Bitcoin Forum
April 26, 2024, 01:00:38 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe te beginnen  (Read 3491 times)
Maikie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 12, 2014, 09:18:48 AM
 #1

Hoi Allemaal,

Ik ben mij pas sinds enkele dagen aan het verdiepen in bitcoin en het minen ervan maar nog ben ik er niet helemaal aan uit WAT je precies doet en van wie de beloning komt, wel heb ik begrepen dat je met je eigen pc of speciale rigs tegenwoordig nog steeds niet genoeg capaciteit hebt om bitcoins te minen.

Ik heb de financiele middelen om een terraminer aan te schaffen maar vraag me af of dat zelfs wel rendabel is. Volgens de calculator zou het +- 2000 dollar per maand op moeten brengen, maar daar moet dan nog 300 euro van de elektriciteit vanaf. Dus hou je misschien 1400 euro over. Dat zou betekenen dat je ongeveer 4 maanden moet draaien om je investering terug te verdienen, maar aangezien de moeilijkheidsgraad steeds toeneemt zal ook de winst afnamen en uiteindelijk zal je dan met de terraminer ook niet voldoende capaciteit meer hebben en hem voor veel minder moeten verkopen waardoor je wellicht nog niet veel over houdt.

Wat is jullie idee hierover?
1714093238
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714093238

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714093238
Reply with quote  #2

1714093238
Report to moderator
1714093238
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714093238

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714093238
Reply with quote  #2

1714093238
Report to moderator
Each block is stacked on top of the previous one. Adding another block to the top makes all lower blocks more difficult to remove: there is more "weight" above each block. A transaction in a block 6 blocks deep (6 confirmations) will be very difficult to remove.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714093238
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714093238

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714093238
Reply with quote  #2

1714093238
Report to moderator
1714093238
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714093238

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714093238
Reply with quote  #2

1714093238
Report to moderator
Blaater
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 262


View Profile
April 12, 2014, 09:34:52 AM
 #2

Hoi Allemaal,

Ik ben mij pas sinds enkele dagen aan het verdiepen in bitcoin en het minen ervan maar nog ben ik er niet helemaal aan uit WAT je precies doet en van wie de beloning komt, wel heb ik begrepen dat je met je eigen pc of speciale rigs tegenwoordig nog steeds niet genoeg capaciteit hebt om bitcoins te minen.

Ik heb de financiele middelen om een terraminer aan te schaffen maar vraag me af of dat zelfs wel rendabel is. Volgens de calculator zou het +- 2000 dollar per maand op moeten brengen, maar daar moet dan nog 300 euro van de elektriciteit vanaf. Dus hou je misschien 1400 euro over. Dat zou betekenen dat je ongeveer 4 maanden moet draaien om je investering terug te verdienen, maar aangezien de moeilijkheidsgraad steeds toeneemt zal ook de winst afnamen en uiteindelijk zal je dan met de terraminer ook niet voldoende capaciteit meer hebben en hem voor veel minder moeten verkopen waardoor je wellicht nog niet veel over houdt.

Wat is jullie idee hierover?

Mee eens, op dit moment de huidige generatie aanschaffen zal je geen ROI meer leveren, bitcoins is altijd de gok nemen voor de volgende generatie en hopen dat het bedrijf dat je kiest ook zal leveren.

De altcoin markt is daarin een stuk vergevensgezinder tot nu toe, er is altijd wel weer een volgende coin die je kan minen, maar sowieso staat alles vrij laag nu.
Maikie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 12, 2014, 10:03:33 AM
 #3

Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom sommige systemen op marktplaats zo duur zijn, bijvoorbeeld een systeem welke 1.30mh/s haalt. Kost 1200 euro. Met dat systeem haal je 0.00000325 BTC per MAAND. Dat is gewoon 0.0 opbrengst.

