Bitcoin Forum
May 04, 2024, 06:18:54 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe voorkom ik bitcoin afhankelijkheid ?  (Read 1448 times)
Kahoona (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
September 15, 2017, 01:34:09 PM
 #1

ik heb wat crypto's (oa. Monero) gekocht op BittRex ... om dit te doen heb ik daar eerst wat bitcoins nodig. Bij verkoop van mijn Monero positie worden het ook weer bitcoins. Eigenlijk betekent dit dat je altijd bitcoin afhankellijkheid hebt. Stijgt Monero bijv. 50%, en daalt Bitcoin 50% ... dan sta je per saldo op 0. Eigenlijk wil ik dit niet ... ik wil coins kopen/verkopen en daar rendement op maken zonder dat het stijgen of dalen van de bitcoin daar invloed op heeft. Is dit mogelijk ? ... en hoe doe ik dat ?
1714846734
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714846734

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714846734
Reply with quote  #2

1714846734
Report to moderator
"There should not be any signed int. If you've found a signed int somewhere, please tell me (within the next 25 years please) and I'll change it to unsigned int." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714846734
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714846734

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714846734
Reply with quote  #2

1714846734
Report to moderator
Wwac
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Hostyourminer.com THE miner Colocation


View Profile WWW
September 15, 2017, 01:40:52 PM
 #2

Die voorkom je niet, tenzij je je winst uitkeert naar fiat (geld) dus direct nadat je je winst opgezet hebt naar bitcoins, je bitcoins weer om te zetten naar geld op je rekening.

Hostyourminer.com

Makes hosting a single miner profitable!
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
September 15, 2017, 02:12:56 PM
 #3

Die voorkom je niet, tenzij je je winst uitkeert naar fiat (geld) dus direct nadat je je winst opgezet hebt naar bitcoins, je bitcoins weer om te zetten naar geld op je rekening.

Een andere optie is Ethereum; veel exchanges hebben ook de mogelijkheid om diverse altcoins te verhandelen tegen ETH.
Kahoona (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
September 15, 2017, 03:04:21 PM
 #4

Een andere optie is Ethereum; veel exchanges hebben ook de mogelijkheid om diverse altcoins te verhandelen tegen ETH.
Met m'n crypto's sta ik 20% in de plus, maar door de bitcoin per saldo 5% in de min. Bittrex heeft die ETH optie niet, maar dan kom je van de regen in de drup. Het liefste zou ik gewoon tegen Euro's of desnoods dollars handelen.
Wwac
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Hostyourminer.com THE miner Colocation


View Profile WWW
September 15, 2017, 03:12:25 PM
 #5

Een andere optie is Ethereum; veel exchanges hebben ook de mogelijkheid om diverse altcoins te verhandelen tegen ETH.
Met m'n crypto's sta ik 20% in de plus, maar door de bitcoin per saldo 5% in de min. Bittrex heeft die ETH optie niet, maar dan kom je van de regen in de drup. Het liefste zou ik gewoon tegen Euro's of desnoods dollars handelen.


inderdaad, of je het tegen ethereum of bitcoin in gaat wisselen maakt in dit geval niet uit. Het punt is dat je er geld van wil maken. Dan is bovengenoemde optie eigelijk de enige om het direct naar geld (bankrekening) om te zetten.

Overigens kan ik je als enige tip meegeven: Heb geduld, de bitcoinkoers gaat weer herstellen en daarmee je gemaakte altcoin winst ook.

Hostyourminer.com

Makes hosting a single miner profitable!
Kahoona (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
September 15, 2017, 03:20:36 PM
 #6

Die voorkom je niet, tenzij je je winst uitkeert naar fiat (geld) dus direct nadat je je winst opgezet hebt naar bitcoins, je bitcoins weer om te zetten naar geld op je rekening.
Dat helpt niet ... ja, voor het bitcoin saldo ... maar voor hetgeen in andere crypto's zit helpt dat niks.

Overigens kan ik je als enige tip meegeven: Heb geduld, de bitcoinkoers gaat weer herstellen en daarmee je gemaakte altcoin winst ook.
Dat sowieso, ik heb die crypto's voor lange termijn ... maar wil dus eigenlijk niet ook nog afhankelijk zijn van BTC of ETH ... maar dat wordt moeilijk dus. Wellicht wachten op een Europese beurs ? ... want ik neem aan dat meerderen dit issue zien en hebben.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
September 15, 2017, 04:17:04 PM
 #7

Ik heb me nooit echt in Tether verdiept, maar als ik het goed heb is USDT in theorie altijd gelijk aan USD.

