Bitcoin Forum
May 04, 2024, 11:41:20 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: Beginners vraag.  (Read 6097 times)
maddinn (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
July 04, 2016, 12:40:47 PM
 #1

Hallo Forum leden,

Graag wil ik beginnen in het investeren van Bitcoins/Ethereum. Voordat ik hiermee ga beginnen wil ik graag het volgende weten:

Stel ik koop nu een aantal bitcoins en wil ze verkopen na de 'halving' bijvoorbeeld. Hoe ga ik dan te werk? Is het gebruikelijk om het te verkopen en het geld wat je hier aan overhoudt(mocht ik iets overhouden Lips sealed) op een bankrekening te storten? Of wordt dit bedrag in iets anders geïnvesteerd? iets met een  stabielere 'waarde'?

het zou mooi zijn als iemand mij hiermee kan helpen (:

Cheers,

Martijn.
1714866080
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866080

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866080
Reply with quote  #2

1714866080
Report to moderator
1714866080
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866080

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866080
Reply with quote  #2

1714866080
Report to moderator
Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714866080
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714866080

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714866080
Reply with quote  #2

1714866080
Report to moderator
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
July 04, 2016, 01:45:16 PM
 #2

Hallo Forum leden,

Graag wil ik beginnen in het investeren van Bitcoins/Ethereum. Voordat ik hiermee ga beginnen wil ik graag het volgende weten:

Stel ik koop nu een aantal bitcoins en wil ze verkopen na de 'halving' bijvoorbeeld. Hoe ga ik dan te werk? Is het gebruikelijk om het te verkopen en het geld wat je hier aan overhoudt(mocht ik iets overhouden Lips sealed) op een bankrekening te storten? Of wordt dit bedrag in iets anders geïnvesteerd? iets met een  stabielere 'waarde'?

het zou mooi zijn als iemand mij hiermee kan helpen (:

Cheers,

Martijn.

Beste Martijn,

Hierbij is niets "gebruikelijk", dit hangt toch wel van jouw eigen voorkeuren af: speel je het op "safe" en stort je het op je bankrekening; of laat je het op de exchange staan en handel je ermee verder; waarmee handel je dan (BTC/altcoin); of "derivaten" (ga je "short" bijvoorbeeld)...

Je ziet, jouw vraag roept eigenlijk alleen maar nog meer vragen op.

Ik zou zeggen: kijk wat je "verliezen" kunt en zie dat als "leergeld"... Maar wat je ook doet: reken je niet rijk.

Groet,
Slo

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
maddinn (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
July 06, 2016, 01:02:20 PM
 #3

Bedankt voor de reactie Slo,

Ik zie dit inderdaad ook als een leer curve. Het zou leuk zijn wanneer ik een paar procent winst heb, dit is dan ook wat ik verwacht.

Waneer het aanbod gehalveerd wordt en de vraag naar btc hetzelfde blijft, dan lijkt het mij dat de prijs omhoog gaat. Waarschijnlijk is het wel ingewikkelder dan dat ik omschrijf maar goed.

Maar ik vraag me af wat er gebeurd wanneer de prijs gigantisch toeneemt en iedereen gaat verkopen, ik zag een filmpje op YouTube over 29 feb 2016 toen er een gigantische vertraging was en dat een herhaling niet onmogelijk is. Het zijn allemaal maar speculaties, maar wie weet. deze mevrouw kan het waarschijnlijk beter verwoorden dan ik: https://www.youtube.com/watch?v=_NgFIj9dBkQ

Cheers,

Martijn
Adriandmen
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 292
Merit: 251


Telegram: @Adriandmen


View Profile
July 06, 2016, 09:47:39 PM
 #4

Als de prijs enorm toeneemt, dan zou ik zelf ook mijn bitcoins verkopen. Niet alleen ik, maar ook vele anderen gaan dan verkopen. Hierdoor gaat de prijs dan ook heel snel omlaag, en kan je dan nieuwe bitcoins kopen voor een lagere prijs. Het nadeel is dat je wel constant de prijs in de gaten moet houden.

Nog even over de Ethereum. Voor lange termijn investeringen zou ik niet kiezen voor Ethereum. De DAO, wat gelinkt is met de Ethereum, was namelijk gehackt. Dit zorgde voor een enorme impact op de prijs van de Ethereum (en de DAO zelf) en is op dit moment erg instabiel.

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
July 07, 2016, 08:33:49 AM
 #5

[...] Het nadeel is dat je wel constant de prijs in de gaten moet houden. [...]

