Bitcoin Forum
May 04, 2024, 02:09:31 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Burger initiatief ons geld  (Read 3971 times)
Bushi (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
January 28, 2015, 09:01:16 PM
 #1

Hallo Bitcoiners,

Wat vinden jullie eigenlijk van het burger initiatief ons geld?

Ik ben geen voorstander dat de overheid het monopolie krijgt op geld creatie, dat brengt ook een hoop perverse prikkels met zich mee. Private partijen die geld creëren door het in omloop brengen van schulden, blijkt ook niet de wenselijke uitkomsten op te leveren.

Ik ben daarom ook een voorstander om verschillende soorten geld in omloop te brengen van het derde alternatief; de Commons die hun eigen geld uitbrengen. Dankzij blockchain technologie eindlijk mogelijk.

Toch is dit burger initiatief een erg goede zaak, het laat in zien dat het geld dat we hebben geen gegeven is en alternatieven mogelijk en wenselijk zijn, zoals Bitcoin.

Wat denken jullie?
The grue lurks in the darkest places of the earth. Its favorite diet is adventurers, but its insatiable appetite is tempered by its fear of light. No grue has ever been seen by the light of day, and few have survived its fearsome jaws to tell the tale.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
eddyubachs
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000



View Profile
January 29, 2015, 04:39:00 AM
 #2

Net de website eens bezocht, maar begrijp niet helemaal wat het juist inhoudt  Huh
CryptoRaver
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 250


View Profile
January 29, 2015, 09:52:08 AM
 #3

Hallo Bitcoiners,

Wat vinden jullie eigenlijk van het burger initiatief ons geld?

Ik ben geen voorstander dat de overheid het monopolie krijgt op geld creatie, dat brengt ook een hoop perverse prikkels met zich mee. Private partijen die geld creëren door het in omloop brengen van schulden, blijkt ook niet de wenselijke uitkomsten op te leveren.

Ik ben daarom ook een voorstander om verschillende soorten geld in omloop te brengen van het derde alternatief; de Commons die hun eigen geld uitbrengen. Dankzij blockchain technologie eindlijk mogelijk.

Toch is dit burger initiatief een erg goede zaak, het laat in zien dat het geld dat we hebben geen gegeven is en alternatieven mogelijk en wenselijk zijn, zoals Bitcoin.

Wat denken jullie?

(Geld creatie)  Krijgen of al sinds mensenheugenis in beheer hebben?
Hoeveel soorten geld zou jij dan nog in omloop willen brengen, zoals je op dit forum kunt zien staan er al enige in de startblokken klaar om een duwtje in de goede richting te krijgen, NLCOIN zou ik niet aan gaan beginnen.
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
January 29, 2015, 11:13:16 AM
 #4

Ik denk dat als je de ' commons' het geld in omloop laat brengen dat je weer heel snel terug bij af bent en de commons zich net zo gaan gedragen als de banekn. Een overheid die in principe onder toezicht staat van de kiesgerechtigden zou dan echt mijn voorkeur hebben, in plaat van andersom, dat de banken de overheid in hun zak hebben door ze met leningen van zelfgemaakt geld aan het lijntje houden.

Website is inderdaad niet echt duidelijk, dat is een groot gemis, want het idee erachter, laatst even aangestipt in radar is op zich wel een mooie. Maar ook daar werd het me niet geheel duidelijk.

btcdealer.nl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 235
Merit: 250



View Profile
February 28, 2015, 07:33:13 PM
 #5

Dit is precies waarom ik toekomst zie in Bitcoins.
- Je kan niet Bitcoins uitlenen die je niet hebt
- Je kan niet zomaar Bitcoins bijdrukken.
- De kosten voor het maken van Bitcoins verschillen.

Go Bitcoin! Grin
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 12, 2015, 12:03:33 PM
 #6

Dit is precies waarom ik toekomst zie in Bitcoins.
- Je kan niet Bitcoins uitlenen die je niet hebt
- Je kan niet zomaar Bitcoins bijdrukken.
- De kosten voor het maken van Bitcoins verschillen.

