Bitcoin Forum
June 25, 2024, 02:08:40 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Al 4 dagen PENDING - uiteindelijk wel gelukt  (Read 2511 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 11, 2017, 07:40:35 AM
Last edit: May 18, 2017, 10:49:17 AM by peterspijzer
 #1

hallo bitcoinforum-leden


dat er fee betaald moet worden, begrijp ik, maar als ik nu een betaling doe, bepaalt mijn wallet op blockchain een bepaalde fee

moet die fee handmatig verhoogd worden, ofzo? want mijn betaling is al 2 dagen aan het PENDEN (toch echt niets anders dan anders gedaan)


wat te doen?

p.s.
1) uiteraard wil ik niet teveel fee betalen, maar hoe hoog moet de fee zijn om de betaling vlot te laten verlopen?
2) hebben andere forum-leden ook last van het lange PENDEN?
mortare
Sr. Member
****
Online Online

Activity: 765
Merit: 283



View Profile WWW
May 11, 2017, 09:54:21 AM
 #2

Is bij mij ook pokke traag. Via https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/ versnellen helpt wel.

.
.
.
▬◇
▬◇▬◆
▬◇▬◇▬◆
.
.







███
███░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░███
███
.
.
.
◇▬
◆▬◇▬
◆▬◇▬◇▬
.
.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 11, 2017, 01:52:34 PM
 #3

bij jou ook? hoe lang al pending?

en hoe kom ik dan aan het Tx-id nummer?
waarschijnlijk zit er nog een bepaald bedrag aan vast,
om die gasten van viabtc.com/tools/txaccelerator te sponsoren....

ik kan 'm nie vinden
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 11, 2017, 02:08:10 PM
 #4

hallo bitcoinforum-leden


dat er fee betaald moet worden, begrijp ik, maar als ik nu een betaling doe, bepaalt mijn wallet op blockchain een bepaalde fee

moet die fee handmatig verhoogd worden, ofzo? want mijn betaling is al 2 dagen aan het PENDEN (toch echt niets anders dan anders gedaan)


wat te doen?

p.s.
1) uiteraard wil ik niet teveel fee betalen, maar hoe hoog moet de fee zijn om de betaling vlot te laten verlopen?
2) hebben andere forum-leden ook last van het lange PENDEN?

Via https://bitcoinfees.21.co/ kun je zien wat de verhouding is tussen betaalde fee en verwachtte afhandelingstijd.

Wanneer je jouw txid via Viabtc doorgeeft, hoef je hen niets te betalen (zij ontvangen de transferfee van jouw opdracht). Alleen verwacht geen wonderen, want:
- zij krijgen zoveel aanvragen, dat het tegenwoordig nog maar een kleine kans is, dat jouw aanvraag wordt geaccepteerd
- wanneer hij wordt geaccepteerd, dan kan het nog een tijd duren. ViaBTC is een minepool, het kan dus best zijn dat het even duurt voordat zij eindelijk weer een blok gemined hebben.
Overigens, wanneer zij de opdracht wel hebben geaccepteerd, kan het nog steeds zijn dat een andere minepool jouw opdracht alsnog in een blok verwerkt, het werkt dus nooit vertragend!

Wanneer je via blockchain een transactie hebt gedaan, kun je deze toch aanklikken naar zoiets:
https://blockchain.info/tx/52a135e980abdc3574747c30126427d9eacc33ffcc41e9c43bac10efad7df094
In dit geval is de txid dus 52a135e980abdc3574747c30126427d9eacc33ffcc41e9c43bac10efad7df094
Bart-Jan
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
May 11, 2017, 05:04:52 PM
 #5

Hallo,

Een vriend van mij had dat laatst ook, die kreeg een mailtje dat er 120.000 transacties voor hem zaten omdat hij met een lage fee had overgemaakt. Transactie werd gewoon voltooid later. Volgens mij wordt er een fee van 0,0005 aangeraden. (dat is zo'n 25 cent volgensmij)

