Hva skjer om jeg tar på meg en freelance jobb for å lage en nettside for en i utlandet og tar betalt i btc?
Då må du betale mva av løna di. Dersom du derimot tek betaling i Niue-dollar, ein valuta som ikkje er brukt nokon stad i verda, heller ikkje på Niue (der brukar dei New Zealand-dollar), er det mva-fritt. Det er fordi Skattedirektorotet, i sin store visdom, har bestemt at Bitcoin ikkje er eit betalingsmiddel, medan Niue-dollar er det. Skatt kjem sjølvsagt i tillegg uansett betalingsmiddel.
(Som sagt dette er et vanskelig tema for meg og kan lite om det. Så ikke slakt meg
).
Dette er eit umogeleg tema for alle, inkludert Skatteetaten, som pleier å sende spørsmåla vidare til Skattedirektorotet etter ei stund.
Det vil vel heller ikke være et så stort problem å lage en slags portal hvor man kan hente inn alle transaksjoner og verdien av btc da transaksjonen ble utført med en signatur fra privat key. Og alle regler som Skatteetaten/Skattedirektoratet kan vel i teorien automatiseres. Skatteetaten/Skattedirektoratet kan til og med få en privat key som automatisk henter og illustrerer denne informasjonen selv( med Drill upp/down, slice, dice, NoSql) men ikke har kontroll på pengene, så slipper bedrifter å sende inn en hver, samt Skatteetaten/Skattedirektoratet får alt samlet et sted, i et samme format og fra en kilde. Det er vel heller ikke mye av denne informasjonen som er "farlig" at noen får tak i.
Alt dette krev at Skattedirektorotet skaffar seg eit absolutt minimum av kunnskap om kva Bitcoin er. I dette tempoet ligg ei slik løysing mange tusen år fram i tid.
Nei, eg har ikkje mykje tiltru til desse skattetullingane. Dei som kan slå på ei datamaskin utan å ringe brukarstøtte har for lengst fått seg ein skikkeleg jobb, so rykkjer vaskehjelpa opp.