Bitcoin Forum
May 08, 2024, 10:55:26 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kleine lening  (Read 1129 times)
Josepht (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1008
Merit: 515


View Profile WWW
April 12, 2014, 07:53:13 PM
 #1

Hallo allemaal,

Bij deze bied ik kleine en kortlopende leningen in bitcoin aan. Dit zijn mijn voorwaarden:

- De lening is maximaal 0,02BTC
- Het rentepercentage is 2,5% per dag
- De lening duurt maximaal 14 dagen
- Ik verwacht een onderpand met de waarde van tenminste 120%
- Voor vragen kun je gerust contact opnemen
1715208926
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715208926

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715208926
Reply with quote  #2

1715208926
Report to moderator
1715208926
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715208926

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715208926
Reply with quote  #2

1715208926
Report to moderator
1715208926
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715208926

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715208926
Reply with quote  #2

1715208926
Report to moderator
No Gods or Kings. Only Bitcoin
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Jeffrey
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 100


View Profile
April 14, 2014, 04:39:58 PM
 #2

Een lening van (omgerekend) maximaal €6,- .....? Poeh poeh, groot gelijk dat je een onderpand van €7,20 vraagt.
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 14, 2014, 04:53:20 PM
 #3

Kleine leningen geven is een leuk idee. Maar dit vindt ik persoonlijk wel heel erg klein. Wat in godsnaam moet je doen met 6 euro in bitcoins?
Josepht (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1008
Merit: 515


View Profile WWW
April 14, 2014, 05:17:42 PM
 #4

Ik geef alleen de mogelijkheid te lenen. In het Engelstalig gedeelte van dit forum wordt dat ook gedaan, dus waarom niet hier?
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 14, 2014, 05:29:38 PM
 #5

Vind het ook een leuk idee. Maar vraag me gewoon af waar iemand 6 euro in bitcoins voor nodig zou kunnen hebben, lijkt me niet veel voorkomend. Maar het aanbod is er iig alvast Smiley
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 15, 2014, 03:19:38 PM
 #6

Leuk idee. Ik ben zelf eens op zoek geweest naar een 0,05 lening omdat ik die net te kort kwam (en de rest in altcoins had zitten die ik op rond die tijd tegen een zeer lage waarde niet wilde verkopen). 0,02 is wel klein inderdaad, maar desalniettemin een leuk initiatief.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Jeffrey
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 100


View Profile
April 18, 2014, 11:50:15 AM
 #7

Wat verwacht je trouwens als middel qua onderpand?
Josepht (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1008
Merit: 515


View Profile WWW
April 18, 2014, 12:45:26 PM
 #8

Wat verwacht je trouwens als middel qua onderpand?
Een altcoin die een redelijk stabiele waarde heeft én op een betrouwbare  exchange om te ruilen is tegen btc.
Foebar
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 156
Merit: 100


View Profile
April 18, 2014, 01:55:04 PM
 #9

Wat verwacht je trouwens als middel qua onderpand?
Een altcoin die een redelijk stabiele waarde heeft én op een betrouwbare  exchange om te ruilen is tegen btc.

Nogal idioot onderpand imo, een stabiele altcoin met een betrouwbare waarde die in totaal 120% van je leningwaarde moet zijn , is het goedkoper om deze altcoin zelf gewoon naar BTC om te zetten en geen 0.02BTC te lenen.

Josepht (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1008
Merit: 515


View Profile WWW
April 18, 2014, 02:38:01 PM
 #10


Nogal idioot onderpand imo, een stabiele altcoin met een betrouwbare waarde die in totaal 120% van je leningwaarde moet zijn , is het goedkoper om deze altcoin zelf gewoon naar BTC om te zetten en geen 0.02BTC te lenen.

Lees maar eens wat Don007 zegt:

Leuk idee. Ik ben zelf eens op zoek geweest naar een 0,05 lening omdat ik die net te kort kwam (en de rest in altcoins had zitten die ik op rond die tijd tegen een zeer lage waarde niet wilde verkopen). 0,02 is wel klein inderdaad, maar desalniettemin een leuk initiatief.
Mitchell
Copper Member
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3920
Merit: 2198


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
April 23, 2014, 07:50:45 AM
 #11

Wat verwacht je trouwens als middel qua onderpand?
Een altcoin die een redelijk stabiele waarde heeft én op een betrouwbare  exchange om te ruilen is tegen btc.

Nogal idioot onderpand imo, een stabiele altcoin met een betrouwbare waarde die in totaal 120% van je leningwaarde moet zijn , is het goedkoper om deze altcoin zelf gewoon naar BTC om te zetten en geen 0.02BTC te lenen.
Ik heb een hele tijd een leenservice gehad en in mijn ervaringen wilden mensen niet zomaar even hun Altcoin dumpen (omdat ze hem te hoog hebben ingekocht, hem te leuk vinde, etc). Ze lenen liever even snel iets.

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
April 23, 2014, 06:22:51 PM
 #12

Idee is zeker niet slecht, persoonlijk lijkt me BTC0.02 wel wat aan de kleine kant.

Wat houd je tegen om niet gewoon BTC2 uit te lenen, als er toch een onderpand met een waarde van 120% tegenover staat....?


1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 23, 2014, 06:27:10 PM
 #13

Idee is zeker niet slecht, persoonlijk lijkt me BTC0.02 wel wat aan de kleine kant.

Wat houd je tegen om niet gewoon BTC2 uit te lenen, als er toch een onderpand met een waarde van 120% tegenover staat....?