Bart-Jan
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 11, 2017, 05:06:17 PM
 #6

Hallo,

Een vriend van mij had dat laatst ook, die kreeg een mailtje dat er 120.000 transacties voor hem zaten omdat hij met een lage fee had overgemaakt. Transactie werd gewoon voltooid later. Volgens mij wordt er een fee van 0,0005 aangeraden. (dat is zo'n 25 cent volgensmij)

Bart-Jan

Dat kan. Het kan ook dat hij nooit wordt verwerkt, dan zal uiteindelijk het verstuurde bedrag weer terugkomen in jouw wallet. Alleen dat duurt wel even....

En in mijn andere berichtje staat een link naar een site waar de actuele fees worden bijgehouden. Dat kan van moment tot moment verschillen namelijk.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 11, 2017, 05:33:26 PM
 #7

maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 11, 2017, 06:14:00 PM
 #8

maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?



Net even gekeken bij blockchain.info. Het lijkt er op dat je de transactie zelf niet kunt aanklikken, maar wat je wel kunt doen is rechtsbovenin het bitcoinadres invullen waar je naar hebt overgemaakt. Dan krijg je een overzicht van alle betalingen van en naar dat adres, inclusief degene die nog pending zijn. Hier kun je zoeken naar jouw betaling.

Voorbeeld: vul maar eens het adres 1563ZiMRLm5M9eJwZCJ27yodwzmdeH1GhP in.

Onder "transacties" zie je nu een lange blauwe code staan; er zijn 2 boekingen geweest, de ene met txid c167795bc9c413e69ab79112b50afc46b4101eee815823f8c4f9f48687214ec7 en de andere met txid 2b2d173ebf335479c1fe03e89053c121da6f0863eddfd3bd893ec8befafe77cc

Naast de txid zie je de fee staan (het totaal betaalde bedrag aan transferfee) en daarna het aantal sat/B.
Bij dit voorbeeld kun je zien dat de ene betaling een hoger totaalbedrag betaald is, terwijl de sat/B juist lager was (het aantal input/output etc.).
Wat belangrijk is is die sat/B

Op https://bitcoinfees.21.co kun je zien dat (stel dat beide opdrachten op dit moment zouden zijn verzonden) de bovenste opdracht (220 sat/B) er nu gemiddeld bij het eerstvolgende of het daaropvolgende blok meegenomen wordt (dus na 0-40 minuten).
De andere opdracht (152,51 sat/B) wordt gemiddeld pas na 1-18 blokken geaccepteerd (dus na 0-240 minuten).







peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 11, 2017, 07:32:33 PM
 #9

okee, brob

hier kan ik wel wat mee
vanavond gelijk proberen

peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 12, 2017, 06:48:51 AM
Last edit: May 12, 2017, 07:02:15 AM by peterspijzer
 #10

ik hanteer bij een betaling, zie ik zojuist, wanneer ik via Advanced Send
een betaling zou doen: 0.0082632 BTC......   belachelijk veel, realiseer ik me, is het niet?

en dat DAT nu juist de reden is tot vertraging, maakt me een stuk negatiever of bitcoin

ik begin er geen kl*te meer van te snappen, waar ik eerst gewoon ENTER indrukte,
moet ik nu heel moeilijk gaan lopen doen en blijkbaar uitrekenen, hoeveel fee ik het beste
kan gaan lopen betalen aan de gulzige minertjes, die nog erger gaan worden als de bankmannetjes,
waardoor elke order NA 9 mei in de "pending mode" gaat zitten

lijkt potverdorrie wel één grote scam!!!


mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3430
Merit: 5033


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
May 12, 2017, 07:29:12 AM
 #11

maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?




Aangezien deze toch niet helemaal volledig uitgelegd werd, hier enkele manieren...

