Bitcoin Forum
May 06, 2024, 02:31:00 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: [WTB] Antminer S1  (Read 2808 times)
Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
November 24, 2014, 09:23:02 PM
 #1

De Ant Miner S1 levert alleen nog bitcoindust op met de huidige difficulty. Rendabel is die dus niet meer als je naar de stroomprijs kijkt in Nederland.

Toch hebben vast mensen nog hier en daar een oude staan die uitstaat. Ik wil er graag 1 of 2 overnemen (mag met voeding, hoeft niet).

Waar ik op dit moment woon is verwarming mogelijk met tankjes gas in een gasheater of via airco op elektrisch. Aangezien ik het leuker vind om 180 Watt op te branden op een Ant S1 en dan nog wat bitcoingruis op te vegen dan dat ik het uit de airco laat stromen zonder bijvangst zoek ik dus 1 of 2 Ant's S1's. Met de stroomprijs hier is het volstrekt onrendabel om ze voor bitcoin te gebruiken, dus ik zoek ze voor een zacht prijsje. Het is de keuze om een S1 te kopen of een elektrische heater. Ze draaien ook alleen maar als ik thuis ben om de woonkamer te verwarmen.

Mocht iemand dus nog S1's hebben liggen waar die voor een paar tientjes afstand van wil doen dan hou ik me aanbevolen.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
danny1987
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 11


View Profile
November 25, 2014, 01:03:10 PM
 #2

Hoeveel heb je er precies voor over ? En wil je betaling in euro of btc ?
Heb er nog wel een paar staan staan namelijk  Grin

Gr,

Danny
Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
November 25, 2014, 04:36:50 PM
 #3

Hoeveel heb je er precies voor over ? En wil je betaling in euro of btc ?
Heb er nog wel een paar staan staan namelijk  Grin

Gr,

Danny

EUR of BTC, maakt me niet zoveel uit.

Heb een heater hier gezien voor 40 euro met elektrische capaciteit van 2 S1's, dus 20 euro per stuk zou m'n bod zijn, moet vermoedelijk nog wat klussen met de fans om het geheel stiller te maken, dat zijn dan "hobby kosten" voor mij Wink
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
November 25, 2014, 05:51:33 PM
Last edit: November 25, 2014, 07:05:59 PM by Jansen227
 #4

Als je een S1 stiller wilt maken kan je hem volgens mij het beste gaan undervolten (pencil mod).
Maar door undervolten gaat het verbruik (en dus ook de warmteproductie) achteruit, waardoor je dus meer S1's nodig zult hebben.

Houdt er trouwens wel rekening mee dat een elektrische heater altijd een stuk efficiënter zal zijn in het produceren van warmte dan een willekeurig ander elektrisch apparaat van ongeveer hetzelfde wattage.
Een heater is ontworpen om al het opgenomen vermogen om te zetten in warmte, een elektrisch apparaat gebruikt het opgenomen vermogen om te doen waar het voor is ontworpen en de warmte die daar bij vrijkomt is slechts een (ongewenst) bijproduct.

Met een heater krijg je bij een zelfde opgenomen vermogen meer warmte, een heater is sneller op temperatuur en doet zijn werk zonder geluid (op wat tikken na omdat materiaal uitzet bij verwarmen).

Maar als iemand een S1 weg wilt doen voor 0.066btc dan houd ik me ook aanbevolen Wink
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 26, 2014, 01:31:22 PM
 #5

ik wil ook wel een S1 voor in mijn collectie Smiley
laat maar iets weten Wink
Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
November 30, 2014, 10:46:15 AM
 #6

Niemand die van een paar S1's afwil?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
November 30, 2014, 11:46:41 AM
 #7

Niemand die van een paar S1's afwil?

Jawel maar niet voor 2 tientjes Wink
Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
November 30, 2014, 11:52:11 AM
 #8

Niemand die van een paar S1's afwil?

Jawel maar niet voor 2 tientjes Wink


Wat de tot voor heen ongestelde vraag oplevert "voor welk bedrag wel dan" Wink
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
November 30, 2014, 01:58:45 PM
 #9

Ik zou op dit moment eigenlijk nog wel 0.1 btc overhebben voor een S1.
JohanM
Member
**
Offline Offline

Activity: 137
Merit: 35


View Profile
December 03, 2014, 06:32:19 PM
 #10

Als je een S1 stiller wilt maken kan je hem volgens mij het beste gaan undervolten (pencil mod).
Maar door undervolten gaat het verbruik (en dus ook de warmteproductie) achteruit, waardoor je dus meer S1's nodig zult hebben.

Houdt er trouwens wel rekening mee dat een elektrische heater altijd een stuk efficiënter zal zijn in het produceren van warmte dan een willekeurig ander elektrisch apparaat van ongeveer hetzelfde wattage.
Een heater is ontworpen om al het opgenomen vermogen om te zetten in warmte, een elektrisch apparaat gebruikt het opgenomen vermogen om te doen waar het voor is ontworpen en de warmte die daar bij vrijkomt is slechts een (ongewenst) bijproduct.

Met een heater krijg je bij een zelfde opgenomen vermogen meer warmte, een heater is sneller op temperatuur en doet zijn werk zonder geluid (op wat tikken na omdat materiaal uitzet bij verwarmen).

