Bitcoin Forum
April 20, 2024, 01:40:48 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Instant bitcoins via iDeal - bitonic.nl  (Read 9825 times)
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
June 29, 2012, 08:44:44 AM
 #1








Snel en makkelijk Smiley

Op het moment dat de iDeal-betaling voltoid is worden de bitcoins direct het netwerk opgestuurd.

Een "probleem" is dat de verkopen sneller gaan dan we bij kunnen houden en dat we regelmatig even zonder zitten Sad.


We zijn als Bitonic V.O.F. ingeschreven in de Kamer van Koophandel.

Contactgegevens: http://bitonic.nl/contact
Voorwaarden: http://bitonic.nl/voorwaarden
FAQ: http://bitonic.nl/faq

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
1713577248
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713577248

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713577248
Reply with quote  #2

1713577248
Report to moderator
1713577248
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713577248

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713577248
Reply with quote  #2

1713577248
Report to moderator
1713577248
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713577248

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713577248
Reply with quote  #2

1713577248
Report to moderator
The trust scores you see are subjective; they will change depending on who you have in your trust list.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713577248
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713577248

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713577248
Reply with quote  #2

1713577248
Report to moderator
1713577248
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713577248

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713577248
Reply with quote  #2

1713577248
Report to moderator
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 11, 2012, 02:38:48 PM
Last edit: July 11, 2012, 03:18:23 PM by Jouke
 #2

Ik ben ontzettend blij om te kunnen vermelden dat we nu bitcoins kunnen verkopen tegen de mtgox-euro-koers. Je betaalt alleen nog slechts 59 ct extra voor de iDeal-transcatiekosten!

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 11, 2012, 03:04:13 PM
 #3

Ik ben ontzettend blij om te kunnen vermelden dat we nu bitcoins kunnen verkopen tegen de mtgox-koers. Je betaalt alleen nog slechts 59 ct extra voor de iDeal-transcatiekosten!

Gox koers is nu $7.05

Bij jullie kost 10 btc 59,67 euro = $ 7,31

 Huh

Ohja, misschien hadden we duidelijker moeten zijn. met iDeal kan je alleen maar met euro's betalen en wij kijken daarom ook alleen maar naar de mtgox-euro-markt.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 12, 2012, 06:41:53 AM
 #4

Nouja, dat het snel zou gaan was wel verwacht, maar zo snel...

Onze concurent weet ook dat wij de laagste prijzen hebben Smiley en heeft ons leeggekocht Sad. Leuk dat we er aan verdienen, maar we hebben veel liever dat we onze klanten kunnen bedienen!

We doen ons uiterste best om de buffers weer zo snel mogelijk aan te vullen! Onze excuses voor het ongemak!

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 17, 2012, 09:30:34 AM
 #5

Nouja, dat het snel zou gaan was wel verwacht, maar zo snel...

Onze concurent weet ook dat wij de laagste prijzen hebben Smiley en heeft ons leeggekocht Sad. Leuk dat we er aan verdienen, maar we hebben veel liever dat we onze klanten kunnen bedienen!

We doen ons uiterste best om de buffers weer zo snel mogelijk aan te vullen! Onze excuses voor het ongemak!
Helaas zijn we genoodzaakt om de actie te stoppen en zijn we weer terug bij onze oude prijzen.

Desalniettemin zijn we volgens mij nog steeds de goedkoopste aanbieder van instant-bitcoins Smiley.

En met instant bedoelen wij wel echt instant Wink. En de voorraad die we aanbieden is de daadwerkelijke voorraad die we kunnen leveren, dus bij ons geen gezeur met late levering van bitcoins Wink

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 19, 2012, 10:54:14 AM
 #6

Elke keer vergroten we onze buffer en elke keer zijn we weer binnen een dag uiverkocht Sad

Zo snel, dat mensen er grapjes over maken  Grin



We doen echt ons uiterste best om weer snel bitcoins te kunnen verkopen Smiley !

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
aadje93
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 250



View Profile
August 10, 2012, 03:19:00 PM
 #7

gaan jullie wat aan de koersen doen?

bij mtgox is de verkoop koers euro op moment van schrijven (beste) 9.12

bij jullie 8,80

ik weet dat mtgox wat kosten rekent (0,60% fee bij trade en sepa)

maar als ik bij jullie mijn 100 btc had verkocht had ik uiteindelijk toch veel minder overgehouden....

Leuk initatief, maar sinds mtgox sepa ondersteund via een poolse bank moeten jullie echt iets aan de koersen en spread doen....

Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
August 14, 2012, 09:42:34 AM
 #8

gaan jullie wat aan de koersen doen?

bij mtgox is de verkoop koers euro op moment van schrijven (beste) 9.12

bij jullie 8,80

ik weet dat mtgox wat kosten rekent (0,60% fee bij trade en sepa)

maar als ik bij jullie mijn 100 btc had verkocht had ik uiteindelijk toch veel minder overgehouden....

Leuk initatief, maar sinds mtgox sepa ondersteund via een poolse bank moeten jullie echt iets aan de koersen en spread doen....

Hallo Aadje93,

Leuk dat je meedenkt met ons. Ik snap je punt en als klant zou ik ook betere prijzen willen hebben! Smiley Wink

Je vergist je echter in wat wij aanbieden. Wij bieden niet de zelfde service aan als mtgox. Voordat je geld van mtgox af kan halen moet je allerlei documenten op sturen. Het duurt vervolgens een aantal dagen voordat mtgox die verwerkt en daarna duurt het weer een aantal dagen voordat ze de afschrijving verwerken. Naast de trade fee komt er ook nog een withdrawal fee van 1% er bovenop.

Wij bieden echter de mogelijkheid om zonder poespas binnen een dag het geld op je rekening te krijgen, zonder verborgen kosten.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
aadje93
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 250



View Profile
August 15, 2012, 04:24:13 PM
 #9

gaan jullie wat aan de koersen doen?

bij mtgox is de verkoop koers euro op moment van schrijven (beste) 9.12

bij jullie 8,80

ik weet dat mtgox wat kosten rekent (0,60% fee bij trade en sepa)

maar als ik bij jullie mijn 100 btc had verkocht had ik uiteindelijk toch veel minder overgehouden....

Leuk initatief, maar sinds mtgox sepa ondersteund via een poolse bank moeten jullie echt iets aan de koersen en spread doen....

Hallo Aadje93,

Leuk dat je meedenkt met ons. Ik snap je punt en als klant zou ik ook betere prijzen willen hebben! Smiley Wink

Je vergist je echter in wat wij aanbieden. Wij bieden niet de zelfde service aan als mtgox. Voordat je geld van mtgox af kan halen moet je allerlei documenten op sturen. Het duurt vervolgens een aantal dagen voordat mtgox die verwerkt en daarna duurt het weer een aantal dagen voordat ze de afschrijving verwerken. Naast de trade fee komt er ook nog een withdrawal fee van 1% er bovenop.

Wij bieden echter de mogelijkheid om zonder poespas binnen een dag het geld op je rekening te krijgen, zonder verborgen kosten.

ik begrijp dat jullie het binnen 1 dag leveren wat ook een nette service is, maar waar ik op doel. Bij bedragen van rond de 100-150btc (wat ik in een paar maandjes bij elkaar mine met ~3800mhash) ga je wel heel erg letten op de "verborgen" kosten (al valt mtgox wel mee, bij elkaar 1,5% wat nog geen vrijwaarding is voor het verschil met jullie service Wink)

Maar, voor mensen die nieuw zijn in bitcoin is het wel handig, je kunt makkelijk bitcoins kopen voor bijvoorbeeld winkels in america die alleen creditcards accepteren (komen al steeds meer winkels die bitcoin tegen de huidige mtgox -5% ofzo accepteren).

Maar als ik bijvoorbeeld ~100-150btc  wil verkopen, kunnen we dan een leuke deal maken die Mt gox evenaart? ik heb mijn geld nu binnen een weekje binnen. Dat vind ik het verschil met jullie service nog wel waard... (een spoed overboeking is zelfs nog goedkoper dan bij jullie verkopen, duurt even lang dan)

Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
August 16, 2012, 10:23:40 PM
 #10

Maar als ik bijvoorbeeld ~100-150btc  wil verkopen, kunnen we dan een leuke deal maken die Mt gox evenaart? ik heb mijn geld nu binnen een weekje binnen. Dat vind ik het verschil met jullie service nog wel waard... (een spoed overboeking is zelfs nog goedkoper dan bij jullie verkopen, duurt even lang dan)

Aadje93, om eerlijk te zijn, als je bereid bent om alle documenten op te sturen naar mtgox en bereid bent om te wachten op je geld, dan kan je dat beter doen. Onze snelle service is juist wat we aanbieden. Om dat te kunnen doen, moeten we helaas iets boven de mtgox-koers zitten.


Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
October 30, 2012, 01:41:23 PM
 #11

Even een kleine update, het is immers alweer een tijdje geleden dat wij iets van ons hebben laten horen.

Onze buffers zijn de laatste tijd sterk gegroeid waardoor we nu continu bitcoins kunnen aanbieden. We hadden in ons hoofd om allerlei handige functies aan onze website te koppelen. Door problemen met iDeal is het er echter niet van gekomen. Er is al het een-en-ander over gezegd op het forum, maar in feite komt het er op neer dat criminelen een manier hadden gevonden om iDeal-betalingen over te nemen van nietsvermoedende mensen. Op het moment dat iemand bij een webshop iets kocht, werd er tegelijkertijd bij ons een bestelling gedaan. Er zijn bij ons dus aardig wat bitcoins gekocht met gestolen geld.

Dit is in principe niet ons probleem, geld van iDeal is immers niet terug te halen. Maar het begon op een gegeven moment wel de spuigaten uit te lopen. Banken begonnen te morren en gedupeerde klanten gingen ons bellen waarom wij geld van hun rekening hadden afgeschreven. Dit kunnen wij uiteraard niet doen, zo werkt iDeal niet, maar de Rabobank geeft geen geld terug aan hun klanten. Ook onze Payment Service Provider ging toch extra eisen stellen. Omdat we ook helemaal geen zin hadden om geld te verdienen over de rug van onschuldige mensen hebben we erg veel tijd gestoken in het maken van een fraudedetectiesysteem. Hiervoor hebben we nauw contact gehad met verschillende banken en payment service providers.

Na vele verschillende versies een heel veel uren werk hebben we op het moment nauwelijks last meer van frauduleuze betalingen en kunnen we onze tijd weer volledig steken in het verzinnen en maken van leuke en handige functies.

Mochten jullie overigens nog goede ideeën hebben, stel ze dan, we staan open voor alles Smiley

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
January 07, 2013, 12:24:04 AM
 #12

Hi
Even een kleine update, het is immers alweer een tijdje geleden dat wij iets van ons hebben laten horen.


Dit is in principe niet ons probleem, geld van iDeal is immers niet terug te halen. Maar het begon op een gegeven moment wel de spuigaten uit te lopen. Banken begonnen te morren en gedupeerde klanten gingen ons bellen waarom wij geld van hun rekening hadden afgeschreven. Dit kunnen wij uiteraard niet doen, zo werkt iDeal niet, maar de Rabobank geeft geen geld terug aan hun klanten. Ook onze Payment Service Provider ging toch extra eisen stellen. Omdat we ook helemaal geen zin hadden om geld te verdienen over de rug van onschuldige mensen hebben we erg veel tijd gestoken in het maken van een fraudedetectiesysteem. Hiervoor hebben we nauw contact gehad met verschillende banken en payment service providers.


Jouke,

Kun je wat meer details geven over hoe deze fraude in zijn werk ging. Ging het om een man-in-the-middle attack?
kun jij aangeven wat voor extra eisen de PSP aan jullie heeft gesteld.
Wat behelst jullie fraude detectie systeem?
Wie heeft uiteindelijk voor de schade opgedraaid? (klant, PSP, Bank, jullie)


Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
January 07, 2013, 10:14:19 AM
 #13

Hi
Even een kleine update, het is immers alweer een tijdje geleden dat wij iets van ons hebben laten horen.


Dit is in principe niet ons probleem, geld van iDeal is immers niet terug te halen. Maar het begon op een gegeven moment wel de spuigaten uit te lopen. Banken begonnen te morren en gedupeerde klanten gingen ons bellen waarom wij geld van hun rekening hadden afgeschreven. Dit kunnen wij uiteraard niet doen, zo werkt iDeal niet, maar de Rabobank geeft geen geld terug aan hun klanten. Ook onze Payment Service Provider ging toch extra eisen stellen. Omdat we ook helemaal geen zin hadden om geld te verdienen over de rug van onschuldige mensen hebben we erg veel tijd gestoken in het maken van een fraudedetectiesysteem. Hiervoor hebben we nauw contact gehad met verschillende banken en payment service providers.


