Bitcoin Forum
April 26, 2024, 10:50:48 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 [5]  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin speculatie draad  (Read 14968 times)
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
May 10, 2016, 12:13:50 PM
 #81

Hey Findftp,

Wat zijn je verwachtingen komende zomer? Nog steeds hetzelfde of heb je de koersverwachting al weer aangepast?


Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
1714128648
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714128648

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714128648
Reply with quote  #2

1714128648
Report to moderator
1714128648
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714128648

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714128648
Reply with quote  #2

1714128648
Report to moderator
1714128648
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714128648

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714128648
Reply with quote  #2

1714128648
Report to moderator
Whoever mines the block which ends up containing your transaction will get its fee.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714128648
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714128648

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714128648
Reply with quote  #2

1714128648
Report to moderator
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
May 10, 2016, 12:34:07 PM
Last edit: May 11, 2016, 08:04:05 AM by findftp
 #82

Hey Findftp,

Wat zijn je verwachtingen komende zomer? Nog steeds hetzelfde of heb je de koersverwachting al weer aangepast?



Ik verwacht nog steeds maan rond $999 voor oktober.
Mogelijk kortstondige flashcrash bodem van rond de $380 rond de reward halving.
Alles op de exchange (want merendeel cold storage!) staat max margin long met een margin call onder de $380.

Dit was het plaatje wat ik 6 april plaatste op de vorige pagina.



Nu is het dit:


Niet exact, maar wel correcte trend
RotterdamBitcoinCapital
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile WWW
May 18, 2016, 08:44:53 AM
 #83

Ik heb het idee dat de Bitcoinkoers op dit moment kunstmatig laag gehouden wordt. Dit heeft te maken met de halving en de mogelijkheid om nu nog 'goedkoop in te kunnen kopen'.

Wat ik verwacht is een rustige uptrend tot aan de halving. Rond de halving verwacht ik een koers van rond de 550 USD. Kort hierna zie ik een kleine crash plaats vinden. Dit heeft twee oorzaken:

1: Grotere spelers willen de zwakke handen er uit schudden voordat een nieuwe bullrun gestart wordt
2: Er is geen direct opwaarts prijseffect waardoor veel korte termijn speculanten verkopen.

Deze shake out is volgens mij nodig om daarna een nieuwe lange Bull run in te zetten. Ik verwacht dan een terugval van 100 tot 150 dollar.

Daarna ga je het effect van de halvering zien. De prijs zal eerst rustig omhoog gaan, maar gaandeweg versnellen. Dit heeft de volgende oorzaken:

- Block halving
- Grote spelers die nu ingekocht hebben staan het dan toe dat de prijs verder omhoog gaat. Sterker nog, de prijs MOET omhoog om het voor de grote Chinese miners profitabel te houden.
- Het uitrollen van Segregated Witness en Lightning networks en dus het oplossing van de blocksize issues
- Positief nieuws in de media
- Grote bedrijven die iets met de blockchain/bitcoin gaan doen
- Misschien wel de belangrijkste: Fear of losing. Als de prijs eenmaal omhoog schiet springen er weer heel veel mensen aan boord, bang om de boot te missen. Dit stuwt de prijs nog verder totdat je weer een nieuwe bubbel hebt.

Deze factoren gecombineerd kunnen een zeer sterke uptrend induceren. Ik verwacht dat de nieuwe bubbel knapt tussen de 3 en 4K USD, maar het zou ook prima 1,5K of 10K kunnen zijn. Dit is niet of nauwelijks te voorspellen.
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
June 12, 2016, 01:13:31 PM
 #84

Meh.

findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
June 14, 2016, 01:36:57 PM
Last edit: September 14, 2016, 01:41:41 PM by findftp
 #85

All mijn margin longs zijn gesloten, ik zit 100% bitcoin en verwacht een mogelijk wekelange consolidatie met bodems ergens tot rond $5**

Mijn prijsverwachting op de trendlijn was redelijk correct, heb me alleen lelijk vergist in de timing.




Zelf heb ik mijn eigen trade behoorlijk verkloot omdat ik wat keuzes heb gemaakt waar ik verder niet over zal uitweiden.
Winst? Jazeker, maar verwaarloosbaar.

Maar zoals altijd, wees blij met wat je hebt! Het gras bij de buren is altijd groener.

