Bitcoin Forum
July 04, 2024, 03:24:54 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ook bitcoin-beurs Tradebits opent haar deuren  (Read 1204 times)
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 12, 2014, 02:14:53 PM
 #1

Ook bitcoin-beurs Tradebits opent haar deuren
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 16, 2014, 04:57:56 PM
 #2

Qantani blokkeert iDeal-betalingen aan Tradebits
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 17, 2014, 01:32:13 PM
 #3

Qantani: Geen sprake van bitcoin-blokkade
argov
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 178
Merit: 100


View Profile
September 17, 2014, 03:37:50 PM
 #4

*neemt popcorn*

Greetings

1JBwWnqwxGTtqchacyHuhdjWZhYYonBuDf and 19KXWjUZnNPatoMZoRiFMzJFWA7mxBRPX5
critbit
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
September 18, 2014, 09:47:53 AM
 #5

Tradebits roept bij mij veel vragen op, ik vraag me af of het een scam is of dat de betreffende eigenaar het onbewust niet zo handig aanpakt.

1. In hun FAQ lees ik:

Quote
Moet ik net als bij alle andere beurzen mijn identiteit achter laten?
Nee, dat hoeft niet. Het mag wel.

Dat kan natuurlijk nooit goed gaan, bij het verwerken van grote sommen geld lijkt het mij noodzakelijk om de identiteit van je klanten te weten en te verifiëren.

2. Ze geven aan toestemming van de DNB te hebben:

Quote
Vandaag online eerst de Nederlandse #Bitcoin #Beurs die met toestemming van de Nederlandse Bank haar service aanbiedt

Link: https://twitter.com/Tradebits_nl/status/509818365264027648

Voor zover ik weet hebben Bitonic en Clevercoin erg veel moeite gedaan hier toestemming voor te krijgen zonder succes. Een beurs die geen klantvalidatie vereist krijgt hier dan wel toestemming voor? Ik denk dat ze geen toestemming hebben maar denken dat ze toestemming hebben omdat de DNB en AFM het niet kunnen controleren.

Toevoeging: In hun FAQ hebben ze het aangepast, hierin staat:
Quote
Heeft Tradebits.nl een vergunning van de AFM of DNB?
Volgens DNB is de wet op het financieel toezicht nu niet van toepassing op de activiteiten van Tradebits.nl

3. De betalingsverwerker Qantani blokkeert iDEAL betalingen voor Tradebits.

Dit reden hiervoor heeft niets met Bitcoin te maken, maar het feit dat de eigenaar van Tradebits de aansluiting bij Qantani van het bedrijf (dat niets met Bitcoin heeft te maken) van zijn vriendin heeft gebruikt als tijdelijke oplossing. Naar mijn mening is dit erg onverstandig en zou je moeten weten dat dit niet de bedoeling is.

4. Tradebits geeft aan dat ze blockchain.info gebruiken voor de hot wallet.

Blockchain.info is leuk voor consumenten die kleine bedragen bitcoins gemakkelijk willen beheren. Echter is dit voor zakelijke toepassingen naar mijn mening niet geschikt. Dit i.v.m. de beperkte toegankelijkheid (regelmatig is API niet te gebruiken) en security issues die er in het verleden zijn geweest.



Al met al getuigen bovenstaande feiten naar mijn mening dat Tradebits erg onprofessioneel te werk gaat. De eigenaar ziet de problemen niet in wat het nog erger maakt. Ik zal iedereen dan ook afraden om zaken met Tradebits te doen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!