Bitcoin Forum
May 03, 2024, 10:07:21 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Creare pool  (Read 1685 times)
aquila83 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
February 17, 2015, 07:22:51 AM
 #1

Ciao a tutti, ho una domanda che mi ronza per la testa...ho afferrato tutto il discorso del mining, wallet, indirizzi e portamonete....
ma la cosa che devo ancora capire e' come si crea il famoso "POOL"...chi mi da una risposta? grazie in anticipo. Wink
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714774041
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714774041

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714774041
Reply with quote  #2

1714774041
Report to moderator
kano
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 4480
Merit: 1800


Linux since 1997 RedHat 4


View Profile
February 17, 2015, 07:28:21 AM
 #2

Si prega di non fare.

Pool: https://kano.is - low 0.5% fee PPLNS 3 Days - Most reliable Solo with ONLY 0.5% fee   Bitcointalk thread: Forum
Discord support invite at https://kano.is/ Majority developer of the ckpool code - k for kano
The ONLY active original developer of cgminer. Original master git: https://github.com/kanoi/cgminer
Prelude
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1000



View Profile
February 17, 2015, 07:39:37 AM
 #3

Bippity boopity.
FaSan
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 658
Merit: 500



View Profile
February 17, 2015, 11:36:19 AM
 #4

Ciao a tutti, ho una domanda che mi ronza per la testa...ho afferrato tutto il discorso del mining, wallet, indirizzi e portamonete....
ma la cosa che devo ancora capire e' come si crea il famoso "POOL"...chi mi da una risposta? grazie in anticipo. Wink



Una pool si "crea" usando dei software, nella maggior parte dei casi open e quindi di facile reperibilità. Che poi vanno configurati ad hoc e customizzati per quanto riguarda la grafica.

Lo step successivo è il marketing, inquanto se nessuno lo conosce, nessuno lo usa. C'è anche da dire che se parti con poco hashrate perdi in partenza perchè non ti si filano. Per decidere di spostare le proprio macchine da una pool "sicura" ad una meno sicura, deve esserci un motivo molto valido. Uno è appunto l' hashrate molto alto, il numero dei blocchi minati, le fee al gestore molto bassa se non inesistente e così via dicendo.




FaSan
FaSan
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 658
Merit: 500



View Profile
February 17, 2015, 11:38:34 AM
 #5

Si prega di non fare.


Why not ? I don't like to be in a caste enviroment. All must to have the opportunity to create a service. Like anyone must to have the opportunity to choose what service going to use.

Informations don't hurts




FaSan
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!