Dat valt op zich wel mee, je stelt toch zelf je eigen orders in...  Roll Eyes

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
July 27, 2016, 06:49:33 AM
 #6

[...] Het nadeel is dat je wel constant de prijs in de gaten moet houden. [...]

Dat valt op zich wel mee, je stelt toch zelf je eigen orders in...  Roll Eyes

Klopt !, en de tijdspan die je neemt voor je orders is ook flexibel.
Je kan ze 1x per min/uur/dag/week aanpassen.       

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 12, 2016, 09:23:56 PM
 #7

ik vind het wel spannend om elke dag even te kijken naar de koers

mocht de koers extreem zakken, koop ik een halve bitcoin ofzo
(moet ik wel geld hebben, weetje)
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
November 19, 2016, 07:16:45 PM
 #8

ik vind het wel spannend om elke dag even te kijken naar de koers

mocht de koers extreem zakken, koop ik een halve bitcoin ofzo
(moet ik wel geld hebben, weetje)

Bitcoin is echt geld  Wink  Euro tokens is dat zeker niet.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 21, 2016, 12:28:04 PM
 #9

zo is het.......

wat is uw prognose voor de waarde van de bitcoin voor einde van dit jaar?

groetjes
FruitsBasket
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1232
Merit: 1017


View Profile
November 22, 2016, 03:08:51 PM
 #10

ik vind het wel spannend om elke dag even te kijken naar de koers

mocht de koers extreem zakken, koop ik een halve bitcoin ofzo
(moet ik wel geld hebben, weetje)

Bitcoin is echt geld  Wink  Euro tokens is dat zeker niet.
Bitcoin is digitaal geld, dus niet fysiek. Euro is geen digitaal geld, dus wel fysiek.
Het voordeel van bitcoin is dat het steeds moeilijker wordt om bitcoins te minen, dit komt door de halving die eens in de 200.000 blokken plaatsvindt. Euro's blijven evenveel waard, terwijl bitcoins juist in waarden zouden moeten stijgen op een lang termijn. Dus ik zou als ik jou was wel in bitcoin investeren, het liefst zo snel mogelijk.

fck@dt-alwayzz_newbz
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
November 22, 2016, 03:36:49 PM
Last edit: November 22, 2016, 04:01:45 PM by sbogovac
 #11

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]

Ehhhhhh... Nee.

Alleen al het beleid van de ECB is dat de euro op jaarbasis 2% minder waard wordt (je weet wel; inflatie) en dan hebben we't nog niet eens over de "marktwaarde" t.o.v. andere munten (dollar, pond et cetera) die per milliseconde verschilt (oftewel devaluatie en revaluatie)... En dan hadden we ook nog af en toe "mazzel" de laatste tijd (crisis met bijbehorende afnemende vraag naar producten en diensten) waardoor de euro zowaar enigszins "meer waard" werd (in de "volksmond" ook wel deflatie genoemd)...

"Euro's blijven evenveel waard"... haha, goede grap...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
FruitsBasket
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1232
Merit: 1017


View Profile
November 22, 2016, 10:40:29 PM
 #12

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]

Ehhhhhh... Nee.

Alleen al het beleid van de ECB is dat de euro op jaarbasis 2% minder waard wordt (je weet wel; inflatie) en dan hebben we't nog niet eens over de "marktwaarde" t.o.v. andere munten (dollar, pond et cetera) die per milliseconde verschilt (oftewel devaluatie en revaluatie)... En dan hadden we ook nog af en toe "mazzel" de laatste tijd (crisis met bijbehorende afnemende vraag naar producten en diensten) waardoor de euro zowaar enigszins "meer waard" werd (in de "volksmond" ook wel deflatie genoemd)...

"Euro's blijven evenveel waard"... haha, goede grap...  Grin
Je weet wat ik bedoel, bitcoin wordt sowieso meer waard, omdat de halving ervoor zorgt dat er minder snel coins worden verkregen waardoor de waarde dus omhoog schiet. Euro heeft zo een principe niet, waardoor het dus gelijk blijft, behalve die kleine daling van 2% die relatief nihiel is in vergelijking met de bitcoin halving.

