Bitcoin Forum
July 06, 2024, 07:32:50 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Info over belasting met Coins  (Read 1314 times)
Wilsonprrra (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
September 09, 2014, 11:06:09 PM
 #1

Ik wist niet waar ik deze vraag moest posten dus heb ik het maar hier gedaan.


Ik ben momenteel aan het investeren in dogecoin. Denk dat velen van jullie wel weten wat het is.
Stel dat ik veel geld uiteindelijk ermee verdien. Stel een paar 10 duizenden euro's in dogecoin.
En stel dat ik dit deze coins dan allemaal wil verkopen naar euro's. Wat zijn de risico's hiervan?

Want wat ik wellis heb gedaan is: De dogecoins naar bitcoins verkochts en bitcoins weer naar euro's via bitonic. Opzich waren er geen problemen mee.

Maar wat nou als ik heel veel geld in een keer op mijn bank zet. Moet ik dan een deel aan de belasting geven? Of tot hoeveel moet je aan de belasting geven, want dat is nog heel onduidelijk bij mij. Of is het zo dat de belasting er niks meer doet?

Graag als iemand dit zou weten zou het me heel erg helpen!



Wilson
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
September 11, 2014, 10:53:22 AM
 #2

Maar welke waarde moet je opgeven? De waarde van de munten die je hebt op 1 januari? Dan zou je bijna zeggen dat je hetb hele jaar kunt doen en laten wat je wilt, als je op 1 januari maar niks in huis hebt. Of de gemiddelde waarde over een heel jaar? En als je 100 euro aan muntjes hebt gemined, hoe zit het dan met die 90 euro stroomkosten? Het zou toch prettig zijn om dat soort dingen toch eens goed uitgelegd te zien. De hele coinwereld (in Nederland) zou er mee gebaat zijn. Tijd voor een stichting of zo.

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
Wilsonprrra (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
September 11, 2014, 12:29:21 PM
 #3

En wat nou als je alles in euros in cash opneemt voor die 1 januari?
Wilsonprrra (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
September 11, 2014, 12:41:06 PM
 #4

En wat nou als je alles in euros in cash opneemt voor die 1 januari?

Dan moet je dat opgeven bij de belastingdienst in box 3 natuurlijk. Box 3 zijn gewoon al je bezittingen. Behalve door ontduiking (of aankoop van een eerste huis of iets soortgelijks) is deze belasting niet vermijden.

Maar hoe kunnen zij dit controleren?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!