Bitcoin Forum
May 04, 2024, 12:08:26 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: open ssl  (Read 571 times)
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 16, 2014, 03:38:07 PM
 #1

door deze fout zou je zonder het wachtwoord coins kunnen versturen.  maar ik had een paar vragen

- mijn BTC wallet is niet beveiligd met een wachtwoord (voor de kwaadwillenden er staat 0,0000000 btc op)is mijn bitcoin wallet door deze lek nou gevoeliger of net zo gevoelig voor ciber criminelen door deze lek (ik heb mijn bitcoin  wallet niet geüpdatet)

-als ik een backup heb gemaakt op een oude versie van altcoin wallet, opgeslagen op een usb stick. en in de kast neer gelegd heb. mijn wallet daarna beveiligd en daarna pas hem geupgrade naar anti opensla bug.

- stel je voor mijn laptop/computer word gestolen. gebruik de backup staat er dan op deze backup ook een wachtwoord?

gewoon een paar vragen:D

1714781306
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714781306

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714781306
Reply with quote  #2

1714781306
Report to moderator
1714781306
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714781306

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714781306
Reply with quote  #2

1714781306
Report to moderator
1714781306
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714781306

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714781306
Reply with quote  #2

1714781306
Report to moderator
The grue lurks in the darkest places of the earth. Its favorite diet is adventurers, but its insatiable appetite is tempered by its fear of light. No grue has ever been seen by the light of day, and few have survived its fearsome jaws to tell the tale.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714781306
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714781306

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714781306
Reply with quote  #2

1714781306
Report to moderator
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 16, 2014, 10:03:02 PM
 #2

Op de eerste vraag kan ik je geen zinvol antwoord geven. Ik heb geen technische kennis wat dat betreft.

Wanneer je een backup maakt van een wallet zónder beveiliging en je beveiligt vervolgens je wallet, dan is deze backup niet meer te gebruiken. Je zult een backup moeten maken nádat je je wallet hebt beveiligd.

Indien je laptop/computer wordt gestolen (respect voor een dief die tegenwoordig met een desktop gaat lopen ^^), dan kunnen ze je wallet openen, inzien maar geen transacties maken. Ditzelfde geldt voor als ze een USB -stick stelen waarop een backup (van een wallet mét beveiliging) staat. Je hebt áltijd je 'wachtwoord' nodig om transacties te doen.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 17, 2014, 01:01:10 PM
Last edit: April 17, 2014, 05:35:45 PM by ,./,./
 #3

Op de eerste vraag kan ik je geen zinvol antwoord geven. Ik heb geen technische kennis wat dat betreft.

Wanneer je een backup maakt van een wallet zónder beveiliging en je beveiligt vervolgens je wallet, dan is deze backup niet meer te gebruiken. Je zult een backup moeten maken nádat je je wallet hebt beveiligd.

Indien je laptop/computer wordt gestolen (respect voor een dief die tegenwoordig met een desktop gaat lopen ^^), dan kunnen ze je wallet openen, inzien maar geen transacties maken. Ditzelfde geldt voor als ze een USB -stick stelen waarop een backup (van een wallet mét beveiliging) staat. Je hebt áltijd je 'wachtwoord' nodig om transacties te doen.

maar stel je voor dat ik ik die backup gebruik kan ik dan wel gewoon coins versturen (maar heb dan wel een wachtwoord nodig)
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
April 17, 2014, 04:19:48 PM
 #4

Ik snap je laatste vraag niet echt.

Als je die backup gebruikt en je 'wachtwoord' dus gebruikt, dan is dit gewoon hetzelfde als je originele wallet zeg maar, dus de wallet die je op je PC hebt. 

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
April 17, 2014, 05:36:09 PM
 #5

Ik snap je laatste vraag niet echt.

Als je die backup gebruikt en je 'wachtwoord' dus gebruikt, dan is dit gewoon hetzelfde als je originele wallet zeg maar, dus de wallet die je op je PC hebt. 

ja sorry typ foutje, heb de vraag veranderd
dutch2peer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
April 21, 2014, 08:23:05 PM
 #6

Je loopt risico als:
- je geen wachtwoord gebruikte bij gebruik van de Bitcoin GUI en op betaalkoppelingen op het internet hebt geklikt.

- Je op afstand de bitcoin-client hebt aangestuurd (met RPC connecties) en connecties toestaat vanaf het internet. (dit staat standaard uit)

Oftewel, als ik jouw situatie zo aan hoor, loop je geen risico.

"If you are using the Windows version of the Bitcoin Core GUI without a wallet passphrase, it is possible that your wallet could be compromised by clicking on a bitcoin: payment request link. If you are using bitcoind (on Linux, OSX, or Windows), have enabled the -rpcssl option, and allow RPC connections from the Internet, an attacker from a whitelisted (-allowip) IP address can very likely discover the rpcpassword and the last rpc request. It is possible (but unlikely) private keys could be sent to the attacker."
- https://bitcoin.org/en/alert/2014-04-11-heartbleed
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!