Bitcoin Forum
May 05, 2024, 11:12:16 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Coinbase i Norge. Noen som har prøvd?  (Read 6704 times)
aiop (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
February 11, 2015, 07:36:00 AM
 #1

https://www.coinbase.com/global
1714950736
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714950736

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714950736
Reply with quote  #2

1714950736
Report to moderator
The trust scores you see are subjective; they will change depending on who you have in your trust list.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714950736
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714950736

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714950736
Reply with quote  #2

1714950736
Report to moderator
Grix
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 536
Merit: 500



View Profile WWW
February 24, 2015, 07:51:08 PM
 #2

Har ikke kjøpt/solgt noe enda, men laget en konto.

Tips: Hvis du bruker førerkortet som ID, ta bilde av begge sider selv om de kun ber om forsiden, fordi de tror at "utstedt" datoen er utløpsdato, og avslo min ID-søknad flere ganger.

BTC: 1Fahk2aa4NS4Qds4VDAL4mpNArDEdV2K5K
LaserShowGen Laser Show Software
Helios Laser Show Hardware
kulegutten
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
February 25, 2015, 04:50:09 PM
 #3

Har prøvd deres "Kjøp/Salg"-funksjonalitet ved å koble min nederlandske konto (er student der så har bankkonto) til Coinbase, og det fungerte forsåvidt veldig greit. Coinbase er en grei måte å kjøpe XBT på, men er ganske overvurdert om du spør meg. De tar 1% avgift flatt på alle kjøp og salg mens andre europeiske børser tar lavere (Kraken på det meste tar 0.35%, Bitstamp 0.5%, etc.), og når man som nordmann i tillegg må betale mellom 20 og 50 NOK for SEPA-overføringer og får dårlig vekslingsrate til EUR så er det jammen ikke verdt det.
Grinder
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1284
Merit: 1001


View Profile
February 25, 2015, 05:03:44 PM
 #4

Hvis banken du bruker gir dårlig vekslingskurs bør du vurdere en annen. Kursen jeg har fått hos Bank2 og Bank Norwegian har vært tilnærmet lik den som oppgis på dn.no. Bank Norwegian tok så vidt jeg husker heller ikke noe gebyr for å sende penger.
TheKoziTwo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
February 27, 2015, 11:18:37 PM
 #5

Har ikke kjøpt/solgt noe enda, men laget en konto.

Tips: Hvis du bruker førerkortet som ID, ta bilde av begge sider selv om de kun ber om forsiden, fordi de tror at "utstedt" datoen er utløpsdato, og avslo min ID-søknad flere ganger.
Hvordan fikk du de til å godkjenne ditt førerkort? Jeg ga opp, og scannet pass.

thy
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 685
Merit: 500


View Profile
March 02, 2015, 08:57:33 AM
Last edit: April 13, 2015, 05:27:17 PM by thy
 #6

Har prøvd deres "Kjøp/Salg"-funksjonalitet ved å koble min nederlandske konto (er student der så har bankkonto) til Coinbase, og det fungerte forsåvidt veldig greit. Coinbase er en grei måte å kjøpe XBT på, men er ganske overvurdert om du spør meg. De tar 1% avgift flatt på alle kjøp og salg mens andre europeiske børser tar lavere (Kraken på det meste tar 0.35%, Bitstamp 0.5%, etc.), og når man som nordmann i tillegg må betale mellom 20 og 50 NOK for SEPA-overføringer og får dårlig vekslingsrate til EUR så er det jammen ikke verdt det.
Om det är din bank i nederländerna som tar ut en avgift pä 20-50 NOK för att sända SEPA överföringar så skall du klaga då de enligt EU lagstiftningen inte får ta betalt för den tjänsten så länge du har fyllt i alla uppgifter om överföringen är korrekt.

sturle
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1437
Merit: 1002

https://bitmynt.no


View Profile WWW
March 02, 2015, 09:03:44 AM
 #7

Om det är din bank i nederländerna som tar ut en avgift pä 20-50 NOK för att sända SEPA överföringar så skall du klaga då de enligt EU lagstiftningen inte får ta betalt för den tänsten så länge du har fyllt i alla uppgifter om överföringen är korrekt.
Feil.  Betalingsdirektivet seier at det skal vere same pris for overføringar i EUR innanlands som til andre SEPA-land.  Overføringar i EUR innanlands i Noreg kostar akkurat det same.  I dei fleste Euro-landa er innanlands bankoverføring gratis, og då kostar det heller ingenting å overføre EUR til andre SEPA-land.  Det er same valuta.  Sverige har bestemt at det same skal gjelde SEK (i Sverige).

Sjå https://bitmynt.no for veksling av bitcoin mot norske kroner.  Trygt, billig, raskt og enkelt sidan 2010.
I buy with EUR and other currencies at a fair market price when you want to sell.  See http://bitmynt.no/eurprice.pl
Warning: "Bitcoin" XT, Classic, Unlimited and the likes are scams. Don't use them, and don't listen to their shills.
kulegutten
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
March 03, 2015, 06:20:16 PM
 #8

Har prøvd deres "Kjøp/Salg"-funksjonalitet ved å koble min nederlandske konto (er student der så har bankkonto) til Coinbase, og det fungerte forsåvidt veldig greit. Coinbase er en grei måte å kjøpe XBT på, men er ganske overvurdert om du spør meg. De tar 1% avgift flatt på alle kjøp og salg mens andre europeiske børser tar lavere (Kraken på det meste tar 0.35%, Bitstamp 0.5%, etc.), og når man som nordmann i tillegg må betale mellom 20 og 50 NOK for SEPA-overføringer og får dårlig vekslingsrate til EUR så er det jammen ikke verdt det.
Om det är din bank i nederländerna som tar ut en avgift pä 20-50 NOK för att sända SEPA överföringar så skall du klaga då de enligt EU lagstiftningen inte får ta betalt för den tänsten så länge du har fyllt i alla uppgifter om överföringen är korrekt.

Tror du misforstår, det er norske banker som tar mellom 20-50 NOK for SEPA-overføringer. Min nederlandske bank tar ingen avgifter på SEPA siden den er innenfor Eurosonen og operer med EUR.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!