Bitcoin Forum
May 05, 2024, 07:04:36 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Btc blijft zakken.  (Read 2162 times)
Clonekiller (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 153
Merit: 100


View Profile
October 04, 2014, 09:35:20 AM
 #1

Btc blijft zakken.Wanneer zal hij zijn diepte punt bereikt hebben?
Ik heb aan cold storage gedaan maar beter nu verkopen en lager aankopen.
Wat zijn de vooruitzichten?
1714935876
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714935876

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714935876
Reply with quote  #2

1714935876
Report to moderator
1714935876
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714935876

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714935876
Reply with quote  #2

1714935876
Report to moderator
Once a transaction has 6 confirmations, it is extremely unlikely that an attacker without at least 50% of the network's computation power would be able to reverse it.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714935876
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714935876

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714935876
Reply with quote  #2

1714935876
Report to moderator
1714935876
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714935876

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714935876
Reply with quote  #2

1714935876
Report to moderator
ErikvanBreen
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 693
Merit: 500



View Profile
October 04, 2014, 09:43:52 AM
 #2

Elke dag komen er 3.600 Bitcoins bij wat een waarde betekend van iets meer dan €1 miljoen.
Het resultaat hiervan is hetzelfde als bij geld dat constant wordt bijgedrukt: Inflatie

Omdat er dagelijks meer Bitcoins (en vrijwel elke andere altcoin) bijkomen zal de waarde per Bitcoin altijd iets blijven zakken, tenzij een aantal grote investeerders er meer fiat (geld)  inpompen om een grote hoeveelheid bitcoins op te kopen wat de prijs (tijdelijk) zal doen stijgen.

Als je het mij vraagt is het momenteel nog geen goeie tijd om een grote hoeveelheid Bitcoins vast te houden met de gedachte dat de waarde zal stijgen, momenteel zijn er net iets meer dan 50% van de totale hoeveelheid bitcoins gemined waardoor het nog wel even zal duren voordat de inflatie gaat stoppen.


kwukduck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1937
Merit: 1001


View Profile
October 04, 2014, 01:35:53 PM
 #3

We praten met bitcoin wel over een globale markt, de waarde van die 3600 btc is echt een muggenscheet op die schaal. Een paar grote jongens, of een enkele zelfs, kunnen bitcoin op dit moment volledig de grond in drijven of naar de maan sturen.

14b8PdeWLqK3yi3PrNHMmCvSmvDEKEBh3E
soluwex
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 38
Merit: 0


View Profile
October 04, 2014, 10:37:37 PM
 #4

Ik heb de indruk dat er nu heel veel bitcoins op de markt komen en daardoor de prijs nog blijft dalen. Een aantal mensen slaan in paniek en verkopen alles wat ze hebben. Dit kan toch niet blijven zakken of heb ik het mis? Het probleem gaat worden dat de indien de prijs blijft dalen, er veel zullen zien dat minen geen zin meer heeft omdat het niet meer genoeg gaat opbrengen om de kosten ervan te betalen en dat er minder btc op de markt bijkomt dan denk ik.

We leven op hoop!
Gws24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 537
Merit: 524


View Profile
October 05, 2014, 01:04:02 PM
 #5

Volgens mij zijn er een aantal redenen waarom de koers maar blijft zakken ondanks al het goede nieuws van de laatste tijd:

1) De koers stijging van het einde van 2013 was puur een bubbel en er was mijns inziens geen enkele fundamentele reden voor. Nu zie je dat die bubbel aan het leeg lopen is ondanks de verbeterde fundamenten.

2) Er is op het moment geen (grote) adoptie van btc door de gewone man. Eind 2013 zijn er veel mensen ingestapt die dachten snel rijk te worden gevoed door alle nieuwsberichten. De hype is echter over en in mijn omgeving hoor ik er niemand meer over. Waarom zouden ze ook? We hebben in Nederland met pinnen, ideal en sepa overboekingen een vrij goed banksysteem ondanks alle storingen.

3) Minen is niet meer lonend voor de meeste mensen dus van die kant is interesse in btc ook aan het verdwijnen. De tijd dat je ROI haalde in 30 dagen en daarna geld verdiende is wel zo'n beetje over.

4) Adoptie door bedrijven is een goede zaak maar de meeste van die bedrijven verkopen de ontvangen btc direct voor dollars wat zorgt voor een neerwaardse druk op de koers.


En dan is er dit nog natuurlijk:

We praten met bitcoin wel over een globale markt, de waarde van die 3600 btc is echt een muggenscheet op die schaal. Een paar grote jongens, of een enkele zelfs, kunnen bitcoin op dit moment volledig de grond in drijven of naar de maan sturen.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 05, 2014, 05:43:43 PM
 #6

Volgens mij zijn er een aantal redenen waarom de koers maar blijft zakken ondanks al het goede nieuws van de laatste tijd:

1) De koers stijging van het einde van 2013 was puur een bubbel en er was mijns inziens geen enkele fundamentele reden voor. Nu zie je dat die bubbel aan het leeg lopen is ondanks de verbeterde fundamenten.

