Bitcoin Forum
June 28, 2026, 03:15:47 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ibm ilk 1 nanometre altındaki çipi üretti  (Read 14 times)
hikrimen (OP)
Member
**
Offline

Activity: 71
Merit: 16


View Profile
June 27, 2026, 08:52:42 AM
 #1

Bu devrim nitekiliğinde bir haber %70 daha az enerji verimliliği sunuyor artık 1nanometre değil 0.7 nanometre üretim var. tırnak büyüklüğündeki bir çipe yaklaşık 100 milyar transistör sığdırdılar. nanostack dedikleri bir mimari geliştirdiler ve transistörler dikey olarak yerleştiriliyor ve bu dünyanın ilk 1nm altı üretimi olduğu için moore yasasıda hemen hemen ölmüş oluyor

1965'te öngörülen bir konu vardı bir çipteki transistör sayısı yaklaşık her iki yılda bir ikiye katlanır. Onlarca yıl şaşırtıcı biçimde tuttu, ama son 10-15 yılda tempo yavaşladı ancak her iki yılda bir ikiye katlanma artık neredeyse durdu
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!