Bitcoin Forum
April 25, 2024, 02:21:56 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoinsnorway bekymrings melding reel.  (Read 3688 times)
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 23, 2015, 01:44:33 PM
Last edit: January 23, 2015, 05:25:39 PM by aiop
 #1

OBS OBS !!! Har dysleksi.
Disclamer : jeg er ingen tyv. Jeg tjener ingen ting på å stjele btc for $1mil. Jeg er en "snill hacker" som leter etter hull for å rapportere dem videre.
 
Hei bitcon fans.
Jeg er en bruker av Bitcoinsnorway, og var veldig fornøyd med dem som leverandør. Jeg fremmet mine meninger om firma, og det ble fort bevist grunn til bekymring. Jeg er utrolig glad i kilder og fakta. Derfor dro jeg ut på tur for å se om svakhetene kun var at man fikk beskjed om bruker finnes eller passord feil (dette er et stort hull i seg selv), eller om det var andre ting som var et problem.

Vel bekymringene er meget reelle. Det er større hull i dette systemet enn bare det overnevnte. Jeg er foreløbig usikker på om problemet ligger hos bitcoinsnorway eller om det er systemet som har blitt levert til dem som har disse feilene. Jeg har ikke gått dypere for å finne ut av dette foreløbig, da jeg føler å si ifra til dere først er viktigere.

Jeg og en annen bruker har i dag lekt oss litt med hans konto, der jeg beviste at jeg hadde full kontroll og tilgang til hans konto. Jeg har også tilgang til Bitcoinsnorway sin egen konto (Ikke være redd Bitcoinsnorway deres 0.2985BTC er trygge fra meg). Selv tror jeg deres NOK er trygge der de står, men jeg ville råde andre som bruker dette systemet til å tømme kontoen sin rett etter kjøp av BTC. Om du ikke tror meg så gi meg brukernavnet ditt, så vil jeg gi deg en screenshot av panel og personlig info for å vise at det er reelt.

Jeg vil oppdatere her da jeg vet mer. Om Bitcoinsnorway tar kontakt med meg personlig kan jeg gi mer informasjon om hvordan jeg får til dette.

UPPDATE: Da har jeg prøvd 3 andre sider med samme plattform. Problemet ligger hos BTCN.

UPPDATE: Jeg er i kontakt med BTCN for å vise hvordan jeg går frem for å "knekke" siden dems

UPPDATE: Ser ut som om ting er i orden nå. Such awsomness.
1714054916
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714054916

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714054916
Reply with quote  #2

1714054916
Report to moderator
1714054916
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714054916

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714054916
Reply with quote  #2

1714054916
Report to moderator
1714054916
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714054916

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714054916
Reply with quote  #2

1714054916
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714054916
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714054916

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714054916
Reply with quote  #2

1714054916
Report to moderator
capsqrl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 444
Merit: 250



View Profile
January 23, 2015, 06:24:33 PM
 #2

Nå som det er løst, kan du forklare hva problemet var?

Norsk Bitcoin-bruker? Kom til /r/BitcoinNO på reddit!
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 23, 2015, 10:25:07 PM
 #3

Jeg vil ha inn en bekreftelse fra Alphapoint så kan jeg dele hva problemet var.
kulegutten
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
January 24, 2015, 01:42:32 PM
 #4

Kan bekrefte at sikkerhetshullet eksiterte/eksiterer (usikkert om BTCN har rettet det siden de nå er nede; se nettsiden deres og sosiale medier - de sier de "oppgraderer" børsen; blank løgn, så klart). Jeg sendte en melding til OP med min epost som er registrert hos BTCN. Han sendte meg få minutter senere en epost med skjermbilde av kontoen min. Jeg gikk så inn og endret personlig informasjon for å verifisere at han faktisk hadde tilgang og ikke bare hadde redigert et tidligere skjermbilde. OP sendte meg da et skjermbilde av den oppdaterte personlige informasjonen via epost. Jeg satte så inn 0.03 BTC til BTCN og ba OP prøve å ta dem ut. Etter en bekreftelse på Bitcoin-nettverket var midlene kreditert kontoen og OP kunne ta ut de ut uten problemer.
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 25, 2015, 09:52:10 AM
 #5

Problemet er løst.

