Dogecoin heeft een geweldig grote community inderdaad.
Het is begonnen als een grap in December 2013, en tot iets heel groots uitgegroeid.
Ik heb trouwens ook gehoord dat Doge echt naar de maan gaat binnenkort haha
dat zijn tenminste promotiestunts die opvallen en uniek zijn.
http://www.reddit.com/r/Dogecoin_PR/comments/24zbca/do_you_like_moon_do_you_like_doge_do_you_want_to/Alle munten (inclusief bitcoin) zou wat kunnen leren van hun marketingstrategie. Doge heeft een grote invloed voor het gebruik van de cryptomunten voor de gemiddelde mens.
Je moet niet verwachten dat Doge binnen nu en 5 jaar 1000 euro waard gaat worden zoals bitcoin. Daarvoor zijn er gewoon teveel munten van in omloop gebracht. Op zich is het niet heel slecht dat er nog jaarlijks 5 miljard Doge gemined kan worden (=ongeveer 5% inflatie). Bitcoin en Litecoin bijvoorbeeld hebben een veel hogere inflatie rate. Wat je echter wel ziet is dat miners het in grote getale dumpen op de wisselmarkten voor andere munten.
De munt doge zelf is echter niets anders dan een kloon van Litecoin, en heeft nogal wat veiligheidsproblemen gehad.
Persoonlijk kan ik Doge niet als iets serieus zien. Het zal altijd wel blijven bestaan, en is onmisbaar voor de integratie van cryptomunten. Veel mensen horen via Doge toch voor het eerst hierover en gaan zich dan er meer in verdiepen.
Persoonlijk steek ik mijn energie meer in munten die echt een verschil willen maken, en wat concept betreft een verbetering zijn op bitcoin. Denk bv aan:
- Litecoin (snellere transactie 2.5 minuten) ook een zeer grote community
- Quark (een van de snelste transactiesnelheden (30 sec) , en als eerste munt met 9 hashing rounds met 6 verschillende versleutelingen, en een munt die niet met asics gemined kan worden. Ze hebben een middelgrote community die met de opbouw bezig zijn.
- Darkcoin (een munt die transactie onzichtbaar willen maken volgens mij wordt dat 25 mei geintroduceerd). die community is nu groeiende doordat het in prijs zeer sterk aan het stijgen is de laatste maand (een factor 10 in een maand).
- Fluttercoin; de eerste munt met proof of transactie. Bijna nog geen community maar wel interessant om in de gaten te houden. Het idee is wel aardig vind ik.
Ach ja genoeg om uit te kiezen. Je moet alleen soms oppassen met sommige munten. Vaak zijn dat munten zonder enige community. Dan vind je alleen een munt, een mooie website en that's it. Daar blijf ik liever ver weg uit de buurt van.