Eerst de theorie:
Aangezien een block maar plaats heeft voor 1Mb aan transacties, en de diff elke ~2 weken aangepast word zodat er gemiddeld maar ~6 blocks per uur gevonden worden, is het normaal dat een miner transacties gaat kiezen die de hoogste fee per byte aan transactiedata opleveren.
De grootte van een transactie heeft trouwens helemaal niks te maken met de hoeveelheid BTC die  verstuurd werd. De grootte word bepaald door het aantal inputs en outputs. Als je 1000 inputs van 0.001BTC zou gebruiken om een output van 1 BTC te versturen is je transactie honderden malen groter dan wanneer je 1 input van 1 BTC zou gebruiken om een output van 1 BTC aan te maken, en in het eerste geval (transactie met 1000 inputs) zal de fee dus ook honderden keren hoger moeten zijn, hoewel de hoeveelheid getransfereerde BTC toch identiek is.
In praktijk, op dit moment, als je een transactie van 1000 inputs van 0.001 BTC en 1 output van 1 BTC maakt, en je wil een 95% kans dat deze transactie in de volgende 3 blokken opgenomen zal worden, betaal je best een fee van 0.32422 BTC!!!!. Als je een transactie van 1 inputs van 1 BTC en 1 output van 1 BTC maakt, en je wil een 95% kans dat deze transactie in de volgende 3 blokken opgenomen zal worden, betaal je best een fee van 0.00042!!!
Beide transacties verzenden 1 BTC, maar de fee van de eerste transactie is 771x hoger dan de fee van de tweede transactie... Nu weet je ook waarom ik geen fan ben van het verzamelen van dust inputs van faucets en dergelijke...

Hoe kan je nu weten hoeveel je fee moet zijn?
Ten eerste: een goede wallet die up-to-date is, en correct geconfigureerd werd, zou zelf een goede fee moeten voorstellen
Zoniet: bij verschillende wallets (zoals electrum), kan je een preview doen van een transactie. Deze preview gaat je ook vertellen hoe groot je transactie ongeveer gaat zijn. Op https://bitcoinfees.21.co/ kan je dan terugvinden wat de ideale fee/byte op dit moment is. Vermenigvuldig dit getal met de geschatte grootte, en je hebt een degelijke fee.

Als je geen van beide bovenstaande systemen kan gebruiken, heb ik zelf een tooltje gemaakt:
http://www.mocacinno.com/page/feeestimate

Met dit tooltje kan je uitrekenen wat een acceptabele fee voor jou transactie zou zijn. Idealiter gebruik je wizard 1, en geef je hier de geschatte grootte van je transactie in. De uitkomst zou vrij correct moeten zijn.
Indien je de grootte niet kent, maar je weet wel hoeveel inputs je ongeveer zal gebruiken, en of je één of meerdere outputs gaat creeren (denk aan het change address), gebruik je best optie 2. Als het aantal inputs/outputs ongeveer correct is, zou de schatting ook goed bruikbaar moeten zijn.
Als je helemaal niks weet over je transactie kan je ook optie 3 gebruiken. Hiervoor heb je enkel de lijst van addresses die unspent outputs kunnen spenderen (addresses met funds) nodig, en het bedrag dat je wilt overmaken. De fee zal een benadering zijn, het is enkel een grootteorde, maar als je de voorgestelde fee gebruikt is de kans dat je transactie echt lang vasthangt vrij klein (maar niet onbestaande)

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
May 12, 2017, 09:17:12 AM
 #12

maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?

Goede vraag.

[...] ik [heb] zelf een tooltje gemaakt:
http://www.mocacinno.com/page/feeestimate [...]

TOP antwoord! Niet alleen het tooltje, maar ook zeker de theorie en onderbouwing plus uitleg... De eerste vraag die in mij opkwam toen ik dit las:

[...] op dit moment, als je een transactie van 1000 inputs van 0.001 BTC en 1 output van 1 BTC maakt, en je wil een 95% kans dat deze transactie in de volgende 3 blokken opgenomen zal worden, betaal je best een fee van 0.32422 BTC!!!!. Als je een transactie van 1 inputs van 1 BTC en 1 output van 1 BTC maakt, en je wil een 95% kans dat deze transactie in de volgende 3 blokken opgenomen zal worden, betaal je best een fee van 0.00042!!! [...]

was namelijk ook gelijk: hoe weet hij dat?!?

