Bitcoin Forum
June 23, 2024, 07:10:55 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Svensk ASIC?  (Read 1634 times)
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
April 14, 2013, 10:26:06 AM
 #1

Noen som kjenner til dette selskapet?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=170332.0

Eller om de lager ASIC kretser selv? Evt. hvilken produsent?
Rockefoten
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 134
Merit: 100


View Profile
April 14, 2013, 07:35:04 PM
 #2

Skummet veldig raskt gjennom tråden, flere som mente dette enten var inkompetente eller scammere, men jeg leste ikke nok til å gjøre meg opp en egen mening.
Tror uansett jeg ville lent meg godt tilbake og ventet på mye mer solid info fra disse før jeg gadd å bruke mer tid på dem.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 14, 2013, 08:52:37 PM
 #3

Tror uansett jeg ville lent meg godt tilbake og ventet på mye mer solid info fra disse før jeg gadd å bruke mer tid på dem.

Ja, enig. Seriøse selskaper har ikke noe problemer med å gi ut info for å vise deres legitimitet. Ikke det at jeg har sett nærmere på dette da, men på generelt basis, så er det alltid greit å være skeptisk, og dersom man er i tvil og ikke ønsker å risikere for mye, kan det være lurt å helle på den sikre siden.
SosDk
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile
April 17, 2013, 02:11:44 PM
 #4

Har læst hele tråden igennem i dag og det er svært at vurdere om de er igang med at udvikle en ASIC miner eller ej. Har registreret mig på deres hjemmeside så jeg får nyt fra dem.
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
April 17, 2013, 07:57:51 PM
 #5

Ser at det er oppgitt at de samarbeider med ORSoC: http://orsoc.se/. Dette er et seriøst selskap, som står bak nettstedet opencores.org. Men det er fortsatt ikke oppgitt hvem som er leverandør av selve ASIC'en.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 17, 2013, 07:59:04 PM
 #6

Ser at det er oppgitt at de samarbeider med ORSoC: http://orsoc.se/. Dette er et seriøst selskap, som står bak nettstedet opencores.org. Men det er fortsatt ikke oppgitt hvem som er leverandør av selve ASIC'en.

Da kan man vel kontakte ORSoC og få verifikasjon på samarbeid?
petter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
April 19, 2013, 10:08:32 AM
 #7

Idag:
http://orsoc.se/orsoc-and-kncminer-are-partnering-up-to-develop-bitcoin-mining-products/langswitch_lang/en/
SosDk
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile
April 19, 2013, 12:19:26 PM
 #8

Det virker som om det er seriøst. Men tror det kommer til at tage noget tid inden de har produkter på markedet.
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
April 19, 2013, 01:24:00 PM
 #9

Noen mener de skal bruke eASIC som er mer lik en FPGA, men der LUT'ene kobles sammen med via slik at den ikke kan programmeres flere enn en gang (OTP).

Disse har kort produksjonstid sammenliknet med en ASIC hvor det produseres maskesett som tar tid. Jeg vet ikke hvor lenge de har holdt på med designet, men kvalifisering av prototyper og testing tar tid. Hvor raskt man kan få store volumer kan variere.

En annen ting er testing og ikke minst godkjenning siden det er en dings som skal kunne brukes hjemme og kobles til strømnettet.
Malawi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
April 19, 2013, 02:13:02 PM
 #10

På den positive siden er det visst et ganske dyktig miljø på disse løsningene i området. Så ikke umulig at de får snekret sammen noe.

Time will show etc.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
hytte
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 26, 2013, 02:22:55 AM
 #11

7000$ for 250GH/s, bra om man kunne fått det nå, men kanskje ikke så bra når det ikke er snakk om før til høsten....
SosDk
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile
April 26, 2013, 07:28:53 AM
 #12

7000$ for 250GH er ikke ret meget når man tænker på at de 10GH moduler lige er blevet solgt til 70BTC pr stk.

Men 7K $ er stadig en stor investering.
fox19891989
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 840
Merit: 1000



View Profile
April 26, 2013, 05:22:19 PM
 #13

Hello, Swidish guys,  I live in Finland
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
April 26, 2013, 05:45:45 PM
 #14

På den positive siden er det visst et ganske dyktig miljø på disse løsningene i området. Så ikke umulig at de får snekret sammen noe.

Time will show etc.

De har jobbet mye med embedded systemer, DSP, FPGA og noe ASIC. De har ikke tung ASIC erfaring som f.eks. Nordic o.l. Men så har de så langt jeg har sett ikke nevnt noe om hva slags ASIC de skal lage. De sier at de har tett samarbeide med eASIC og det er mer som å lage en FPGA bortsett som kan programmeres en gang (OTP).

Mange ASIC prosjekter har en tendens til å skli. De kan utsette seg for veldig mye stress og forstyrrelser samt skape mange misfornøyde kunder ved å preannonsere på den måten de gjør nå.
odin.dillinger
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 43
Merit: 0


View Profile
May 02, 2013, 10:26:01 AM
 #15

De ville vel bare føle på markedet.
Jeg forhåndsbestilte(uten å betale selvsagt) i går og fikk ordrenr. 22XX. hvis det går numerisk er det altså over 2000 ordre på et par uker. Det er heftig, og noe å ta med seg i en videre business strategi mtp. investorer, bestillinger fra leverandører osv.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
May 02, 2013, 02:35:07 PM
 #16

De ville vel bare føle på markedet.
Jeg forhåndsbestilte(uten å betale selvsagt) i går og fikk ordrenr. 22XX. hvis det går numerisk er det altså over 2000 ordre på et par uker. Det er heftig, og noe å ta med seg i en videre business strategi mtp. investorer, bestillinger fra leverandører osv.

Et ordrenr. kan være random, eller det kan starte høgt på et vilkårlig tall.
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
May 02, 2013, 04:18:13 PM
 #17

2000 enheter er veldig få. Hvis man skal lage ASIC i en nyere process så må man selge mange hundre tusen ASIC'er for å forsvare NRE kostnaden.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
May 02, 2013, 07:19:13 PM
 #18

2000 enheter er veldig få. Hvis man skal lage ASIC i en nyere process så må man selge mange hundre tusen ASIC'er for å forsvare NRE kostnaden.

Er det ikke rimelig å anta at hver enhet inneholder flere chipper (flere asics) ? Jeg kan lite om Asics, men det høres vel logisk ut ?
kingcoin (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 262
Merit: 250


View Profile
May 02, 2013, 08:53:32 PM
 #19

2000 enheter er veldig få. Hvis man skal lage ASIC i en nyere process så må man selge mange hundre tusen ASIC'er for å forsvare NRE kostnaden.

Er det ikke rimelig å anta at hver enhet inneholder flere chipper (flere asics) ? Jeg kan lite om Asics, men det høres vel logisk ut ?


Jeg vil også anta det. Ytelsen burde stige lineært med antall ASIC kretser i mineren, så det er nok det som kommer til å skille produktene i en familie av miners.

Men selv om det er f.eks. 20-30 ASIC'er i hver boks så er det fortsatt et lavt volum i ASIC sammenheng. I de andre trådenen kommer det fram at de selger en over-priset FPGA prototype. Det er mulig at de vil bruke inntektene fra denne til å betale NRE kostnadene for ASIC'en. En annen mulighet er at de bruker gammel ASIC teknologi hvor NRE kostnadene er lavere, men ytelsen er lavere og strømforbruket høyere.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!