Maar als iemand een S1 weg wilt doen voor 0.066btc dan houd ik me ook aanbevolen Wink
Huh
Je reinste onzin

Een elektrische heater van 1000W produceert 1000W warmte.
Een set S1's die 1000W verbruiken produceren exact 1000W warmte. (energie in intelligentie omzetten bestaat niet en uw ethernetkabel kan al evenmin energie doorsluizen)
Een airco (lucht-luch of lucht-water) verbuikt 1000W en kan tot 2500 à 5000W warmte maken.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 03, 2014, 07:30:54 PM
 #11

Ah gezellig Grin

Dus een S1 zet geen vermogen om in licht (leds) of kinetische energie (fan)?

Bij een S1 zal er meer vermogen verdwijnen door dissipatie dan bij een TV of een elektromotor, maar verschil met een heater is er wel degelijk.

En die airco? Verbruikt 1000W maar kan 5000W produceren? Heb je een Perpetuum mobile uitgevonden? Wink
(Of verplaats een airco eigenlijk alleen maar warmte in plaats van dat de airco het "maakt"?)
y_boonstra
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 374
Merit: 250


View Profile
December 03, 2014, 08:31:06 PM
 #12

Ah gezellig Grin

Dus een S1 zet geen vermogen om in licht (leds) of kinetische energie (fan)?

Bij een S1 zal er meer vermogen verdwijnen door dissipatie dan bij een TV of een elektromotor, maar verschil met een heater is er wel degelijk.

En die airco? Verbruikt 1000W maar kan 5000W produceren? Heb je een Perpetuum mobile uitgevonden? Wink
(Of verplaats een airco eigenlijk alleen maar warmte in plaats van dat de airco het "maakt"?)

Jansen,

Jou assumpties zijn nu onderbouwt en ook onjuist,
Luchtverplaatsing door een ventilator zal zich uiteindelijk weer dissiperen in warmte hetzelfde geldt voor leds, het licht wordt weer omgezet in warmte

de 1000W die door een S1 wordt opgenomen wordt omgezet in warmte en niets anders.
Als je een led uitzet gaat het licht toch ook uit, als het niet in warmte omgezet zou worden zou het eeuwig aan bliven zonder er energie aan toe te voegen.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 03, 2014, 09:03:41 PM
 #13

Ja klopt, maar wat is er dan efficiënter in het omzetten van elektriciteit naar warmte? (Want daar gaat de discussie volgens mij over.) Een heater wat eigenlijk gewoon een grote weerstand is, of een S1 die eerst een deel van zijn energie ook omzet in licht en beweging?

Uiteindelijk is alles een trilling, maar wat gebeurt er bijvoorbeeld met het licht dat buiten de te verwarmen ruimte terecht komt?
y_boonstra
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 374
Merit: 250


View Profile
December 03, 2014, 09:22:20 PM
 #14

Ja klopt, maar wat is er dan efficiënter in het omzetten van elektriciteit naar warmte? (Want daar gaat de discussie volgens mij over.) Een heater wat eigenlijk gewoon een grote weerstand is, of een S1 die eerst een deel van zijn energie ook omzet in licht en beweging?

Uiteindelijk is alles een trilling, maar wat gebeurt er bijvoorbeeld met het licht dat buiten de te verwarmen ruimte terecht komt?

Het omzetten van energie naar licht is niet significant in verhouding tot het totaal opgenomen vermogen. Uiteindelijk moeten beide machines de energie omzetten in warmte, normaal gesproken neemt een ventilator verwarming vele malen meer vermogen op dan een S1 en staat dan ook niet in verhouden maar mochten beide opgenomen vermogens hetzelfde zijn dan maakt het geen fluit uit.

Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
December 04, 2014, 08:44:07 AM
 #15

Maar wie wil er voor hoeveel van een S1 af? Wink
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
December 04, 2014, 02:38:24 PM
 #16

Maar wie wil er voor hoeveel van een S1 af? Wink

65€ incl voeding (voeding alleen kost al ruim 50€)

Groeten
Flep182 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1007


View Profile
December 04, 2014, 03:45:09 PM
 #17

Maar wie wil er voor hoeveel van een S1 af? Wink

65€ incl voeding (voeding alleen kost al ruim 50€)

Groeten

Een voeding heb ik juist nog liggen, wat wil je voor de losse hebben?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
December 04, 2014, 03:53:57 PM
 #18

Maar wie wil er voor hoeveel van een S1 af? Wink

65€ incl voeding (voeding alleen kost al ruim 50€)

Groeten

Een voeding heb ik juist nog liggen, wat wil je voor de losse hebben?

Dat is nou juist het probleem, ik heb hele partijen voedingen liggen wil er dus alleen van 1 af incl voeding.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
December 04, 2014, 11:44:20 PM
 #19

Voor als je een ondergrens wilt hebben: ik bied op dit moment sowieso nog altijd 0.1btc voor iedere S1 die men wilt verkopen Wink (exclusief voeding, exclusief verzenden)
danny1987
Member
**
Offline Offline

Activity: 85
Merit: 11


View Profile
December 05, 2014, 07:35:53 AM
 #20

Ik heb er nog 2 goed werkende staan welke je mag overnemen voor 0.11 P/S.

PM me even dan komen we er wel aan uit!
 Grin
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!