Kan iets te maken hebben met het bedrag wat ie eigenlijk verliest als bitcoin opeens in prijs stijgt? Dit is maar een gok hoor.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
April 23, 2014, 09:48:31 PM
 #14

Idee is zeker niet slecht, persoonlijk lijkt me BTC0.02 wel wat aan de kleine kant.

Wat houd je tegen om niet gewoon BTC2 uit te lenen, als er toch een onderpand met een waarde van 120% tegenover staat....?



Kan iets te maken hebben met het bedrag wat ie eigenlijk verliest als bitcoin opeens in prijs stijgt? Dit is maar een gok hoor.

je leent btc uit en krijgt ook weer btc terug, je hebt daar dus geen koersrisico.

Je hebt wel koers risico over de altcoin welke in onderpand gegeven wordt, maar daarom wordt er ook vaak 120% gevraagd. Als de waarde daalt onder een bepaald % dan worden er altcoins verkocht (moet je uiteraard overeenkomen met de lener).

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 24, 2014, 12:37:50 PM
 #15

Idee is zeker niet slecht, persoonlijk lijkt me BTC0.02 wel wat aan de kleine kant.

Wat houd je tegen om niet gewoon BTC2 uit te lenen, als er toch een onderpand met een waarde van 120% tegenover staat....?



Kan iets te maken hebben met het bedrag wat ie eigenlijk verliest als bitcoin opeens in prijs stijgt? Dit is maar een gok hoor.

je leent btc uit en krijgt ook weer btc terug, je hebt daar dus geen koersrisico.

Je hebt wel koers risico over de altcoin welke in onderpand gegeven wordt, maar daarom wordt er ook vaak 120% gevraagd. Als de waarde daalt onder een bepaald % dan worden er altcoins verkocht (moet je uiteraard overeenkomen met de lener).

Maar bijvoorbeeld iemand leent (laten we even niet uitgaan van een limiet) 1 bitcoin als deze 240 euro waard is, geeft een onderpand ter waarde van 288 euro (120%) en hij ziet de bitcoin stijgen naar 600 euro. Dan verkoopt ie de bitcoin en heeft ie toch 312 euro winst.  Al is het hier nu zo dat het limiet van 0.002 bitcoin het tegenhoud.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
April 26, 2014, 06:07:32 AM
 #16

Idee is zeker niet slecht, persoonlijk lijkt me BTC0.02 wel wat aan de kleine kant.

Wat houd je tegen om niet gewoon BTC2 uit te lenen, als er toch een onderpand met een waarde van 120% tegenover staat....?



Kan iets te maken hebben met het bedrag wat ie eigenlijk verliest als bitcoin opeens in prijs stijgt? Dit is maar een gok hoor.

je leent btc uit en krijgt ook weer btc terug, je hebt daar dus geen koersrisico.

Je hebt wel koers risico over de altcoin welke in onderpand gegeven wordt, maar daarom wordt er ook vaak 120% gevraagd. Als de waarde daalt onder een bepaald % dan worden er altcoins verkocht (moet je uiteraard overeenkomen met de lener).

Maar bijvoorbeeld iemand leent (laten we even niet uitgaan van een limiet) 1 bitcoin als deze 240 euro waard is, geeft een onderpand ter waarde van 288 euro (120%) en hij ziet de bitcoin stijgen naar 600 euro. Dan verkoopt ie de bitcoin en heeft ie toch 312 euro winst.  Al is het hier nu zo dat het limiet van 0.002 bitcoin het tegenhoud.

Uhm nee, als iemand van mij 1 bitcoin leent, dan krijg ik ook weer 1 bitoin + interest terug. Dus wanneer de waarde van bitcoin stijgt heeft dat voor mijn asset geen invloed aangezien 1 bitcoin niet meer wordt (afgezien van de interest dan natuurlijk).

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Jeffrey
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 100


View Profile
April 28, 2014, 07:21:02 AM
 #17

Ik denk dat hij er op doelt dat je de geleende bitcoin nooit terug betaalt (omdat je met het verkopen van de bitcoin meer binnenhaalt dan je 120% borg)
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
April 28, 2014, 05:01:42 PM
 #18

Ik denk dat hij er op doelt dat je de geleende bitcoin nooit terug betaalt (omdat je met het verkopen van de bitcoin meer binnenhaalt dan je 120% borg)

Precies, alleen ben ik nooit zo goed in het uitleggen van dingen ;(
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
April 28, 2014, 09:14:36 PM
 #19

Ik denk dat hij er op doelt dat je de geleende bitcoin nooit terug betaalt (omdat je met het verkopen van de bitcoin meer binnenhaalt dan je 120% borg)

Precies, alleen ben ik nooit zo goed in het uitleggen van dingen ;(

Voorbeeld:

Ik leen iemand BTC1
Hiervoor krijg ik een altcoin die 120% van de waarde vertegenwoordigd (maakt dus niet uit welke coin.

Je spreekt af dat de geleende bitcoin na 2 weken wordt terugbetaald inclusief rente. Indien de altcoins welke in onderpand gegeven worden onder 105% van de uitgeleende waarde daalt verkoop je de altcoin voor bitcoin.

Op die manier maakt het dus niet uit of bitcoin in waarde verdubbeld, immers verkoop je de altcoins tegen bitcoin indien deze onder de 105% uit komt. Zodoende heb je in ieder geval je uitgeleende bitcoin altijd weer terug en is je risico dus beperkt.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 30, 2014, 05:20:38 PM
 #20

Ook moet je wachten op minimaal enkele confirmations om dubbelspends te voorkomen.

Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!