Is er ook ergens een draadje of blog o.i.d. te vinden met de achtergrondinfo bij deze tool? (k'Kan'm ook niet op Github vinden...)

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3430
Merit: 5033


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
May 12, 2017, 09:58:42 AM
 #13

was namelijk ook gelijk: hoe weet hij dat?!?

Is er ook ergens een draadje of blog o.i.d. te vinden met de achtergrondinfo bij deze tool? (k'Kan'm ook niet op Github vinden...)

Het draadje heb je blijkbaar al gevonden Wink

Op github ga je er inderdaad niet veel over vinden, alles is zelf geschreven, net omdat ik op github niks kon vinden dat vergelijkbare dingen deed. De reden dat ik m'n code niet zo direct op github wil zetten is omdat ik alles nogal slordig geschreven en in elkaar gehacked heb, het is zeker niet m'n mooiste werk  Grin

Mijn plan is om eerst te zorgen dat ik alle functionaliteit geschreven heb, en dan alles mooi netjes te herschrijven, alles mooi in functies zetten enzo, en daarna kan het evt op github als hier vraag naar zou zijn. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik (delen van) de code best wel wil doorgeven aan mensen die hierin geïntresseerd zouden zijn, dan wel via PM en met uitdrukkelijke belofte dat ik deze code niet achteraf op één of andere website tegenkom Wink

Ik heb wel een blogje gestart, maar momenteel staan er gewoon 2 "demo"-posts op. Het is op termijn wel de bedoeling dat ik een kort stukje schrijf over alle tools die je op m'n tld kan vinden, als je op voorhand al vragen moest hebben mag je deze altijd in m'n draadje, via PM of via e-mail stellen hoor, dan maak ik hier een kleine post over en zet hem op m'n blog (kwestie van geen dubbel werk te doen) Smiley
http://www.mocacinno.com/blog/

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
emdje
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 686
Merit: 500


View Profile WWW
May 12, 2017, 12:03:02 PM
 #14

Een vriend van mij had laatst hetzelfde, hij heeft toen https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/ gebruikt.
Zijn ervaringen waren goed, binnen no time was de transactie geverifieerd!
mortare
Sr. Member
****
Online Online

Activity: 765
Merit: 283



View Profile WWW
May 12, 2017, 12:14:57 PM
 #15

Een vriend van mij had laatst hetzelfde, hij heeft toen https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/ gebruikt.
Zijn ervaringen waren goed, binnen no time was de transactie geverifieerd!

Ik heb hier ook goeie ervaringen mee. Wat mij wel is opgevallen is dat ik op het uur de meeste slaagkans heb om het te versnellen. (dus om 13h, 14h, 15h, ...)

.
.
.
▬◇
▬◇▬◆
▬◇▬◇▬◆
.
.







███
███░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░███
███
.
.
.
◇▬
◆▬◇▬
◆▬◇▬◇▬
.
.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 12, 2017, 12:53:19 PM
 #16

dus 252 satoshi betalen aan fee, en dan gaat alles soepel?

of zullen we voor een standaard transactie er maar gelijk 300 van maken?





p.s. what the f*ck is een gewone transactie en wat is een ongewone transactie? het is een afleveradres en een bedrag in bitcoin.......... TOCH?
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3430
Merit: 5033


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
May 12, 2017, 01:07:17 PM
 #17

dus 252 satoshi betalen aan fee, en dan gaat alles soepel?

of zullen we voor een standaard transactie er maar gelijk 300 van maken?





p.s. what the f*ck is een gewone transactie en wat is een ongewone transactie? het is een afleveradres en een bedrag in bitcoin.......... TOCH?