Det var en svakhet i apiet dems som gjorde at jeg fikk startet en sesjon på en valgt bruker og fikk sessonsToken ukryptert tilbake som respons.

-Det gir nå en respons "brukernavn eller passord er feil", ikke "feil bruker" / "feil passord"
-De lovet meg at google 2fa skal være på plass iløpet av uken.
-Det er lagt til en sjekk på hyppigheten av kall mot hele apiet. Så den vil stenge deg ute om spørringer kommer for hyppig.
-Jeg får ikke startet sesjoner uten passord lenger.

Jeg fortsetter å se etter feil og melder ifra da jeg finner dem. Det er viktig for meg at vi ikke blir hacket da miljøet er så lite og vi vil faktisk kun ha lokalbitcoins igjen (eller han http://bitmynt.no/ som ikke tilbyr mer enn lokalbitcoin, prøv å få min far til å handle der. Never going to happen). Jeg vil veldig gjerne at en plattform som virker litt mer proff, som vi kan trade på og sette inn penger fra norsk bank skal eksistere, uavhengig av dine personlige meninger om ledelsen. Hvordan kan man selge bitcoin ideen om man må på en kaffe, møte en shady kar man aldri har sett før for å gi han cash.

Det er også viktig for meg at problemer med ledelsen rettes mot ledelsen og ikke plattformen de bruker. Det var så mye hat mot denne bedriften at jeg overså sikkerhets problemer på plattformen fordi jeg gikk utifra at det kun var folk som virkelig misslikte ledelsen som var ute etter å finne små unødige ting at jeg forkastet all informasjon og så på det veldig uproft. Takk til kulegutten som retten en post direkte mot meg med mer informasjon slik jeg liker den tildelt. Kilder og fakta.

PS. Jeg har også fått noen Btc som kompensasjon. Jeg råder alle som finner hull til å melde ifra. Ikke bare har jeg fått penger for å hacke siden, jeg kan også fortelle folk om hva jeg fikk til. 
Grinder
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1284
Merit: 1001


View Profile
January 25, 2015, 10:34:38 AM
 #6

Jeg fortsetter å se etter feil og melder ifra da jeg finner dem. Det er viktig for meg at vi ikke blir hacket da miljøet er så lite og vi vil faktisk kun ha lokalbitcoins igjen (eller han http://bitmynt.no/ som ikke tilbyr mer enn lokalbitcoin, prøv å få min far til å handle der. Never going to happen). Jeg vil veldig gjerne at en plattform som virker litt mer proff, som vi kan trade på og sette inn penger fra norsk bank skal eksistere, uavhengig av dine personlige meninger om ledelsen. Hvordan kan man selge bitcoin ideen om man må på en kaffe, møte en shady kar man aldri har sett før for å gi han cash.
Problemet er at de er ikke proffe bare fordi du har hjulpet dem med å fikse et sikkerhetshull som ikke burde vært der. Som person er Sturle langt mer proff og tar kundene sine langt mer serøst enn de som driver Bitcoinsnorway. De synes det er helt greit at man kan tape mange tusen kroner på å trykke på en stor grønn knapp som er utformet slik at det virker som man må trykke på den for at noe skal skje, og dette er utrolig useriøst. Da hjelper det ikke at innpakningen er pen.
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 25, 2015, 11:24:49 AM
 #7

Problemet er at de er ikke proffe bare fordi du har hjulpet dem med å fikse et sikkerhetshull som ikke burde vært der. Som person er Sturle langt mer proff og tar kundene sine langt mer serøst enn de som driver Bitcoinsnorway. De synes det er helt greit at man kan tape mange tusen kroner på å trykke på en stor grønn knapp som er utformet slik at det virker som man må trykke på den for at noe skal skje, og dette er utrolig useriøst. Da hjelper det ikke at innpakningen er pen.

