Bitcoin Forum
May 08, 2024, 07:04:35 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoin Vs Government  (Read 1019 times)
BtcVsGov (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
September 24, 2014, 06:55:21 PM
 #1


Ik ben P,

Ik woon in de omgeving Amsterdam. Ik ben een beginnende ondernemer in persoonsvervoer. Ik ben 2,5 jaar geleden bekent geworden met het fenoneem Bitcoin. Zelf heb ik gemined, getrade en evenementen bijgewoond. Daardoor is mijn passie voor Bitcoin gestegen en zou graag willen toepassen in mijn bedrijf. Maar het liefst zou ik zien dat in Nederland we in het openbaar met Bitcoins kunnen betalen. Niet als ruil object, maar als valuta.

Ik heb in de laatste periode met een bevriend advocaat de media gevolgd, waarin veel uitspraken/rechtzaken over de Bitcoin zijn gevoerd. Daarin hebben wij een plan ontworpen waarbij alle uitspraken of commentaar wat tegen de Bitcoin zou zijn om als valuta op te treden, wij kunnen verleggen. En dat op dit moment de uitgesproken tijd is om juridisch met een goede advocaat/jurist om dat recht op te eisen.

Als jullie mij willen helpen, iedereen is welkom.
Ons project is te volgen op:
Facebook: BtcVsGov
Twitter: @Btc_Vs_Gov
En ons Wallet Adress is: 18mWCNfZF3MhELs2WDCWi9JYnpi73bfArE

Gegroet,

P.
"With e-currency based on cryptographic proof, without the need to trust a third party middleman, money can be secure and transactions effortless." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715151875
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715151875

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715151875
Reply with quote  #2

1715151875
Report to moderator
1715151875
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715151875

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715151875
Reply with quote  #2

1715151875
Report to moderator
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
September 24, 2014, 07:01:21 PM
 #2

Euuhm, is dit nou een goedkope manier om mensen op te lichten?

Overigens bestaat er al een funding project om bij hoger beroep bitcoin alsnog geldstatus te geven: https://bitcoinisgeld.org
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
September 24, 2014, 08:00:29 PM
 #3

Hi Bitcoin versus government,

Kun je voor ons aangeven waarom je denkt dat het een goede zaak is om Bitcoins niet als ruil object maar als valuta te zien?

Wat zou dit volgens jou betekenen?
BtcVsGov (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
September 25, 2014, 07:00:44 AM
 #4

Euuhm, is dit nou een goedkope manier om mensen op te lichten?

Overigens bestaat er al een funding project om bij hoger beroep bitcoin alsnog geldstatus te geven: https://bitcoinisgeld.org


Misschien zou ik het zelfde gedacht hebben, maar vraag bitcoin nederland bitcoin belgie wie wij zijn.
gr, P
BtcVsGov (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
September 25, 2014, 07:32:44 AM
 #5

Hi Bitcoin versus government,

Kun je voor ons aangeven waarom je denkt dat het een goede zaak is om Bitcoins niet als ruil object maar als valuta te zien?

Wat zou dit volgens jou betekenen?



hi

WIJ VINDEN! bitcoins kan niet als ruil middel worden gezien omdat hij van waarde verandert, als je nu 100euro aan pay pal neemt.
dan is over een week nog 100euro waard.

als je de bitcoin international wil gebruiken als betaalmiddel "wat ik graag legaal wil doen, ook op boekhouding gebied"
moet je bedrijfsmatig aan het eind van het jaar, aan de belasting niet met een tekort of overschot zitten.
Dus als het een losstaande valuta is de hoeveelheid belangrijk, niet het uit eindelijke bedrag omgerekend in euro's.
anders zou je met een tekort gewoon moeten bij betalen, maar met te veel aan het eind van het jaar.
loop je vast, kan je niet belaste.

En als het een valuta is word hij veel sneller als betaalmiddel en ook makkelijker gebruikt voor bedrijven, kleine bedrijven, en particulier.

Met uiteindelijke gevolg van beteren vastere stabielere koers.

gr, P 
 
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
September 25, 2014, 04:14:47 PM
 #6

Alle ruilmiddelen en valuta die ik ken veranderen van waarde ten opzichte van elkaar. Dat maakt weinig uit.

Door Bitcoin geld (van een ander land; dus valuta) te maken los je geen enkel probleem op. Het enige wat het Bitcoinisgeld initiatief op zou kunnen lossen is dat als je koersverlies lijdt dat je dat op de tegenpartij kunt afwentelen. De tegenpartij kan dit potentiele koersverlies onmogelijk op dit moment afdekken, dus zal eigenlijk per definitie voor een andere valuta gaan kiezen. Gevolg: Bitcoins zullen niet meer worden geaccepteerd.

Je kunt je Bitcoins gewoon opnemen in je boekhouding en internationaal gebruiken. Dat was al legaal en dat blijft ook legaal.

Als je ergens met een tekort of een overschot op de balans blijft zitten, dan moet je gewoon de waarderingsregels van je activa goed toepassen. Je boekhouder kan dit gewoon, gelijk aan vreemde valuta doen. Voor de belastingdienst geldt de valutakoers op 31 december einde jaar. Voor Bitcoin hoef je niet perse einde jaar te gebruiken als waarderingsgrondslag, maar zou je theoretisch ook een andere waarderingsgrondslag mogen gebruiken. Dit moet je dan wel ieder jaar hetzelfde doen, want anders gaat de inspecteur piepen. Je boekhouder zou dit zo moeten kunnen uitleggen.

Quote
En als het een valuta is word hij veel sneller als betaalmiddel en ook makkelijker gebruikt voor bedrijven, kleine bedrijven, en particulier. Met uiteindelijke gevolg van beteren vastere stabielere koers.

gr, P 
 

Eh, nee. Als Bitcoin in Nederland beschouwd gaat worden als valuta, dan zal ik er juist GEEN gebruik meer van maken om betalingen te doen. Ik koop een product of dienst bij iemand, nu betaal ik met Bitcoins als ik de dienst of product daadwerkelijk heb ontvangen. Als de verkoper achteraf gaat piepen dat ik te weinig betaald heb, dan krijgt hij in het geval van "Bitcoin als valuta" het recht om een eventueel koersverschil ook bij mij te claimen. En daar heb ik geen zin in. Ik zou mijn Bitcoins niet meer in Nederland gebruiken.


Met minder acceptatie van Bitcoin gaat de koers van Bitcoin waarschijnlijk niet omhoog maar omlaag.




Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
September 25, 2014, 05:05:31 PM
 #7

Je zult altijd je bitcoins moeten verantwoorden in de functionele valuta (= euro's). Bij elke transactie dien je je bitcoins om te rekenen tegen de op dat moment geldende koers.

Aan het einde van het boekjaar zie je pas een verschil tussen tussen een monetair(valuta) of niet monetair(niet valuta) actief.
 
Aan het einde van het boekjaar zul je je bitcoins weer moeten omrekenen tegen de dan geldende koers, treedt er een verschil dan zul je dit verschil moeten verantwoorden.
Bij een monetair actief zul je dat verschil in de winst-en-verliesrekening moeten verantwoorden.
Bij een niet-monetair-actief zul je dat verschil op je balans moeten verantwoorden (herwaarderingsreserve).


Snel uit m'n hoofd  Cheesy
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!