Bitcoin Forum
May 11, 2024, 10:51:28 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoin mining farm i Norge  (Read 8958 times)
Dozium (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10


View Profile
February 17, 2016, 11:39:19 PM
 #1

Heisann!

Jeg ser det er endel minere fra både sverige og norge her både stor og små.
Jeg skal starte/dvs er i gang med å starte en stor mining farm her i norge.
og lurer på om noen er interesert i å bli med på dette på noen måte?

Jeg vet jeg er ny her inne og ikke har noe cred osv..osv,men siden dere som leser dette
er enten norske eller svenske, så er det mye lettere vise/bevise hva og hvordan.
Bare spør om det er noe dere lurer på.
jeg stiller gjerne opp om dere vil møte meg og snakke om prosjektet.
evt kan dere også ringe meg.

Det jeg er ute etter er i utgangspunktet alt som kan bidra med at farmen kan vokse så fort som mulig!
Dvs.har du minere som ikke er i bruk,power supply,bitcoin,penger,teknisk ekspertise eller en rik onkel
er det bare å si fra. også utstyr som kan selges til en rimelig pris.

ØnskeListe
-Bitcoin Minere
-Litecoin Minere
-Investorer Store og små
-PowerSupply
-Bitcoin kan investeres
-Litecoin kan investeres
-partnere som har tekniske kunskaper ang mining.

Litt om selve prosjektet...
Mining farmen settes opp inne i et kraftverk. Jeg har tilgang på 2 vann kraftverk med peltonturbiner
som ligger ca 900m fra hverandre (etter hverandre i samme elv)
strømmen er syk billig, i og med at den kjøpes direkte fra kraftverket og slipper nettleie.
strømmen kommer internt inne i kraftverket uten å gå via høyspent nettet..
siden det er 2 kraftverk koblet sammen som samtidig er knyttet til hoved nettet vil strømmen aldri bli borte
anlegget har trippel redundans det er faktisk bedre en hva de har på sykehus og til og med Gardemoen hovedflyplass har
bare dobbel...
siden anlegget er koblet opp på hoved kraft linjene har vi altså i tillegg ingen begrensninger på hvor mye kraft vi kan bruke.

selv har jeg minet i ca 3 år har god erfaring med de fleste minere.
jeg skal gjøre mest mulig for å få farmen stor og mest mulig profitt
dersom noen er interesert i dette, kan vi gjøre det på flere måter, avhengi av hvor mye man bidrar med eller investerer.
det kommer til å bli dannet et selskap som blir registrert i norge hvor investorer og deltakere vil få eierandeler.
Regner med at det blir AS
investorer blir selvsagt invitert til å sitte i styret osv.

si fra om noen er intereserte..

Mvh
Dozium


"There should not be any signed int. If you've found a signed int somewhere, please tell me (within the next 25 years please) and I'll change it to unsigned int." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
kulegutten
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile
February 22, 2016, 01:46:46 PM
 #2

Hvordan takler du MVA-problematikken (om det er nødvendig for minere)?

Hvilken børs tenker du å bruke for å selge genererte bitcoin?

Har du utført kalkulasjoner på hvordan lønnsomheten endrer seg etter belønningen for å løse blokker ("block reward") halveres? Ifølge Bitcoin Clock er det forventet at halvering forekommer i juli i år (se her: http://bitcoinclock.com/).

Hvor billig er "syk[t] billig" når du snakker om strømmen du får kjøpt fra kraftverket?
Dozium (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10


View Profile
February 22, 2016, 09:43:17 PM
 #3

Hvis vi følger valutta loven i norge og veksler bitcoin mot US Dollar eller Euro for så å veksle til Nok. så slipper vi mva.
Men planen er å reinvestere mye.

Sykt billig er Norpol spott men slipper nettleie,siden den kjøpes direkte fra kraftverk inne i kraftverket og strømmen aldri er innom hovednettet.
Ved stort forbruk får vi rabatt og ved stort forbruk om natta når kraftverkene vanligvis setter ned produksjonen pga mindre forbruk, får vi rabatt da også..

Har ikke tenkt none spesiel børs for veksling da hovedmålet er å reinvestere store deler av profit frem til Dato. xx/xx.XXXX

Ja, har utført masse kalkulasjoner på halveringer og økning i global hash rate.