Her er jeg helt enig i hva du sier. Selv har jeg ikke handlet av Sturle, og jeg har stor tro på at det går fort og smertefritt på en profesjonell måte. Jeg ser utrolig mye positivt om han på forumet om han. Men det han tilbyr er ikke nok for å få dette til å nå en kritisk masse. Moren min ville ikke ha den samme tiltroen om hun gikk inn på den nettsiden. Da man snakker kritisk masse, har innpakkingen mye å si. Dette er vel heller ingen trading plattform? som sagt har jeg ikke brukt bitmynt.no. Vi må ikke glemme at dette er comunity drevet, og hvis vi vil at ting skal skje i denne tek biten må vi mest sannsynlig gjøre det selv. Jeg prøver ikke å beskytte bitcoinsnorway sitt rykte, jeg prøver bare å holde fast på det vi har. Det kan hende jeg gjør feil av å prøve det, men få coinbase til å akseptere innskudd fra Norge så løper jeg fra BTCN.

Selv har jeg ikke blitt utsatt for denne knappen som var missvisene, men jeg velger å si meg enig i at den var missvisene da det er kommet så mange klager på den. De bruker tydeligvis lang tid på å fikse på slike problemer som jeg har forstått det. Håper denne knappen er i orden nå.
sturle
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1437
Merit: 1002

https://bitmynt.no


View Profile WWW
January 25, 2015, 06:14:10 PM
 #8

Selv har jeg ikke handlet av Sturle, og jeg har stor tro på at det går fort og smertefritt på en profesjonell måte. Jeg ser utrolig mye positivt om han på forumet om han. Men det han tilbyr er ikke nok for å få dette til å nå en kritisk masse. Moren min ville ikke ha den samme tiltroen om hun gikk inn på den nettsiden. Da man snakker kritisk masse, har innpakkingen mye å si.
Eg skulle gjerne gjort meir utav det, og eg kjem til å gjere meir utav det so snart Skatteetaten og Skattedirektoratet kjem til fornuft.  Slk det er no forstår eg heller ikkje korleis Bitcoinsnorway kan drive komfortabelt, og dei kan ikkje ha verksemder som kundar.  Då kjem mva-problematikken inn for fullt.  Skatteetaten/Skattedirektoratet kan ikkje svare på om ein børs er ein forhandlar, formidlar eller ein agent.  Det er avgjerande for kven som skal vere mva-registrert og rekne ut mva på handlane.  Uansett treng ein å vite kven ein handlar med om ein skal rekne mva rett, og det utelukkar ein handelsplattform der det ikkje er kjent.  Med mindre det er handelsplattformen som skal rekne mva, men då må du brått ut med 25% mva på alle handlar gjennom Bitcoinsnorway.  Dette kan ikkje Skatteetaten svare på pr i dag.

Heile mva-greiene er eit stort surr.  Skattedirektoratet prøvar å hamre inn ein skrue med ein hammar.  Dei målar seg inn i eit hjørne i ei fantasiverd, og nektar å ta kontakt med den verkelege verda utanfor.  Det kan til dømes hende at eg kan sleppe unda mva dersom eg sel gjennom Localbitcoins, men ikkje dersom eg sel gjennom mi eiga nettside.  So lenge dette tullet held på, vil ikkje eg investere for mykje i noko eg kanskje berre må kaste etterpå.

Sjå https://bitmynt.no for veksling av bitcoin mot norske kroner.  Trygt, billig, raskt og enkelt sidan 2010.
I buy with EUR and other currencies at a fair market price when you want to sell.  See http://bitmynt.no/eurprice.pl
Warning: "Bitcoin" XT, Classic, Unlimited and the likes are scams. Don't use them, and don't listen to their shills.
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 26, 2015, 01:52:22 PM
 #9

Takk sturle. Det viste jeg ikke. Jeg er bare en stakkars student som jobber med en bachelor oppgave.

Jeg vet dessverre ikke hva som får BTCN til å få dette til (og har liten tro på at BTCN vil dele den informasjonen). Selv hadde jeg heller ikke investert i dette om det er så mye surr. Kan ikke så mye om mva tema desverre. Det er godt å vite at man ikke er alene om teknologien, det er for mye å holde styr på.

