Bitcoin Forum
June 14, 2024, 11:41:27 AM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Sweets of Sweden - Liljeholmstorgets galleria, Stockholm  (Read 2959 times)
tjohej (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


Magic Staff


View Profile
July 27, 2014, 02:06:53 PM
 #1

Finns ej ännu på coinmap/openstreetmap men är det någon som provat köpa lite godis ännu? Hade planer att köpa igår(och laddade då lite BTC i min mycelium) men fick träffa en vän jag inte sett på länge så tyvärr...någon annan?  Cool
Vet ni vad de använder, om de tar emot dem på direkten eller om de använder t.ex bitpay eller nåt?

There may still be hope for the 1st decentralized cryptocurrency which is Bitcoin. How to approach different subjects is key to progress.
plethora
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10



View Profile
July 27, 2014, 05:11:11 PM
 #2

De finns iaf inte enligt http://www.liljeholmstorget.se/shops
patrike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3346
Merit: 1094


View Profile WWW
July 27, 2014, 06:28:59 PM
 #3

Enligt deras Facebook-sida ligger butiken i Liljeholmstorget galleria. Deras webbsida www.sweetsofsweden.se fungerar dock inte längre, och när man kollar upp den domänen står det "deactivated" sedan i juni. Domänen ägs av någon person i Partille, där även företaget "SoS Sweets of Sweden AB" är registrerat.

Jag är en aning osäker på om det är just detta företag som ligger bakom butiken i Liljeholmen, men de gick i alla fall i konkurs vid årsskiftet enligt: http://www.allabolag.se/5569162349/verksamhet

Detta skulle vara en förklaring till att butiken inte längre finns med i listan över butiker i gallerian.

Awesome Miner - Complete solution to manage and monitor mining operations of ASIC, GPU and CPU miners
Optimized Antminer firmware - Increased hashrate, improved power efficiency and more features. For S9, S9i, S9j, T9+, L3+, S17, S17 Pro, S17+, T17, T17+, S19, S19 Pro, S19j, S19j Pro, T19
Up to 200,000 miners | Notifications | Native overclocking | Profit switching | Customizable rules | API | Windows application | Mobile web
tjohej (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


Magic Staff


View Profile
August 02, 2014, 05:54:00 AM
Last edit: August 02, 2014, 05:31:33 PM by tjohej
 #4

Enligt deras Facebook-sida <snip>
https://www.facebook.com/sweetsofsweden
Ville bara lägga till länken. Om jag inte hittar affären kommer den nog tas bort från handlare sidan. Den bör vara mellan Gamestop och Synsam.

De existerar inte längre. Kollade upp det idag (Aug 2, 2013) genom att besöka gallerian. Deras sista inlägg på facebooksidan var från 24 December och tre dagar senare ska de ha gått i konkurs.

There may still be hope for the 1st decentralized cryptocurrency which is Bitcoin. How to approach different subjects is key to progress.
patrike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3346
Merit: 1094


View Profile WWW
August 03, 2014, 09:33:34 AM
 #5

Det är inte nyttigt att äta så mycket godis, så det är bättre att spenda sina Bitcoins hos Webhallen istället.  Wink

Awesome Miner - Complete solution to manage and monitor mining operations of ASIC, GPU and CPU miners
Optimized Antminer firmware - Increased hashrate, improved power efficiency and more features. For S9, S9i, S9j, T9+, L3+, S17, S17 Pro, S17+, T17, T17+, S19, S19 Pro, S19j, S19j Pro, T19
Up to 200,000 miners | Notifications | Native overclocking | Profit switching | Customizable rules | API | Windows application | Mobile web
plethora
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10



View Profile
August 03, 2014, 04:20:49 PM
 #6

Jag brukar iofs köpa godis på Webbhallen Wink
tjohej (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


Magic Staff


View Profile
August 04, 2014, 01:37:26 PM
 #7

Det är inte nyttigt att äta så mycket godis, så det är bättre att spenda sina Bitcoins hos Webhallen istället.  Wink
Beror på vad det är för godis. Annorlunda att äta mörk choklad och att äta salta grodor. Finns olika ämnen i olika sorters godis.

