Hoi
Ik wil graag anoniem betalen/ontvangen.
Met welk kaart kan dit? prepaid card debit card bitcoin? of welk andere ? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nu lees ik dat de meesten het doen via bitcoin en dan kopen ze het met hun reguliere bank rekening.
Laten we zeggen dat ik iets op internet wil kopen voor 220euro.
Hoe kan ik dit anoniem doen ?
Stel ik wil iets verkopen op internet voor 220euro.
Hoe kan ik dit anoniem doen ?
Ik wil eventueel ook paypal erbij hebben, en geld kunnen pinnen.
Je kunt me ook PMen.
Volledig anoniem betalen online is altijd een probleem, tenzij je enkel virtuele goederen gaat aankopen mbv een VPN (of eventueel tor). Het is namelijk zo dat je uiteindelijk toch een verzendadres zal moeten doorgeven aan een handelaar, dus dat er uiteindelijk toch altijd iemand zal zijn die je zal kunnen identificeren.
Bitcoins zijn pseudo-anoniem, er kan altijd nagekeken worden welk address hoeveel coins verzonden heeft naar welk ander address. Wanneer je dus je adres gebruikt om goederen aan te kopen, en er is iemand die je kan identificeren, is het theoretisch mogelijk om al je verrichtingen op één of andere manier te achterhalen (tenzij je gebruik maakt van een zogenaamde 'mixing' service).
Paypal is een term die men hier op het forum niet graag hoort, hoewel je via virwox.com toch je paypal address kan gebruiken om bitcoins aan te kopen
Er zijn een aantal betaalkaarten waarachter een bitcoin-account hangt. Misschien kan je even gaan kijken bij bit-x, zij hebben er zulke.
Nog een andere manier is om prepaid kaarten te kopen met je bitcoins. Dit kan hier op het forum gebeuren (kijk maar even in de markt-sectie, liefst wel van het hoofdforum, daar ga je meer op vinden dan in de nederlandstalige subforum).
Als je specifiekere vragen hebt mag je ze altijd even stellen, er zullen genoeg mensen zijn die je willen helpen!