Bitcoin Forum
May 25, 2024, 11:56:24 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ministerie van Financiën: Bitcoin-transacties waarschijnlijk vrijgesteld van BTW  (Read 1219 times)
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
November 21, 2014, 01:43:05 PM
 #1

Ministerie van Financiën: Bitcoin-transacties waarschijnlijk vrijgesteld van BTW
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
November 25, 2014, 07:58:27 PM
 #2

Vraag me dan ook af hoe ze willen controleren wie-wie is en hoe je hier een belastingstarief op na zou moeten houden.
Wat deze regeringen (de onze misschien minder) missen is het feit dat Bitcoin gedecentraliseerd is en dat je helemaal niet kunt controleren wie wat verdient.

Dit was trouwens mijn 1000ste post op dit forum. FEEST,FEEST, FEEST!
m19
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 186
Merit: 100


View Profile
November 26, 2014, 06:24:51 PM
 #3

Vraag me dan ook af hoe ze willen controleren wie-wie is en hoe je hier een belastingstarief op na zou moeten houden.
Wat deze regeringen (de onze misschien minder) missen is het feit dat Bitcoin gedecentraliseerd is en dat je helemaal niet kunt controleren wie wat verdient.

Dit was trouwens mijn 1000ste post op dit forum. FEEST,FEEST, FEEST!

De Blockchain is voor iedereen in te zien, dus ook voor de overheid. Zou gauw de overheid adressen aan namen kan koppelen en hier analytische software voor uit komt dan is het gebeurd met dat feestje.

Overigens doet het feit dat ze iets niet controleren niets af van een verplichting. Als iemand op een zaterdag wat bijklust hoort diegene dit ook gewoon aan te geven, of dat altijd gebeurd is een ander verhaal.
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
December 03, 2014, 01:59:17 PM
 #4

Vraag me dan ook af hoe ze willen controleren wie-wie is en hoe je hier een belastingstarief op na zou moeten houden.
Wat deze regeringen (de onze misschien minder) missen is het feit dat Bitcoin gedecentraliseerd is en dat je helemaal niet kunt controleren wie wat verdient.

Dit was trouwens mijn 1000ste post op dit forum. FEEST,FEEST, FEEST!

De Blockchain is voor iedereen in te zien, dus ook voor de overheid. Zou gauw de overheid adressen aan namen kan koppelen en hier analytische software voor uit komt dan is het gebeurd met dat feestje.

Overigens doet het feit dat ze iets niet controleren niets af van een verplichting. Als iemand op een zaterdag wat bijklust hoort diegene dit ook gewoon aan te geven, of dat altijd gebeurd is een ander verhaal.
Of je vind een persoon die 15 jaar is en stort daar alles op, een 15 jarige mag zo veel bijverdienen als ie wil Tongue
En hoe wil je bitcoin-adressen koppelen aan namen? Ja zeker, als je jezelf identificeert als eigenaar van die wallet, maar wie gaat dat nu doen?

Als ik dadelijk meer dan 20.000 Euro aan vermogen heb in Bitcoin? Ja, wat dan? Moet ik dan als 16 jarige al aan de Box 3? De regelgeving is veel te onduidelijk.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!