Die consolidatie eindigt wat mij betreft in een totale moonshot, mogelijk naar $9k+ rond november.
Vandaar dat ik nu de bange looser uithang en 100% bitcoin zit ipv terugkoop op 5**

Oploskoffie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
June 19, 2016, 06:32:55 AM
 #86

We zullen 't gaan zien, ik ben benieuwd naar de halving Smiley
SnokkomBTC
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 559
Merit: 500


View Profile
June 19, 2016, 01:28:25 PM
 #87

Hoop dat je gelijk gaat krijgen Findftp Smiley

Mijn verwachting is dat de top $3,000 zal zijn en dat dit bereikt gaat worden binnen enkele maanden

Sometimes, if it looks too bearish, it's actually bullish
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
June 19, 2016, 09:11:58 PM
 #88

Hoop dat je gelijk gaat krijgen Findftp Smiley

Mijn verwachting is dat de top $3,000 zal zijn en dat dit bereikt gaat worden binnen enkele maanden

Het ziet er meer en meer uit dat we weer in een superbubble zitten en geen consolidatie.
Mocht dat zo zijn, dan zou het zomaar tussen de 5 en $10k kunnen pieken.
Goud zit op 1300 en is zo gebroken. Bitcoin zal dan alle aandacht van de wereld hebben.
Combineer dat met brexit, halving en US elections en de prijs doet maan.
Hodl is altijd het veiligste advies.
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
September 14, 2016, 01:36:16 PM
 #89

All mijn margin longs zijn gesloten, ik zit 100% bitcoin en verwacht een mogelijk wekelange consolidatie met bodems ergens tot rond $5**
...

...
Oja, voordat ik het vergeet. Die consolidatie eindigt wat mij betreft in een totale moonshot, mogelijk naar $9k+ rond november.
Vandaar dat ik nu de bange looser uithang en 100% bitcoin zit ipv terugkoop op 5**



Dit scenario heeft globaal plaatsgevonden, coins van $5** zijn er inderdaad geweest.
De consolidatie kan wat betreft nog een paar weken duren met steeds minder volatiliteit, vergelijkbaar met de maand maart van dit jaar.
Daarna, 1 ding mogelijk en dat is omhoog.

Hier een idee van mijn verwachting. Nogmaals, timing is altijd lastig.


Wellicht is er nog 1 flashcrash nodig (naar $520 ish) om alle zwakke handen er uit te schudden voordat de raket echt maan gaat, maar veel langer dan een dag kan dat niet duren wat mij betreft.



Wosterlee
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 220
Merit: 110


View Profile
September 16, 2016, 10:36:14 PM
 #90

All mijn margin longs zijn gesloten, ik zit 100% bitcoin en verwacht een mogelijk wekelange consolidatie met bodems ergens tot rond $5**
...

...
Oja, voordat ik het vergeet. Die consolidatie eindigt wat mij betreft in een totale moonshot, mogelijk naar $9k+ rond november.
Vandaar dat ik nu de bange looser uithang en 100% bitcoin zit ipv terugkoop op 5**



Dit scenario heeft globaal plaatsgevonden, coins van $5** zijn er inderdaad geweest.
De consolidatie kan wat betreft nog een paar weken duren met steeds minder volatiliteit, vergelijkbaar met de maand maart van dit jaar.
Daarna, 1 ding mogelijk en dat is omhoog.

Hier een idee van mijn verwachting. Nogmaals, timing is altijd lastig.


Wellicht is er nog 1 flashcrash nodig (naar $520 ish) om alle zwakke handen er uit te schudden voordat de raket echt maan gaat, maar veel langer dan een dag kan dat niet duren wat mij betreft.

'Delusional bitcoin obsessionist'

Je zegt het zelf... Wink

Crypto is te moeilijk voor de gemiddelde burger, en buiten hun comfort zone. Daarnaast zijn ze zich niet bewust van, of ontkennen,  het massale bedrog dat zich afspeelt in het financiele stelsel.

Er zal een goede reden nodig zijn om deze mensen + grootkapitaal naar crypto te doen leiden. Ik denk aan negatieve spaarrentes en uiteindelijk een hyperinflatiescenario voor de westerse valuta. Het is een kwestie van tijd.

Maar zelfs dan betekent het nog niet maan, want zolang het netwerk niet opgeschaald wordt, kan een verhoogde vraag de doodsteek worden voor bitcoin. Denk maar eens aan alle transacties die vast komen te zitten en het feit dat je nog steeds geen brood kan kopen met bitcoin.