Er zijn een aantal soorten transacties, de grootte van verschillende soorten transactie kan wel degelijk licht verschillen, bijvoorbeeld afhankelijk van of je een compressed of uncompressed adres gebruikt...
Ook is er een verschil tussen P2PKH en P2SH*
Maar eigenlijk is dat voor de dagdagelijkse gebruiker onbelangrijk.

Besef wel dat het gaat over 300 satoshi's PER BYTE... Niet over 300 satoshi's. Dus een transactie van 225 bytes = 225*300 = 67500 satoshi's = 0.000675 BTC


*
https://bitcoin.org/en/glossary/p2sh-address
https://bitcoin.org/en/glossary/p2pkh-address

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 12, 2017, 01:13:22 PM
 #18

een gewone transactie is 225 bytes?


hoe zie ik dat, waar zie ik dat aan?
ik doe betalingen via blockchain.info, hoe kan ik weten hoe veel bytes mijn transactie gaat worden?

stel, het magische nummer is 225 bytes.....
neem ik 225 bytes als gemiddelde en gooi ik er 300 satoshi's tegenaan per byte, dan is dat idd 675 00 satoshi's = 0,000675 BTC = 1,14 euro


maar dan weet ik wel dat het weer allemaal hetzelfde gaat als alle betalingen, eerder dan 5 dagen geleden, gewoon soepel dus
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3430
Merit: 5033


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
May 12, 2017, 02:03:42 PM
 #19

een gewone transactie is 225 bytes?


hoe zie ik dat, waar zie ik dat aan?
ik doe betalingen via blockchain.info, hoe kan ik weten hoe veel bytes mijn transactie gaat worden?

stel, het magische nummer is 225 bytes.....
neem ik 225 bytes als gemiddelde en gooi ik er 300 satoshi's tegenaan per byte, dan is dat idd 675 00 satoshi's = 0,000675 BTC = 1,14 euro


maar dan weet ik wel dat het weer allemaal hetzelfde gaat als alle betalingen, eerder dan 5 dagen geleden, gewoon soepel dus

Er is geen magisch getal 225 bytes. Elke transactie kan zijn eigen grootte hebben, 225 bytes is een gemiddelde grootte voor een transactie met 1 input en 2 outputs.
Normaal gezien kiest je wallet in jouw plaats welke inputs hij gaat gebruiken, en welke outputs hij gaat aanmaken. Op basis van het aantal inputs, outputs en de adressen die gebruikt werden kan je wallet vrij makkelijk uitrekenen hoe groot je transactie gaat worden.
Het is nu echter zo dat bijvoorbeeld blockchain en oudere versies van electrum hier volledig uit de bocht gaan. Hun algorithme om de grootte van de transactie te berekenen zit regelmatig volledig verkeerd, ofwel gaan ze uit de bocht bij het kiezen van hoeveel sat/byte optimaal is op dat moment (idk).

Het is ook zo dat de fees die je best betaald per byte verschilt van dag tot dag. Als de mempool vol zit met unconfirmed transacties met een hoge fee/byte, zal jij een nog hogere fee/byte moeten betalen als je wilt dat de miners jouw transactie kiezen. Als een weekje later de mempool bijna leeg is, en de transacties die erin zitten een lage fee/byte hebben, zal je véél minder moeten betalen om even snel aan een confirmatie te geraken.

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
May 12, 2017, 04:21:24 PM
 #20

woow....

dus je moet eigenlijk gewoon een vakantie inlassen van minimaal 2 weken, en dan kieken of het uberhaupt DOORGEZET is......



ondertussen heb ik brobbels en wellicht een paar anderen hun adviezen geabsorbeerd en via
https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/
de 3 betalingen proberen te versnellen/pushen, en wonderlijk, raar maar waar....... ze werden BEVESTIGD

zo, eerst even verder specialiseren in de fee-hoogte, voordat ik weer wat ga versturen/ontvangen, want ik ben nat van het zweet



Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!