Bitcoin Forum
May 30, 2024, 05:46:15 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3] 4 5 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin speculatie draad  (Read 14977 times)
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 23, 2016, 08:59:14 AM
 #41

Misschien een beetje vroeg, maar ik heb mijn short alvast weer gesloten op $422.
Ik verwacht nog veel meer downside, maar eerst een bounce up (rond 434). Daar short ik opnieuw.

edit:
Whoops,.. Ik was mijn all-in buy order vergeten op $418.
Die hou ik dan maar vast voorlopig Smiley


ROFLOL!!! Troost je, ik had gisteren hetzelfde met'n order uit oktober 2015 à ruim €4000,-... Whoepsie...  Grin



Op zich opmerkelijk dat die order zo lang heeft weten te overleven.
We zijn in de tussentijd al meerdere keren dit prijsniveau gekruisd.
Had je soms een long positie die je onlangs hebt gesloten?
Dan neem ik aan dat die nieuwe positie een short is?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 23, 2016, 12:52:40 PM
 #42

Misschien een beetje vroeg, maar ik heb mijn short alvast weer gesloten op $422.
Ik verwacht nog veel meer downside, maar eerst een bounce up (rond 434). Daar short ik opnieuw.

edit:
Whoops,.. Ik was mijn all-in buy order vergeten op $418.
Die hou ik dan maar vast voorlopig Smiley
ROFLOL!!! Troost je, ik had gisteren hetzelfde met'n order uit oktober 2015 à ruim €4000,-... Whoepsie...  Grin
Op zich opmerkelijk dat die order zo lang heeft weten te overleven.
We zijn in de tussentijd al meerdere keren dit prijsniveau gekruisd.
Had je soms een long positie die je onlangs hebt gesloten?
Dan neem ik aan dat die nieuwe positie een short is?

Nee, dat was geen BTC order (maar een "gewoon" aandeel). Ik wilde je een hart onder de riem steken (en ik voelde mijzelf alweer ietsje minder slecht daarover)...

BTC inderdaad aan't experimenteren met short gaan...  Grin (Waarvoor nog steeds dank!)

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 23, 2016, 01:01:08 PM
 #43

Misschien een beetje vroeg, maar ik heb mijn short alvast weer gesloten op $422.
Ik verwacht nog veel meer downside, maar eerst een bounce up (rond 434). Daar short ik opnieuw.

edit:
Whoops,.. Ik was mijn all-in buy order vergeten op $418.
Die hou ik dan maar vast voorlopig Smiley
ROFLOL!!! Troost je, ik had gisteren hetzelfde met'n order uit oktober 2015 à ruim €4000,-... Whoepsie...  Grin
Op zich opmerkelijk dat die order zo lang heeft weten te overleven.
We zijn in de tussentijd al meerdere keren dit prijsniveau gekruisd.
Had je soms een long positie die je onlangs hebt gesloten?
Dan neem ik aan dat die nieuwe positie een short is?

Nee, dat was geen BTC order (maar een "gewoon" aandeel). Ik wilde je een hart onder de riem steken (en ik voelde mijzelf alweer ietsje minder slecht daarover)...

BTC inderdaad aan't experimenteren met short gaan...  Grin

Je hoeft mij geen hart onder de riem te steken hoor, ik had die order zowieso wel willen hebben!
Ondertussen leven we op $424 dus een all-in margin long op $418 doet dan al een paar procent in de plus, instant. Wink

Het kwam omdat ik mijn short had willen sluiten op die prijs, maar ik zat toevallig in mijn account toen het mes viel.
Dus ik drukte op close position met market order op $422.
Het ging daarna nog lager, en daar stond mijn short close te wachten.
Maar omdat ik die al handmatig gesloten had, werd het automatisch een long.



sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 23, 2016, 01:08:25 PM
 #44

[...] Je hoeft mij geen hart onder de riem te steken hoor, ik had die order zowieso wel willen hebben!
Ondertussen leven we op $424 dus een all-in margin long op $418 doet dan al een paar procent in de plus, instant. Wink [...]
Mwah, 1,5% op een long vind ik zelf bij korte termijn (speculatie) het risico niet waard...  Tongue Hebben we't nog niet over transactiekosten en VRH gehad...  Lips sealed Ben je't eigenlijk al kwijt en dan hebben we't nog niet over jouw tijd en effort gehad...  Cry Maar goed, als 3 van de 5 transacties (en bij voorkeur uiteraard meer) zo eindigen zit je ook op de (middel-) lange termijn wel lekker (genoeg)...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 23, 2016, 01:23:54 PM
 #45

[...] Je hoeft mij geen hart onder de riem te steken hoor, ik had die order zowieso wel willen hebben!
Ondertussen leven we op $424 dus een all-in margin long op $418 doet dan al een paar procent in de plus, instant. Wink [...]
Mwah, 1,5% op een long vind ik zelf bij korte termijn (speculatie) het risico niet waard...  Tongue Hebben we't nog niet over transactiekosten en VRH gehad...  Lips sealed Ben je't eigenlijk al kwijt en dan hebben we't nog niet over jouw tijd en effort gehad...  Cry Maar goed, als 3 van de 5 transacties (en bij voorkeur uiteraard meer) zo eindigen zit je ook op de (middel-) lange termijn wel lekker (genoeg)...

