Bitcoin Forum
May 24, 2024, 05:42:17 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Pressetråden, omtaler.  (Read 1196 times)
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 04, 2012, 03:02:43 PM
 #1

I denne tråden kan vi poste linker til artikler i nettaviser o.l. hvor bitcoin er nevnt:

http://www.dagbladet.no/2011/10/11/kultur/debatt/debattinnlegg/kontantlost_samfunn/kontanter/18537113/
bitclown
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 185
Merit: 100


View Profile
April 30, 2012, 10:39:16 AM
 #2

Politiforum - Selger drap på Internett
Her har Nordlys også slengt seg på.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
May 12, 2012, 06:49:26 PM
 #3

Dette er trist lesing. Bitcoin som har så mange gode bruks og anvendelsesområder, og så er det dette som blir dratt frem gang på gang i media. Jeg må si at jeg totalt har mistet respekten for de fleste aviser i Norge.

I media er det svartmaling, krisemaksimering og dramatikk som er dagsorden.

Kriminelle handlinger og tjenester kan også kjøpes i de fleste lands eksisterende valuta, og for en liste over lovlige tjenester, kan man jo titte her:
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

Men journalister er nå engang dessverre journalister, og nå må vi også huske på at bitcoin er en potensiell utfordrer til det etablerte system, så det er i manges interesse å svartmale bitcoin.

Personlig synes jeg det burde legges vekt på hvor lett det er å sende bitcoins, de lave gebyrene, den raske overføringen og at brukeren her får personlig frihet over egne midler, fremfor at det skal sitte mellomledd å ruge på verdiene og ta mye gebyrer bare fordi de kan (banker, VISA osv).

Men det er klinkende klart at en overskrift som "Kjøper drap på internett" er langt mer pirrende og salgbar enn en overskrift som "Mengdevis av nettbrukere kjøper hostingtjenester for bitcoin".

Dessverre er det altfor mange som lar seg påvirke av media, selv om media ofte både svartmaler og overdriver.

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!