Dozium
sturle
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1437
Merit: 1002

https://bitmynt.no


View Profile WWW
February 23, 2016, 12:15:08 PM
 #4

Hvis vi følger valutta loven i norge og veksler bitcoin mot US Dollar eller Euro for så å veksle til Nok. så slipper vi mva.
Hæ?  Dette er sjølvsagt berre sprøyt.  Lova du refererer til finst ikkje.  Du slepp ikkje unna mva ved å bruke ein annan valuta.  I so fall hadde alle butikkar i landet skifta valuta på minuttet.

Du kan derimot selje bitcoin direkte til ein privat kjøpar i utlandet, og dokumentere dette.  Då er det rekna som eksport.  Eksport er mva-fritt.  Kjøparen kan gjerne betale i norske kroner, det har ingentig å seie.  Skattedirektoratet har ikkje svart på om sal via ein utanlandsk børs til ukjend kjøpar er å rekne som eksport.

Sjå https://bitmynt.no for veksling av bitcoin mot norske kroner.  Trygt, billig, raskt og enkelt sidan 2010.
I buy with EUR and other currencies at a fair market price when you want to sell.  See http://bitmynt.no/eurprice.pl
Warning: "Bitcoin" XT, Classic, Unlimited and the likes are scams. Don't use them, and don't listen to their shills.
Dozium (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10


View Profile
February 23, 2016, 06:39:40 PM
Last edit: February 23, 2016, 07:01:19 PM by Dozium
 #5

Hei sturle


Alle butikker i norge selger varer og kan ikke bare bytte valutta og slippe noe som helst... DE SELGER FORTSATT VARER.

Bitcoin er regulert som en elektronisk tjeneste i norge.man kan foreksempel trade bitcoin til litecoin uten å betale noe som helst.. da dette blir sett på som byttehandel.(man bytter elektroniske tjenester)
Bitcoins klassifiseres som «tjeneste» (§ 1-3 bokstav c), nærmere bestemt «elektronisk tjeneste» (§ 1-3 bokstav j). Dermed skal næringsdrivende legge 25 prosent merverdiavgift på sin omsetning av bitcoins.
Det finnes ingen bestemmelser ang privatpersoner ennå.

Bortsett fra at
Bitcoins er formuesobjekter som som hovedregel skal verdsettes med omsetningsverdien i norske kroner ved årsskiftet for den som innehar den type verdier ved årsskiftet.
Selger Du alt du har av bitcoin før nyttår,så slipper du unna skatt

Datasentertjenester er avgiftspliktige.  
Kunder hjemmehørende i utlandet må faktureres med merverdiavgift dersom kunden selv eier serverne.
Kunder hjemmehørende i utlandet kan faktureres uten avgift såfremt datasenteret eier serverne.

Innførselsavgiften er relevant for virksomheten og fradragsrett vil foreligge på vilkår av at datasenteret kan dokumentere at det var tollskyldner ved innførselen.

Bitcoins anses ikke som gyldige betalingsmidler, jf. lovens § 3‑6 bokstav d (Dette gjelder i norge)
I Eu er Bitcoin annset som gyldig betalingsmiddel og kan derfor byttes i annen valutta.. eks. Dollar og Euro på en utenlandsk exange.
Deretter kan du få pengene inn på en konto i utlandet i eks. Dollar eller Euro og føre dette over til din norske bank.
Dette blir da innførsel av valutta/valutta handel.

 3‑6.7 § 3-6 bokstav d – Omsetning av gyldige betalingsmidler
Bestemmelsens bokstav d unntar omsetning av gyldige betalingsmidler.
Det innebærer at omsetning og formidling av gyldige betalingsmidler, herunder valuta og meglingstjenester ved slik omsetning, er unntatt fra avgiftsplikt. jf. merverdiavgiftsloven § 3‑18.