Klopt, maar ik ben ook niet van plan om hem nu al te sluiten Wink
De fee is er overigens al af (0.2%).

Mijn long sluit ik nu op 438, ik verwacht dat we daar over een week of drie weer eens aankomen.
Mocht het eerder gebeuren, ook goed.

Mijn tijd tel ik niet. Hobbies kosten nu eenmaal tijd en het is erg leerzaam.
Voor mij is het geen must, ik doe het er bij omdat ik het leuk vind.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 23, 2016, 01:52:27 PM
 #46

Dat zei ik toch (ook, eerder al)

Maar't blijft (zó) leuk!  Lips sealed

En dat er "onder aan de streep" ook nog wat over blijft is wel meegenomen...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
February 24, 2016, 03:33:23 PM
 #47

@Findftp

Doe jij traden op Bitfinex?

Ik zit er zelf ook aan te denken om te gaan doen maar heb nog geen idee waar ik een rekening wil openen. Heb je toevallig aanraders?

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 24, 2016, 03:46:49 PM
Last edit: February 24, 2016, 04:19:29 PM by findftp
 #48

@Findftp

Doe jij traden op Bitfinex?

Ik zit er zelf ook aan te denken om te gaan doen maar heb nog geen idee waar ik een rekening wil openen. Heb je toevallig aanraders?

Rekeningen bestaan niet.

Je kunt alleen je bitcoin tijdelijk uit handen geven en hopen dat ze er niet mee vandoor gaan.
Dat zeggende, dat doe ik ook.
Echter, zoals ik al eerder zei, met maar een klein percentage van mijn totale holdings.

Aanrader, doe minimaal 90% in cold storage en hou het in eigen beheer.
Denk aan paper wallets, hardware wallets, USB sticks, multisig icm een tweede partij, etc.
En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.

Die 10% kun je vergokken op elke willekeurige exchange.
Zelf gebruik ik bitfinex voor BTCUSD en poloniex om alts te shorten (Wink)
Bitstamp kan ook, maar daar ben ik weggegaan omdat ze allerlei documenten nodig hadden en dat vond ik te veel gedoe.
Op BTC-e kwam ik in het verleden ook nog wel eens en heb ik op zich goede ervaringen. Je kunt er echter geen margin gebruiken.

Om domweg bitcoin aan te schaffen met euro's gebruik ik bitonic. Erg makkelijk. Ideal en klaar.
Bitcoin.de heb ik ook wel eens gebruikt, werkt ook mooi. Ik vind vooral het decentrale karakter mooi omdat het meer een handelsplaats is dan een exchange.
Je doet echt zaken met een ander persoon ipv een exchange. Bitcoin.de zit er zelf alleen tussen als escrow. Dit systeem is volgens mij winnend op lange termijn, vooral omdat het full-reserve is. Je hebt nagenoeg geen risico op fractional reserves. Als het er al is, dan is dat telkens afgebakend op individuele trade, dus geen risico voor andere handelaren of bitcoin.de zelf.

Maar goed, op bitcoin24 zat ik ook, en die is ook ter ziele Grin
Gelukkig kreeg ik achteraf mijn bitcoin terug, de mensen met fiat hadden(hebben) pech.

Dus, wees zuinig op je bitcoin, niet te gretig zijn...

Edit:
Mijn nieuwste inzichten over prijsspeculatie plaats ik alleen op twitter, anders blijf ik alles dubbel posten.
Het komt er op neer dat ik short zit.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
February 24, 2016, 06:30:37 PM
 #49

En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.

Voeg dan maar meteen Android (en iOS en OS X) toe aan dat lijstje.

Door hun marktaandeel zijn die inmiddels ook al interessant geworden voor ontwikkelaars van exploits.
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 24, 2016, 06:38:32 PM
 #50

En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.

Voeg dan maar meteen Android (en iOS en OS X) toe aan dat lijstje.

Door hun marktaandeel zijn die inmiddels ook al interessant geworden voor ontwikkelaars van exploits.

In principe zou je alles wat closed source is moeten vermijden wat mij betreft.
Populariteit zou dan niet uit moeten mogen maken.


sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 24, 2016, 07:06:35 PM
 #51

En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.
Voeg dan maar meteen Android (en iOS en OS X) toe aan dat lijstje.