Nyheter som dette kan jo skape mer troverdighet til blockchain teknologien, og hjelpe Skatteetaten/Skattedirektoratet med å regulere dette på et vis.
http://www.coindesk.com/coinbase-secures-approval-launch-regulated-us-bitcoin-exchange/

Jeg trur det kan være lurt av Skatteetaten/Skattedirektoratet å bestemme seg for dette snart, se hva andre gjør og prøve seg på dette. Hva skjer om jeg tar på meg en freelance jobb for å lage en nettside for en i utlandet og tar betalt i btc? greit å slippe å betale skatt, men jeg vil jo også være med på å betale for almenheten. Det må jo gå an å notere seg antall btc og verdien da man mottar den for så ha en skattbar sum. uavhengig av hva btc er verdt i slutten av året. Jeg veksler minimum det jeg må betale i skatt (Som sagt dette er et vanskelig tema for meg og kan lite om det. Så ikke slakt meg Wink).

Det vil vel heller ikke være et så stort problem å lage en slags portal hvor man kan hente inn alle transaksjoner og verdien av btc da transaksjonen ble utført med en signatur fra privat key. Og alle regler som Skatteetaten/Skattedirektoratet kan vel i teorien automatiseres. Skatteetaten/Skattedirektoratet kan til og med få en privat key som automatisk henter og illustrerer denne informasjonen selv( med Drill upp/down, slice, dice, NoSql) men ikke har kontroll på pengene, så slipper bedrifter å sende inn en hver, samt Skatteetaten/Skattedirektoratet får alt samlet et sted, i et samme format og fra en kilde. Det er vel heller ikke mye av denne informasjonen som er "farlig" at noen får tak i.
sturle
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1437
Merit: 1002

https://bitmynt.no


View Profile WWW
January 26, 2015, 03:24:07 PM
 #10

Hva skjer om jeg tar på meg en freelance jobb for å lage en nettside for en i utlandet og tar betalt i btc?
Då må du betale mva av løna di.  Dersom du derimot tek betaling i Niue-dollar, ein valuta som ikkje er brukt nokon stad i verda, heller ikkje på Niue (der brukar dei New Zealand-dollar), er det mva-fritt.  Det er fordi Skattedirektorotet, i sin store visdom, har bestemt at Bitcoin ikkje er eit betalingsmiddel, medan Niue-dollar er det.  Skatt kjem sjølvsagt i tillegg uansett betalingsmiddel.

(Som sagt dette er et vanskelig tema for meg og kan lite om det. Så ikke slakt meg Wink).
Dette er eit umogeleg tema for alle, inkludert Skatteetaten, som pleier å sende spørsmåla vidare til Skattedirektorotet etter ei stund.

Det vil vel heller ikke være et så stort problem å lage en slags portal hvor man kan hente inn alle transaksjoner og verdien av btc da transaksjonen ble utført med en signatur fra privat key. Og alle regler som Skatteetaten/Skattedirektoratet kan vel i teorien automatiseres. Skatteetaten/Skattedirektoratet kan til og med få en privat key som automatisk henter og illustrerer denne informasjonen selv( med Drill upp/down, slice, dice, NoSql) men ikke har kontroll på pengene, så slipper bedrifter å sende inn en hver, samt Skatteetaten/Skattedirektoratet får alt samlet et sted, i et samme format og fra en kilde. Det er vel heller ikke mye av denne informasjonen som er "farlig" at noen får tak i.
Alt dette krev at Skattedirektorotet skaffar seg eit absolutt minimum av kunnskap om kva Bitcoin er.  I dette tempoet ligg ei slik løysing mange tusen år fram i tid.

Nei, eg har ikkje mykje tiltru til desse skattetullingane.  Dei som kan slå på ei datamaskin utan å ringe brukarstøtte har for lengst fått seg ein skikkeleg jobb, so rykkjer vaskehjelpa opp.

Sjå https://bitmynt.no for veksling av bitcoin mot norske kroner.  Trygt, billig, raskt og enkelt sidan 2010.
I buy with EUR and other currencies at a fair market price when you want to sell.  See http://bitmynt.no/eurprice.pl
Warning: "Bitcoin" XT, Classic, Unlimited and the likes are scams. Don't use them, and don't listen to their shills.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!