Bitcoin Forum
May 06, 2024, 09:01:13 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarde dogecoin zakt steeds. Reden?  (Read 2056 times)
rikkie (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Richard Coleman - Chief Executive @ CloudThink.IO


View Profile WWW
August 14, 2014, 06:19:12 AM
 #1

Weet er iemand hoe dat komt dat die nieuwe coins (dogecoin, mintcoin, ...) steeds maar verder van waarde zakken tegenover de bitcoin. In het begin krijgen ze steeds een waarde toegekend, maar hoe langer ze het volhouden (blijven bestaan), hoe minder ze vaak waard worden.
It is a common myth that Bitcoin is ruled by a majority of miners. This is not true. Bitcoin miners "vote" on the ordering of transactions, but that's all they do. They can't vote to change the network rules.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715029273
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715029273

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715029273
Reply with quote  #2

1715029273
Report to moderator
1715029273
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715029273

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715029273
Reply with quote  #2

1715029273
Report to moderator
1715029273
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715029273

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715029273
Reply with quote  #2

1715029273
Report to moderator
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
August 14, 2014, 06:44:41 AM
 #2

Weet er iemand hoe dat komt dat die nieuwe coins (dogecoin, mintcoin, ...) steeds maar verder van waarde zakken tegenover de bitcoin. In het begin krijgen ze steeds een waarde toegekend, maar hoe langer ze het volhouden (blijven bestaan), hoe minder ze vaak waard worden.

Dat komt door "uitholling" van de munt. Voorbeelden hiervan zijn:
-Multipools die de coin minen maar deze omzetten naar bitcoin en uitkeren aan de miners.
-Miners die hun investering terug willen zien en de geminede coins omzetten naar euro's/dollars.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
August 19, 2014, 01:54:34 PM
 #3

Weet er iemand hoe dat komt dat die nieuwe coins (dogecoin, mintcoin, ...) steeds maar verder van waarde zakken tegenover de bitcoin. In het begin krijgen ze steeds een waarde toegekend, maar hoe langer ze het volhouden (blijven bestaan), hoe minder ze vaak waard worden.

Dat komt door "uitholling" van de munt. Voorbeelden hiervan zijn:
-Multipools die de coin minen maar deze omzetten naar bitcoin en uitkeren aan de miners.
-Miners die hun investering terug willen zien en de geminede coins omzetten naar euro's/dollars.

Like he said.  Plus denk ik dat de coin fundamenteel niet veel te bieden heeft. Hij werd ineens enorm populair, maar hey, zelfs de naam slaat al nergens op. (Ja, op een meme, maarja..).  Ik denk ook dat er zóveel Doges in de omloop zijn, dat er ook veel verkocht gaat worden van mensen die er geen toekomst meer in zien.

Ik heb het overgrote deel van mijn Doges toen al verkocht. Later bleek ik er 300% meer voor gekregen te kunnen hebben, maar dat is achteraf. Al met al leuk aan kunnen cashen door de coin in the early fase te minen en ze op te kopen toen ze nog goedkoop waren. Voor nu zie ik geen toekomst meer in Dogecoin. In veel meer coins overigens.  Wellicht wil je even naar GuldenCoin kijken. Daar is de waarde in één weekje z.g.a. van verdubbeld Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
rikkie (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Richard Coleman - Chief Executive @ CloudThink.IO


View Profile WWW
August 19, 2014, 04:31:12 PM
 #4

Bedankt voor tips alvast. Ik ben nog redelijk nieuw in heel dit gebeuren, vandaar.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
August 19, 2014, 04:35:29 PM
 #5

Okee, geen probleem. Ooit waren we allemaal nieuw hier Wink.

Ik volg GuldenCoin nu al een tijdje en die doen het best redelijk. Momenteel is dat de enige altcoin waarvan ik denk dat deze potentieel heeft. Dagelijks komen ze met updates, bijvoorbeeld nieuwe bedrijven (zowel online als offline) die GuldenCoin accepteren nieuwe features voor de munt, zo zijn ze nu bezig met een iOS wallet app iets te maken.


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
rikkie (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 574
Merit: 500


Richard Coleman - Chief Executive @ CloudThink.IO


View Profile WWW
August 20, 2014, 04:30:27 PM
 #6

Ik heb ook al wat Guldencoin. Laten we inderdaad hopen dat deze een goeie toekomst heeft. 't Zou fijn zijn.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
August 20, 2014, 09:19:10 PM
 #7

Ik heb ook al wat Guldencoin. Laten we inderdaad hopen dat deze een goeie toekomst heeft. 't Zou fijn zijn.

Dat zou inderdaad fijn zijn Wink. Het is inmiddels alweer lang geleden dat mijn totale cryptocurrency waarde een injectie heeft gehad. De laatste tijd (en al helemaal de laatste maanden) zie ik het grootste deel van al de coins die ik beheer fors in waarde verminderen. Guldencoin is daar nu dus een uitzondering van.  De Bitcoin heeft de afgelopen dagen ook een duik gemaakt, volg je die ook op de voet? Ik ben blij om te zien dat deze vandaag weer meer dan $525 waard is / is geweest.