Go Bitcoin! Grin

Daar noem je inderdaad iets. Plus dat het 'maken van bitcoins' niet bij een centrale partij ligt Wink.

Ik werd recentelijk bij de voorstelling 'De Verleiders' naar het Ons Geld initiatief verwezen. Evenals naar de Bitcoin overigens, en ze verwezen ook naar "De Nederlandse Florijn" als Nederlandse Bitcoin. Wellicht GuldenCoin of iets dergelijks, die doet het ook prima.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
CryptoRaver
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 250


View Profile
March 12, 2015, 12:11:38 PM
 #7

Dit is precies waarom ik toekomst zie in Bitcoins.
- Je kan niet Bitcoins uitlenen die je niet hebt
- Je kan niet zomaar Bitcoins bijdrukken.
- De kosten voor het maken van Bitcoins verschillen.

Go Bitcoin! Grin

Daar noem je inderdaad iets. Plus dat het 'maken van bitcoins' niet bij een centrale partij ligt Wink.

Ik werd recentelijk bij de voorstelling 'De Verleiders' naar het Ons Geld initiatief verwezen. Evenals naar de Bitcoin overigens, en ze verwezen ook naar "De Nederlandse Florijn" als Nederlandse Bitcoin. Wellicht GuldenCoin of iets dergelijks, die doet het ook prima.

Ik weet alleen dat ze zelf met de gedachte speelde om nog weer een nieuwe NL coin te lanceren, ben benieuwd hoever ze er mee door gegaan zijn Cool
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 12, 2015, 12:13:45 PM
 #8

Dit is precies waarom ik toekomst zie in Bitcoins.
- Je kan niet Bitcoins uitlenen die je niet hebt
- Je kan niet zomaar Bitcoins bijdrukken.
- De kosten voor het maken van Bitcoins verschillen.

Go Bitcoin! Grin

Daar noem je inderdaad iets. Plus dat het 'maken van bitcoins' niet bij een centrale partij ligt Wink.

Ik werd recentelijk bij de voorstelling 'De Verleiders' naar het Ons Geld initiatief verwezen. Evenals naar de Bitcoin overigens, en ze verwezen ook naar "De Nederlandse Florijn" als Nederlandse Bitcoin. Wellicht GuldenCoin of iets dergelijks, die doet het ook prima.

Ik weet alleen dat ze zelf met de gedachte speelde om nog weer een nieuwe NL coin te lanceren, ben benieuwd hoever ze er mee door gegaan zijn Cool

'De Verleiders', of 'Ons Geld'?

Ik heb 'De Verleiders' zelf niet horen spreken over een eigen coin. Ze benadrukte wel het belang van meerdere geldsystemen, en refereerde naar het burgerinitiatief en handtekening actie etc. Ook wilde ze 'iets doen' tegen de huidige situatie, maar binnen hun macht lag dit vooral in het opnemen van shows in de hoop dat dit wordt uitgezonden op de landelijke televisie (en vanuit daar verder ontwikkeld. Al noemde ze ook dat er meer van dergelijke shows over het zelfde onderwerp worden gehouden in de wereld).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
March 12, 2015, 03:13:17 PM
 #9

Ik heb het idee dat 'de Verleiders' vooral bezig zijn hun theater show te promoten, bitcoin is nieuw en hip, dus roepen ze daar maar iets over zonder echt heel erg veel van de achtergrond te weten. Dat idee kreeg ik ook van hun tv-gast optredens en praatjes. De klok wel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 12, 2015, 03:42:26 PM
 #10

Ik heb het idee dat 'de Verleiders' vooral bezig zijn hun theater show te promoten, bitcoin is nieuw en hip, dus roepen ze daar maar iets over zonder echt heel erg veel van de achtergrond te weten. Dat idee kreeg ik ook van hun tv-gast optredens en praatjes. De klok wel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Dat gevoel dat van 'de klok wel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt' heb ik niet zozeer, en zeker niet bij allemaal. In ieder geval één van 'De Verleiders' weet er veel van af, ook inhoudelijk. Tijdens de show gaan ze soms niet te diep in op bepaalde onderwerpen, maar ze verwijzen wel naar waar deze informatie wordt onderbouwd. Daarnaast heb ik hun show gezien op een universiteit, waarbij ze zich toch redelijk konden verantwoorden op een aantal kritische vragen van studenten en professoren. 