Ik zie voor deze tijd nog enkele altcoins meer marktwaarde krijgen. Daar zet ik mijn bitcoins op in.

findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
September 18, 2016, 09:14:48 AM
 #91


'Delusional bitcoin obsessionist'

Je zegt het zelf... Wink
Ja, is soortemet van disclaimer Wink

Quote
Er zal een goede reden nodig zijn om deze mensen + grootkapitaal naar crypto te doen leiden. Ik denk aan negatieve spaarrentes en uiteindelijk een hyperinflatiescenario voor de westerse valuta. Het is een kwestie van tijd.

Wanneer bitcoin weer richting ATH gaat stromen allerlei mensen binnen waarvan die maar voor 1 ding komen en dat is 'greed'.
Ze zullen voor de zoveelste keer denken dat ze de boot hebben gemist en de meeste kopen waarschijnlijk op de top.

Quote
Maar zelfs dan betekent het nog niet maan, want zolang het netwerk niet opgeschaald wordt, kan een verhoogde vraag de doodsteek worden voor bitcoin. Denk maar eens aan alle transacties die vast komen te zitten en het feit dat je nog steeds geen brood kan kopen met bitcoin.

Valide punt. Bitcoin heeft een gelimiteerde capaciteit die al redelijk vol zit op het moment.
Om in tijden van greed toch de transacties te laten plaatsvinden moet de fee omhoog. Blockchain 'bloat' zal daardoor duurder worden en stoppen of verplaatsen naar andere chains.
Dat het de doodsteek zal betekenen verwacht ik zeker niet, blocks zitten nu ook al vol en bitcoin werkt prima.
Dat sommige transacties niet worden verwerkt komt omdat er geen of te weinig transactiekosten zijn betaald.

Quote
Ik zie voor deze tijd nog enkele altcoins meer marktwaarde krijgen. Daar zet ik mijn bitcoins op in.

Inderdaad. Ik verwacht ook dat bepaalde blockchain bloat zal 'moeten' verplaatsen naar andere chains omdat ik denk dat segwit en lightning niet op tijd door alle nodes geïmplementeerd is (of uberhaupt ooit zal worden)  om capaciteit te doen vergroten maar ik kan het mis hebben.
Chinese copy chain litecoin ligt dan het meest voor de hand omdat de interne structuur heel erg lijkt op bitcoin en daarom makkelijk te implementeren is mocht men moeten overstappen met hun protocol.


findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
October 10, 2016, 09:31:11 AM
 #92

Inderdaad. Ik verwacht ook dat bepaalde blockchain bloat zal 'moeten' verplaatsen naar andere chains omdat ik denk dat segwit en lightning niet op tijd door alle nodes geïmplementeerd is (of uberhaupt ooit zal worden)  om capaciteit te doen vergroten maar ik kan het mis hebben.
Chinese copy chain litecoin ligt dan het meest voor de hand omdat de interne structuur heel erg lijkt op bitcoin en daarom makkelijk te implementeren is mocht men moeten overstappen met hun protocol.





Hier een stukje dialoog tussen Kim dot com en een litecoin developer.
Kim z'n bitcache draait goedkoper op litecoin en als hij het niet doet zullen z'n rivalen het wel gaan doen.
Dit is ongeveer wat ik verwachtte. Omdat litecoin en bitcoin intern erg op elkaar lijken zal dit een relatief eenvoudige transformatie kunnen zijn.

Sterker nog, bitcache zou last kunnen hebben van congestie op het bitcoin netwerk wat nadelige reclame is voor je service.
Blocks bij litecoin zijn op dit moment verre van vol.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
October 10, 2016, 11:27:20 PM
 #93

Mijn verwachting voor alsnog.
Het zal nog even pieken en dalen op de koers en voor op ze gunstigst rond de 645$ gaan/blijven zitten., rond de feestdagen wordt het spannend met de koers.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
October 11, 2016, 10:31:04 AM
 #94

Mijn verwachting voor alsnog.
Het zal nog even pieken en dalen op de koers en voor op ze gunstigst rond de 645$ gaan/blijven zitten., rond de feestdagen wordt het spannend met de koers.