Poloniex heeft in ieder geval ook de mogelijkheid om diverse coins te verhandelen tegen USDT (en waarschijnlijk hebben andere exchanges die optie ook).
Wwac
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Hostyourminer.com THE miner Colocation


View Profile WWW
September 16, 2017, 09:57:40 PM
 #8

Die voorkom je niet, tenzij je je winst uitkeert naar fiat (geld) dus direct nadat je je winst opgezet hebt naar bitcoins, je bitcoins weer om te zetten naar geld op je rekening.
Dat helpt niet ... ja, voor het bitcoin saldo ... maar voor hetgeen in andere crypto's zit helpt dat niks.

Overigens kan ik je als enige tip meegeven: Heb geduld, de bitcoinkoers gaat weer herstellen en daarmee je gemaakte altcoin winst ook.
Dat sowieso, ik heb die crypto's voor lange termijn ... maar wil dus eigenlijk niet ook nog afhankelijk zijn van BTC of ETH ... maar dat wordt moeilijk dus. Wellicht wachten op een Europese beurs ? ... want ik neem aan dat meerderen dit issue zien en hebben.


Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen. In pricipe alsj e winst maakt op je altcoins, wordt alleen je koers weergegeven in bitcoins. Het kan bij een flucturerende bitcoinkoers dus lijken alsof je winst of verlies draait, terwijl dit in werkelijkheid (als je het omzet naar fiat) niet zo is. Als je je aankopen en verkopen om gaat rekenen naar USD (die een stuk minder fluctureert dan btc) dan krijg je een reeel inzicht in je portfolio.

Probeer de app Blockfolio eens, hier wordt je portfolio ook in USD weergegeven.

Hostyourminer.com

Makes hosting a single miner profitable!
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
December 07, 2017, 12:36:23 AM
 #9

ik heb wat crypto's (oa. Monero) gekocht op BittRex ... om dit te doen heb ik daar eerst wat bitcoins nodig. Bij verkoop van mijn Monero positie worden het ook weer bitcoins. Eigenlijk betekent dit dat je altijd bitcoin afhankellijkheid hebt. Stijgt Monero bijv. 50%, en daalt Bitcoin 50% ... dan sta je per saldo op 0. Eigenlijk wil ik dit niet ... ik wil coins kopen/verkopen en daar rendement op maken zonder dat het stijgen of dalen van de bitcoin daar invloed op heeft. Is dit mogelijk ? ... en hoe doe ik dat ?

Heb je hier nog hulp voor nodig?

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Kahoona (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
December 07, 2017, 11:40:34 AM
 #10

ik heb wat crypto's (oa. Monero) gekocht op BittRex ... om dit te doen heb ik daar eerst wat bitcoins nodig. Bij verkoop van mijn Monero positie worden het ook weer bitcoins. Eigenlijk betekent dit dat je altijd bitcoin afhankellijkheid hebt. Stijgt Monero bijv. 50%, en daalt Bitcoin 50% ... dan sta je per saldo op 0. Eigenlijk wil ik dit niet ... ik wil coins kopen/verkopen en daar rendement op maken zonder dat het stijgen of dalen van de bitcoin daar invloed op heeft. Is dit mogelijk ? ... en hoe doe ik dat ?

Heb je hier nog hulp voor nodig?
Ik ben altijd geinteresseerd in kennis ! ... maar heb gemerkt dat door het stijgen van bitcoin de waarde van mijn andere coins wat terugloopt ... ik weet niet of dat een automatisme is.
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
December 07, 2017, 02:23:50 PM
 #11

welke exchange heeft de optie om geld aan te houden.
Volgens mij is het standaard dat bij verkoop BTC wordt gehanteerd.

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 07, 2017, 03:43:07 PM
 #12

Hoeft niet.

Sites als Bitstamp.net / Gdax.com / BL3p.eu / Kraken.com e.d. werken ook met fiat.
Daarnaast hebben diverse exchanges als Poloniex.com / Bittrex.com ook mogelijkheden om in sommige andere coins te rekenen, bijvoorbeeld Ethereum (ETH) of Monero (XMR)

Maar bitcoin is wel verreweg de meest voorkomende.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!