(Alleen de door hun genoemde oplossing om het probleem van geld creatie door de huidige instanties aan te pakken werd al vrij gauw onderuit gehaald, dit was een beetje een idealistische oplossing).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
bronan
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 774
Merit: 500


Lazy Lurker Reads Alot


View Profile
March 12, 2015, 05:24:47 PM
 #11

Banken en de verzekeraars hebben in mijn visie een veel te grote hap kracht middelen in handen
Waardoor ze eigenlijk zowat elk land in een wurg greep houden, en steeds meer macht krijgen dus wat mij betreft lijkt het perfect om die macht eens behoorlijk in te dammen
De meeste verzekeraars en hyptoheek verstrekkers dan wel banken zijn veelal dochter/zuster ondernemingen en worden of ze zijn de groot aandeelhouders van elkaar
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
March 13, 2015, 09:58:37 AM
 #12

Banken en de verzekeraars hebben in mijn visie een veel te grote hap kracht middelen in handen
Waardoor ze eigenlijk zowat elk land in een wurg greep houden, en steeds meer macht krijgen dus wat mij betreft lijkt het perfect om die macht eens behoorlijk in te dammen
De meeste verzekeraars en hyptoheek verstrekkers dan wel banken zijn veelal dochter/zuster ondernemingen en worden of ze zijn de groot aandeelhouders van elkaar


Als je die lijn doortrekt zijn er maar een handjevol aandeelhouders die werkelijk alle touwtjes in handen houden. Er is een netwerk uitgezet met mensen die allemaal bezig zijn hun eigen gewin te maximaliseren en daar afhankelijk van zijn geworden, hoe hoger je zit hoe meer druk je op de laag onder je legt.

bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
March 13, 2015, 02:31:40 PM
 #13

een coin maken met rente? 1 of 2 %? die coins komen dan boven op het aantal coins die uitgegeven gaan worden, dus dan weet je nooit hoe veel er in omloop zijn is wel een leuke
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
March 15, 2015, 11:16:08 PM
 #14

een coin maken met rente? 1 of 2 %? die coins komen dan boven op het aantal coins die uitgegeven gaan worden, dus dan weet je nooit hoe veel er in omloop zijn is wel een leuke

Zoals POS coins? Coins met "rente" zijn er al. Die "dan boven op het aantal coins die uitgegeven gaan worden", dat wordt een lastige denk ik. Ik ben niet technisch aangelegd, maar dit het maximaal aantal coins niet gewoon terug te vinden in het script?


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
btcdealer.nl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 235
Merit: 250



View Profile
March 20, 2015, 01:02:50 AM
 #15

een coin maken met rente? 1 of 2 %? die coins komen dan boven op het aantal coins die uitgegeven gaan worden, dus dan weet je nooit hoe veel er in omloop zijn is wel een leuke

Zoals POS coins? Coins met "rente" zijn er al. Die "dan boven op het aantal coins die uitgegeven gaan worden", dat wordt een lastige denk ik. Ik ben niet technisch aangelegd, maar dit het maximaal aantal coins niet gewoon terug te vinden in het script?



CLAM is wel een aardige coin met ''rente'', ook de verdeling vind ik wel een goed idee. Als je Bitcoin, Litcoin of Dogecoin had op 14 mei 2014 heb je waarschijnlijk al 4.6 CLAM coins per adres met funds in je bezit. Dat is op dit moment ongeveer 4.6x0.0059 btc per adres helemaal voor niks  Grin
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!