Bitcoin Forum
April 16, 2024, 11:08:44 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Safello utvider til Norge  (Read 2462 times)
thomasb (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
January 31, 2015, 12:09:15 AM
 #1

Hos safello.com kan man kjøpe og selge bitcoin direkte. De har nå utvidet til Norge. Jeg har registrert meg som kunde, men har dessverre har ikke så mye positivt å si om tjenesten.

Første problem er at det er tungvint å komme i gang. Man må fylle inn mye personlig informasjon, sende inn skann av pass eller førerkort, en regning som bekrefter bostedsadresse, samt fylle ut et relativt omfattende KYC-skjema (know your customer). Informasjon skal så godkjennes. For meg tok det rundt en arbeidsdag. Dette altså like tungvint som å registrere seg på en bitcoin børs.

Minimumsbeløp ved kjøp er 200 kr.

Ved kjøp legger man inn hvor mange NOK man vil kjøpe for og bitcoinadressen. Etter å ha bekreftet dette får man opp bankkontonummer og KID (det står OCR, tror det svensk for KID). Man skal så overføre penger til denne kontoen. Hvor mange bitcoin man får er avhengig av vekslingskursen når betalingen når frem til Safello. Hvor lang tid dette tar er uklart. Det blir heller ikke vist noen estimert pris. Mulig det kommer senere. De viser estimert pris for EUR, SEK og GBP, men ikke for NOK og DKK.

Ved salg av bitcoin støtter de kun SEPA-overføring. Alle norske bankkontoer støtter dette, men det er ikke alltid like lett å finne BIC og IBAN. Etter å ha fylt inn BIC+IBAN må man laste opp et screenshot fra nettbanken som bekrefter dette. Dette skal så godkjennes. Jeg lastet dette opp på tirsdag eller onsdag, men har enda ikke blitt godkjent.

Jeg registrerte meg på mandag kveld og ble godkjent (for kjøp) i løpet av tirsdagen. Når jeg prøvde å utføre et kjøp fikk jeg derimot beskjed om at kontoen min ikke var godkjent. Jeg meldte i fra om dette tirsdag ettermiddag og fikk svar nesten ett døgn senere at "We are doing some updates and that bug is a result of it, should be fixed shortly". Over ett døgn senere fungerte det forsatt ikke og jeg purret på support. Fikk ikke noe svar. Når jeg testet i kveld fungerte det. Å utføre noe kjøp nå på en fredags kveld er ikke lurt, siden pengene neppe kommer frem før på mandag. Hva kursen er da kan ingen vite.

Konklusjonen min så langt er at Safello gir liten nytteverdi for oss nordmenn. Det er kanskje litt enklere å bruke enn f.eks. Bitstamp, men kursen er mye dårligere.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713265724
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713265724

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713265724
Reply with quote  #2

1713265724
Report to moderator
1713265724
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713265724

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713265724
Reply with quote  #2

1713265724
Report to moderator
1713265724
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713265724

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713265724
Reply with quote  #2

1713265724
Report to moderator
capsqrl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 444
Merit: 250



View Profile
February 11, 2015, 07:42:16 PM
 #2

Hei med jer alle,

Hei. Jeg synes ikke det er bra at du spammer børsen din i alle tråder som har noe som helst med handel å gjøre. Du har aldri postet noe annet enn CCEDK-spam.

Denne tråden handlet om Safello spesifikt. Det du driver med er spam. Vær så snill og slutt.

Norsk Bitcoin-bruker? Kom til /r/BitcoinNO på reddit!
kristianb
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 54
Merit: 0


View Profile
February 11, 2015, 09:58:22 PM
 #3

Hei med jer alle,

Hei. Jeg synes ikke det er bra at du spammer børsen din i alle tråder som har noe som helst med handel å gjøre. Du har aldri postet noe annet enn CCEDK-spam.

Denne tråden handlet om Safello spesifikt. Det du driver med er spam. Vær så snill og slutt.

Jeg kan forstå du gerne vil overdrive når du skriver, hvordan ellers kan du bruge 5 posteringer til at sige at jeg spammer i alle tråde. Jeg skirver i de tråde der forekommer relevant at komme med et budskab. At du så ikke synes om det budskab er vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at alle andre synes det samme. Jeg har fjernet den herfra, og håber aldrig at komme i kontakt med sådan en snob som du tilsyneladende er igen. Tak for ingenting.
capsqrl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 444
Merit: 250



View Profile
February 12, 2015, 10:45:27 AM
 #4

Jeg kan forstå du gerne vil overdrive når du skriver, hvordan ellers kan du bruge 5 posteringer til at sige at jeg spammer i alle tråde.

Vet ikke hvor du har sett disse fem postene fra meg på. Jeg postet én gang. Takk for at du tar hensyn.

Norsk Bitcoin-bruker? Kom til /r/BitcoinNO på reddit!
Hanslo
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 263
Merit: 250


View Profile WWW
February 12, 2015, 04:58:29 PM
 #5

Mangler visst noen poster her. Hvor er de blitt av?

www.ccedk.com
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!