Bitcoin Forum
May 07, 2024, 04:47:50 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nederlandse Bitcoin-exchange CleverCoin opent donderdag  (Read 2146 times)
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 08, 2014, 10:11:28 AM
 #1

Nederlandse Bitcoin-exchange CleverCoin opent donderdag
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
Bitcoin addresses contain a checksum, so it is very unlikely that mistyping an address will cause you to lose money.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
1715100470
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715100470

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715100470
Reply with quote  #2

1715100470
Report to moderator
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
September 08, 2014, 09:43:37 PM
 #2

Allereerst natuurlijk de felicitaties aan Clevercoin voor de opening van de eerste Nederlandse Bitcoin exchange. Naar mijn mening een zeer welkome aanvulling in het Nederlandse Bitcoinlandschap.

Ik heb me gelijk even ingeschreven en ben benieuwd hoe de beurs zich gaat ontwikkelen.

Toch een paar puntje van kritiek waar CleverCoin wellicht antwoord op kan geven:

1. Two-factor authenticatie:

In de beveiligingsbijlagev1.1.pdf wordt er over gesproken, maar tot nu toe heb ik nog nergens op de website kunnen vinden hoe deze optie is aan te zetten. Na alle mogelijke hacks zou je toch verwachten dat dit een duidelijke opt-out optie zou moeten zijn.


2.


Dit is de allereerste keer dat ik bovenstaande vraag in een registratie-proces ben tegen gekomen. Er wordt verder geen tekst en uitleg bij gegeven. Ik kan het heel erg moeilijk plaatsen en heb maar voor de zekerheid, als burger met actief en passief stemrecht voor het Europees parlement, Tweede Kamer, Provinciale Staten, gemeenteraad en Waterschappen, alsmede actief lid van een politieke partij, maar JA ingevuld.

Ga je vervolgens op de website kijken op "Jouw gegevens" wordt er hier nergens meer over gesproken.

Wat is de reden dat Clevercoin deze gegevens wil hebben?
Wat is de reden dat ik deze gegevens niet meer kan inzien of wijzigen?
Met wie precies worden deze gegevens gedeeld? (Graag gedetailleerd)?

In ieder geval heel veel succes met jullie onderneming.




Mariken de Kok CleverCoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 09, 2014, 03:08:01 PM
 #3

Beste Progresso,

Dank voor de felicitaties! Smiley
Fijn dat je kritisch meekijkt op de handelsportal.

Hierbij de antwoorden op je vragen:

1. Two-factor authenticatie is mogelijk. Dit kun je vinden onder de "instellingen"-knop en dan "beveiliging".

2. De beschrijving over Politieke Prominente Personen hebben we uitgebreid:
Onder Politiek Prominent Persoon (PPP) worden personen verstaan, die een prominente publieke functie bekleden of hebben bekleed en de directe familieleden of naaste geassocieerden van deze personen. De Wwft wetgeving verplicht CleverCoin verscherpt cliëntenonderzoek bij PPP's uit te voeren. Als je nog nooit gehoord had van PPP's ben je in de regel zeer waarschijnlijk geen PPP.

Overige informatie zullen we a.s. donderdag tijdens de lancering aangeven. We zullen dit dan ook op onze website plaatsen.

Groet,

Mariken
CleverCoin
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
September 09, 2014, 08:54:27 PM
 #4

Die 2FA gevonden. Ik zou hem persoonlijk wat prominenter maken en het een opt-out maken. Je werpt aan de ene kant een enorme barriere op als het gaat om het vragen van de meest persoonlijke details over mijn financiele hebben en houwen, maar aan de andere kant wordt de meest simpele maatregel om ongeautoriseerden toegang te geven tot mijn account ergens weggepropt in een hoekje van de website.  Dit moet je juist zo zichtbaar mogelijk maken. Die paar consumenten die afhaken omdat ze het niet begrijpen ben je eigenlijk liever kwijt dan rijk. Worden die van van Bitcoins "beroofd" dan kun je juist van dit type consumenten verwachten dat je binnenkort mag optreden in
 programma KASSA. Just my 2 cents.

