Bitcoin Forum
May 04, 2024, 11:32:14 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Windows of Linux, hdd, usb stick of flash memorycard?  (Read 2033 times)
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
October 16, 2012, 11:20:19 PM
 #1

Goeiedag, allereerst.
Zoals het onderwerp al zegt, wachtend op mijn Single SC heb ik die opties, qua hardware nu o.a. een laptop met xp en desktop met win7. En Linuxversies te over natuurlijk.
Is er een algemene voorkeur voor een of ander OS, bij miners?
Ook ivm de diverse mining software, zijn er "meest ideale combinaties?"
Heeft het meer zin gewoon van laptop's hdd gebruik te maken, of kan er beter vanaf een flashdrive/usb stick geboot en gewerkt worden, en is het dan om energieverbruik te doen, of zijn er andere redenen?
Mijn wallet heb ik op mijn desktop, encrypted. Bovendien ga ik daar niet mee minen, te vaak blue screens om te vertrouwen, zeker met een SC er aan, plus qua energieverbruik niet slim.

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
Be very wary of relying on JavaScript for security on crypto sites. The site can change the JavaScript at any time unless you take unusual precautions, and browsers are not generally known for their airtight security.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
1714822334
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714822334

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714822334
Reply with quote  #2

1714822334
Report to moderator
irritant
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 473
Merit: 250


Sodium hypochlorite, acetone, ethanol


View Profile
October 16, 2012, 11:47:19 PM
 #2

misschien http://bamter.org/
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
October 17, 2012, 11:16:26 AM
 #3

Goeiedag, allereerst.
Zoals het onderwerp al zegt, wachtend op mijn Single SC heb ik die opties, qua hardware nu o.a. een laptop met xp en desktop met win7. En Linuxversies te over natuurlijk.
Is er een algemene voorkeur voor een of ander OS, bij miners?
Ook ivm de diverse mining software, zijn er "meest ideale combinaties?"
Heeft het meer zin gewoon van laptop's hdd gebruik te maken, of kan er beter vanaf een flashdrive/usb stick geboot en gewerkt worden, en is het dan om energieverbruik te doen, of zijn er andere redenen?
Mijn wallet heb ik op mijn desktop, encrypted. Bovendien ga ik daar niet mee minen, te vaak blue screens om te vertrouwen, zeker met een SC er aan, plus qua energieverbruik niet slim.
Mijn idee hierover is;
Qua OS kun je het beste kiezen wat bij je past dus ben je niet bekend met linux dan beter windows en anders om.

Qua stabiliteit en veiligheid kun je beter linux gebruiken, (bv xubuntu 12.4) eenmaal aan de gang twee jaar draaien zonder 1x te crashen, bij windows draaid meer op de achtergrond mee dan je nodig hebt.

Verder is nog niet precies bekend hoe ASIC SSC precies bestuurd/aangestuurd dient te worden er is veel in het Engels forum over gespeculeerd maar dat is ASIC op het moment dan ook nog steeds.

Omdat ASIC nog niet in het wild zijn kan niemand je verder een advies geven over een "ideale setup" of iets dergelijks, dat komt pas als ze er echt zijn. Zelfs BFL doet nog flink vaag vind ikzelf.

Verder denk ik niet dat de SC dit jaar geleverd gaan worden gezien hun vage informatie omtrent het "project", dus je hebt nog effe om uit te zoeken wat het beste bij je past..... Cool

COINDER
COINDER
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
October 17, 2012, 02:45:01 PM
 #4

Bedankt voor de antwoorden! Van de week maar even de stad in en een paar betrouwbare usb sticks scoren, en dan eens bamter, linuxcoin en een live distro uitproberen qua compabiliteit met mijn ouwe laptop. Kan ik zodra die asic er is ook eens het verschil tussen winXP en de linux versies bezien qua werking.

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
October 17, 2012, 05:33:50 PM
 #5

Bedankt voor de antwoorden! Van de week maar even de stad in en een paar betrouwbare usb sticks scoren, en dan eens bamter, linuxcoin en een live distro uitproberen qua compabiliteit met mijn ouwe laptop. Kan ik zodra die asic er is ook eens het verschil tussen winXP en de linux versies bezien qua werking.

