Bitcoin Forum
June 21, 2024, 03:03:46 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin bij DWDD  (Read 2355 times)
Frequency (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
April 06, 2013, 10:47:24 AM
 #1

Leuk stukje bij DWDD gisteren

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/223430


COINDER
COINDER
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
April 06, 2013, 11:03:11 AM
 #2

En het klopt gewoon.
Voor zover ik zie geen fouten zoals bij geenstijl.
Frequency (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
April 06, 2013, 11:05:29 AM
 #3

En het klopt gewoon.
Voor zover ik zie geen fouten zoals bij geenstijl.

Yep iets beter geïnformeerd zeg maar.  Wink

COINDER
COINDER
eric345
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 39
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 01:03:48 AM
 #4

Geen fouten, maar hij had het wat beter mogen uitleggen.

Als je bitcoins met e-mails vergelijkt en een BTC adres met een e-mail adres, dan begrijpt iedere leek het. Het verschil is alleen dat je e-mails kan kopiëren en bitcoins niet. Voor de rest is het gewoon internet bankieren met een virtuele munt, waarbij je zelf de bank bent.

Ondanks dat is het 10x beter dan de meeste (engelse) berichtgeving in de media Wink.
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
April 09, 2013, 03:24:18 PM
 #5

Ja ik heb het ook gezien, en mijn vader gelukkig ook, die wou er maar niks van weten Tongue
Marcus H
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
April 13, 2013, 07:23:37 PM
 #6

Leuk stukje, en inderdaad wel iets anders dan geenstijl
sgizo
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0



View Profile
April 30, 2013, 04:29:14 PM
 #7

Thnx voor de link, kopje koffie dan maar.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 30, 2013, 09:05:30 PM
 #8

Nooit gedacht toen ik die munt maakte dat die in een uitzending constant op tv zou komen.
Zal ik mijn bitcoin adres naar hun mailen dat een donatie wel netjes zou zijn. Tongue

Voor de rest vond ik het goed uitgelegd, denk dat leken ook niet echt gaan verder doordenken dat je een mail kan kopiëren en hoe dit dan met bitcoins zit.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
BitcoinFlush
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 448
Merit: 250


No longer satoshipoker.org - Can't change avatar


View Profile WWW
May 01, 2013, 06:40:31 PM
 #9

Leuk om te zien dat bitcoins in Nederland zoveel aandacht krijgen  Cheesy
En dank voor de link!

Let's color the MOON: Y1Dxt2kmHoRRWPBEeKv9rzCfcA7EvrWv82
dotcoin.org
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
May 08, 2013, 09:25:56 AM
 #10

Leuk stukje bij DWDD gisteren

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/223430
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
May 08, 2013, 10:46:47 AM
 #11

Ik vond het toch wel iets verwarrend uitgelegd voor diegene die er nooit van hebben gehoord en hij springt van de hak op de tak.
Veel snapten er uiteindelijk weinig van. Het zou beter zijn als hij er wat eenvoudiger uitlegde, maar al met al vond ik het wel geslaagd.
kaireltje
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
May 11, 2013, 09:35:02 AM
 #12

Voor vandaag wist ik nog niets van BTC. Nu, na dit filmpje begin ik het wel te snappen. Die Alexander, mag wel wat minder lange zinnen maken, maar zijn uitleg is redelijk goed te begrijpen.
jorisd
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
May 17, 2013, 09:16:38 PM
 #13

ze zijn toch ook van die pin automaten aan het maken voor bitcoins
Koekiemonster
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 321
Merit: 250


Bitbuy.nl!