Waarom zijn die systemen toch nog zo duur?
Blaater
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 262


View Profile
April 12, 2014, 10:10:05 AM
 #4

Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom sommige systemen op marktplaats zo duur zijn, bijvoorbeeld een systeem welke 1.30mh/s haalt. Kost 1200 euro. Met dat systeem haal je 0.00000325 BTC per MAAND. Dat is gewoon 0.0 opbrengst.

Waarom zijn die systemen toch nog zo duur?

Die zijn bedoelt voor litecoins (en andere)
https://bitcoinwisdom.com/litecoin/calculator

Met 1300 khash haal je zo'n 2 euro per dag op dit moment.
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
April 12, 2014, 10:37:54 AM
 #5

Hou er ook rekening mee dat de difficulty van bitcoin om de 11/12 dagen met ~20% omhoog gaat. https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty

Bij Litecoin wisselt dit nogal en verandert de difficulty om de 3/4 dagen.
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 12, 2014, 09:03:42 PM
 #6

Ik denk dat dit leuk is om voor de hobby te doen. Maar om het voor het geld te doen denk ik persoonlijk dat het een beetje te risicovol is. Het kan volgende week helemaal instorten, of juist heel erg gaan stijgen. gisteren was 1 bitcoin 260 euro, en vandaag is het 310 euro. Het verschilt gewoon een hele hoop, in een hele korte tijd. Of je het risico wilt nemen is natuurlijk aan jezelf.

Litecoin wordt vrijwel alleen nog gemined met video kaarten, waar dus flinke stroomkosten aan zitten . Je kunt ook apparaten aanschaffen zoals bijvoorbeeld een dual miner (usb stick vorm), deze draait 70 khash en verbruikt maar iets van 2 watt stroom.  Al komt er een nieuw apparaat uit waarmee je 5.2 mhash zou moeten minen kost tussen de 1200 en 3000 euro (ligt eraan waar je hem vandaan haalt, wanneer, inclussief en exclussief accesoires, etc) deze verbruikt maar 140 watt (zeggen ze). Zeg dat je hiermee ongeveer 6 euro per dag verdient, en met de stijgende difficulty zal het ook wel enkele maanden zijn om het eruit te krijgen, als je het er uit krijgt.
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
April 13, 2014, 09:23:45 AM
 #7

Ik denk dat dit leuk is om voor de hobby te doen. Maar om het voor het geld te doen denk ik persoonlijk dat het een beetje te risicovol is. Het kan volgende week helemaal instorten, of juist heel erg gaan stijgen. gisteren was 1 bitcoin 260 euro, en vandaag is het 310 euro. Het verschilt gewoon een hele hoop, in een hele korte tijd. Of je het risico wilt nemen is natuurlijk aan jezelf.

Litecoin wordt vrijwel alleen nog gemined met video kaarten, waar dus flinke stroomkosten aan zitten . Je kunt ook apparaten aanschaffen zoals bijvoorbeeld een dual miner (usb stick vorm), deze draait 70 khash en verbruikt maar iets van 2 watt stroom.  Al komt er een nieuw apparaat uit waarmee je 5.2 mhash zou moeten minen kost tussen de 1200 en 3000 euro (ligt eraan waar je hem vandaan haalt, wanneer, inclussief en exclussief accesoires, etc) deze verbruikt maar 140 watt (zeggen ze). Zeg dat je hiermee ongeveer 6 euro per dag verdient, en met de stijgende difficulty zal het ook wel enkele maanden zijn om het eruit te krijgen, als je het er uit krijgt.

De Gridseed blade is al uit, hij kost alleen een stuk minder Smiley, namelijk 1600 dollar. Op de site van gridseed , http://gridseed.com/, staat wel een lijstje met resellers (rechtsonderin).