Die hele Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme is wel erg 1984. Daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen, maar het is absurd dat direkte familieleden van politici, ambassadeurs, consuls en zelfs direkte familieleden van leidinggevende bij overheidsbedrijven (NS, Schiphol, Roteb) onder generaal verdacht worden gesteld. Maar ook een voormalige goudhandelaar, die in Equador woont, waarvan de bedrijfsactiviteiten niet geheel duidelijk zijn vallen volgens de richtlijn per definitie onder de term "ongebruikelijke transactie" (dus nog niet eens een verdachte transactie), en zullen door jullie gemeld moeten worden aan de FIU.

Doen jullie dit niet, dan zijn jullie volledig civiel en strafrechterlijk aansprakelijk. Ga er maar aan staan.

Wat ik minimaal in jullie geval zou doen is gewoon prominent melding maken van het feit dat jullie gehouden zijn aan de WWFT.

Je lost daarmee natuurlijk het probleem van deze waanzinnige Big Brother wetgeving niet op, maar het is dan wel duidelijk voor je klanten. Volgens de richtlijn mag je dit ook gewoon doen. Het echte probleem ligt natuurlijk in die wetgeving en dat zal dus ergens in de Tweede Kamer moeten worden geregeld. Weinig hoop, want zodra ergens het labeltje "Terrorisme" of "pedofilie" aan wordt geplakt staat al het volk gewoon braaf in het stemhokje de partij aankleuren die dit zogenaamd gaat oplossen.



AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 11, 2014, 11:55:12 AM
 #5

CleverCoin is geopend
inge
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 298
Merit: 250


View Profile
September 11, 2014, 01:03:01 PM
 #6

Ook HappyCoins feliciteert CleverCoin met de opening!

Nederland staat weer een stapje steviger op de Bitcoin kaart.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
September 12, 2014, 05:03:19 PM
 #7

Ziet er top uit!

Ik wilde mezelf zojuist registreren, maar er wordt meteen wel heel veel gevraagd (o.a. verificatiedocumenten etc). Echter, ik begrijp de redenen daarachter. Binnenkort toch maar eens toevoegen Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Mariken de Kok CleverCoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 24, 2014, 10:06:48 AM
 #8

De feedback over het emailen van wachtwoorden hebben we verwerkt; Vanaf vandaag ontvangen nieuwe gebruikers een link per email waarmee ze zelf een wachtwoord kunnen instellen voor hun account. Ook feedback geven? Dat is zeer welkom bij CleverCoin!
Brunkey
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 51
Merit: 0


View Profile WWW
September 29, 2014, 06:20:54 AM
 #9

Hallo

Heb mij geregistreerd ziet er veel belovend uit Smiley
KarstenNilsen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
October 16, 2014, 09:53:16 AM
 #10

Er is een topic aangemaakt over CleverCoin in de exchanges sectie van Bitcointalk.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=823784.0

Wat vinden jullie ervan?
Als je trouwens je ervaringen zou willen delen over CleverCoin in dit topic, dan wordt dat zeer gewaardeerd!
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 16, 2014, 08:12:21 PM
 #11

Er is een topic aangemaakt over CleverCoin in de exchanges sectie van Bitcointalk.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=823784.0

Wat vinden jullie ervan?
Als je trouwens je ervaringen zou willen delen over CleverCoin in dit topic, dan wordt dat zeer gewaardeerd!

Dat ziet er goed en overzichtelijk uit. Leuk dat je wat promotie doet door wat dagen gratis trades uit te delen. Ik moet me nog steeds verifieren bij CleverCoin geloof ik.. het wordt toch hoog tijd om dat binnenkort te doen.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
KarstenNilsen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
October 17, 2014, 09:52:20 AM
 #12

Ja, schiet eens op Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!