View Profile
May 17, 2013, 10:03:07 PM
 #14

ze zijn toch ook van die pin automaten aan het maken voor bitcoins

Ja, zie: https://bitcoinatm.com/

Ben benieuwd wat er van gaat komen. Het lijkt me niet zo zeker dat die er komen.

https://www.bitbuy.nl - Koop eenvoudig, snel en goedkoop bitcoins bij Bitbuy!
Bitcointalk topic over Bitbuy!
phoenikx
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 44
Merit: 0



View Profile
May 18, 2013, 11:28:29 AM
 #15

Het is te verwachten dat hoe groter Bitcoin wordt hoe meer tegenstand het zal opwekken. Er zijn genoeg instanties en instellingen die een bedreiging zien in de opkomst van Bitcoin en die ook negatief nieuws en negatieve aspecten van Bitcoin zoveel mogelijk onder de aandacht zullen brengen.
Frequency (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
May 18, 2013, 11:56:27 AM
 #16

Het is te verwachten dat hoe groter Bitcoin wordt hoe meer tegenstand het zal opwekken. Er zijn genoeg instanties en instellingen die een bedreiging zien in de opkomst van Bitcoin en die ook negatief nieuws en negatieve aspecten van Bitcoin zoveel mogelijk onder de aandacht zullen brengen.

Dat is altijd zo met concurrentie..en terecht ..

Alle bedrijven en banken krijgen het enorm warm bij de gedachte dat BTC wel eens zou kunnen gaan werken..maar zoals met alles, als het werkt en dat bewijst btc keer op keer zal de tegenstand uiteindelijk als maar minder worden, het is zoals vaak het geval met veranderingen ...veel mensen houden zijn of klampen zich vast aan hun dagelijkse dingen en mogelijkheden en worden liever niet lastig gevallen met veranderingen ook al is het positief, ik ken zat voorbeelden van bijv. op de werkvloeren als er een nieuw programma of certificering word doorgevoerd iedereen in het begint ligt te klagen...

Ook zullen de generaties na ons de kids die nu al beter met een tablet om kunnen gaan dan hun ouders vanzelf leren hoe nieuwe technologie werkt...veel anti btc of anti tech mensen weten gewoon niet beter en daarom schoppen ze tegen iedereen en alles aan...tsja ik zich prima...!!!   Wink

COINDER
COINDER
Humax
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 203
Merit: 100


The law of the universe!


View Profile
May 27, 2013, 01:46:24 PM
 #17

Uitleg kon zeker nog beter, maar is al prima te begrijpen voor "non nerds".

Ik ben helemaal eens dat de meeste mensen uit protest naar Bitcoins overgaan. Ons geld, Euro etc., is niet van ons maar van politici en banken. Die kunnen doen wat ze willen en dat doen ze ook!
Die willen en hebben alles in hun macht. Kijk maar naar Amerika. Die gaat of is al bitcoins aan het verbieden door Mt.Gox illegaal af te sluiten.

En telkens komt weer "het is geld voor criminelen" onzin om bitcoins zwart te maken. Ik geef ze pas gelijk als tot paar jaar terug helemaal geen crimineel bestond op aarde omdat bitcoins toen nog niet bestond.
Miami is opgebouwd met crimineel geld! Is daar een bitcoin mee gemoeid? Dacht het niet.
Wij weten zelf wel beter wat wel en niet echt is.
Ok, het is geen echt geld. Wat is echt geld? Vroeger had het nog een betekenis, maar vandaag is het gewoon "papier" die alleen de overheid bij kan drukken wanneer ze willen.

BTC is een klap in het gezicht van de banken! ...and I love it!!! Grin


Help me feed my hamster! Donate sunflower seeds!
vlees
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 196
Merit: 100



View Profile
May 27, 2013, 02:20:04 PM
 #18

Klopping is normaal zeer inaccuraat en verdraait feiten geheel zodat er niets meer van klopt. Dus het verbaast me dat jullie ineens bevestigen dat hij het redelijk goed uitgelegd heeft.