Of je koopt een pre-order voor een pure litecoin asic, hier staat een lijstje met https://bitcointalk.org/index.php?topic=375676.0
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 13, 2014, 11:52:05 AM
 #8

Oh dat wist ik niet eens. Nou best goedkoop dan op zich, dan zou ik mijn geld liever in de gridseed blade stoppen dan dat ik een terrahash machine zou kopen.

Die tweede link geeft een mooi overzicht weer van hoe en wat er gaat komen, al ben ik bang dat een hoop ervan scam is. Ik zou het mooi vinden als al dat uit gaat komen, lekker veel concurrentie is goed voor de klant (in de meeste gevallen).
mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 16, 2014, 10:17:59 AM
 #9

De rust is teruggekeerd in china en dat is mogelijk de oorzaak van de stijging in prijs. Grin
http://bitcoincharts.com/charts/krakenEUR#rg30ztgSzm1g10zm2g25zv

Btw, cointerra is echt een ramp.
Die machines crashen massaal lees ik.
Bron: http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/232xry/cointerra_loses_faith_in_their_products/

De blade is wel een goede deal lijkt mij, maar zelfs de gridseed blade haalt geen break even denk ik, Die calculatoren gaan uit van de hashrate op dit moment.
Asics zijn nog redelijk nieuw voor scrypt en binnekort worden er duizenden blades op de markt gedumpt, difficulty schiet omhoog en je wint nooit je geld terug.
Je zou je aan kunnen sluiten bij een scrypt-multipool zoals wafflepool. dat heeft denk ik ook niet zoveel nut, zo'n multipool vind bijvoorbeeld dat een bepaalde altcoin nu het meest winstgevend is, vervolgens gaat die hele pool daar op minen en wordt de competitie gigantisch, sommige van die altcoins hebben zo'n lage hashrate of hebben een difficulty die elk block wordt aangepast waardoor het niet veel meer oplevert.

Ik denk dat ik even aan de zijlijn blijf voor de komende maanden.

Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
meccoin4me
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 504
Merit: 500


Bitcoin is getting bigcoin


View Profile
October 17, 2014, 01:42:37 PM
 #10

ga starten met de antminer s4

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1155319.0  DELTACREDITS , great coin , great idea behind
mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
October 17, 2014, 09:24:12 PM
 #11

ga starten met de antminer s4


Ga je gang, maar ik kan je nu vertellen dat het waarschijnlijk niet winstgevend zal zijn.
Prijs van bitcoin is erg gedaald, en difficulty stijgt nogsteeds hard.
Tevens is de energie in NL erg duur, die chinezen zullen dus altijd goedkoper uit zijn.

Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 21, 2014, 05:23:34 PM
 #12

ga starten met de antminer s4


Ga je gang, maar ik kan je nu vertellen dat het waarschijnlijk niet winstgevend zal zijn.
Prijs van bitcoin is erg gedaald, en difficulty stijgt nogsteeds hard.
Tevens is de energie in NL erg duur, die chinezen zullen dus altijd goedkoper uit zijn.

Ik deel jouw mening. Mining was profitable eerder, zelfs met wat GPU's die heel wat stroom trokken kon je een leuke ROI maken. Momenteel zie ik daar echter geen heil meer in, zelfs de meeste ASIC apparatuur lijkt mij niet meer winstgevend, al blijft dit een afweging tussen kosten (aanschaf + onderhoud (stroom enz)) en opbrengst. De prijs van de Bitcoin (en daardoor bijvoorbeeld ook Scrypt coins zoals Litecoin) is momenteel een stuk lager dan het was. Wanneer je met fiat (dus bijvoorbeeld de Euro) dergelijke apparatuur koopt, zal een ROI dus erg lang duren of onmogelijk zijn.

Veel mensen raden de 'newbies' aan gewoon direct Bitcoins of altcoins te kopen. Met wat traden tussen de coins valt ook wat te verdienen, maar hier komen natuurlijk ook allerlei risico's bij kijken waardoor het voor jou wellicht alleen op een (groot) verlies uit kan draaien.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!