Webhallen säljer inget godis. Kanske nåt att framföra? Lördagsgodis för datorbarnen? Wink

There may still be hope for the 1st decentralized cryptocurrency which is Bitcoin. How to approach different subjects is key to progress.
plethora
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10



View Profile
August 04, 2014, 03:43:18 PM
 #8

Webbhallen har en egen avdelning bara för godis och dryck  Kiss
patrike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3346
Merit: 1094


View Profile WWW
August 04, 2014, 08:21:21 PM
 #9

Där ser man - man lär sig något nytt varje dag. Jag har handlat på webbhallen under många år men har aldrig noterat det breda utbuded av godis  Tongue

Awesome Miner - Complete solution to manage and monitor mining operations of ASIC, GPU and CPU miners
Optimized Antminer firmware - Increased hashrate, improved power efficiency and more features. For S9, S9i, S9j, T9+, L3+, S17, S17 Pro, S17+, T17, T17+, S19, S19 Pro, S19j, S19j Pro, T19
Up to 200,000 miners | Notifications | Native overclocking | Profit switching | Customizable rules | API | Windows application | Mobile web
tjohej (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


Magic Staff


View Profile
August 05, 2014, 08:55:56 AM
Last edit: August 05, 2014, 03:30:53 PM by tjohej
 #10

Webbhallen har en egen avdelning bara för godis och dryck  Kiss
Helt otroligt!!! Tack!!!!!! ...och jag som handlat där men ej upptäckt det själv  Huh

Gissa vem som skapade den här varukorgen  Smiley

Notering: En konstig grej med priset. Jag valde en Marabou Mjölkchoklad 200g(17 kr) och en Tyrkisk Peber Original 150g(13 kr) och lade till det i en lista. Under tiden jag gjorde listan sänkte de priset av någon konstig anledning. Båda sänktes 1 krona vilket jag inte var beredd på. Så nu finns de med i listan som Marabou Mjölkchoklad 200g(16 kr) och Tyrkisk Peber Original 150g(12 kr). Summa 28 kr. Trycker jag dock på "Till kassan" så uppdateras priserna tillbaka till det de var innan: Summa 30 kr.


Detta är mitt första köp av godis med Bitcoin BTC! (första köpet av något ätbart också!)

There may still be hope for the 1st decentralized cryptocurrency which is Bitcoin. How to approach different subjects is key to progress.
patrike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3346
Merit: 1094


View Profile WWW
August 05, 2014, 06:21:09 PM
 #11

Jag har bara handlat med Bitcoin hos Webhallen en gång. Då beställde och betalade jag hemma, och gick sedan till butiken för att hämta ut varan. De var ovanligt intresserade av att se legitimation vid det tillfället och frågan är om de inte tog en kopia på den också.

Om du hämtar ut i butik - berätta gärna om de är lika intresserade av din legitimation som de var av min.

Awesome Miner - Complete solution to manage and monitor mining operations of ASIC, GPU and CPU miners
Optimized Antminer firmware - Increased hashrate, improved power efficiency and more features. For S9, S9i, S9j, T9+, L3+, S17, S17 Pro, S17+, T17, T17+, S19, S19 Pro, S19j, S19j Pro, T19
Up to 200,000 miners | Notifications | Native overclocking | Profit switching | Customizable rules | API | Windows application | Mobile web
tjohej (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


Magic Staff


View Profile
August 09, 2014, 04:53:12 PM
 #12

Jag har bara handlat med Bitcoin hos Webhallen en gång. Då beställde och betalade jag hemma, och gick sedan till butiken för att hämta ut varan. De var ovanligt intresserade av att se legitimation vid det tillfället och frågan är om de inte tog en kopia på den också.

Om du hämtar ut i butik - berätta gärna om de är lika intresserade av din legitimation som de var av min.
Jag var vid Webhallen, Fruängen idag för att hämta det jag beställde(och köpte med Bitcoin).
Efter att jag sa beställningsnummret vid kassan bad de om legitimation, sen sa de att de kommer att behöva den senare och så gick de för att hämta varorna. När de kom tillbaka bad de igen om legitimation och sa att de skulle ta en kopia, så gick de iväg och till sist fick jag göra en underskrift på papperskopian med mitt id-kort på.
Slutligen fick jag godiset i en Webhallen påse Smiley

Förresten vad tycker ni om priserna? Dyrt eller billigt?
När jag kollar på "Marabou Mjölkchoklad 200g" kostar den 17 kr i Webhallen och jämför jag med t.ex ICA Maxi för "Mjölkchoklad kaka
200 g Marabou" kostar den 18,43 kr. Fast egentligen kvittar det nästan vad det kostar. Idag(9/8) är det första gången jag äter något jag köpt med Bitcoin! Cheesy

There may still be hope for the 1st decentralized cryptocurrency which is Bitcoin. How to approach different subjects is key to progress.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!