Alsnog is het een goed idee om in bitcoin te investeren, wanneer de wereldbevolking eindelijk wakker is geworden, dan weten ze dat ze in bitcoin moeten investeren, omdat mensen makkelijk corrupt worden, er zijn genoeg voorbeelden van, moet er een gedecentraliseerd platform(bitcoin) als ruilmiddel gebruikt worden. Zodat er geen rare corruptie van een overheid of weet ik veel wat meer kan optreden.

fck@dt-alwayzz_newbz
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
November 23, 2016, 02:03:24 PM
 #13

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]

Ehhhhhh... Nee.

...

Well, yeah they do. An € will always be an €; likewise a BTC will always remain a BTC. It's only when you start comparing one value against other values, differences (in any way) will pop out.

So, you're both correct  Grin

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
November 23, 2016, 04:37:33 PM
Last edit: November 23, 2016, 04:53:59 PM by sbogovac
 #14

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]
Ehhhhhh... Nee.  ...
Well, yeah they do. An € will always be an €; likewise a BTC will always remain a BTC. It's only when you start comparing one value against other values, differences (in any way) will pop out.

So, you're both correct  Grin

So how would you express value (without "comparing")?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
November 23, 2016, 04:40:49 PM
Last edit: November 23, 2016, 04:54:34 PM by sbogovac
 #15

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]
Ehhhhhh... Nee.

Alleen al het beleid van de ECB is dat de euro op jaarbasis 2% minder waard wordt (je weet wel; inflatie) en dan hebben we't nog niet eens over de "marktwaarde" t.o.v. andere munten (dollar, pond et cetera) die per milliseconde verschilt (oftewel devaluatie en revaluatie)... En dan hadden we ook nog af en toe "mazzel" de laatste tijd (crisis met bijbehorende afnemende vraag naar producten en diensten) waardoor de euro zowaar enigszins "meer waard" werd (in de "volksmond" ook wel deflatie genoemd)...

"Euro's blijven evenveel waard"... haha, goede grap...  Grin
Je weet wat ik bedoel, bitcoin wordt sowieso meer waard [...]

Dat "bitcoin[...] sowieso meer waard [wordt]" is een hele gevaarlijke aanname (net zoals die aanname dat "Euro's [...] evenveel waard [blijven]"...


0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
November 23, 2016, 09:56:31 PM
 #16

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]
Ehhhhhh... Nee.  ...
Well, yeah they do. An € will always be an €; likewise a BTC will always remain a BTC. It's only when you start comparing one value against other values, differences (in any way) will pop out.

So, you're both correct  Grin

So how would you express value (without "comparing")?


It's just a word game  Smiley

But in answer to your question, plain literally; one (1) €, will always remain one (1) €. Likewise the same with BTC's.
The term 'value' here, is double sided: On one hand, one € (or BTC) will always remain one € (or BTC). On the other hand, 'value' cannot be applicable if there isn't something next to it to "extract" that 'value'. So that's why I said you're both correct  Wink

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
November 24, 2016, 06:38:54 AM
 #17

[...]Euro's blijven evenveel waard [...]
Ehhhhhh... Nee.  ...
Well, yeah they do. An € will always be an €; likewise a BTC will always remain a BTC. It's only when you start comparing one value against other values, differences (in any way) will pop out.

So, you're both correct  Grin

So how would you express value (without "comparing")?


It's just a word game  Smiley

But in answer to your question, plain literally; one (1) €, will always remain one (1) €. Likewise the same with BTC's.
The term 'value' here, is double sided: On one hand, one € (or BTC) will always remain one € (or BTC). On the other hand, 'value' cannot be applicable if there isn't something next to it to "extract" that 'value'. So that's why I said you're both correct  Wink

You're just giving something a name. We're talking about value here, not nomenclature.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
November 24, 2016, 12:24:13 PM
 #18

You're just giving something a name. We're talking about value here, not nomenclature.

Okay.

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
November 24, 2016, 05:17:41 PM
Last edit: November 24, 2016, 07:59:53 PM by Zeta0S
 #19

Als het maar voor iedereen duidelijk is dat de Euro geen enkele waarde heeft, en onbeperkt wordt bijgedrukt.
Ergen dan de ergste Ponzi Scam die je maar kan bedenken.

Wees verstandig, gebruik euro`s, spaar ook gewoon maar zet een aanzienlijken deel om in goud, zilver, stenen, en zelfs Bitcoin.

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
November 24, 2016, 06:35:17 PM
 #20

Weet je wat nog een ergere Ponzi Scam is dan de euro zelf? Ons pensioenstelsel, ben benieuwd wanneer dat hele zooitje uit elkaar gaat spatten.
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!