Door hun marktaandeel zijn die inmiddels ook al interessant geworden voor ontwikkelaars van exploits.
In principe zou je alles wat closed source is moeten vermijden wat mij betreft.
Populariteit zou dan niet uit moeten mogen maken.

En jij denkt echt dat de open source community nog niet is geïnfiltreerd...? Alsof alle code (bij lange na) daadwerkelijk wordt ge-peer-reviewed...  Undecided

De zwakste schakel, is altijd al geweest, en blijft nog steeds: dat aapje dat zich user noemt...  Tongue

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 24, 2016, 07:14:09 PM
Last edit: February 24, 2016, 07:32:42 PM by findftp
 #52

En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.
Voeg dan maar meteen Android (en iOS en OS X) toe aan dat lijstje.

Door hun marktaandeel zijn die inmiddels ook al interessant geworden voor ontwikkelaars van exploits.
In principe zou je alles wat closed source is moeten vermijden wat mij betreft.
Populariteit zou dan niet uit moeten mogen maken.

En jij denkt echt dat de open source community nog niet is geïnfiltreerd...? Alsof alle code (bij lange na) daadwerkelijk wordt ge-peer-reviewed...  Undecided

Nou, daar komt de flame...

Laat ik het zo zeggen, ik leg mijn lot liever in handen van een open source community dan van een "trusted" closed source.
Bij closed kun je nu eenmaal niet checken of het lekken heeft maar moet men vertrouwen op blauwe ogen.

Daarom gaat het ook fout met "trusted" (centrale) banken en hebben we ons lot aan een open source protocol(bitcoin) toevertrouwd.

Nee, niet alle code wordt elke seconde van de dag gereviewed.
Maar open source geeft iedereen wel de mogelijkheid om dat voor zichzelf te doen.

Ja, ik heb de code gereviewed voor het maken van mijn cold storage.
Ja, ik weet daarom zeker dat daar niet mee gekloot is.
Ja, ik slaap daarom lekker.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 24, 2016, 10:09:37 PM
 #53

Ga je hier nou echt met droge ogen beweren dat jij persoonlijk de gehele code van jouw Linux distributie (dus niet alleen jouw storage of een sig. danwel checksum) hebt gereviewed? Knap!

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 24, 2016, 10:17:35 PM
 #54

Ga je hier nou echt met droge ogen beweren dat jij persoonlijk de gehele code van jouw Linux distributie (dus niet alleen jouw storage of een sig. danwel checksum) hebt gereviewed? Knap!

Nee, dat heb ik niet gedaan want dat is ook niet nodig.
Ik weet alleen niet of het de moeite waard is om jou te gaan overtuigen wat ik wel heb gereviewed aangezien je denigrerend over droge ogen begint.

Laat ik kort (en incompleet) houden, als je een offline live boot machine gebruikt dan hoef je praktisch alleen het stukje te reviewen wat verantwoordelijk is voor conversie van een random nummer naar een WIF private key.
Neem een livecd uit 2006 mocht je ietwat paranoide zijn.
Maar waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord over deze methode, anders had je niet zo debiel gereageerd.
Hup, in de ignore list.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 24, 2016, 10:23:16 PM
Last edit: February 24, 2016, 10:47:09 PM by sbogovac
 #55

Whahahahaha, ik zit al sinds 1984 "achter de computer" dus ik denk dat ik je nog wel kan volgen, maar jij begint met je "flame"... Als je dan niet een beetje tegengas kunt hebben is dat jammer. Maar dan vertrouw jij dus ook jouw OS op de "blauwe ogen". Dan kun je jouw conversie deel reviewen tot je een ons weegt, da's pas "debiel"... Over denigrerend gesproken...  Roll Eyes

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
February 25, 2016, 08:56:04 AM
 #56

@Findftp

Doe jij traden op Bitfinex?

Ik zit er zelf ook aan te denken om te gaan doen maar heb nog geen idee waar ik een rekening wil openen. Heb je toevallig aanraders?

Rekeningen bestaan niet.

Je kunt alleen je bitcoin tijdelijk uit handen geven en hopen dat ze er niet mee vandoor gaan.
Dat zeggende, dat doe ik ook.
Echter, zoals ik al eerder zei, met maar een klein percentage van mijn totale holdings.

Aanrader, doe minimaal 90% in cold storage en hou het in eigen beheer.
Denk aan paper wallets, hardware wallets, USB sticks, multisig icm een tweede partij, etc.
En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.

Die 10% kun je vergokken op elke willekeurige exchange.
Zelf gebruik ik bitfinex voor BTCUSD en poloniex om alts te shorten (Wink)
Bitstamp kan ook, maar daar ben ik weggegaan omdat ze allerlei documenten nodig hadden en dat vond ik te veel gedoe.
Op BTC-e kwam ik in het verleden ook nog wel eens en heb ik op zich goede ervaringen. Je kunt er echter geen margin gebruiken.