Jouke,

Kun je wat meer details geven over hoe deze fraude in zijn werk ging. Ging het om een man-in-the-middle attack?
Voor zover wij te horen krijgen van de banken, worden er iDeal-transacties opgezet vanuit geinfecteerde computers. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat weet ik niet precies, maar dit filmpje verklaart een hoop:
http://tweakers.net/video/5455/hoe-gaan-cybercriminelen-te-werk.html
Quote
kun jij aangeven wat voor extra eisen de PSP aan jullie heeft gesteld.
In feite hebben ze gesteld dat we het moeilijker moeten maken om bitcoins te kopen.
Quote
Wat behelst jullie fraude detectie systeem?
Ontzettend veel man-uren Wink

Quote
Wie heeft uiteindelijk voor de schade opgedraaid? (klant, PSP, Bank, jullie)

Tsja, wat is schade? Wij hebben waanzinnig veel tijd gestoken om een detectiesysteem op te zetten zodat we de bitcoins automatisch kunnen uitleveren. We zijn daarvoor zelfs op gesprek geweest bij de Rabo en de ABN. Wat het heeft opgelevert? De Rabobank blokkeert een groot deel van de betalingen naar ons en negeert tegenwoordig onze contactpogingen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=130255.0 . De PSP en wij zijn veel tijd kwijt aan het afhandelen van de fraudemeldingen, dat zijn allemaal een hoop indirecte kosten.

Qua directe kosten verschilt het per bank. Rabobank compenseert hun klanten niet, dus wij krijgen heel fijn boze mensen aan de lijn die denken dat wij de schuldige zijn. ABN heeft wel altijd klanten gecompenseert voor hun verliezen, maar die hebben aangegeven dat ze dat in 2013 ook niet meer gaan doen, daar zijn we dus mee in gesprek.

Recent zijn we afgesloten van een PSP omdat we na een jaar ineens niet meer aan hun acceptatiebeleid voldeden (ze mochten ons ineens niet meer). Op het moment wordt een paar duizen euro vastgehouden waarbij "bedenktijd" als excuus wordt gebruikt.... Wat dat inhoudt weten wij ook niet... Hiermee zijn we dus weer een hoop tijd kwijt om te kijken hoe wij ons eigen geld weer terug kunnen krijgen.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
January 07, 2013, 11:16:25 PM
 #14

Heel interessant. Ik had dit verhaal nog niet gelezen. Ik ga morgen eens eventjes mijn account manager bij Rabo haarfijn laten uitleggen wat de houding is van mijn toekomstige business.

Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
January 07, 2013, 11:49:25 PM
 #15

Heel interessant. Ik had dit verhaal nog niet gelezen. Ik ga morgen eens eventjes mijn account manager bij Rabo haarfijn laten uitleggen wat de houding is van mijn toekomstige business.


Toen wij dat deden werden we geweigerd voor een zakelijke rekening. Want bitcoin, en TOR en anoniem en drugs enzo.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
January 08, 2013, 10:40:19 PM
 #16

Ik denk dat ze dit in mijn geval niet doen.
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
January 08, 2013, 11:54:39 PM
 #17

Ik denk dat ze dit in mijn geval niet doen.

Hoezo niet als ik vragen mag?

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
mit1mit2
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
July 29, 2013, 01:54:17 PM
 #18

Ik weet dat het een hele tijd is sinds hier is gepost maar ik loop toch echt tegen een probleem aan, ik heb namelijk geen mobiele telefoon echter moet je wel een mobiel nummer in voeren om de betaling te accepteren. Het gaat om een bedrag van iets meer dan 1.6 BTC dat ik zou willen kopen.
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
July 29, 2013, 02:34:16 PM
 #19

Ik weet dat het een hele tijd is sinds hier is gepost maar ik loop toch echt tegen een probleem aan, ik heb namelijk geen mobiele telefoon echter moet je wel een mobiel nummer in voeren om de betaling te accepteren. Het gaat om een bedrag van iets meer dan 1.6 BTC dat ik zou willen kopen.

ik stuur je een PM.

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Jouke (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 03, 2014, 03:05:55 PM
Last edit: February 03, 2014, 03:57:06 PM by Jouke
 #20

Altijd leuk om oude topics weer op te duikelen, helaas met weer een zelfde soort mededeling als op 30 october 2012.

De laatste tijd zijn er weer nieuwe fraude-gevallen geweest waardoor Currence (de eigenaar van iDeal) heeft besloten om strenger op te treden bij bitcoin-aanbieders. Zo hebben we nieuwe verplichtingen gekregen om er nog zekerder van te zijn dat mensen echt bitcoins willen bestellen en niet denken te betalen voor een-of-ander product. Wat we precies moeten doen staat op onze site beschreven: https://bitonic.nl/news/24/verificatietraject+aangepast/


Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!