Dag mensen,
Ik vind altcoins leuk, niet omdat ik denk dat ze een toekomst hebben (sommigen wel ongetwijfeld, maar zeker niet heel de schijthoop
), maar wel als leuk hebbedingetje.
Nu is het ook niet de moeite om voor al die altcoins heel de client te downloaden en mijn harde schijf langzaam maar zeker te verdrinken in gigabytes aan data die ik voor niets gebruik behalve het bijhouden van een aantal coins.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die technische kennis heeft van hashing en die me een goede methode zou kunnen uitleggen om voor een bepaalde cryptocurrency zelf een private key te kiezen en daaruit de public key/adres te hashen.
Bedoeling hiervan is dat ik op een eigen pc zonder internetverbinding een paper wallet genereer en dan daarna bij iemand die ik ken wat van die coin kan kopen met cash.
Dus, als iemand me hierbij kan helpen hoor ik het graag! Ik heb een basisbegrip van de volledige werking van bitcoin en hashing, maar niet de codeerkennis om er dieper op in te gaan.
Deze punten zijn denk ik belangrijk.
1. Hoe verschillen de verschillende coins, en hoe vind ik uit welke algoritmes ik moet gebruiken om van een bepaalde coin een private key te genereren
2. Welke stappen moet ik doorlopen om uit deze private key mijn public key te krijgen.
3. Zijn er bepaalde gegevens die ik zeker niet over het hoofd mag zien bij het hele proces?
4. Is het voor mij mogelijk om zelf een simpel programma te schrijven om dit te doen met relatief weinig programmeerkennis (quick learner!
), en welke taal kies ik best.
Vriendelijke groet
Andreas