Her sınav döneminde sosyal medyada farklı türden insanların sınava bazen saniyelerle, bazen dakikalarca geç kaldığını görürüz. Bazıları okul bahçesinde sohbete dalar, kimisi kimliğini, giriş belgesini unutur vs...
Öncelikle bu insanlara hemen "sorumsuz" gözüyle bakmak yerine neden sınav saati, plan program belliyken sürekli geç kalanlar olabilir buna bakalım. TYT ve AYT sınavlarına gördüğüm rakamlara göre toplamda 4 milyon başvuru civarı yapılmış. Yani 4 milyon tane sabah kalkıp sınava gitme durumu yaşandı? Peki size soruyorum, bu kadar önemli bir günde aksiliklerin üst üste binmesi ve sizin bir şekilde sınava geç kalma ihtimaliniz ne kadardır? Bu ihtimal on binde bir bile olsa (Hayatınız boyunca bir yıldırım çarpması ihtimali ile yakın) 4 milyon kişiden yaklaşık 400 tanesinin geç kalması normaldir.
Geç kalan insanlar olmasının matematiksel olarak neredeyse kesin olmasının sebebini anladıysak daha tartışmalı bir konuya gelelim: Önünden kapı kapananlar.
https://x.com/bosunatiklama/status/2068924496937967912En çok gördüğüm bu oldu herhalde, sınav için binaya giriş yapmak üzere olan bir adayın önünden saniyeler kala kapı kapatılıyor ve insanlar buna tepki göstermiş. Şimdi kapıda görevli memurun gözünden bakınca kapıyı gören kamera var, saat bilmem kaçtan sonra birinin alınmayacağı belli daha ne olsun adam görevini yapıyor. Saati geldiğinde aday kapının 1 metre önünde dahi olsa içeri kimse alınmamalı sonuçta. Ben böyle şeylerde esneklik kesinlikle olmaması düşüncesindeyim.
Siz ne düşünüyorsunuz? Bir saniye geç geleni içeri alsalar bu sefer bir dakika geç gelen de, sınav tam başlarken giren de hak iddia edecektir bana göre.