2) Er is op het moment geen (grote) adoptie van btc door de gewone man. Eind 2013 zijn er veel mensen ingestapt die dachten snel rijk te worden gevoed door alle nieuwsberichten. De hype is echter over en in mijn omgeving hoor ik er niemand meer over. Waarom zouden ze ook? We hebben in Nederland met pinnen, ideal en sepa overboekingen een vrij goed banksysteem ondanks alle storingen.

3) Minen is niet meer lonend voor de meeste mensen dus van die kant is interesse in btc ook aan het verdwijnen. De tijd dat je ROI haalde in 30 dagen en daarna geld verdiende is wel zo'n beetje over.

4) Adoptie door bedrijven is een goede zaak maar de meeste van die bedrijven verkopen de ontvangen btc direct voor dollars wat zorgt voor een neerwaardse druk op de koers.


En dan is er dit nog natuurlijk:

We praten met bitcoin wel over een globale markt, de waarde van die 3600 btc is echt een muggenscheet op die schaal. Een paar grote jongens, of een enkele zelfs, kunnen bitcoin op dit moment volledig de grond in drijven of naar de maan sturen.

Daar noem je goede punten. Ondanks dat er de laatste tijd toch veel goed nieuws verschijnt over Bitcoin en bedrijven (en banken) die de coin accepteren, heeft dit (nog) niet het gewenste effect gehad. Ik ben benieuwd wie of wat deze daling gaat redden. Ik verkoop echter geen penny. Met deze waarden heb ik véél te hoog ingekocht, al speel ik momenteel ongeveer quitte (doordat ik ooit ook wat positieve resultaten met trading etc). Dat is jammer, maar ik vind het niet heel erg. Wellicht is dit een goed begin van de toekomst, nu wordt het voor de gewone man ook wat makkelijk om in te stappen dan toen er waardes waren van $1100.-. Natuurlijk, je kon toen ook "een deel van een bitcoin" kopen, maar het is natuurlijk aannemelijker dat de huidige (+/-) $300 verdriedubbeld in waarde dan de $1100 toen, in mijn mening dan.

We zullen zien hoe dit verloopt. Panic sellen zou ik ten aller tijden afraden, maar die keus is natuurlijk voor iedereen zelf.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
October 05, 2014, 06:25:16 PM
 #7

Ik ben vooral benieuwd hoeveel mensen die minen hierdoor nu de handdoek in de ring zullen gooien, en wat dit met de difficulty zal doen.

Maar omdat het minen tegenwoordig vooral door bedrijven wordt gedaan denk ik eigenlijk niet dat we er op gebied van difficulty zoveel van zullen merken.
We zien wel wat de tijd brengt. Het verloop van de bitcoin koers is altijd wel grillig geweest. En mocht het nu helemaal in elkaar storten dan heb ik voor zolang het duurde in ieder geval lekker gehobby'd  Smiley
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
October 06, 2014, 07:08:31 AM
 #8

Het was natuurlijk al een dalende trend sinds de laatste hype, het gaat nu echter even iets harder, het maakt het instappen wat makkelijker, hoop dat het speculatieve er zo ook wat af gaat en het op een vast punt komt zodat het ook daadwerkelijk als valuta kan gaan dienen, geen hond die nu zijn productprijzen iedere dag gaat aanpassen omdat de koers van de bitcoin blijft stuiteren.

Heb zelf vooral tijd en energie in mijn bitcoins zitten, dus verlies of win er niets mee en de tijd en energie zijn vooral van ideeële aard, de huidige monetaire stelsels zijn achterhaald, dat banken en regeringen dat niet al veel eerder hebben ingezien en zelf zijn overgestapt op een andere manier van waardebepaling en overdracht.. Gelukkig ligt het nu bij de mensen zelf, duizend keer beter ook.

Het zou leuk zijn als de koers weer wat stijgt, maar nog leuker als hij stabiel wordt zodat er ook eens echt wat mee gedaan kan worden anders dan speculeren.

Gws24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 537
Merit: 524


View Profile
October 06, 2014, 03:09:43 PM
 #9

Het is weer aardig aan het stijgen; nu 342$ op bitstamp. Zelf 5 btc gekocht op $302 na de drop naar 275$ maar iemand een verwachting of het blijft stijgen? Is alle lucht eruit? Zit nu te twijfelen om mijn winst te pakken of toch maar te hodlen.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 06, 2014, 07:07:41 PM
 #10

Het is weer aardig aan het stijgen; nu 342$ op bitstamp. Zelf 5 btc gekocht op $302 na de drop naar 275$ maar iemand een verwachting of het blijft stijgen? Is alle lucht eruit? Zit nu te twijfelen om mijn winst te pakken of toch maar te hodlen.

Op zich is dat een lekker winst voor die paar uurtjes dat je de investering hebt gehad. Maar de keuze is volledig aan jou natuurlijk, plus is er ook nog een middenweg Wink. Zelf ben ik van mening dat we ooit nog wel hogere waarden gaan behalen, en dat is de reden dus dat ik niets verkoop. Echter is zo'n winst binnen 24 uur natuurlijk niet verkeerd..