Met de feestdagen iets omhoog, maar bedenk wel winkels die dan hun btc hebben moet die omzetten in geld
RotterdamBitcoinCapital
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile WWW
October 12, 2016, 05:35:40 AM
 #95

Bitcoin staat in de startblokken voor een goede rally. Ik verwacht juist binnen een maand behoorlijk wat actie.

Voor het einde van het jaar 1000+ is prima mogelijk.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 12, 2016, 07:01:36 AM
 #96

Bitcoin staat in de startblokken voor een goede rally. Ik verwacht juist binnen een maand behoorlijk wat actie.

Voor het einde van het jaar 1000+ is prima mogelijk.

En op basis waarvan verwacht u dat, als ik vragen mag?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
RotterdamBitcoinCapital
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile WWW
October 12, 2016, 05:41:24 PM
 #97

- Halving effect wat begint op te treden
- Technical Analysis
- Naderende release van SegWit
- Eventueel Bitcoin ETF
- Verzwakking van de wereldeconomie: op de rand van een nieuwe crisis
- Historisch perspectief: vanuit historisch perspectief doet Bitcoin het meestal goed in de laatste maanden van het jaar

Ik kan er uiteraard naast zitten, maar ik heb er een erg goed gevoel over.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 12, 2016, 06:36:56 PM
 #98

[...] - Technical Analysis [...]

Die zou ik best graag willen zien...  Smiley

(Of bedoel je de onderstaande van findftp?)

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
October 12, 2016, 07:10:30 PM
 #99

- Halving effect wat begint op te treden

Klopt, echter, het is geen verassing en is daarom al voor een groot gedeelte verwerkt in de prijs.

Quote
- Technical Analysis

Mijn TA zegt ook prijs stijging, maar supply is juist 1 van de dempende factoren, ookal is deze gehalveerd.

Quote
- Naderende release van SegWit

Mocht een bepaalde implementatie voor capaciteits vergroting vrijgegeven worden dan hoeft dit uiteraard nog niet meteen te betekenen dat de markt dit meteen implementeerd.
Verschillende mining protocollen om blocksize te vergroten zijn er immers ook al en worden niet door de meerderheid omarmd. Oke, segwit is een softfork en is backwards compatible, dat is wel iets anders, maar dan nog.
Tevens zal een capaciteitsvergroting zorgen voor een hogere money velocity waardoor transactiekosten *en* prijs lager kunnen zijn om toch de markt te kunnen bedienen.
Mijn chart toont correlatie tussen transactiekosten en prijs.

Quote
- Eventueel Bitcoin ETF

+1

Quote
- Verzwakking van de wereldeconomie: op de rand van een nieuwe crisis

Angst is inderdaad een grote katalysator voor prijs explosie.

Quote
- Historisch perspectief: vanuit historisch perspectief doet Bitcoin het meestal goed in de laatste maanden van het jaar

Zelf denk ik dat dagen maanden en jaren als cyclisch gegeven er weinig toe doen bij bitcoin.
De blockchain is immers een nieuw soort nieuwe kalender met cyclussen van 210000 blocks die bestaan uit ruwweg 10 minuten.
Een verhoging of verlaging van de hashingpower heeft dan wat mij betreft meer invloed (en mijn TA toont ook daarin correlatie) en dat *kan* synchroon lopen met onze westerse kalender.


Quote
Ik kan er uiteraard naast zitten, maar ik heb er een erg goed gevoel over.

Ik ook, op naar maan!
findftp (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1006

Delusional crypto obsessionist


View Profile
October 12, 2016, 07:31:03 PM
Last edit: November 01, 2016, 01:24:32 PM by findftp
 #100

[...] - Technical Analysis [...]

Die zou ik best graag willen zien...  Smiley

(Of bedoel je de onderstaande van findftp?)

Op speciaal verzoek een stukje TA waarbij de rest van mijn indicatoren uit staat.

Sorry voor de resolutie, op dit moment kan dat even niet beter.

Dit is dollar prijs(blauw) met hashingpower(rood) overlayed, logaritmisch en nog wat abracadabra.
Iets dikkere verticale grijze lijnen zijn de halving momenten.

Dit is TA van iemand anders:


Ziet er ook goed uit.


Hier staan overigens ook een hoop charts waarvan je ook CSV kunt downloaden om zelf berekeningen op te doen.

History doesn't repeat but it often rhymes.
Pages: « 1 2 3 4 [5]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!