzdeki birkaç yarılanma sonrasında, blok sübvansiyonu bir bitcoin'in çok küçük bir kısmına kadar düşecektir. Madencilik gelirleri içinde işlem ücretlerinin payı giderek artmak zorunda kalacaktır. İşlem ücretlerinin sübvansiyonu tamamen ikame edip edemeyeceği, o anda onaylanmış bitcoin blok alanı için ne kadar talep olduğuna bağlı olacaktır.
https://www.theblock.co/learn/405386/what-happens-when-bitcoin-reaches-21-million-supply