Om de een of andere reden doet die website het hier niet. Zodra ik er op klik, doet ie net alsof ie 'm continu gaat refreshen.
So, wat is Circle?
.
Een soort web-wallet, maar dan voor beginnende bitcoin gebruikers.
Ik zou zelf nooit grote bedragen erop zetten (je beheerd je eigen private keys niet, en grote bedragen kun je beter op cold storage zetten) maar voor beginners en oudjes is het erg makkelijk, zeker voor kleine bedragen.
Je ziet in het groot je waarde in dollars en in het klein je waarde in bitcoin, de dollar waarde wordt telkens up to date gehouden. Je kan bitcoin versturen en ontvangen via email of via public key. En er is een redelijk uitgebreide vragendatabase.
Verder geen ingewikkelde functies, erg basic allemaal.
Oh en je kan ook je bankaccount of creditcard koppelen aan circle zodat je direct dollars naar bitcoin kunt omzetten, maar ik heb geen credit card en ze accepteren alleen Amerikaanse banken.
Je kan het het best vergelijken met een soort Paypal, maar dan voor bitcoin.
Ik denk dat het best een goed inititief is (zeker als ze echt legit zijn, maar dat denk ik wel), omdat bitcoin voor veel mensen toch nog best ingewikkeld is, en we hebben dit soort initiatieven nodig zodat ook de wat minder intelligente mensen bitcoin kunnen gebruiken, en om de drempel zo laag mogelijk te maken.
En als ik het goed begrijp zijn je bitcoins zelfs verzekerd voor wat het waard is. (In geval van een hack ofzo, weet niet hoe ze dit willen realiseren maar goed)
Tl;dr een webwallet voor mensen die echt niks van bitcoin snappen en die geen problemen hebben met het vertrouwen van derden.