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
dEBRUYNE
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2268
Merit: 1141


View Profile
August 20, 2014, 10:32:06 PM
 #8

Weet er iemand hoe dat komt dat die nieuwe coins (dogecoin, mintcoin, ...) steeds maar verder van waarde zakken tegenover de bitcoin. In het begin krijgen ze steeds een waarde toegekend, maar hoe langer ze het volhouden (blijven bestaan), hoe minder ze vaak waard worden.

Dat komt door "uitholling" van de munt. Voorbeelden hiervan zijn:
-Multipools die de coin minen maar deze omzetten naar bitcoin en uitkeren aan de miners.
-Miners die hun investering terug willen zien en de geminede coins omzetten naar euro's/dollars.

Like he said.  Plus denk ik dat de coin fundamenteel niet veel te bieden heeft. Hij werd ineens enorm populair, maar hey, zelfs de naam slaat al nergens op. (Ja, op een meme, maarja..).  Ik denk ook dat er zóveel Doges in de omloop zijn, dat er ook veel verkocht gaat worden van mensen die er geen toekomst meer in zien.

Ik heb het overgrote deel van mijn Doges toen al verkocht. Later bleek ik er 300% meer voor gekregen te kunnen hebben, maar dat is achteraf. Al met al leuk aan kunnen cashen door de coin in the early fase te minen en ze op te kopen toen ze nog goedkoop waren. Voor nu zie ik geen toekomst meer in Dogecoin. In veel meer coins overigens.  Wellicht wil je even naar GuldenCoin kijken. Daar is de waarde in één weekje z.g.a. van verdubbeld Wink.

Doge hype is echt over, fundamenteel heeft het ook niet echt veel te bieden. Is eigenlijk gewoon een kloon van litecoin. Denk wel dat de trend nog gaat reversen, maar die top van rond de 300 satoshi zal het nooit meer gaan halen vrees ik. Je kunt beter investeren in een coin die meer fundamentals heeft en ook een niche invult die nog uit te buiten is. Voorbeeld hiervan is coins die proberen volledig anoniem te zijn, bijvoorbeeld monero.

Privacy matters, use Monero - A true untraceable cryptocurrency
Why Monero matters? http://weuse.cash/2016/03/05/bitcoiners-hedge-your-position/
kattekop
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 194
Merit: 100


View Profile
August 21, 2014, 05:26:08 PM
 #9

Mintpal zal zaterdag de COMM markt stoppen, daar staat al een vakantietijd lang een verkooporder ter waarde van 15 BTC aan 36 Satoshi. Terwijl de verkoper in Mallorca ligt te zonnen is de hele COMM sedertdien ineengeflikkerd tot heden 2 Satoshi.
Als dan Mintpal stopt met die markt aan te bieden, worden alle orders ingetrokken en vergoed, staat daar te lezen. Het 36-Satoshi order floept dus ook weg, de markt krijgt weer adem op andere exchangers.. COMM deed het al goed op Poloniex, afgelopen woensdag.
Bijkomend is dat COMM een rente van 30% geeft op het eerste jaar.
Ziet hier iemand iets in? Opletten, dit is geen advies van me enkel een vraag..
dEBRUYNE
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2268
Merit: 1141


View Profile
August 22, 2014, 05:04:43 PM
 #10

Mintpal zal zaterdag de COMM markt stoppen, daar staat al een vakantietijd lang een verkooporder ter waarde van 15 BTC aan 36 Satoshi. Terwijl de verkoper in Mallorca ligt te zonnen is de hele COMM sedertdien ineengeflikkerd tot heden 2 Satoshi.
Als dan Mintpal stopt met die markt aan te bieden, worden alle orders ingetrokken en vergoed, staat daar te lezen. Het 36-Satoshi order floept dus ook weg, de markt krijgt weer adem op andere exchangers.. COMM deed het al goed op Poloniex, afgelopen woensdag.
Bijkomend is dat COMM een rente van 30% geeft op het eerste jaar.
Ziet hier iemand iets in? Opletten, dit is geen advies van me enkel een vraag..

Wat weerhoudt de verkoper om zijn sellwall gewoon op een andere exchange te plaatsen? Krijg je gewoon tzelfde verhaal.. Zou er mijn vingers niet aan branden!

Privacy matters, use Monero - A true untraceable cryptocurrency
Why Monero matters? http://weuse.cash/2016/03/05/bitcoiners-hedge-your-position/
kattekop
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 194
Merit: 100


View Profile
August 22, 2014, 07:11:58 PM
 #11

Wacht maar tot ik straks de *loterij win, ik vraag alvast naar de onderkant Smiley
Is Louise thuis? Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!