Bitcoin Forum
April 26, 2024, 12:46:46 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoin kwijt?  (Read 2274 times)
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
December 28, 2016, 07:51:42 PM
 #1

Beste Forumleden,

Ik heb 3 jaar geleden 1 BTC gekocht. Daarna nooit meer wat met BTC gedaan. Nu transactie gedaan, maar dat is niet gelukt. Dat wil zeggen, de bitcoin werd niet ontvangen door de ontvanger maar zat ook niet meer in mijn Wallet (Multibit 04.23). Het vakje bleef blank. Ik las dat je dan een herstart blockchain en transacties moest doen.  Gedaan, maar nu zie ik geen BTC meer in de wallet en ook niet meer de transactievoorgeschiedenis. Ik heb er echt geen kaas  van gegeten. Wie kan mij helpen?

GuidoP
1714092406
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714092406

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714092406
Reply with quote  #2

1714092406
Report to moderator
1714092406
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714092406

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714092406
Reply with quote  #2

1714092406
Report to moderator
1714092406
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714092406

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714092406
Reply with quote  #2

1714092406
Report to moderator
Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
December 28, 2016, 08:35:42 PM
 #2

Heb je toevallig gekeken of het Bitcoin adres wel het zelfde is als het adres waar die 1 Bitcoin zou moeten zijn. Kijk anders eerst eens bij https://blockchain.info of je daar kan zien waar het tegoed gebleven is.
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
December 29, 2016, 08:19:04 AM
 #3

Dank je wel voor je advies.
Daar staat dat er alleen een transactie naar mij is geweest.
Hij moet dus bij mij zijn.
Maar hoe krijg ik m nu weer in beeld in mijn wallet?
Wil je nog eens een suggestie doen?



onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
December 29, 2016, 06:49:24 PM
Last edit: December 29, 2016, 07:55:50 PM by onlinedragon
 #4

Oké dan kan je uitsluiten dat het per ongeluk naar een verkeerd Bitcoin adres is gestuurd. Heb je toevallig gegeken of het Bitcoin adres waar die 1bitcoin op staat ook echt actief is in je huidige Multibit wallet. Niet dat je zo een andere Bitcoin adres gebruikt als waar je tegoed staat.
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
December 30, 2016, 09:21:52 AM
 #5

Ik heb maar 1 bitcoin adres, dat krijg ik ook in beeld, het zou m.i. goed moeten zijn.
Het stond allemaal correct in mijn wallet aangegeven, tot ik die transactie deed. Het leek of het proces maar deels werd doorlopen. Normaal krijg je dan een vinkje als de transactie is afgerond, in dit geval bleef het vakje blank, ten teken dat de transactie nog niet was afgerond.
En toen heb ik dus een herstart blockchain en transacties gedaan waarna alle gegevens uit de wallet verdwenen, ook de transactievoorgeschiedenis.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
December 30, 2016, 10:45:51 AM
 #6

Misschien komt dit probleem overeen.

Quote
What is the symptom ?
You sent some bitcoin from MultiBit Classic but the bitcoin is stuck and never confirms.

The bitcoins never arrive. Your balance seems to be wrong.

In the 'Transactions' tab the transaction is shown with a square ("Seen by 1 peer") or, very rarely, a triangle ("Seen by 0 peers").


Hier gevonden met wat tips en info.
multibit.org/help/v0.5/help_support_sentBitcoinFromMultibitButTheyAreStuck.html

Hier zou je ook nog kunnen zoeken/vragen omtrent het probleem. https://bitcointalk.org/index.php?topic=43616.0

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
December 30, 2016, 04:04:07 PM
 #7

Ja, op die site was ik ook al op uitgekomen. Ik denk inderdaad dat het probleem vergelijkbaar is.
Het advies is dan:

 "You can remove the transaction that never propagated by doing a 'Tools | Reset Block chain and Transactions'."

Dat heb ik dus gedaan maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
December 30, 2016, 07:11:47 PM
 #8

Ja, op die site was ik ook al op uitgekomen. Ik denk inderdaad dat het probleem vergelijkbaar is.
Het advies is dan:

 "You can remove the transaction that never propagated by doing a 'Tools | Reset Block chain and Transactions'."

Dat heb ik dus gedaan maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.

Have you tried upgrading to the latest version of your wallet (which is 0.5.19) ?

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
December 30, 2016, 08:09:38 PM
 #9

Net 0.5.19 geïnstalleerd. Dat brengt geen veranderingen. Helaas.
onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
December 30, 2016, 09:17:57 PM
 #10

Zou dan je private key exporteren naar een andere Bitcoin wallet. Als er dan tegoed opstaat dan zou je het moeten kunnen gebruiken. Een andere goede lichtgewicht wallet is Electrum https://electrum.org daarbij hoef je net als bij Multibit de hele blockchain niet te downloaden wat met de originele Bitcoin client wel moet.
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 01, 2017, 11:44:04 AM
 #11

ik heb Electrum geinstalleerd. Maar als ik de sleutel importeer kan ik niet doorklikken op sweep.
Ik denk eigenlijk nu dat de wallet weg is, dat is gebeurd na blockchain en transacties. Eerst had ik 2 wallets, daarna nog maar 1 (daar zat/zit niks in).
Wat ik nog heb is de private key.

onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 01, 2017, 01:32:25 PM
 #12

Heb een goede uitleg gevonden van shorena hoe je een private key importeert van Multibit naar Electrum. Hoop dat je er wat mee kan, eventueel post je Bitcoin Adres(niet je private key) kunnen we eens kijken.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=990361.0
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
January 01, 2017, 04:16:59 PM
 #13

ik heb Electrum geinstalleerd. Maar als ik de sleutel importeer kan ik niet doorklikken op sweep.
Ik denk eigenlijk nu dat de wallet weg is, dat is gebeurd na blockchain en transacties. Eerst had ik 2 wallets, daarna nog maar 1 (daar zat/zit niks in).
Wat ik nog heb is de private key.


You could use Multibit as well to import your key:

First, make sure to backup your wallet and/or your private key before proceeding (!!!).
After you have made your backup, you could simply uninstall Multibit from your system. Be sure to delete the directory it leaves behind as well (\User\AppData\Roaming\Multibit). After that, re-install your Multibit 0.5.19 client and import the private key.

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 01, 2017, 09:12:34 PM
 #14

Ik waardeer jullie hulp enorm. Echt top.
Het lijkt de goed kant op te gaan.
Er is nu een transactie gedaan naar een nieuw adres van Electrum.
Daar staat nu 0.99986671 BTC op. (Beetje raar, waarom geen 1?). Er staat bij Unconfirmed.
Bij Multibit staat vermeld dat de transactie is gedaan, maar er staat geen bedrag vermeld.
Is het nu zo goed denken jullie?

onlinedragon
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 501


View Profile
January 01, 2017, 10:39:40 PM
 #15

Dat is de miners fee die je betaald bij elke Bitcoin transactie die je doet. Goed te zien dat je weer beschikking hebt over je Bitcoin is toch een aardig bedrag sinds de $1000 grens is gepaseerd.
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 02, 2017, 06:02:18 AM
 #16

Nogmaals heel erg bedankt!
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
January 02, 2017, 02:21:53 PM
 #17

Nogmaals heel erg bedankt!

You're not quite done yet Smiley

If you plan on to use the Electrum wallet (to), remember to write down the seed somewhere (plus your private key) and store it in a safe place (the seed in an Electrum wallet, is like what the private key is in a Multibit wallet)  Wink

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
GuidoP (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 03, 2017, 07:11:05 AM
 #18

OK, thanks!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!