BEEP BEP
Grouver (BtcBalance)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 530
Merit: 500



View Profile WWW
May 28, 2013, 12:37:52 PM
Last edit: May 29, 2013, 10:07:46 PM by Grouver (BtcBalance)
 #19

Het probleem wat ik en Alexander in gemeen hebben met het uit leggen van Bitcoin is het volgende;
Bitcoin is als het alfabet. En om het hele alfabet uit te leggen moet je alle letters opnoemen.
Als ik Bitcoin uit leg aan iemand anders begin ik uiteraard met de letter A en B.
Dan begint het, de gene die geïnteresseerde is vraagt naar letter B.
En dan zeg ik: Ja maar dat werkt door letter F. Hier sla ik dus de letters C, D en E over.
Ik leg F uit en dan vraagt de geïnteresseerde naar F en hoe F dan werkt.
Ik haal Q en P er bij om dit uit te leggen waar ik vele letters over sla.
De geïnteresseerde snapt er niks meer van en haakt af. Ik creëer namelijk een verwarring op een verwarring. Om het alfabet te snappen moet je alle letters opnemen in je uitleg. Bitcoin is namelijk een samenhangend systeem. Als men dan ook Bitcoin begrijpt krijgt men een Eureka moment wat vele van ons vast ervaren hebben op het moment dat wij begrepen hoe het systeem in elkaar steekt. Om terug te gaan naar het verhaal: ik heb nu alleen de letters A, B, F, Q en P uit gelegd aan de geïnteresseerde  die nu totaal geen idee heeft hoe het alfabet er nu uit ziet. Het is in mijn ogen dan ook een skill als je Bitcoin snel en verkort kan uit leggen. Dit moet je kunnen. Alexander kan het inderdaad niet perfect maar wel in ieder geval beter dan bijv. het NOS journaal. En daarom zijn waarschijnlijk mensen in tijden dat het de mainstream media raakte en overal niet goed wordt uit gelegd erg blij met zo'n fragment op de televisie.

Frequency (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
May 28, 2013, 03:46:15 PM
 #20

Het probleem wat ik en Alexander in gemeen hebben met het uit leggen van Bitcoin is het volgende;
Bitcoin is als het alfabet. En om het hele alfabet uit te leggen moet je alle letters opnoemen.
Als ik Bitcoin uit leg aan iemand anders begin ik uiteraard met de letter A en B.
Dan begint het, de gene die geïnteresseerde is vraagt naar letter B.
En dan zeg ik: Ja maar dat werkt door letter F. Hier sla ik dus de letters C, D en E over.
Ik leg F uit en dan vraagt de geïnteresseerde naar F en hoe F dan werkt.
Ik haal Q en P er bij om dit uit te leggen waar ik vele letters over sla.
De geïnteresseerde snapt er niks meer van en haakt af. Ik kreeg namelijk een verwarring op een verwarring. Om het alfabet te snappen moet je alle letters opnemen in je uitleg. Bitcoin is namelijk een samenhangend systeem. Als men dan ook Bitcoin begrijpt krijgt men een Eureka moment wat vele van ons vast ervaren hebben op het moment dat wij begrepen hoe het systeem in elkaar steekt. Om terug te gaan naar het verhaal: ik heb nu alleen de letters A, B, F, Q en P uit gelegd aan de geïnteresseerde  die nu totaal geen idee heeft hoe het alfabet er nu uit ziet. Het is in mijn ogen dan ook een skill als je Bitcoin snel en verkort kan uit leggen. Dit moet je kunnen. Alexander kan het inderdaad niet perfect maar wel in ieder geval beter dan bijv. het NOS journaal. En daarom zijn waarschijnlijk mensen in tijden dat het de mainstream media raakte en overal niet goed wordt uit gelegd erg blij met zo'n fragment op de televisie.

Gelukkig hoeven we het ook niet uit te leggen, hoe enthousiast we ook zijn..het moet gebruiks vriendelijker gemaakt worden, net als email, weinigen weten of kunnen uitleggen hoe een email protocol precies werkt, wel weten we allemaal hoe we email kunnen gebruiken en vertrouwen erop dat het bij de juiste persoon aankomt, ik leg meestal alleen uit wat de voordelen van btc zijn en niet hoe het minen, de blockchain, verificaties, fees ect precies werken omdat de gem. Nederlander totaal niet weet wat wij wel weten... Houd het simpel..is mijn advies

 Wink

COINDER
COINDER
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!