Om domweg bitcoin aan te schaffen met euro's gebruik ik bitonic. Erg makkelijk. Ideal en klaar.
Bitcoin.de heb ik ook wel eens gebruikt, werkt ook mooi. Ik vind vooral het decentrale karakter mooi omdat het meer een handelsplaats is dan een exchange.
Je doet echt zaken met een ander persoon ipv een exchange. Bitcoin.de zit er zelf alleen tussen als escrow. Dit systeem is volgens mij winnend op lange termijn, vooral omdat het full-reserve is. Je hebt nagenoeg geen risico op fractional reserves. Als het er al is, dan is dat telkens afgebakend op individuele trade, dus geen risico voor andere handelaren of bitcoin.de zelf.

Maar goed, op bitcoin24 zat ik ook, en die is ook ter ziele Grin
Gelukkig kreeg ik achteraf mijn bitcoin terug, de mensen met fiat hadden(hebben) pech.

Dus, wees zuinig op je bitcoin, niet te gretig zijn...

Edit:
Mijn nieuwste inzichten over prijsspeculatie plaats ik alleen op twitter, anders blijf ik alles dubbel posten.
Het komt er op neer dat ik short zit.

Thnx voor de reactie Findftp.

Ik heb op dit moment 99% op mijn hardware wallet (trezor) staan. Mijns inziens een van de beste en veiligste wallets.

Ja, met die documenten.. Hierdoor had ik ook al geen zin om een account te maken.

Bij mij gaat het sowieso niet met 10% zijn om te gokken, want dat is veel te veel haha!


Ik ga zo maar eens een account aanmaken op Bitfinex.
Wat is je twitteraccount?


Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 25, 2016, 09:54:04 AM
 #57


Thnx voor de reactie Findftp.

Ik heb op dit moment 99% op mijn hardware wallet (trezor) staan. Mijns inziens een van de beste en veiligste wallets.

Leuk ding, zo'n trezor. Ben ik ook nog eens van plan aan te schaffen.

Quote
Wat is je twitteraccount?

PM verzonden.
Eliovp
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1293

Huh?


View Profile WWW
February 25, 2016, 08:38:28 PM
 #58

Ik heb niks extern staan.

Alles wat ik mine gaat direct naar mijn cold wallet hier thuis. Ik geef er niks om dat de blockchain rond de 60GB zit momenteel. Mag zelfs 100GB zijn, dan nog hou ik alles liever lokaal Smiley.

Het enige risico dat ik heb is dat ik via een exchange "moet" gaan om mijn altcoins om te wisselen.
Maar dat doe ik zo snel mogelijk om zo min mogelijk risico te lopen.

Ik vertrouw het allemaal toch niet al te goed. Maar goed ook want ik was anders toch al redelijk wat kwijt gespeeld. Smiley

Ieder zo zijn mening veronderstel ik.

findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
February 25, 2016, 09:31:44 PM
 #59

... Ik geef er niks om dat de blockchain rond de 60GB zit momenteel. Mag zelfs 100GB zijn, dan nog hou ik alles liever lokaal Smiley.

Als je om ruimte verlegen zit kun je nu met bitcoin core 0.12 in pruned mode alleen de UTxO blockchain opslaan.
Dat betekent alleen de unspent outputs, oftewel, de adressen waarop nog bitcoin staan.
Deze is nu iets van 2GB. In 0.12 zitten ook nog andere optimalisaties waardoor het verwerken van de blockchain een stuk sneller gaat.

Quote
Het enige risico dat ik heb is dat ik via een exchange "moet" gaan om mijn altcoins om te wisselen.
Maar dat doe ik zo snel mogelijk om zo min mogelijk risico te lopen.

Je zou ik dat geval shapeshift kunnen overwegen, daarbij is dat risico geminimaliseerd (maar niet nul overigens)
GeorgeAurea
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 332
Merit: 250



View Profile
February 26, 2016, 09:40:46 AM
 #60

Quote
Quote
Het enige risico dat ik heb is dat ik via een exchange "moet" gaan om mijn altcoins om te wisselen.
Maar dat doe ik zo snel mogelijk om zo min mogelijk risico te lopen.

Je zou ik dat geval shapeshift kunnen overwegen, daarbij is dat risico geminimaliseerd (maar niet nul overigens)


Afhankelijk van welke munt men wilt omwisselen, kan Shapeshift vrij prijzig uitvallen.

Safecex, alhoewel nog vrij nieuw, heeft ook een instant exchange optie. Daar gaat het omwisselen gewoon tegen marktprijs.
https://safecex.com/instant
Pages: « 1 2 [3] 4 5 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!