Hier alvast n LINUX handleiding scheelt je n half jaar zoeken en uitproberen, let op bij v.a hfst VI versie nummer aanpassen in de tekst van 2.7.5 naar 2.7.6 en ook bij de verdere install regels effe goed kijken dan is het peanuts..succes

o ja minimaal 16gb usbstick kopen anders passen de drivers er niet op.

https://docs.google.com/documentA/d/1Gw7YPYgMgNNU42skibULbJJUx_suP_CpjSEdSi8_z9U/edit?pli=1

 Wink

COINDER
COINDER
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
October 17, 2012, 06:50:35 PM
 #6

Bedankt, nog net op tijd want ik dacht dat ik al aan een paar 8Gb sticks voldoende ruimte had, zal er minstens een 16Gb bijkopen. De link geeft me trouwens een "404 -not found-" error!

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
October 17, 2012, 10:15:41 PM
 #7

Bedankt, nog net op tijd want ik dacht dat ik al aan een paar 8Gb sticks voldoende ruimte had, zal er minstens een 16Gb bijkopen. De link geeft me trouwens een "404 -not found-" error!

https://docs.google.com/document/d/1Gw7YPYgMgNNU42skibULbJJUx_suP_CpjSEdSi8_z9U/edit?pli=1

bijdeze..

COINDER
COINDER
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
November 26, 2012, 08:17:21 PM
 #8

Het is een 2dehands HP mini netbook geworden, €57,- zonder hdd op ebay, met een 30Gb ssd voor €30,- erbij nog lekker zuinig ook. Onder de 20W met scherm uit. Ubuntu en winxp er allebei op, straks maar kijken wat het best werkt.

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 26, 2012, 08:49:48 PM
 #9

Het is een 2dehands HP mini netbook geworden, €57,- zonder hdd op ebay, met een 30Gb ssd voor €30,- erbij nog lekker zuinig ook. Onder de 20W met scherm uit. Ubuntu en winxp er allebei op, straks maar kijken wat het best werkt.

Goeiepoeier jonge succes ermee,  Wink

COINDER
COINDER
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
November 27, 2012, 03:33:17 PM
 #10

Je wordt bedankt. Heb linuxcoin via een usb stick als backup, draait ook als een tierelier. Hoop dat er geen issues mee zijn, qua veiligheid oid, want LC is al weer ff niet bijgewerkt.

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
irritant
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 473
Merit: 250


Sodium hypochlorite, acetone, ethanol


View Profile
December 03, 2012, 01:51:14 AM
 #11

hmm ja LC was die niet dood?
SLok (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 568
Merit: 500


View Profile
December 04, 2012, 01:22:29 PM
 #12

Dat kan je wel zeggen ja. Draait prima op een laptop met amd athlon processor, maar toen ik 't met die hp mini wilde draaien bleek die atom processor niet ondersteund. Nu Mini-mie op een usb schijf gezet, maar het ziet er naar uit dat het toch maar weer winxp of win7 gaat worden.

WARNING! Don't trade BTC with Bruno Kucinskas aka Gleb Gamow, Phinnaeus Gage, etc Laundering BTC from anonymous sellers, avoid!https://bitcointalk.org/index.php?topic=649176.msg7279994#msg7279994 #TELLFBI #TELLKSAG #TELLIRS WARNING! Darin M. Bicknell, a proclaimed atheist, teaching at the Jakarta CanadianMontessori School. Drop your kids there at your own risk! WARNING! Christian Otzipka - Hildesheim is a known group-buy scammer, avoid! WARNING! Frizz Supertramp, faker with dozens of accounts here! WARNING! Christian "2 coins to see SLOk's" Antkow, still playing his little microphone...WARNING! Slobodan "Stolen Valor" Bogovac, faking being a ProfessorWARNING!Marion Sydney Lynn, google him, errr her, errr.. and lol
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!