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
bitrev
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 335
Merit: 250


View Profile
October 06, 2014, 09:24:44 PM
 #11

Ik zou de helft verkopen en wat leuks met het geld doen.

Zelf verwacht ik dat de BTC nog de 200 gaat raken en dan richting de 600 gaat.
Joriz
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
October 07, 2014, 07:27:18 PM
 #12

Goede punten Gws24.

Zelf heb ik mijn bitcoin al weer voor een leuk bedragje verkocht. Al heb ik nog een klein beetje over.
Ben zeker benieuwd of Bitcoin op langere termijn iets gaat betekenen. Afgelopen twee jaar leek het toch een beetje een hype.

Nu steeds meer webwinkels het gaan accepteren en omdat er nauwelijks transactiekosten is hoop ik toch dat het beter aanslaat bij 'de normale man'.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 07, 2014, 07:50:51 PM
 #13

Nu steeds meer webwinkels het gaan accepteren en omdat er nauwelijks transactiekosten is hoop ik toch dat het beter aanslaat bij 'de normale man'.

Dat is inderdaad hetgene dat de Coin kan redden in mijn ogen; meer adaptatie bij 'de normale man' en daardoor dus een grotere adaptatie. Bitcoin is immers ontstaan als een betaalmiddel right? Wellicht als het hele "investeringsgebeuren" omtrent de coin minder hip is, kan deze adaptatie in goede banen worden geleidt doordat de value van de coin niet meer zo speculatief is. Echter zal dat investeringsaspect altijd aanwezig blijven lijkt mij.. Maar wellicht dat dit ooit rond een bepaald niveau blijft hangen. Bijvoorbeeld €1000 tussen €1050 ofzo..

Ik las vandaag een artikel over een onderhuidse NFC chip die je in kunt laten planten in bv je pols waar je BTC heen kunt sturen en waar je mee kunt betalen. In een dergelijke chip (al dan niet met cryptocurrency) zie ik best toekomst.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
October 08, 2014, 08:36:34 AM
 #14

Het hele "investeringsgebeuren" is juist wat de algemene acceptatie als betaalmiddel in de weg staat, ik pleit ervoor om de bitcoin vast te zetten op een vaste prijs, of beter een vast product, er is al een wereldwijde bigmac index, dat we de bitcoin daaraan koppelen en dat de fastfoodketen deze ook gelijk gaat accepteren, een BTC MacMenu voor 1 BTC, altijd en overal, geen gehannes meer met wisselkoersen en ineenstorten van investeringen, nu is met de huidige koers 1 BTC wel erg veel, maar dan hadden de investeerders er maar niet zoveel lucht in moeten pompen Smiley

Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
October 08, 2014, 09:48:26 AM
 #15

Het hele "investeringsgebeuren" is juist wat de algemene acceptatie als betaalmiddel in de weg staat, ik pleit ervoor om de bitcoin vast te zetten op een vaste prijs, of beter een vast product, er is al een wereldwijde bigmac index, dat we de bitcoin daaraan koppelen en dat de fastfoodketen deze ook gelijk gaat accepteren, een BTC MacMenu voor 1 BTC, altijd en overal, geen gehannes meer met wisselkoersen en ineenstorten van investeringen, nu is met de huidige koers 1 BTC wel erg veel, maar dan hadden de investeerders er maar niet zoveel lucht in moeten pompen Smiley

Dollars en euro's zijn ook een vorm van investering.. Op het moment is er een dollarrun gaande, ook een van de redenen waarom de bitcoin zakt.

Het echt vastzetten van een valuta is onmogelijk voor de bitcoin, want dat vereist een centrale instantie.
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
October 08, 2014, 10:11:07 AM
 #16

Het bepalen van de waarde gebeurd nu ook door de handelaren en wat ze het waard vinden, als we nu al en masse bepalen dat een bitcoin een bepaalde waarde heeft door te speculeren, dan kan dat ook de andere kant op natuurlijk. Dat hoeft niet centraal te gebeuren.

Clonekiller (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 153
Merit: 100


View Profile
October 09, 2014, 12:14:25 PM
 #17

Hij is terug aant stijgen precies zijn dieptepunt gehad
Gws24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 537
Merit: 524


View Profile
October 09, 2014, 01:38:28 PM
 #18

gelukkig niet verkocht  Grin
KarstenNilsen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
October 09, 2014, 04:36:07 PM
 #19

Gelukkig gaat hij nu weer de goede kant op, op naar de 500 euro Cheesy
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
October 09, 2014, 05:55:15 PM
 #20

Gelukkig gaat hij nu weer de goede kant op, op naar de 500 euro Cheesy

De koers is weer goed aan het stijgen inderdaad. Welkom op het forum trouwens!

Voor de mensen die wederom ingekocht hebben rond de $280-$300; applaus! Voor deze paar uren heb je een leuke winst kunnen behalen Smiley. Of je bewaart ze voor de lange termijn natuurlijk.

De €500,- vind ik wat vergezocht binnenkort, aangezien we nu rond de €300,- zitten. Echter is dit natuurlijk niet onmogelijk. Wellicht over een 2-3 maanden Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!