Dozium


sturle
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1437
Merit: 1002

https://bitmynt.no


View Profile WWW
February 23, 2016, 08:05:32 PM
 #6

I Eu er Bitcoin annset som gyldig betalingsmiddel og kan derfor byttes i annen valutta.. eks. Dollar og Euro på en utenlandsk exange.
Deretter kan du få pengene inn på en konto i utlandet i eks. Dollar eller Euro og føre dette over til din norske bank.
Dette blir da innførsel av valutta/valutta handel.
Niks.  Ved sal av ei elektronisk fjernleverbar teneste, er det bustaden til kjøparen som er avgjerande.  Kjøparen er ikkje børsen, men ein annan, for deg som regel ukjend, kunde av børsen.  Lukke til med å dokumentere at denne kjøparen bur i utlandet.  Nei, kva valuta du byter bitcoin mot er ikkje relevant.  Nøyaktig dei same vilkåra gjeld, anten du handlar i norske kroner eller utanlandsk valuta.  Det er heller ikkje relevant kva land børsen ligg i, sidan det er bustaden til kjøparen som avgjer om salet er mva-pliktig.

Dette er logisk.  Elles ville Spotify, og alle andre som sel fjernleverbare elektroniske tenester i EU, til eikvar tid selje tenestene sine frå det landet som har lågast mva-sats.

Dette er ikkje heilt svart/kvitt.  Sidan bitcoin er deponert på den utanlandske børsen, kan du argumentere med at det er børsen som leverer tenesta til sluttkunden.  Då er det i prinsippet børsen som er mva-pliktig.  Ja, eit utanlandsk selskap som leverer elektronisk fjernleverbare tenester vil vere mva-pliktig til Noreg når dei leverer tenester til norske kundar.  Då kan du hevde at børsen er mva-pliktig, og børsen hevde at du er mva-pliktig, og dette kan de krangle om til Dovre fell, for Skattedirektoratet famlar i mørkret.  Dette er spesielt interessant for Localbitcoins, sindan børsen ligg i Finland og du som regel veit kva land kjøparen bur i.  Om du sel til ein utanlandsk kjøpar via Localbitcoins er du dobbelt sikker, og det gjeld uavhengig av om den utanlandske kjøparen betaler deg i norske eller svenske kroner.

Sjå https://bitmynt.no for veksling av bitcoin mot norske kroner.  Trygt, billig, raskt og enkelt sidan 2010.
I buy with EUR and other currencies at a fair market price when you want to sell.  See http://bitmynt.no/eurprice.pl
Warning: "Bitcoin" XT, Classic, Unlimited and the likes are scams. Don't use them, and don't listen to their shills.
EikeOak
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
February 24, 2016, 02:07:10 AM
 #7

Du har ikke allverden å tilby sammenlignet med konkurransen fra eksempelvis kinesiske minere, og landet du bor i jobber deg hardt i mot.
Men fortell hvor du bor? Hvis du bor i nærheten kan det være interessant å møte deg.
Dozium (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10


View Profile
February 25, 2016, 08:12:57 AM
 #8

Morro med så mye tilbakemeldinger..

Jeg/vi har masse mere bra info ang prosjektet, men kommer ikke til å poste alt åpent her av forskjellige grunner.
slik som sikkerhet/konkuranse. osv.
De som tar kontakt vil få grundigere info.
Eksakt sted og lokasjon kommer kun til å bli oppgitt til de som faktisk blir med på dette.

Vi har fortsatt ledig plass i Teamet om det ernoen flere ønsker å ta del i dette..
si fra hva dere har å bidra med av evt. utstyr,kapital og kompetanse/arbeids innsats.
Gi meg gjærne deres kontakt info når dere tar kontakt.

Dozium
Propagandalf
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 312
Merit: 250



View Profile
August 12, 2016, 10:47:14 PM
 #9

Har de starta opp enda, eller vart det ikkje noko av?
OttoBlotto
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
September 21, 2016, 10:33:26 PM
 #10

Hei, jeg leste gjennom forslaget ditt og det så bra ut. En måte å få penger ut av bitcoin er å starte en faucet side eller fler. Dette kan jeg bedra med. Med ad-block detector og bot-forsvar.
Det lureste er nok å benytte seg av flere alternativer, litt til reinvestering, litt til valuta salg osv.
StaticVoidMain
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 28, 2016, 10:49:02 AM
 #11

Dette høres interessant ut!

Har sendt deg PM  Smiley
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!